Otteluseuranta (Jukurit)

  • 103 355
  • 573
Tila
Viestiketju on suljettu.

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Jukureilta erittäin huolimatonta pelaamista. Alivoimalla koko ajan.
 

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ikinä ei ole hävettänyt lätkämatsissa niin paljon kuin juuri nyt. Tällä kertaa syypää ei ole edes Jukurit, vaan nämä Viikinkiveljet. Kertokaas, onko asiallista toimintaa, että faniporukka toivottaa vastustajan jäälle "haista paska, paska IFK" -huudoin, ja kun vastustaja ottaa jäähyn, on jengi päätykatsomossa keskisormet pystyssä kuorossa huutamassa "IFK, haistakaa vittu"?

Ei oikein tee enää mieli tulla hallille.

Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu....
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Olipa kerrankin hyvä peli! Ensimmäisen erän koomailujen jälkeen nousujohteisesti pelin loppuun saakka. Hienosti oli saapunut IFK-faneja myös paikalle!
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Ikinä ei ole hävettänyt lätkämatsissa niin paljon kuin juuri nyt. Tällä kertaa syypää ei ole edes Jukurit, vaan nämä Viikinkiveljet. Kertokaas, onko asiallista toimintaa, että faniporukka toivottaa vastustajan jäälle "haista paska, paska IFK" -huudoin, ja kun vastustaja ottaa jäähyn, on jengi päätykatsomossa keskisormet pystyssä kuorossa huutamassa "IFK, haistakaa vittu"?

Ei oikein tee enää mieli tulla hallille.
Tuliki paha mieli :D Hata ifk ei kyllä tarkoita että haista vittu/paska.... mutta mitäs siitä jos ei itse uskalla ääneen kannattaa!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
HIeno juttu, että Jukureiden pelaajat eivät ole heittäneet hanskoja tiskiin, vaan kiusaavat muita vielä ihan tosissaan. Ei Mikkelistä muutkaan ilmaiseksi pisteitä hakeneet silloin kun Jukureillakin vielä oli panosta, eli reilua peliä sikäli.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Suvereenin ylivoimainen vastustajakin on kaadettavissa, kun jokainen pelaaja jättää 100% jäälle. Tänään kaukalossa oli sellainen Jukurit mitä me halutaan taisteluilmeen osalta. Milloin edellisen kerran Jukurien pelissä on ollut orastavaa tappelun nujakkaa? Tänään oli. Jo se osoittaa, että oikeasti haluttiin pelata ja voittaa. Samoilla tsempeillä loput pelit, niin edes jotain on kaudesta vielä pelastettavissa. Viimeinen muistikuva on tärkeä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyllä lämmittää Jukurien liigahistorian ensimmäinen kotivoitto HIFK:sta, ja millä kokoonpanolla se tulikaan! Vaan eipä ne nimet selässä, vaan se taistelu! Tänään oli asennetta kentällä, loppuun asti.
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Tuliki paha mieli :D Hata ifk ei kyllä tarkoita että haista vittu/paska.... mutta mitäs siitä jos ei itse uskalla ääneen kannattaa!
Okei, se oli hata IFK eikä paska, kuulin sen väärin. Täysin tarpeetonta silti. Mutta tuo "haistakaa vittu" oli ihan harvinaisen selkeä, samoin ne keskisormet.

Minun kirjoissani vastustajan joukkueelle hävyttömyyksien huutelu ei ole mitään kannattamista, vaan typerää ja lapsellista. Siihen ei kukaan itseään ja lajia kunnioittava lähde mukaan.

Mutta typeriä ja lapsellisia Veljet ovat aina olleetkin, se ei ole mikään uutinen.
 

Anyukov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Ota sinä Tseisoni seuraavaan peliin esimerkiksi sateenkaari värein värjätty lippu, ja heiluta sitä koti- ja vaikkapa myös vierasjoukkueen puolesta, kun ei sinusta nähtävästi ole SarvisClubiin/Veljiin/muuten yhteisesti päätyyn (niin kuin on tarkoitus) ääneenkannattamaan. Toivon puolestasi, ettei sinulle tai muillekaan tulisi paha mieli.
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Ota sinä Tseisoni seuraavaan peliin esimerkiksi sateenkaari värein värjätty lippu, ja heiluta sitä koti- ja vaikkapa myös vierasjoukkueen puolesta, kun ei sinusta nähtävästi ole SarvisClubiin/Veljiin/muuten yhteisesti päätyyn (niin kuin on tarkoitus) ääneenkannattamaan. Toivon puolestasi, ettei sinulle tai muillekaan tulisi paha mieli.
Kuten jo edellä mainitsin, kun kyse olisikin omien kannattamisesta. Mutta se törkeyksien huutelu vastustajan suuntaan on se, mitä en vaan jaksa ymmärtää. Hurraa ja huudan omien puolesta, mutta en ketään vastaan.

Olen käynyt Jukurien pelejä katsomassa Kalevankankaan päätykatsomossa noin 22 vuoden ajan mikä lienee enemmän kuin joidenkin Viikinkiveljien ikä, ainakin käytöksen perusteella. Minun ei tarvitse kuunnella sinulta, Anyukov, tai keneltäkään muulta nulikalta ohjeita siihen, miten omaa joukkuettani kannatan. Omalla tavallani olen aina Jukureita kannattanut, enkä ole siihen koskaan mitään faniporukkaa tarvinnut. Niiden olen aina todennut olevan heikkolahjaisempien harrastus, ja loistava todiste siitä, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Case in point, Viikinkiveljet.

Toivoisin vaan, että asiallisuus ja kunnioitus saisivat enemmän alaa faniporukoissakin. Turha toivo varmaan, ainakin kun Viikinkiveljien toilailuja seuraa, mutta voihan sitä toivoa parasta.

Ja kyllä, eilen tuli todella paha mieli Veljien toiminnasta. Onnittelut siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Yritän saada ajatukseni asiasta selkeästi kerrottua, vaikka se vaikeaa onkin, kun mielessä on monta näkökantaa näiden keskisormien ja "paska" - huutojen puolesta.

Olen saanut nähdä ja kokea liigapelejä jo alakouluikäisenä ja niissä minulle on kerrottu ja opetettu, että ihmiset innostuu pelistä eri tavoin, joka näkyy provosointina vastustajaa tai tuomaria kohtaan. Se on peliin kuuluva asia, niinhän ne pelaajatkin provosoi kentällä toisiaan, mutta pelin loputtua ovat taputtelemassa toisiaan olalle ja kiittämässä hyvästä pelistä.

Urheilussa ihmisten kilpailuvietti näkyy erilailla, niin pelaajilla, kuin yleisössä ja meidän halliin pitäisi ainakin katsojamäärien perusteella mahtua paljon lisää erilailla kilpailuvietin tai muuten vaan tunteiden näyttäjiä. Ja pelin lopussa pystytään silti kiittämään hyvästä pelistä ja tunnelmasta. Tässä joskus lipsutaan ja sitä minä en ymmärrä, kun kannattajat ovat kuitenkin tapahtumassa vain sivuroolissa.

En ollut eilen pelissä, mutta pelin jälkeen tapasin muutaman HIFK fanin, jotka kehuivat Mikkeliä ja illan peliä. Siitä oli helppo jatkaa keskustelua ja kertoa, että on ihmeellistä kun mikkeliläisten katsomossa nousee tunnelma ja äänitaso kiitettävälle tasolle niin omat kannattajat aloittavat valituksensa tällä palstalla ja somessa ja kun tarkensi asiaa, niin vastapuolen fani totesi nopeasti "kyllä me oma osamme tiedetään. Ei kukaan meistä tykkää, eikä mekään kaikista tykätä. Sitä samaa laulua me kuullaan joka puolella."

Olen ollut jo useamman vuoden sitä mieltä, että jääkiekkokulttuuri ei sovi myhäilevään Mikkeliin. Siinä kun pitäisi vähän pullistella ja olla ylpeä omistaan, niin mikkeliläinen laittaa mielummin villasukat jalkaan ja alkaa kaivaa kuoppaa omiensa alle.

Tunnetta ja sen ymmärtämistä kaikille!
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Tunnetta, fiilistä ja kannustamista vastaan minulla ei ole ikinä mitään ollut, sen luulen tehneeni selväksi. Se vastustajalle huutelu ja vittuilu vaan tuntuu idioottimaiselta ja tarpeettomalta. Jotenkin kuvittelisin, että fiilistä saisi luotua pelkästään omia kannustamalla. Mutta varmaan minä en vaan ymmärrä jotain todella oleellista. ¯\_(ツ)_/¯
 
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Vihollisen inhoaminen tai vihaaminen ei ole mielestäsi tunteen näyttämistä?
 

Anyukov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Jatketaan kukin kannattamista valitsemallamme tiellä ja mennään eteenpäin. Fakta on kuitenkin se, että tuokin halli olisi aika eloton ilman näitä heikkolahjaisempien vetämiä kannattajaporukoita.

Eilinen voitto oli kyllä iso luonteen näyttö tuolta joukkueelta, jonka kirkkain tähtisikermä oli jo aiemmin siirtynyt loppukevääksi muualle. Pelin jälkeen hallilta poistuessa paikallisen kiekkokansan iloisista ilmeistä pystyi lukemaan, että tämä ensimmäinen kotivoitto IFK:sta oli helvetin iso juttu myös Mikkelin kiekkokansalle. Heikki Siitosen sanoin: kiitos tästä illasta!
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Vihollisen inhoaminen tai vihaaminen ei ole mielestäsi tunteen näyttämistä?
Onhan se. Typerää ja tarpeetonta sellaista. Ja kuten varmaan lukutaitoisena huomasitkin viestistäni, totesin, että kyllä sitä tunnetta saa varmasti luotua myös keskittymällä vain omien kannustamiseen.

Eikä jääkiekossa - tai urheilussa ylipäätään - ole vihollisia, vaan vastustajia. En ymmärrä tuollaista aggressiivista vastakkainasettelua.

Jatketaan kukin kannattamista valitsemallamme tiellä ja mennään eteenpäin. Fakta on kuitenkin se, että tuokin halli olisi aika eloton ilman näitä heikkolahjaisempien vetämiä kannattajaporukoita.
Ei haittaisi minua yhtään. Mieluummin halli ilman faniporukkaa kuin faniporukan kanssa. Ja jos se faniporukka on pakko olla, niin saisi tosiaan vain kannattaa omia, eikä keskittää niin suurta osaa tarmosta vastapuolelle huuteluun. Mutta kyllähän minä tiedän, että te tulette jatkamaan ihan samalla linjalla kuin aikaisemmin. Mihinkä sitä seepra täplistään pääsee?

Mutta kyllä jatkossa tulee harkittua aina vaan tarkemmin, jaksaako sitä hallille tulla vatipäiden mölyämistä kuuntelemaan. Että onnea vaan, olette onnistuneet ajamaan pitkän linjan Jukuri-fanin tähän tilanteeseen.
 
Jukurit on voittanut sarjan isoihin kuuluvan HIFK:n nousemalla kahden maalin takaa tasoihin ja ohi. Tunnelma katsomossa oli ehkä parasta, mitä Kalevankankaalla on tällä kaudella kuultu. Siihen toki paljon vaikutti vierasfanien suuri määrä, mutta silmä ja-korvamääräisten arvioiden perusteella sanoisin, että myös kotipäädyssä meno oli huomattavasti keskimääräistä iltaa parempi.

Mikä on ottelusta päällimmäisenä mieleen jäänyt tapahtuma? No luonnollisesti katsomosta kuuluneet muutamat kirosanat.

Ei helvetti mä rakastan tätä kaupunkia. Pystyttäisiinkö täällä menemään positiivisen kautta edes tämän kerran, kun siihen jotain aihetta tarjottiin sen sijaan, että nillitettäisiin jostain aivan saatanan jonninjoutavista lillukanvarsista. Jos päätykatsomon meno ei miellytä, niin hallissa on monia muitakin paikkoja, joissa seurata peliä ilman häiritseviä kirosanoja ja ikävää vastustajalle piikittelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Ei haittaisi minua yhtään. Mieluummin halli ilman faniporukkaa kuin faniporukan kanssa. Ja jos se faniporukka on pakko olla, niin saisi tosiaan vain kannattaa omia, eikä keskittää niin suurta osaa tarmosta vastapuolelle huuteluun. Mutta kyllähän minä tiedän, että te tulette jatkamaan ihan samalla linjalla kuin aikaisemmin. Mihinkä sitä seepra täplistään pääsee?

Mutta kyllä jatkossa tulee harkittua aina vaan tarkemmin, jaksaako sitä hallille tulla vatipäiden mölyämistä kuuntelemaan. Että onnea vaan, olette onnistuneet ajamaan pitkän linjan Jukuri-fanin tähän tilanteeseen.

Minun tarkoituksena on vain ymmärtää ja antaa tilaa kaikille eri tavoin kannustaville yleisön edustajille. Ja sitten sinä vedät paikalliset villasukat jalkaan ja ilmoitat lopettavasi peleissä käynnin. Ei tämäkään ole niin vakavaa, annetaan kaikkien kannustaa omalla tavalla. Kaikilla kuitenkin yksi sama tavoite ja toive, että paikallinen jääkiekkoseura menestyy.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ei helvetti mä rakastan tätä kaupunkia. Pystyttäisiinkö täällä menemään positiivisen kautta edes tämän kerran, kun siihen jotain aihetta tarjottiin sen sijaan, että nillitettäisiin jostain aivan saatanan jonninjoutavista lillukanvarsista.

Eihän täällä taida olla nillittänyt kuin tämä meitä muita päädyn asukkaita parempilahjainen @Jayzon , onneksi. Hienoa, että päädystä löytyy myös älyllisempiäkin faneja. Toivottavasti löytyy jatkossakin ja keskustelua syntyy. Reilut parikymmentä vuotta tätä putkea hallilla käyneenä (tekojääajat oli se eka putki..), ja joskus vähän taputtaneenakin, ei voi kuin toivoa, että tuota viisautta vielä tarttuisi näinkin vanhaan jäärään. Mennään Omien puolesta hei!
 
Juu, ei tosiaan ollut mitenkään tarkoitus tässä itsessään ketään tökkiä, vaan lähinnä pohdin tätä keskustelua yleisesti. Luulisi, että eilisestä pelistä olisi ollut jotain mukavampaakin keskusteltavaa kuin tämä nyt esillä ollut aihe, mutta jotenkin vain oli päällimmäisenä löydetty jotakin negatiivista :)

En minäkään mitään vittusaatanahomopaska-linjaa kannata, mutta en myöskään usko, että päädyssäkään se on kenenkään pääfokus ollut. Ottelutapahtumiin reagoiminen ja siinä yhteydessä vastustajalle piikittely, jopa jonkin asteinen vittuilu on paikallaan kuitenkaan sitä tärkeintä eli omien kannattamista unohtamatta. Tunteella kun eletään, niin kielenkäyttökin varmasti välillä karkaa vähän turhankin kovaksi, mutta siitäkään nyt ei pitäisi kenenkään mieltään pahoittaa.

Vedetään nyt yhdessä tämä tuskien taival loppuun hyvällä meiningillä. Kuten eräs jukurikapteenistonkin jäsen joskus totesi "Jos tässä mököttämään alettaisiin, niin silloin tästä vielä synkkää tulisikin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös