Siffa on pettämätön kommentoija. Mutta kaiketi Siffa huomasit ja kuulit, että huippuanalysoija Tamminen käytti oman jatkoaikansa kiroiluun siihen malliin, että olin iloinen kun perheen pienin oli siirtynyt leipomaan pipareita. Koko aikalisän käyttämisessä ei ollut mitään järkeä, sanomassa tuolla aikalisällä ei ollut järkeä ja kukaan pelaajista ei kuunnellut. Heki oli tehnyt maalin hienolla pelillä 5-3 ylivoimalla (neljäs mies ei ollut ehtinyt vielä puolustuspäähän) - ei oman alivoimakolmikon syyllistämiseen ollut mitään syytä.
Vastaavasti Siffa huomasitko, että sen Hekin aikalisän, johon jo oudosti viittasit, aikana kaikki kentälle menossa olevat pelaajat olivat kumartuneena valmentajan ympärille, kuuntelivat ja toteuttivat neuvoja kaukalossa. Kaksi äärimmäistä esimerkkiä valmentajan ja joukkueen yhteistyöstä. Mutta HeKin valmennuksesta vastaakin pelaajien kanssa yhteistyötä tekevä valmentaja. Eu valmentja, joka vaatii "itselleen" joukkueeltaan voittoja.
Itse pelistä näin vain toisen puolikkaan työn vuoksi, mutta täytyy sanoa, ettei pelin taso kummoinen ollut, kun mestistä ja liigaa on tällä kaudella tullut seurattua aika paljon. Ulkomaalaisvahvistukset ratkaisivat pelin, mutta kyllä tuo Siffan mainitsema Pelicanslaina Kousa oli upea kiekon kanssa kaukalossa - eli paras yksilö oli HeKillä.
Melko sekava peli. Sportille onnekas voitto. Kumpikaan joukkue ei häikäissyt. Tamminen oli käsittämätön vaihtoaitiossa. Sai tv-pätkään laskujeni mukaan kahdeksan kirosanaa aikalisällä ja kerran sanoi siihen väliin Tollo. Valmennuksen kultaisesta oppikirjasta suoraan siis?
Jos tällaista jääkiekkokulttuuria, mitä Tamminen harrastaa, halutaan ihannoida, niin kaikessa rauhassa Siffa ja Papera siitä vain. Entisen Diskos Academic Fun Clubin vetäjänä koin ja koen, että lätkän pitäisi olla hauskaa (ei pelkkää paineistamista), siinä pitäisi olla älyä (ei pelkkää meuhkaamista) - siksi kannatankin D Teamia - en Tammisen valmentajia joukkueita.
Ja tänään minun sympatiani - kylläkin osin jo siksi että Heinolassa olen ensimmäiset pelini nähnyt kaukalossa - sai Heki. Vähintään pisteen olisi joukkue hyvän yrityksen kunniaksi ansainnut.