Otteluseuranta la 11.04.2009, Ässät-Sport (7. liigakarsintaottelu)

  • 61 007
  • 275

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Valitan - Ässät kuuluu liigakartalle! Se että Outit olivat todellakin huono ratkaisu koko kauden päätökselle on luku sinänsä. Karsijan paikalla kuuluisi olla Saipa, joka oli runkkarin viimeinen koko kauden peliesityksillään!

Höpö höpö. Kyllä Ässät oli viime syksyn surekin joukkue, joka heräsi pelaamaan osin Kilpeläisen torjunnoilla säälipleijjareista. Kyllä Ässät esitti sitä surkeaa kiekkoa koko kauden eikä esim. SaiPa vaikka ei osannut enää loppukaudesta voittaa ja jäi siinä mielessä ansaitusti vipoksi.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jumalauta!! Siis nyt haastattelijoiden täytyy jo ymmärtää Tammisen lausuntojen semanttista sisältöä ja asettaa hänen sanomisensa suurempaan viitekehykseen.

Semantiikasta ja viitekehyksistä en tiedä mitään, mutta toimittajan työhönkin vaaditaan jonkinlainen koulutus. Taitaa kestää 2-4 vuotta, oppilaitoksesta riippuen. Jos tuo oli vain harjoittelija, niin aika hyvä tulikaste, harjoittelua aidoimmillaan, ja tuntumaa siihen, mitä toimittajan työ oikeasti on.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Tämä toimittajakin todennäköisesti ymmärsi, ettei Tami esittänyt tätä kysymystä todellisuudessa hänelle.

Kyllä vaan esitti. Provosoitui kun toimittaja kysyi eikö 3-0 ollut aika selvä peli. Tamminen ei meuhkatessaan osaa hillitä itseään, toivottavasti 10 000 euron lisärangaistus opettaisi tavoille. Olkoonkin että raha menisi Sportin kukkarosta.

Sinänsä jääkiekko tarvitsee suuria persoonallisuuksia, joten toivottavasti Tamminen on kehissä ja vireessä taas ensi kaudella.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Höpö höpö. Kyllä Ässät oli viime syksyn surekin joukkue, joka heräsi pelaamaan osin Kilpeläisen torjunnoilla säälipleijjareista. Kyllä Ässät esitti sitä surkeaa kiekkoa koko kauden eikä esim. SaiPa vaikka ei osannut enää loppukaudesta voittaa ja jäi siinä mielessä ansaitusti vipoksi.
En löytänyt tästä viestistä yhtään ristiriitoja.
 

Wolves

Jäsen
Eihän Tamminen tuossa avautumisessa mistään suljetusta liigasta puhunut vaan pääpointti oli se, että Ässät ei ansainnut voittoa vaan sen vei tuomarit ja kotietu.

Missä kohtaa mainitsin Tammisen tai sen, että hän kommentoi asiasta.

Sen että raha motivoi enemmän kuin Alpo?

Aamen. Kun liigasta "lähes" pudonneesta jengistä ja lopputuloksissa häntäpään jengistä (Okey, oma jengini oli runkosarjan 14. mutta keräsi itsensä play-outteihin) puhutaan, niin jos motivaationa on ainoastaan raha niin mikseivät menneet pudotupeleihin ja aina mestaruuteen saakka, siitähän todennäköisesti saa suuremmat bonukset kuin play-outtien voitosta.

Edit:kirjoitusviheet pois
 
Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Kyllä vaan esitti. Provosoitui kun toimittaja kysyi eikö 3-0 ollut aika selvä peli. Tamminen ei meuhkatessaan osaa hillitä itseään, toivottavasti 10 000 euron lisärangaistus opettaisi tavoille. Olkoonkin että raha menisi Sportin kukkarosta.

Ihan miten vaan. Kun te haluatte olla tätä mieltä niin olette. Selvästihän siinä haastattelussa kuului porsilaisurpojen huutelua Tamille kesken haastattelun, ja näki että Tami näille vastaili.
 

Wolves

Jäsen
Valitan - Ässät kuuluu liigakartalle! Se että Outit olivat todellakin huono ratkaisu koko kauden päätökselle on luku sinänsä. Karsijan paikalla kuuluisi olla Saipa, joka oli runkkarin viimeinen koko kauden peliesityksillään!

Edelleenkään...pelien mukaan en ole samaa mieltä. Noin flegmaattisella esityksellä ei paikkaa SM-liigassa pitäisi ansaita. Laitatko minulle linkin siitä säännöstä, jolla SaiPa olisi kuulunut pelaamaan Sportia vastaan?

Se että mikä tahansa liigan joukkue olisi ollut paineessa SPortin pelityylillä, on mielestäni myös huomattava asia. Ei Sm-liigassa pelata tuolla tavalla (tasolla) kiekkoa, aktiivista, karvaavaa, yhäältä ottavaa kiekkoa (all in kiekkoa)- nyt vain kesti muutaman pelin että Ässät oppi tavan pelata SPorttia vastaan. Onko kukaan miettinyt miten esim. Lukko olisi pelannut nämä pelit!?

Ei tarvitse miettiä, koska Ässät hävisi ottelusarjan Lukolle.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Noin flegmaattisella esityksellä ei paikkaa SM-liigassa pitäisi ansaita. Laitatko minulle linkin siitä säännöstä, jolla SaiPa olisi kuulunut pelaamaan Sportia vastaan?
Liigapaikka ansaitaan tasan tarkkaan voittamalla karsintasarjassa neljä ottelua, tyyli vapaa. Ilmeisesti liiga pitäisi supistaa mielestäsi kolmeentoista joukkueeseen?

Minunkin mielestäni liigakarsintaan kuuluisi joutua sarjan huonoin eikä kolmanneksi huonoin joukkue.
 

Wolves

Jäsen
Liigapaikka ansaitaan tasan tarkkaan voittamalla karsintasarjassa neljä ottelua, tyyli vapaa.

Se on ihan totta, tyyli on vapaa. Mutta jos joukkue innostuu pelaamaan vasta kun seurajohto on luvannut "muhkeat" bonukset sarjassa säilymisestä, niin tähän ainoastaan halusin tarrata kiinni.

Ilmeisesti liiga pitäisi supistaa mielestäsi kolmeentoista joukkueeseen?

Missä kohtaa olen näin sanonut?

Minunkin mielestäni liigakarsintaan kuuluisi joutua sarjan huonoin eikä kolmanneksi huonoin joukkue.

Niiden sääntöjen mukaan, jotka nyt on voimassa, sinun mielipiteelläsi ei ole merkitystä
 

Mick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onnea Ässille komeasta voitosta! Hienoa, että perinteinen liigajoukkue säilyy kartalla. Minulle liiga olisi ollut paljon köyhempi ilman Ässiä. Tamin säälittävä meuhkaaminen ottelun jälkeen vain vahvisti tätä tunnetta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ilmeisesti liiga pitäisi supistaa mielestäsi kolmeentoista joukkueeseen?

Missä kohtaa olen näin sanonut?
Tein vain vähän ajatustyötä tuon edellisen viestisi (näin flegmaattisella esityksellä ei kuuluisi saada liigapaikkaa tjsp.) jälkeen. Jos liigapaikka ei kuulu Ässille, koska he pelasivat flegmaattisesti, ei se myöskään kuulu Sportille, joka ei voittanut flegu-Ässiä. --> Molemmat Mestikseen --> 13:n joukkueen liiga. Noh, tämä riittänee tästä.
 

Wolves

Jäsen
Tein vain vähän ajatustyötä tuon edellisen viestisi (näin flegmaattisella esityksellä ei kuuluisi saada liigapaikkaa tjsp.) jälkeen. Jos liigapaikka ei kuulu Ässille, koska he pelasivat flegmaattisesti, ei se myöskään kuulu Sportille, joka ei voittanut flegu-Ässiä. --> Molemmat Mestikseen --> 13:n joukkueen liiga. Noh, tämä riittänee tästä.

Tämä oli se sinun ensimmäinen virhe. Älä ajattele
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Siis kananmunat ja räkä? Yhtään meteliähän vaasalaisten suunnalta ei kuulunut. Eiköhän tänään näytetty pitkästä aikaa miksi Isomäki on Suomen pahin paikka vierasjoukkueelle ja että missä on oikeasti Suomen parhaat fanit.

Ässät ansaiti voittonsa tänään, ei kahta sanaa siitä. Enkä yhtään puolustele vaasalaisia jos siellä oikeasti on kananmunia heitelty, lapsellista käytöstä. Mutta myös nämä sun oikeasti parhaat fanithan muistaakseni palkitsi mm. Javanaisen viimeisen pelin Ässäpaidassa jälkeen heittelemällä kaikenlaista rojua ja paskaa ympäriinsä hävityn pelin jälkeen.
 

Ihmemies

Jäsen
Siis kananmunat ja räkä? Yhtään meteliähän vaasalaisten suunnalta ei kuulunut.

Suosittelen tässä tapauksessa jotain korvalääkäriä. Itse ainakin kuulin tv:n välityksellä ihan hyvin laulut vielä 3-0 tilanteessakin. Noh mutta ei varmaan syytä suurempaan huoleen. Iän myötä kuulon heikentyminen on ihan luonnollista.

Varmaan heittelivät hyvää hyvyyttään kanamunia jos ajattelivat ettei työttömillä ole varaa moisiin ja aamulla jotain darrasafkaa tarvisi. En tiedä kun en itse päässyt harmi kyllä paikalle.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Se on ihan totta, tyyli on vapaa. Mutta jos joukkue innostuu pelaamaan vasta kun seurajohto on luvannut "muhkeat" bonukset sarjassa säilymisestä, niin tähän ainoastaan halusin tarrata kiinni.

Joo, todella muhkeat bonukset, seuran sakkokassaan luvattu lisää pätäkkää, siinä sulle bonuksia.

Ei silti, kyllä muakin vituttais jos toinen seura saa oman seuran liikevaihdon verran kahisevaa karsintapeleistä. Toivottavasti teillä on ensi vuonna edes lähelle samanlainen tunnetila näissä peleissä kuin padalla tällä kaudella, nimittäin voin luvata ettei olla ensi kaudella karsimassa.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Varmaan heittelivät hyvää hyvyyttään kanamunia jos ajattelivat ettei työttömillä ole varaa moisiin ja aamulla jotain darrasafkaa tarvisi. En tiedä kun en itse päässyt harmi kyllä paikalle.

Omaan silmään hyvin käyttäytyivät, tosin bissejonossa joku pullisteleva vaasalainen kysyi että mistäs olet, mutta siihen se uhoaminen jäi. Kaikenkaikkiaan hyvin sujui toi katsomokäyttäytyminen, ja vaasaqlaisetkin kannustivat hyvin omiaan. Mutta tänään Pori vei voiton, ja vieläpä aika selvästi. Ennustan silti, että Sport on liigakartalla seuraavan viiden vuoden sisälläs, tsemppiä sinne!
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Kaksi kertaa minua tuli vaasalainen tönäisemään erätauolla(1 ja toisella ja eri tyyppi) ja molemmilla kerroilla tuuppasin takaisin ja jatkoin matkaa. Kauheeta uhoomista. Onneks pinna kesti ja ei tullut nyrkkitalkoita kun mieluummin kuitenkin katton pelin kun menen putkaan. Hienosti tosiaa lenteli munia jne paskaa seisomakatsomoon. No heitelkää munia mestiksessä jatkossa pellet.

Kiitoksia Ässät kun kuitenki lopuksi näytitte sen oikean tasonne ja jyräsitte Sportin täysin. Tammisen 60 minuutin alipaine! HAH
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Yhtään mistään mitään tietämättä.... kotiuduttu.

Jääkiekko on hieno lajii. Se opettaa paljon seuraajaansa.
Itse opin tänään ehkä enemmän, kuin moneen viimevuoteen yhteensä....

Sanottakoon se, että Sport oli tänään umpisurkea, paremmille hävittiin, mutta se siittä. Nyt niihin opetuksiin...

- Opin vihaamaan oikeen tosissani Poria ja Porilaisia. En sen takia, että hävittiin, vaan sen takia, että kolme idiootti ottelun jälkeen halusi oikeen hakemalla tapella. En yleistä, mutta mulle riitti tuo hyvin täydelliseen Pori-vihaan. Inhoan teitä ja jokaista.
- Tamminen, siitä herrata on pästävä eroon. Kiitos vaan proggiksesta, mutta näin on hyvä. Sulla ei ole enään mitään annettavaa Vaasalaiselle kiekolle. Noita avautumisia ei viitti lukea ja myötähävetä joka ilta. Kiitos vaaan.

-Raha-asiat: Nyt meillä on fyrkkaa, millä mällätä ja ensi kaudella toivottavasti oikeasti hyvä valmentajakin. Me siis tullaan ja lujaa. Porilainen, pidä penkistä kiinni ja lujaa.

Yli ja ulos!!!

E: Korjattu tunnetilassa kirjoitettuja aivopieruja. On siellä Porissa paljon hyviäkin faneja, kuten Pataljoonan komentaja, joka oli oikeasti todella hienoa fani.
 
Viimeksi muokattu:

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Kaksi kertaa minua tuli vaasalainen tönäisemään erätauolla(1 ja toisella ja eri tyyppi) ja molemmilla kerroilla tuuppasin takaisin ja jatkoin matkaa.

Tässä ei nyt mitään niin ihmeellistä ole. Mutta tämänlaisen meiningin juuri kuvittelin olevan Ässät-Sport välisessä pelissä. Tarpeeksi junttia porukkaa kun laittaa tarpeeksi samaan tupaan. Ilmeisesti järkkärit ja kissalan pojat ovat olleet ajantasalla, sillä tuolla ei ole varmaan kauan tarvinnut painikaveria etsiskellä.

Olipas kuitenkin loistavat karsinnat. Harmi, että viimeinen peli nyt ei ollut niin jännittävä, mitä toivoa saattoi.

Tami on hauska mies, jota olisi mukava seurata liigassakin meuhaamassa.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Tässä ei nyt mitään niin ihmeellistä ole. Mutta tämänlaisen meiningin juuri kuvittelin olevan Ässät-Sport välisessä pelissä.

No ei siinä ja eipä tuo minua hetkauttanut sen kummemmin, mutta eipä ole muiden joukkueiden fanit tuuppineet ja peleissä oon kumminki 90 vuodesta asti käyny. No aivan sama, vittuuntukaa mestiksee rantahurrit.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Pori, Haistakaa Vittu, koko kaupunki!!!
:)

Onkos kenelläkään havaintoa millaisia ne pihalla tapahtuneet "joukkotappelut" oikein olivat? Perustönimistä vai lyötiinkö siellä lyötyä? Seisomokatsomon takana oli lähdettäessä poliiseja 2 kpl, ja niistä 20 metrin päässä 100 vaasalaista kuseskelemassa pitkin metsiä. Taisi käydä vaan hyvä tuuri ettei siellä tapahtunut mitään ihmeempää. Ehkä?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...- Opin vihaamaan oikeen tosissani Poria ja Porilaisia. En sen takia, että hävittiin, vaan sen takia, että kolme idiootti ottelun jälkeen halusi oikeen hakemalla tapella. En yleistä, mutta mulle riitti tuo hyvin täydelliseen Pori-vihaan. Inhoan teitä ja jokaista. Kusipäät!!...

Eräs oppilaani oli muka uusnatsi ja rasisti, haukkui maahanmuuttajat ja tummaihoiset. Keskustelimme asiasta useasti ja pyrin perustelemaan, ettei hän voi ihon värin perusteella leimata ihmisiä tyhmiksi. Erään keskustelun jälkeen tämän oppilaan kaveri kertoi, että tämä oppilas oli saanut pahasti selkäänsä tummaihoiselta. Kun kysyin tätä, niin oppilas myönsi tämän ja sanoi sen olleen syynä hänen rasismiin. En koskaan onnistunut muuttamaan oppilaan mielipiteitä, mutta monia asiallisia keskusteluja kävimme.

Niin, miksi tällainen tarina? Sinä olet samanlainen, kuin tämä minun oppilaani. Sinua on muutama Ässäfani (ilmeisesti porilaisia?) haastanut ja nyt sinä leimaat muutaman perusteella koko Porin ja porilaiset. Tämä on ikävää, sillä kyllä meitä mukaviakin löytyy.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Suosittelen tässä tapauksessa jotain korvalääkäriä. Itse ainakin kuulin tv:n välityksellä ihan hyvin laulut vielä 3-0 tilanteessakin. Noh mutta ei varmaan syytä suurempaan huoleen. Iän myötä kuulon heikentyminen on ihan luonnollista.

Varmaan heittelivät hyvää hyvyyttään kanamunia jos ajattelivat ettei työttömillä ole varaa moisiin ja aamulla jotain darrasafkaa tarvisi. En tiedä kun en itse päässyt harmi kyllä paikalle.
Kyllä kolmannessa erässä ne vaasalaiset jotka katsomoon vaivautuivat tuntuivat joko istuvan tai seisovan seisomakatsomon kaiteen vieressä keskisormi pystyssä.

Olisivat sitten ojentaneet ne munat ihan nätisti niin olisivat työttömät hitsarit saaneet ne ehjinä. Kas kun ei Närpesistä ollut yhtään tomaattifarmaria paikalla niin olisi saatu ilmaisia tomaattejakin köyhille.

Ja aika harmillista jos siellä jotain mellakkaa oli. Itse keskustelin sekä ennen peliä että pelin jälkeen muutamien vaasalaisten/ Sportfanien (eivät nämä tenniskenttien kohdalla kaljoitelleet kyllä vaasasta olleet) kanssa ihan hyvässä hengessä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
-Raha-asiat: Nyt meillä on fyrkkaa, millä mällätä ja ensi kaudella toivottavasti oikeasti hyvä valmentajakin. Me siis tullaan ja lujaa. Porilainen, pidä penkistä kiinni ja lujaa.

Tienasiko Sport yli 500 000 euroa velkojen maksuun ja sen päälle vielä jotain?

Varmaan luit Juha Saaren lausunnon ennen game seven players heavenia että Sportilla on 400 tonnia velkaa ja 100 tonnia laskuja rästissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös