Orpon puheesta nousi kyllä niskakarvat pystyyn. Eli hänen olisi turkulaisena vaikea kehua, kun Tampereella on tehty hyvää työtä. Ok, oli vitsiksi tarkoitettu, mutta ei toiminut. Siis onko niin, että Orpon on oikeasti vaikea kehua tamperelaisia?
Mitä enemmän olen nähnyt maailmaa ja elämänkokemusta tullut sitä vähemmän pidän tällaisista väkinäisistä vastakkainasetteluista. Sopii vitsinä baaritiskille, sen jokaisen itsetunto kestää, mutta mielestäni ei tällaisen tilaisuuden avajaisiin. Ja ihan sama tuleeko tällainen kommentti turkulaiselta, tamperelaiselta, helsinkiläiseltä tai joltain muulta.
En ole tosikko, mutta ehkä olen joskus liikaakin törmännyt ihmisiin, joilla on oikeasti valmiita ennakkoluuloja toisiin ihmisiin asuinpaikan, kansalaisuuden, sukupuolen tms. johdosta. Pitääkö tällaista korostaa avajaispuheessa edes vitsin yrityksenä.
Ennen kuulemma riitti tappelun aloittamiseen se, että vastapuoli asui ”väärässä” kaupunginosassa. Orpon sutkaisun pistän samalle tasolle. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni eikä siihen liity politiikka.