Tappeluiden lopputuloksella ei ole niin väliä kun sillä että uskaltaa vastata teoistaan tai vastata haasteeseen.
Tämä on aivan totta. Siksi Pate onkin liigan parhaita joukkuepelaajia, hänelle ei ole olennaista vaikka tulisi itselle pataan, jos joukkue hyötyy. Oli typerä virhe HIFK:lta päästää Lostedt pois.
Kävin kesken kiivaan Jokerit...korjaan Blues-HIFK -matsin katsomassa vielä Nelosen clipin. Se ei kerro tuliko haastaminen jo ennen ottelua, mutta näin se mielestäni menee: Blues voittaa aloituskiekon, pelin painopiste kääntyy HIFK:n päätyä päin. Piku lähtee kiekon suuntaan, Pate pudottaa hanskat, tarttuu Pikua hihasta ja kiepauttaa häntä ympäri pystysuunnassa aloittaen nyrkkeilyn. Sille ei voi mitään, että pelaajien kokoero on aikamoinen, joten ei ole itse asiassa Paten etu, että molemmat seisovat. Hän saa Pikun jäähän tarkoituksena takoa siinä, mutta Piku pyörähtää ylös. Tässä vaiheessa pelaajat ovat aivan lähikontaktissa ja mun mielestäni Piku ei kamppaa Patea alhaalta jaloista. Hän ennemminkin työntää Paten keskivartalon tienoolta / reisien kohdalta eteenpäin ja Pate kaatuu? Mä luulen, että Sonkajärvi ei olisi heittänyt hanskoja ollenkaan, jos olisi meinannut selvitä ilman tappelemista. Dumarit oli välissä nanosekunnissa. Mulle jäi sellainen fiilis -koetan olla objektiivinen- että tasapaino oli huono molemmilla ja kiire oli myöskin karmea ja ei siitä tullut tuon kummempaa. Jos olen itse jäässä / maassa, haluan kaikin keinoin ylös sieltä, ei ole pointtia yrittää nyrkkeillä sieltä käsin.
Varmaan jätkiä naurattaa, jos käyvät lukemassa näitä tarinoita :)