Saleva kehiin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP, Ukrainan maajoukkue
Joskus tulee mieleen, että kuinka ansaittua on kohdistaa huonojen pelien jälkeen kritiikki nimellä tiettyihin pelaajiin? Tai päinvastoin? Siihen olen varmasti itsekin syyllistynyt. Klisee "joukkueena voitetaan ja joukkueena hävitään" sisältää kuitenkin aika paljon menestyskaanonia, jos tarkemmin ajattelee. Tappiopelien jälkeen on arvattavaa, että nimenomaan puolustajat ja maalivahti saavat kuraa niskaansa. Voittopeleissä taas kiitetään pääsääntöisesti hyökkääjien onnistumista.
Minulla ei ole käsitystä siitä, miten nämä yksittäiset pelaajien virheet tai niihin johtaneet syyt käsitellään joukkueen sisällä kopissa. Kuvittelisin, että menestyvässä joukkueessa ne käsitellään rakentavasti. Oletukseni siis on, että meillä kannattajilla on halu käyttää vapauttamme olla vähemmän rakentavia kritiikissämme ja se näkyy sitten syyllisten etsimisenä. Toivottavasti sama ilmiö pysyy JYPin kopista kaukana.
Edit: typo
Minulla ei ole käsitystä siitä, miten nämä yksittäiset pelaajien virheet tai niihin johtaneet syyt käsitellään joukkueen sisällä kopissa. Kuvittelisin, että menestyvässä joukkueessa ne käsitellään rakentavasti. Oletukseni siis on, että meillä kannattajilla on halu käyttää vapauttamme olla vähemmän rakentavia kritiikissämme ja se näkyy sitten syyllisten etsimisenä. Toivottavasti sama ilmiö pysyy JYPin kopista kaukana.
Edit: typo