Otteluseuranta (Kärpät)

  • 522 315
  • 7 375
Tila
Viestiketju on suljettu.

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan kuitenkin pikku hiljaa voidaan lopettaa argumentointi sen suhteen, että sarjatilanne mahdollistaa kokeilut. Toki jos ei runkosarjan voitto innosta, niin siinä tapauksessa. Tappara on enään kuuden pisteen päässä, toki yhden pelin enemmän pelanneena.
 

Jupe#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Et viitsisi pilata hyvää synkistelyä tämmöisillä ikävillä faktoilla. Ei se sovi agendaan kun paljastuu, että kärkimatseista ollaan voitettu enemmän kuin hävitty.

Itse en jaksa näistä kolmosmolareilla pelatuista otteluista liikaa stressata, maalivahdin vaikutus on joukkueen pelaamiseen niin valtava. Eikä Blomqvist missään nimessä huonosti pelannut. Pelaaminen vaan tahtoo mennä liiaksi varmisteluksi ja virheiden välttelyksi (jolloin niitä virheitä nimenomaan tulee) kun luottoa veskariin ei ole. Bäckström/Pietilä osastolta lisätietoja.
Kyllähän se on helppo syytellä maalivahtia kenttäpelaajien huolimattomuuksista, suoranaisesta laiskuudesta ja sinnepäin tekemisestä. Tuo vertaus Pietilään kertoo jo oleellisen: Blomqvist näytti jo heti alussa 100% varmemmalta kuin Pietilä, joka tärisi heti ottelun alusta lähtien.
 

Jupe#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eikä se kyllä vaikuttanut niiden Jypin maalien syntyneen Kärppien kovinkaan varmistelevasta peliasenteesta vaan lähinnä päinvastoin. Eivätkä ne sokkosyötöistä tulleet kiekonmenetyksetkään kielineet siitä. Enkä nähnyt muutamien pelaajienkaan (mm. Kobli) muuttaneen pelityyliään yhtään varmemmaksi vaan niitä menetyksiä tuli entiseen tahtiin.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Kyllä tuo vaan omaan silmään näyttää hazardilta tuo peli kun 2 johtajaa puuttuu( Kukkonen & Pyörälä). En kyllä molarin piikkiin laita tuota, edes jotain sivuvaikutuksia kun äijät pelaa omissa suorastaan takki auki niin kyllä siinä minusta varmistelua oli melko kaukana.
 

Micol

Jäsen
JYP on voitettu kahdesti ja IFK kerran. Tapparalle hävitty kahdesti.

Ja tokihan sieltä löytyy voittoja myös HPK:sta ja Ilveksestä jotka on myös pelanneet ihan hyvin.
Itselle jäänyt lähinnä mieleen se yksi hieno kotimatsi JYP:a vastaan, jossa Krejcik hurjasteli hattutempun. Hyvä toki, että ollaan voitettu hifk jopa kertaalleen tälle kaudelle.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ala seuraamaan Jyppiä kun ne on niin hyviä ja Kärpistä ei löydy kuin moitittavaa. Ihmeellisen negatiivinen asenne fanittamiseen ja sama laulu joka viestissä.
Niin aivan. Oletko eri mieltä kanssani vai mikä on pointtisi? Kärkiketjut -2, osalla -3 tänään. Mielestäni tuo osasto petti tänään ja pahasti. Taas.

Toki voit laittaa myös sen piikkiin, ettei joukkue uskalla pelata kokemattoman veskarin edessä. Huonoa vastuunkantoa tuo minusta on, jos sen taakse mennään.

Loppuun totean, että ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sinä minun fanittamisestani mietit. Jokainen tyylillään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itselle jäänyt lähinnä mieleen se yksi hieno kotimatsi JYP:a vastaan, jossa Krejcik hurjasteli hattutempun. Hyvä toki, että ollaan voitettu hifk jopa kertaalleen tälle kaudelle.
Jyp on voitettu kertaalleen myös vieraissa. Jatkojen jälkeen 4-3 syyskuussa.
 

Micol

Jäsen
Et viitsisi pilata hyvää synkistelyä tämmöisillä ikävillä faktoilla. Ei se sovi agendaan kun paljastuu, että kärkimatseista ollaan voitettu enemmän kuin hävitty.
Keskinäisten otteluiden pisteet muita selkeitä mestarisuosikkeja vastaan:

Kärpät vs JYP (5 - 4) | Tässä parissa ollaan pisteen verran voitolla, mikä on aivan hyvä suoritus.
Kärpät vs HIFK (4 - 8) | Ei nyt aivan putkeen ole mennyt Hifkiä vastaan tällä kaudella. Seuraavaan keskinäiseen ryhtiliikkeen paikka.
Kärpät vs Tappara (1 - 5) | Ei aivan putkeen ole mennyt myöskään Tapparaa vastaan. Pelejä ei ole toki pelattuna kuin vasta kaksi ja molemmista maalin tappio.

Yhteensä: Kärpät vs JYP+HIFK+Tappara (10 - 17) | Mielestäni tässä ollaan kokonaisuudessaan tappion puolella, eikö totta?

Eikö nämä ole juuri niitä todellisia kärkimatseja @Numero13 , kun pelataan kovimpia mestarisuosikkeja vastaan? Että se niistä faktoista...
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Keskinäisten otteluiden pisteet muita selkeitä mestarisuosikkeja vastaan:

Kärpät vs JYP (5 - 4) | Tässä parissa ollaan pisteen verran voitolla, mikä on aivan hyvä suoritus.
Kärpät vs HIFK (4 - 8) | Ei nyt aivan putkeen ole mennyt Hifkiä vastaan tällä kaudella. Seuraavaan keskinäiseen ryhtiliikkeen paikka.
Kärpät vs Tappara (1 - 5) | Ei aivan putkeen ole mennyt myöskään Tapparaa vastaan. Pelejä ei ole toki pelattuna kuin vasta kaksi ja molemmista maalin tappio.

Yhteensä: Kärpät vs JYP+HIFK+Tappara (10 - 17) | Mielestäni tässä ollaan kokonaisuudessaan tappion puolella, eikö totta?

Eikö nämä ole juuri niitä todellisia kärkimatseja @Numero13 , kun pelataan kovimpia mestarisuosikkeja vastaan? Että se niistä faktoista...
Niin, saahan niitä tilastoja pyöriteltyä miten haluaa. Itse lasken esimerkiksi Ilveksen ja HPK:n Hifkiä kovemmiksi joukkueiksi. Sarjataulukkokin on Ilveksestä samaa mieltä kanssani. Mutta kuten sanoin, agendan mukaan mennään.

E: Eipä sillä, ainahan pelit kovia joukkueita vastaan olisivat voineet paremminkin mennä.
Pitää kuitenkin vähän muistuttaa myös tosiasoista kun täältä saa jo lukea, että oltaisiin peräti yksi voitto otettu kärkijoukkueista kaudella tähän asti. Joku raja paskanjauhamisellakin on oltava.
 
Viimeksi muokattu:

Micol

Jäsen
Niin, saahan niitä tilastoja pyöriteltyä miten haluaa. Itse lasken esimerkiksi Ilveksen ja HPK:n Hifkiä kovemmiksi joukkueiksi. Sarjataulukkokin on Ilveksestä samaa mieltä kanssani. Mutta kuten sanoin, agendan mukaan mennään.
HPK ei ole missään nimessä kovempi joukkue kuin kovemman rosterin HIFK, etenkään kun keväällä pelataan mestaruudesta (esim. viime kevään mestaruus ei paina enää mitään). HIFK:lla on kaiken lisäksi ne viime kauden HPK:n tärkeimmät hyökkääjät joukkueessaan. Ilves on ollut toki yllättävänkin kova viime aikoina, mutta ei siitäkään saa kyllä millään TOP-4 mestarisuosikkia, kun mietitään kevään tosipelejä (musta hevonen toki playoffeihin). Itse listasin tuossa ylempänä neljä suurinta mestarisuosikkia ja ne ovat tasantarkkaan ne neljä joukkuetta eli Kärpät, Tappara, JYP ja HIFK.

Ja minkä vitun agendan mukaan? Avaa tätä lisää.
 

Micol

Jäsen
Pitää kuitenkin vähän muistuttaa myös tosiasoista kun täältä saa jo lukea, että oltaisiin peräti yksi voitto otettu kärkijoukkueista kaudella tähän asti. Joku raja paskanjauhamisellakin on oltava.
Et sinä täällä ole edes mitään "muistutellut". Roger Moore vastasi ensin asiallisesti minulle, mistä sinun piti päästä tarttumaan vähemmän yllättäen ivalliseen sävyyn. Kukin tyylillään.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et sinä täällä ole edes mitään "muistutellut". Roger Moore vastasi ensin asiallisesti minulle, mistä sinun piti päästä tarttumaan vähemmän yllättäen ivalliseen sävyyn. Kukin tyylillään.
Juuri näin. Sinun mielestä Kärpät on voittanut yhden kärkikamppailun, minun mielestäni tilillä on kahdeksan voittoa. Kukin laskee tyylillään. Ei sen kummempaa.

Boldaus minun.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
mistä sinun piti päästä tarttumaan vähemmän yllättäen ivalliseen sävyyn. Kukin tyylillään.
Miksi edes vaivautua? Lainaamasi henkilö on jo hyvän aikaa sitten todistanut kuuluvansa "oikeinkannattajien" joukkoon, joten tuhlaat vain aikaasi vänkäämällä vastaan. Et voi voittaa.
 

Micol

Jäsen
Juuri näin. Sinun mielestä Kärpät on voittanut yhden kärkikamppailun, minun mielestäni tilillä on kahdeksan voittoa. Kukin laskee tyylillään. Ei sen kummempaa.

Boldaus minun.
Yhdellä vitun ulkomuistista heitetyllä lauseella pystyy ihminen ratsastamaan näköjään hyvinkin pitkälle. Tein korjaavan viestini tänne Roger Mooren viestin jälkeen, missä listasin Kärppien pisteet kovimpia mestarisuosikkeja vastaan tältä kaudelta. Siinä on faktaa, eikä mielipiteitä.
 
Täällähän on keskustelu varsin kuumaa. Ei uskoisi että tämä on sarjakärjen otteluseurantaketju. Kaikki on paskaa. Itseä tympii aivan yhtä paljon Jukureille menetetyt pisteet kuin ns. Top4 mestarisuosikeille menetetyt. Nyt pelataan vain ja ainoastaan runkosarjasijoituksista. Näillä joulukuun runkosarjapeleillä ei ole keväällä mitään merkitystä. Esimerkkinä vaikkapa viime kausi ja HPK, pisteet Kärpille runkosarjassa 12-6 ja kuinkas sitten kävikään.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Tämä on kuitenkin loppujen lopuksi vain jääkiekkoa. Välillä sattuu huonompia pelejä kaikille joukkueille. Kärpät on pelannut kokonaisuudessaan loistavan kauden tähän asti ja - mikä on minun mielestä positiivista - on se, että paljon on vielä mm. ylivoimassa parantamista. Se kun saadaan kuntoon niin keväällä mennään taas pitkälle.

Ainakin minä nautin eilen siitä, että taas yksi oma 17-vuotias superlupaava maalivahti Joel Blomqvist pääsi kerryttämään kokemuspankkiaan ja mielestäni häneltä oli hyvä peli. Otti mm. Julius Nättiseltä melkoisen ryöstön eilen.
 
Viimeksi muokattu:

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt pelataan vain ja ainoastaan runkosarjasijoituksista. Näillä joulukuun runkosarjapeleillä ei ole keväällä mitään merkitystä.
Nimenomaan, ja sarjajohto on kutistunut jo lähes olemattomiin. Huomenna se johto voi olla enään 3 pistettä. Argumentointi "sarjasijoitus mahdollistaa kokeilut" on täyttä potaskaa.

Näillä peleillä ei varsinaisesti ole keväällä mitään merkitystä, mutta sillä on, että kuka sieltä tulee vastaan.
 
Nimenomaan, ja sarjajohto on kutistunut jo lähes olemattomiin. Huomenna se johto voi olla enään 3 pistettä. Argumentointi "sarjasijoitus mahdollistaa kokeilut" on täyttä potaskaa.

Näillä peleillä ei varsinaisesti ole keväällä mitään merkitystä, mutta sillä on, että kuka sieltä tulee vastaan.
En ymmärrä tässä oikein tuota kokeilut pointtia. Eiköhän nämä kokoonpano"kokeilut" ole aika pakotettuja sairastuvan ja maajoukkueiden vuoksi. Sarjajohto on mitä on, ei aina voida ratsastaa aallonharjalla ja juhlia 15pst sarjajohdossa. Tällä menolla ollaan edelleen paalupaikalla ja otetaan kotiedulla vastaan kuka milloinkin tulee. Muiden sarjasijoituksiin ei hyväkään joukkue voi vaikuttaa.
 

Micol

Jäsen
No jos luet vaikkapa viimeisen kahden sivun kommenttisi niin sellaisen kuvanhan siitä saa. Mutta anti mennä vaan, sana ja tyyli kannattaa on vapaa.
Sana ja tyyli on vapaa? No siltä se ei kyllä täällä Kärpät -osiossa tunnu. Kritiikki tuntuu menevän muutamilla toistuvasti ihon alle, kuten sinulla näiden aika ajoin toistuvien "kaikki on paskaa / kaikki on taas paskaa" -kommenttien kanssa, kun joku esittää kritiikkiä Kärppien tekemisistä tai peliotteista.
 
Sana ja tyyli on vapaa? No siltä se ei kyllä täällä Kärpät -osiossa tunnu. Kritiikki tuntuu menevän muutamilla toistuvasti ihon alle, kuten sinulla näiden aika ajoin toistuvien "kaikki on paskaa / kaikki on taas paskaa" -kommenttien kanssa, kun joku esittää kritiikkiä Kärppien tekemisistä tai peliotteista.
Kummalla tässä nyt on mennyt ihon alle. Itse olen tyytyväinen, sinusta en kommenttiesi perusteella ole varma. Ei sinun negat ole minulle ongelma. Nagatiivisuuteesi ei saa ilmeisesti kommentoida,eikä edes kaikki on paskaa tyylini vetoa. Tahän joku hymiö ja osaltani tältä osaa tähän.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ymmärrä tässä oikein tuota kokeilut pointtia. Eiköhän nämä kokoonpano"kokeilut" ole aika pakotettuja sairastuvan ja maajoukkueiden vuoksi.
En minäkään ymmärrä, mutta silti tuon argumentin kuulee tälläkin palstalla kokoonpanojen julkaisuiden yhteydessä.

Koblizek kakkosketjussa sekä Mäkelä kokoonpanossa eivät ole pakotettuja ratkaisuja. Kyllä ne ihan ollaan päätetty. Koblizek eilen aivan täysi turisti liigan huippujoukkuetta vastaan, kuten oli toki muutkin kärkiketjujen ukot.

Tällä menolla ollaan edelleen paalupaikalla ja otetaan kotiedulla vastaan kuka milloinkin tulee.
Tästä eri mieltä. Huippusyksyn (loka-marraskuu) jälkeen käyrä on ollut alaspäin niin pelillisesti, kuin tuloksellisestikin. Osasyy varmasti loukkaantumisissa, mutta tuloksenteon leveys on Kärpissä huolestuttavan kapea.

Tällä menolla, kuten sanoit, Tappara ainakin porskuttaa ohitse.
 
Viimeksi muokattu:
Otetaan mukaan kaksi viimeistä viestiä, mutta tämä huomautus koskee nyt kyllä ihan kaikkia.

Sana ja tyyli on vapaa? No siltä se ei kyllä täällä Kärpät -osiossa tunnu. Kritiikki tuntuu menevän muutamilla toistuvasti ihon alle, kuten sinulla näiden aika ajoin toistuvien "kaikki on paskaa / kaikki on taas paskaa" -kommenttien kanssa, kun joku esittää kritiikkiä Kärppien tekemisistä tai peliotteista.
Kummalla tässä nyt on mennyt ihon alle. Itse olen tyytyväinen, sinusta en kommenttiesi perusteella ole varma. Ei sinun negat ole minulle ongelma. Nagatiivisuuteesi ei saa ilmeisesti kommentoida,eikä edes kaikki on paskaa tyylini vetoa. Tahän joku hymiö ja osaltani tältä osaa tähän.
Nyt ollaan kyllä menty kauas mitenkään järkevästä keskustelusta. Tässä ei keskustella enää asiasta, vaan aletaan mennä vahvasti kinaamisen puolelle ja keskitytään lähinnä nimimerkille kuittailuun.

Lopettakaa kinastelu ja menkää vaikka ulos kävelylle.

t: Modet
 
Tästä eri mieltä. Huippusyksyn (loka-marraskuuu) jälkeen käyrä on ollut alaspäin niin pelillisesti, kuin tuloksellisestikin. Osasyy varmasti loukkaantumisissa, mutta tuloksenteon leveys on Kärpissä huolestuttavan kapea.

Tällä menolla, kuten sanoit, Tappara ainakin porskuttaa ohitse.
Mäkelälle lienee haluttiin pitkän tauon jälkeen pelituntumaa, oli kyllä todella huono (edelleen). Puolustus on kapea ja siellä on se laadukkaan peruspakin mentävä aukko. Viimeistään Lassen poissa olo toivottavasti herättää joukkueen johdon huomaamaan tämän. Koblizekistä ajatuksemme eroavat aikalailla, ehkä on paras että emme kinaa siitä tässä nyt. Todella surkea oli eilen, eikä ylivoimaan pitäisi olla edelleenkään mitään asiaa. Hykkäyksessä olisi ollut Leskisen mentävä aukko mutta kassa on kiinni niin se on kiinni. Jääkiekkoromantikko sisälläni luottaa edelleen Pesoseen, siitäkin olemme eri mieltä mutta aika näyttää miten käy. Toki epävarmuus hänen suhteen on itselläkin kasvanut.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös