Otteluseuranta pe 10.4.2009 Kärpät-JYP (2. finaali)

  • 26 239
  • 162

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihan täysin Kärppien erä, 2 erää JYP ollut jumissa mutta silti tilanne 0-0. Seuraavassa JYP ratkaisee.

Aika useinhan pelit menevät juuri noin, että jos hallitseva jengi ei tee niin naapuri tekee. Tämän vuoksi laittaisinkin roponi nyt Jypille tässä pelissä.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän tämä peli mene aivan JYP:n taktiikaan mukaisesti. Ensimmäiset kaksi erää annetaan Kärppien lämmitellä Tuokkola hyvään finaali-vireeseen. Kolmannessa tehdään sitten pari halpaa maalia, jotka Tarkki hörppää. Sitten kiitetään JYP-fanikatsomoa ja suihkun kautta Jyväskylään.
 
Saa olla objektiivinenkin ja tunnetta pitää ehdottomasti olla. Tuollainen nuijan huutaminen äskeisessä tilanteessa vaan oli jotain niin uskomattoman älytöntä, että alkaa säälittää.

Menisit sinäkin joskus livenä matsia seuraamaan niin ehkä tietäisit miten siellä eletään/elämöidään, kuuluu kuvaan myös niissä halleissa missä jää on jo sulanut..
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Täysin selvä jäähyhän tuo nyt oli. Mikkola nappasi kädellään kiinni Hakkaraisen kyynärpäästä juuri sen verran, että Hakkarainen menetti tasapainonsa.
No jaa. Johtui kuitenkin siitä, että se taklaus meni käytännössä katsoen kokonaan ohi. Lisäksi Hakkarainen horjahti vielä Mikkolaa kohti, joten ymmärtäähän tuon kädellä vastaan ottamisen.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
2.erää takana ja Kärpät-Tuokkola 0-0. On se kyllä huikea veskari ja tuo hymy vielä päälle, upeaa. Muutenkin helvetin viihdyttävää lätkää, tosin Kärpät vie miten vaan, mutta sieltä voi se yksi tilanne tulla... Minun mielestäni tuomarointi on ollut ihan finaaliottelun tasolla, mitään pahoja ei ole jäänyt viheltämättä ja (onneksi) nuo estämiset ja pikkukoukut otetaan pois, jääkiekko kiittää.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyp:ltä kaikin puolin todella huonoa pelaamista. Peruutellaan peruutellaan ja odotellaan tilaisuutta vastaiskuihin.

No ei nyt sentään. Kärpillä on ollut aika vähän maalipaikkoja siihen nähden, kuinka helposti joukkue pääsee siniviivan yli. Viivan ylityksen jälkeen JYP on katkonut aika onnistuneesti Kärppien syötöt ja voittanut kaksinkamppailut. Ylivoimalla sen sijaan Kärpät pyörittää vaarallisesti, ja vähän ihmetyttää myös tuo, miten helposti joukkue tulee siniviivan yli.
 
Menisit sinäkin joskus livenä matsia seuraamaan niin ehkä tietäisit miten siellä eletään/elämöidään, kuuluu kuvaan myös niissä halleissa missä jää on jo sulanut..

Viimeksi tiistaina olin Porissa seuraamassa loistavaa kiekkomatsia, jossa yleisö eli upeasti mukana.

Tuollainen nuijan huutaminen aiemmin nähdyssä tilanteessa vaan ei "kuulu kuvaan". No ehkä kuuluu Oulussa, mutta ei ainakaan muualla. Ymmärtäisin jos tilanteessa olisi ollut rike JYP-pelaajan toimesta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse asiassa samaa luokkaa oleva vieno kosketushan tuossa Immoselta tuli kuin aiemmassa Hakkaraisen loukkaantumiseen johtaneessa tilanteessakin, joten sinänsä ihan ymmärrettävää että kotiyleisö hiukka hermostuu.

Ja Immonenhan kiilasi Bumenkin päin maalikehikkoa siinä tilanteessa jota selostajat hehkuttivat Boumediennen "Immosen iholle menemiseksi".
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mängimies kirjoitti:
Tuollainen nuijan huutaminen aiemmin nähdyssä tilanteessa vaan ei "kuulu kuvaan".

Kuuluu tai ei. Ainoatakaan paikkakuntaa ei ole olemassa, missä tuota "nuijaa" ei huudettaisi, mitä naurettavimmissa tilanteissa. Se vaan kuuluu näihin sirkushuveihin. On aina kuulunut ja tulee kuulumaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viimeksi tiistaina olin Porissa seuraamassa loistavaa kiekkomatsia, jossa yleisö eli upeasti mukana.

Tuollainen nuijan huutaminen aiemmin nähdyssä tilanteessa vaan ei "kuulu kuvaan". No ehkä kuuluu Oulussa, mutta ei ainakaan muualla. Ymmärtäisin jos tilanteessa olisi ollut rike JYP-pelaajan toimesta.
Mängimies - Kiekko-niilo: 6-0.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
...että se taklaus meni käytännössä katsoen kokonaan ohi. Lisäksi Hakkarainen horjahti vielä Mikkolaa kohti, joten ymmärtäähän tuon kädellä vastaan ottamisen.
Minusta tuosta tilanteesta olisi sietänyt antaa hamekangasta Mikkolalle; Hakkarainen luistelee päätyyn siinä uskossa, että pakki menee ensimmäisenä kiekkoon kiinni, ottaa taklauksen vastaan ja heittää kiekon omille. Mikkola jäi kuitenkin jarruttelemaan, koska ei halunnut jäädä jyrän alle, mistä johtuen Hakkaraisen taklaus meni ohi. Siihen päälle Mikkola tempaisi Hakkaraista vielä olkapäästä taaksepäin, ettei tämä pääsisi ensiksi kiekkoon. Seurauksena Hakkaraisen ikävännäköinen törmäys päätyseinään. Ei nätisti pelattu Mikkolalta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viimeksi tiistaina olin Porissa seuraamassa loistavaa kiekkomatsia, jossa yleisö eli upeasti mukana.

Tuollainen nuijan huutaminen aiemmin nähdyssä tilanteessa vaan ei "kuulu kuvaan". No ehkä kuuluu Oulussa, mutta ei ainakaan muualla. Ymmärtäisin jos tilanteessa olisi ollut rike JYP-pelaajan toimesta.

No tuskinpa siellä olisi nuijaa huudettu jos tilanne ei olisi näyttänyt siltä että Immonen olisi tehnyt rikkeen. Ei tuollainen "kuulu kuvaan" Oulussakaan, mutta virheitä sattuu kun tunteet ovat pinnassa eikä tilannetta välttämättä näe kunnolla.
 
Kuuluu tai ei. Ainoatakaan paikkakuntaa ei ole olemassa, missä tuota "nuijaa" ei huudettaisi, mitä naurettavimmissa tilanteissa. Se vaan kuuluu näihin sirkushuveihin. On aina kuulunut ja tulee kuulumaan.

Kyllä nuijaa kuullaan jokaisella paikkakunnalla, jossa peliä nimeltä jääkiekko pelataan. Jotenkin vain tuntuu, että Oulu on edelläkävijänä tälläkin saralla. No tämä tästä, en vaivaa päätäni enää koko asialla. Tilanne vain aiheutti melkoista myötähäpeää täällä, ei sen vakavampaa.
 

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)
Menisit sinäkin joskus livenä matsia seuraamaan niin ehkä tietäisit miten siellä eletään/elämöidään, kuuluu kuvaan myös niissä halleissa missä jää on jo sulanut..

No kiitos kiitos, Kärppien fanikatsomosta suoraan tulleena kommenttina! Mene sinäkin joskus katsomaan kiekkopeli, niin tiedät miltä se oikeasti näyttää/kuullostaa. Typerä kommentti muuten, tuskin itse olet Raksilassa, vai onko Oulun teknologia siirtynyt jo kaksi tuntia tulevaisuuteen. JYP hoitaa, kun kyrville ei kelpaa!
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Kärpät kun ei ole paikoistaan saanut vaan maaginen Tuokkola ollut edessä, niin luulen että vanha sanonta jos itse et tee niin kaveri tekee tulee jälleen esiin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ihmettelen kyllä tuomareiden arvostelua tämän pelin perusteella. Mielestäni tuomarit ovat tänään tuominneet hyvin.
Täydellisen samaa mieltä. Ylivoimaisesti parasta tuomaritoimintaa playoffeissa mitä itse olen nähnyt. Jos jotain ihmetyttää JYPin useat jäähyt, se johtuu vain tuosta puolirikollisesta estämispelistä mistä he elävät.

Vielä kun filmit viheltäisivät, tästä voisi jo kahden erän perusteella antaa täyden kympin erotuomareille.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
No jaa. Johtui kuitenkin siitä, että se taklaus meni käytännössä katsoen kokonaan ohi. Lisäksi Hakkarainen horjahti vielä Mikkolaa kohti, joten ymmärtäähän tuon kädellä vastaan ottamisen.
No ei. Mikkola ei ottanut vastaan vaan kädellään repi Hakkaraista alaspäin. Hakkaraisella oli jo valmiiksi hieman huono tasapaino ja tuloksena liukuminen polvet edellä laitaan eikä mistään etanavauhdista.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Malmivaara hiipi pienenä miehenä yksin läpi, ei maalia, ja nyt JYP johtoon, Viitanen.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Näin se menee, tyylipisteitä eikä hallintaa lasketa.

Saas nähdä montako pitkää Jyp heittää loppupelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös