Otteluseurantaketju (la-su) 25.-26.1.2014

  • 17 368
  • 109

ipaz

Jäsen
Antti Mäkinen sanoi äsken, että Sami Vatanen laitettiin farmiin cap hit -juttujen takia, koska hän oli halvin mies.

Selittäisittekö minulle, että jos Sami Vatanen on halvin mies, niin miten hänen farmiin laittamisensa auttaa cap hitin kanssa?

Koska Mäkinen. Vaihtoehdot farmiin oli Vatanen tai Lindholm, ei mitään tekemistä capin kanssa.
 

ipaz

Jäsen
Mie niin nauran meidän sählyliigan ulkoilmatapahtumille. Ollaan pikkuisen jäljessä näistä tapahtumista. Eikö se suomalaisten 'talviklassikko' ollut jossaki Tampereen järven jäällä tänä vuonna?

Paljonkohan on eroa järjestelybudjetissa? Ja katsojamäärissä? Kannattaa huomioita realiteetit. Vai olisiko Ratina pitänyt jättää järjestämättä kokonaan?
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ankat @ Kings 2-0

Teukalle kauden 11 syöttö.

Hilleri ryövää Anzen rankkarin. Onhan tämä huikea ottelu jo nyt. Pakko yhtyä, että pirun nätit paidat Kingseillä. Varmasti näin hienot tapahtumat poikii nuorista jääkiekon ystäviä ja junnuja lisää LA-alueellekin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kyllä mun mielestä näissä ulkopeleissä pitäisi ottaa mallia Ruotsista. Olkoonkin, että näitä on ihan hauska katsoa töllöstä niin ei noilla stadioneilla suuri osa yleisöstä näe hevon persettä pelistä.

Väliaikaiset katsomot lähelle kaukaloa ja tunnelma on pelissä ihan eri tasolla.
 
Varmasti näin hienot tapahtumat poikii nuorista jääkiekon ystäviä ja junnuja lisää LA-alueellekin.

Mä en vain oikein ymmärrä sitä, että miten voi tulla hyväksi lätkänpelaajaksi, jos ei pääse ulkojäille höntsäilemään.

Olkoonkin, että näitä on ihan hauska katsoa töllöstä niin ei noilla stadioneilla suuri osa yleisöstä näe hevon persettä pelistä.

Toisaalta sikäli vahinko ei ole juuri tänään kovin suuri, että tuskinpa tuolla Losissa suuri osa yleisöstä siitä pelistä mitään tajuaisikaan.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Voin kertoa salaisuuden. Näissä winter classiceissä / ulkoilmariehoissa ei ole päätä eikä häntää. Siis sen rahastuksen lisäksi. Noin, voitte poistua.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Dallas nollasi Pingviinit, Lehtoselle nollapeli ja kauden neljäs syöttöpiste.
 

ipaz

Jäsen
Kyllä mun mielestä näissä ulkopeleissä pitäisi ottaa mallia Ruotsista. Olkoonkin, että näitä on ihan hauska katsoa töllöstä niin ei noilla stadioneilla suuri osa yleisöstä näe hevon persettä pelistä.

Väliaikaiset katsomot lähelle kaukaloa ja tunnelma on pelissä ihan eri tasolla.

Taitaa olla vaan hieman liian iso homma tuollaiselle 50 000 katsojan stadionille väsätä jotkut lisäkatsomot kentälle. Jossain Winter Classicissa oli yksi erillinen rakennettu katsomon osa kentällä. En muista missä. Hiitelä twiittasi omalta paikaltaan ennen pelin alkua. Tunnelmaa noissa paikanpäältä tulevissa twiiteissä kaikki tuntuvat kehuvan, ja kyllähän tuollainen yleisömassa sen tuo väkisinkin.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Vai olisiko Ratina pitänyt jättää järjestämättä kokonaan?

Ei. Olisi pitänyt ottaa Popeda soittamaan, Martina Aitolehti laulamaan Maamme-laulu ja Ojanen/Raipe pudottamaan avauskiekko. Tunnelma on ihan käsin koskeltava tässä huikeassa Kalifornian "klassikkoderbyssä" ja pelin taso loistava. Yleisökin näkee varmasti pelin joka nurkasta. Ei Suomessa pysty tälläiseen. Tämä on NHL.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Mä en vain oikein ymmärrä sitä, että miten voi tulla hyväksi lätkänpelaajaksi, jos ei pääse ulkojäille höntsäilemään.

No, periaatteessa jos harrastaa nuorena monia lajeja, ei varmaan ole mahdottomuus lämpimässäkään ilmassa tulla hyväksi pelaajaksi. Ja onhan noita muutamia kalifornialaisia kiekkoilijoita varattu aikaisilla numeroilla viime vuosinakin todisteena siitä.

Parempaa lätkää kevyesti kuin Winter Classiceissa. Toki olosuhteetkin paremmat, kun ei tarvitse murehtia kovasta pakkasesta tai lumisateesta.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kyllä mun mielestä näissä ulkopeleissä pitäisi ottaa mallia Ruotsista. Olkoonkin, että näitä on ihan hauska katsoa töllöstä niin ei noilla stadioneilla suuri osa yleisöstä näe hevon persettä pelistä.

Väliaikaiset katsomot lähelle kaukaloa ja tunnelma on pelissä ihan eri tasolla.

Ai onko siellä länsi naapurissa ymmärretty tuoda lähemmäksi katsomot? Onhan tuolla dödgeri stadionilla isohkot screenit. Eikö Ratinassa pystynyt seuraamaan peliä screeniltä? Tosi hyvin tuo jää näköjään kestää vaikka 24C näyttää lämpötila paikan päällä.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mä en vain oikein ymmärrä sitä, että miten voi tulla hyväksi lätkänpelaajaksi, jos ei pääse ulkojäille höntsäilemään.

Jos et ymmärrä yhtälöä mitä yleisölle tuntematon laji voi tuoda kun se järjestetään näin hienossa tapahtumassa niin en voi kuin nostaa kädet ylös.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eikö Ratinassa pystynyt seuraamaan peliä screeniltä?

Oli Ratinaan nostettu ainakin yksi ylimääräinen screeni. tosin kovan tuulen takia oli ilmeisesti vielä pelipäivän aamuna epävarmaa, että uskalletaanko se laittaa paikalleen. Pelissä se kuitenkin oli paikallaan. Ja onhan siellä yksi iso screen normaalistikin, mutta en tiedä oliko se käytössä.

Mitä Penguinsin peliä ehdin nähdä, niin Lehtonen oli kyllä pirun vakuuttava. Ei tippunut paljoo kiekkoja reboundeihin.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Ducks @ Kings

Tässä ulkoilmaottelun kokoonpanot. Muutama ero grafiikoissa ilmoitettuihin. Perreault'n tilalla Jackman, Silfverbegin tilalla Winnik ja Greenen tilalla Muzzin.

Ducks

17 Penner - 15 Getzlaf - 10 Perry
39 Beleskey - 13 Bonino - 8 Selänne
7 Cogliano - 11 Koivu - 21 Palmieri
62 Maroon - 34 Winnik - 18 Jackman

4 Fowler - 6 Lovejoy
47 Lindholm - 23 Beauchemin
55 Allen - 28 Fistric

1 Hiller
(31 Andersen)

Kings

74 King - 11 Kopitar - 22 Lewis
21 Frattin - 10 Richards - 77 Carter
23 Brown - 28 Stoll - 14 Williams
13 Clifford - 24 Fraser - 71 Nolan

6 Muzzin - 8 Doughty
44 Regehr - 27 Martinez
33 Mitchell - 26 Voynov

32 Quick
(31 Jones)


NBC:n selostajilta hetki sitten erehtymätöntä logiikkaa: "Selänne olisi pelannut olympialaisissa myös 1994, jos hän ei olisi loukkaantunut hieman ennen kisoja Winnipegin pelatessa Anaheimissa".

Tokihan Koivu, Kariya ja Forsberg pelasivat Lillehammerissa, mutta eivät olleet vielä NHL:ssä silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos et ymmärrä yhtälöä mitä yleisölle tuntematon laji voi tuoda kun se järjestetään näin hienossa tapahtumassa niin en voi kuin nostaa kädet ylös.

Enhän minä sitä kiistänyt, etteikö tuolla yleisöllä hyvät bileet olisi, vaikkei ne peliä ymmärräkään. Mutta mun käsittääkseni kurrit, selänteet, crosbyt, lemieux't ja gretzkyt ovat hankkineet taitonsa viettämällä jäällä pikkunassikkana kymmeniä tunteja viikossa. Miten se onnistuu Kaliforniassa?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Enhän minä sitä kiistänyt, etteikö tuolla yleisöllä hyvät bileet olisi, vaikkei ne peliä ymmärräkään. Mutta mun käsittääkseni kurrit, selänteet, crosbyt, lemieux't ja gretzkyt ovat hankkineet taitonsa viettämällä jäällä pikkunassikkana kymmeniä tunteja viikossa. Miten se onnistuu Kaliforniassa?

On huipulle muitakin reittejä kuin asua Kanadassa tai Suomessa, joissa ulkojäitä riittää. Onhan noita esimerkkejä kai NHL:äääkin myöden. Jenkeissä halleissa on paljon ns. stick&puck-vuoroja, joihin voi mennä kuka tahansa höntsäileen ja harjoitteleen ikään ja tasoon katsomatta. Siihen päälle yleisöluistelut, avoimet kiekkovuorot ja joukkueen harjoitukset (kun siihen ikään kerkiää).

Ei kehittyminen tietysti yhtä todennäköistä ole kuin vaikkapa Sorsapuiston vieressä kasvaessa.
 

ipaz

Jäsen
Enhän minä sitä kiistänyt, etteikö tuolla yleisöllä hyvät bileet olisi, vaikkei ne peliä ymmärräkään. Mutta mun käsittääkseni kurrit, selänteet, crosbyt, lemieux't ja gretzkyt ovat hankkineet taitonsa viettämällä jäällä pikkunassikkana kymmeniä tunteja viikossa. Miten se onnistuu Kaliforniassa?

Ei se onnistukaan, mutta onhan Kalifornia nykyään täynnä jäähalleja. Ei ne kaikki NHL-pelaajat ulkojäiltä tule. Harrastajamäärät kasvavat jatkuvasti ja sieltä jokunen NHL:äänkin asti pääsee (Etem, Bennett), mutta joo onhan se totta että ulkojäille pääsevillä on iso etu kehittää itseään.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Jep.

Kuva 1

Kuva 2

Kuva 3

Färjestadin ja Frölundan välisestä ottelusta tuo, 32 000 katsojaa.
Lisäkatsomot kaukalon vierellä ja läpinäkyvä kaukalo lisäävät varmasti pelin näkyvyyttä. Tietenkään tuollainen viritelmä ei näytä ilmakuvissa yhtä näyttävältä. Eipä tuolla ole niin väliä varsinkaan, jos ottelu pelataan hämärän aikaan, jolloin kopterikuvia ei muutenkaan paljon käytellä.
 
On huipulle muitakin reittejä kuin asua Kanadassa tai Suomessa, joissa ulkojäitä riittää. Onhan noita esimerkkejä kai NHL:äääkin myöden. Jenkeissä halleissa on paljon ns. stick&puck-vuoroja, joihin voi mennä kuka tahansa höntsäileen ja harjoitteleen ikään ja tasoon katsomatta. Siihen päälle yleisöluistelut, avoimet kiekkovuorot ja joukkueen harjoitukset (kun siihen ikään kerkiää).

Tässä viime kauden NHL-pelaajien synnyinkaupungit:
2012-13 NHL Player Map

Aika hyvin näyttää USA:ssakin painottuvan tuonne pohjoisiin osavaltioihin.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Ducks @ Kings

OT:ta

Detroit Rock City... No, sopii tietysti kiekkopeliin. Paul Stanleyn ääni on kyllä ikävässä kunnossa. Säälittää kuunnella ja onkin aika ymmärrettävää, miksi Simmons lauloi ennen ensimmäistä erää nähdyn biisin.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Ducks @ Kings

Kings 3-9-0 oltuaan tappiolla ensimmäisen erän jälkeen. Kavennusmaali tekisi kyllä hyvää pelin jännitykselle.
 

ipaz

Jäsen
Nyt kävi tuomareilla kämmi tuon Voynovin jäähyn vuoksi. Miksi tuollaista pitää viheltää lainkaan, jos eivät voi olla täysin varmoja kumman mailasta kiekko pleksin yli meni. Hidastuksesta näkyi että Winnikin mailasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös