Otteluseurantaketju Mestis 27.2.2015

  • 3 339
  • 34

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jukuripelaajat petti Pennasen koska valmentajassahan ei koskaan tuolla Mikkelissä ole vikaa... Kautto oli tänään hyvä maalilla mutta ei tuo Cloutierkaan huonoa ottelua pelannut.
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
paraspelaajan analyysiin
Mutta eihän se pitäisi olla mahdollista koska Pennanen. Tämä pelihän piti hoitaa vaikka harava perseessä roikkuen. Minkä taktiikan näet tässä tämän iltaisessa mestariteoksessa?
Tämähän oli vain valmentajan tapa opettaa omaa nerouttaan lapsilleen että osaavat huomenna olla valmiita.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ohhoh, että kääntyikin vielä näin?!
Minä en yllättynyt lainkaan. Kolmas kerta turpiin Keuruulla oli odotettavissa. Olikohan jätkillä pitkäveto vetämässä, kun Veikkaus oli jälleen Jukurien puolella..
Toivottavasti huominen kohtaaminen Kouvolassa ratkaisee runkosarjan voittajan, eikä siitä tarvita enää jälkispekulaatioita.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Valmistautuminen meni tänään täysin perseelleen, sen näki ekoista vaihdosta lähtien. Ja kerrottakoon myös, että Jukureissa valmistautuminen on pelaajan vastuulla.

Kuten itsekin sanot, tässä ei valmennuksella tai pelitavoilla ollut mitään tekemistä. Valmistautuminen on sellainen asia, minkä merkitys on yllättävän suuri.
Paljon tulee tekstiä, mutta tämän viimeisimmän täytyy olla jo osittainen vitsi.

Valmistautuminen on tiettyjen perusasioiden osalta pelaajan vastuulla, mutta nimenomaan valmennuksen tehtävä on mentaalisella ja psykologisella tasolla valmistaa joukkue ottelua varten hiemankin korkeammalla sarjatasolla. Tämän tietävät ainakin ne jotka ovat jotain joukkuelajia joskus pelanneet hyvän valmennuksen johdolla.

Voin tässä aivan suoraan kertoa, että edes Jukureissa valmistautuminen ei ole vain pelaajan vastuulla. Piste.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Kouvolalaiset + muutama muu on tahallaan ottanut asiakseen ottaa tietyn suhtautumistavan Pennasesta käytävään keskusteluun, ja nyt se on mennyt jo siihen että hävityn pelin jälkeen kysellään, "miksei Pennasen pelitapa ollutkaan ylivertainen".

No mistäköhän mahtaisi johtua, oletko miettinyt? Luulen että Antti Pennanenkaan ei ymmärrä puoliakaan noista syvävirtauksista mistä jatkuvasti kerrot.
Se että käännetään runkosarjan voittokamppailu hienosti omaksi eduksi, jonka jälkeen kyykätään taas käsittämättömästi Keuruulla, niin syy onkin vain ja ainoastaan joukkueen joka ei valmistanut itseään tähän peliin. Voittoputkessa kyllä Pennanen mestarillisesti loihtii jokkueen iskuun, mutta heikolla hetkellä joukkue on pettänyt. Kyllä minun ymmärryksen mukaan valmentaja nimenomaan valmistaa joukkueen peliin ja vastaa siitä. Eli Pennanen ei tee enää sitäkään? Se ei tee aitiossakaan mitään. Seuraavaksi Pendo johtaa varmaan jostain etänä?
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvolassa se menee niin että jos voitetaan niin Mattilasta huolimatta, tappiot on ainoastaan Mattilan syytä. Mikkelissä se menee toisin päin
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Kouvolassa se menee niin että jos voitetaan niin Mattilasta huolimatta, tappiot on ainoastaan Mattilan syytä. Mikkelissä se menee toisin päin

Tästä olen eri mieltä. Vaikka tämä oli normaali runkosarjanpeli, niin ottelulla oli ehdottomasti erityinen merkitys runkosarjan lopulle, ja kuka tietää vaikka koko kaudelle. Näin ollen mielestäni on kysymisen arvoinen paikka, kuinka voi olla mahdollista että Parastaennenpelaajan hehkuttaman Pennasen pelikirja on pettänyt (kolmas kerta Keuruulla!) Vastauskin saatiin, joukkue ei valmistanut itseään otteluun.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Antti Pennanen ymmärtää ne varsin hyvin noillakin termeillä. Edelleenkin kysyn, onko sua ottanut koville se että puhun täällä taktiikasta? Olen siitä kiinnostunut ja puhun siitä jatkossakin.

En pidä väärien tietojen antamisesta enkä toisten sanomisien vääristelystä, joten ole hyvä ja linkkaa tähän se viestini jossa kehun Pennasen mentaalisen valmennuksen taitoja? Niinpä, en ole tainnut koskaan kirjoittaa sellaisesta. Käsittääkseni Pennanen ei koskaan ole ollut mitenkään erityisen hyvä henkisen puolen asioissa. Enkä ole mielestäni hehkuttanut Pennasta edes taktisesti tannoisen voittojakson aikanakaan. KooKoo-peli oli loistava taktinen esitys, se poikkeuksena. Huomenna Jukurien kapasiteetti testataan toden teolla, joten tehdään lopulliset arviot valmentajista ym. vasta taiston tauottua.

Ei ole varsinaisesti ottanut koville, mutta ns. ylirajojen menevä hehkutus saattaa kirvoittaa vastakkaisiakin mielipiteitä. Vaikka en ole erityisen suuri ns. vanhojen sanontojen ystävä, niin kohtuus kaikessa on kuitenkin erinomainen neuvo. Ilmeisesti itse et ymmärrä omaa kirjoittamaasi tekstiä kovin hyvin, jos olet sitä mieltä, että et ole erityisesti hehkuttanut Pennasta. Höpsis, ei se pidä paikkaansa. Olet jatkuvasti hehkuttanut Pennasen kykyjä toimien itse tämän kaiken näkijänä ja meille ymmärtämättömille sanan saattajana. Se että et ole erityisesti (ehkä) hehkuttanut Pennasen henkisenpuolen kykyjä, ei tarkoita sitä, että voit kaiken sen muun hehkutuksen jälkeen kertoa, että joukkue petti, kun ne eivät osanneet valmistaa itseään peliin, mainitsematta ollenkaan valmentajan osuutta tähän tappioon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös