Otteluiden alkamisajat

  • 1 642
  • 14
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Täksi kaudeksihan SM-liiga muutti viikonloppupelien alkamisaikoja.
Nyt kun puolet kaudesta on kulunut, olisi hyvä aika kysyä mielipiteitä faneilta.

En ole käytännössä tyytyväinen kumpaankaan muutokseen. Klo 17. Vieraspeleissä paluu myöhästyy tunnilla, ja se on kuitenkin merkittävämpi asia kuin se, että lähtö myöhästyy saman verran.
Aikaisemmin lauantain ohjelmaani klo 16 sopi paremmin, siis ainakin minulle.

Sunnuntai sitten: Hölmöä, että jos pelataan kaksi ottelua, niin ne alkavatkin eri aikaan. Kun kuitenkin kaksi kertaa pelataan TV-peli klo 16 (tammikuun alussa ja runkosarjan vikalla kiekalla), niin se mutkistaa alkamisaikoja kuitenkin liiaksi.

Tällä kaudella käytössä on neljä alkamisaikaa+poikkeukset. Viime kaudella selvittiin vielä kahdella. Siinäkin mielessä olen pettynyt uudistukseen.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvin kerroit asian laidan. Kaksi alkamisaikaa oli paljon selkeämpi käytäntö. Nyt jää usein epäselväksi, moneltako se peli alkoikaan. Marraskuun alussa kun lauantaina oli pyhäinpäivä, alkoi ainakin Raumalla peli jo klo 16, koska se ei ollut tavallinen lauantai vaan pyhä. Myöhästyikö joku tunnilla pelin alusta?

Lauantaipelien myöhäistäminenhän perustuu pelkästään tämäkin sm-liigan ahneudelle ja tarkoitus on vain lisätä kaljan myyntiä. Tuo on totta, että vieraspeleistä olisi mukava päästä pois ihmisten aikaan. Väitän että osa katsojista jää pois hallista tuon myöhäistämisen takia (on saunomista ym ohjelmaa).

Arkipäiville riittää toistaiseksi yksi alkamisaika, mutta eikö sinne pitäisi saada myös joku syy saada peli tai kaksi alkamaan klo 19.30. Viimeistään ensi kaudeksi? (hymiön paikka)
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Viime vuoden käytäntö oli paljon parempi.
Arkipelit klo. 18.30 ja viikonloppu/pyhäpelit klo. 16.00. Tähän systeemiin pitäisi palata. 19.30 on jo liian myöhä alkamisajankohta arkipelille.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä minustakin 18:30 ja 16:00 on sopivat ajat. Varsinkin tuo TV-pelin pelaaminen eri aikaan kun muut saman päivän pelit on järjetöntä.
 

SjV

Jäsen
Kannatetaan vaihtoehtoja 18.30 (ark) ja 16.00 (vkl).

Viikonloppuisin voisi tietysti käyttää aikoja 14.00 (1 peli, tässä pelaavilla ei ed. päivänä peliä) ja 17.00 (loput) edellytyksellä, että sekä 14 että 17 alkavat pelit televisioidaan (vrt. C+ ja Eng.valioliiga), mutta Maikkarin ylivalta-aikana tähän ei päästä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Espoonmies
Kyllä minustakin 18:30 ja 16:00 on sopivat ajat. Varsinkin tuo TV-pelin pelaaminen eri aikaan kun muut saman päivän pelit on järjetöntä.

Johtuukohan tv-pelin aikaisempi ajankohta jostain MTV3:n ohjelmistosta? Moottoriurheilulähetystenhän pitää aina sanella ehdot muille ohjelmille. Ruutulippu tai joku vastaava varmaan puskee päälle ettei voi aloittaa tv-peliä klo 16?
 

Ranttali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Itse muuttaisin lauantain pelien alkamisaikaa vielä myöhemmäksi, klo 18.30. Lahdessahan pelattiin yksi ottelu syksyllä klo 19.00 alkaen lauantai-iltana, ja paras tunnelma oli ehdottomasti. Kilahtaa seuran kassaan enemmän kolikoita, kun yleisö nauttii enemmän alkoholia.

Matsit pitää suunnitella kotiyleisölle, eikä pidä surra vierasjoukkueen kannattajien myöhäistä kotiin paluuta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Minusta arkena 18.30 on hyvä. Myöhäisempikin kävisi, mutta taitaa olla lapsiperheille huono. Lauantaina 17.00 on ihan hyvä ainakin parempi, kuin tuo 16.00. Kyllä kaikkialta muualta, paitsi ehkä Oulusta tai Lappeerannasta linja-autolla ehtii vielä baariin ihan hyvin. Matkalla ehtii vetää hyvin pohjat.

Suurin epäkohta on sunnuntai peleissä, jotka voisivat mielestäni alkaa myöskin jo 18.30. Sunnuntai on perinteinen löhöilypäivä, ja krapula vielä kolmen aikaan usein vaivaa. Tämä ei vaan taida sopia MTV:lle
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kotipelit aloittaisin mielelläni lauantaisin jo klo 16.00, sillon pääsisi ennen seitsemää pois hallilta jatkamaan iltaa. Toisaalta vieraspelien alku 17.00 launtaina on mulle ihan jees, koska on minulle aivan sama millon pääsen takasin kotiin lauantaina.

Eikä ainakaan ole tuntunut IFK-faneja juuri myöhäisempi alkamisaika lauantaiden vieraspeleissä haitannut, porukkaa käy hyvin sielläkin. Taitaa yksi hyvä puoli piillä juuri tässä, että päivällä ehtii matsiin lähtöä venyttää pidempään, jos esim. perjantaina on olut maistunut.

Viikolla 18.30 on hyvä aika.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Lauantai OK!

Lauantaipelin myöhäistäminen on oikea suunta. Voisi alkaa vieläkin myöhemminkin. Jos on pelin jälkeen lähdössä 'baanalle' on sinne huomattavasti kätevämpää poistua hieman myöhemmin kuin puoli seiskalta, kuten aiemmin. 18.00 voisi olla hyvä lauantaipelin aloitusajankohta.

Sunnuntain klo15.00 on periaatteessa hölmö ajankohta. Rikkoo päivän pahasti. Ennen matsia ei oikein ehdi tehdä mitään, eikä käymään missään, eikä oikein matsin jälkeenkään. Sunnuntaipelit voisivat alkaa kunnolla myöhemmin, esim klo 18 tai 19. Ehtisi nauttia vapaapäivästä, tai kuka nyt mitäkin sunnuntaina tekee, kunnolla. Alle tulisi ns. ehjä päivä ennen peliä.


Toisaalta silloin kun H:gissä on kaksi sunnuntaipeliä eri aikaan, saattaa homma toimia hienostikin. Kaksi liigapeliä putkeen on ihan piristävää toimintaa. Tämä on kuitenkin harvinaista, joten tuomio liian aikaiselle sunnuntaipelille rapsahtaa armotta.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Itse asetun tälle positiivisemmalle kannalle lauantaipeleissä. Eli klo 17 on kyllä parempi kuin tuntia aiemmin. Voisi ehkä siirtää 18.30 aikaankin minun puolestani. Minulla toisaalta tulee hyvin vähän vieraspelejä katsottua pk-seudun ulkopuolella. Sunnuntaimatsit täytyisi kaikki siirtää vanhaan aikaan, klo 16 oli parempi monelta kantilta katsottuna.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tykkää yhtään lauantain alkamisajasta, kello 17:sta. Minun lauantaini meni ihan pipariksi syksystä alkaen kun pelien alkamisaika tuohon muutettiin. Ja sitten vielä se, että joskus pelit kuitenkin alkavat aiemmin, kuten tuo teemu73:n esille ottama peli. Siihen tosin oli syynä se että pelin jälkeen piti niin fanien kuin pelaajienkin kiiruhtaa Turkuun, josta starttasi faniristeily. En tiedä kylläkään ketään, joka olisi tuon pelin aikaistamisen takia hallista myöhästynyt, aika hyvin tuo tiedotus pelasi.

Sunnuntain tv-pelin alkamisaika 15.00 on taas minun mielestäni hyvä uudistus. Mutta tässäkin pätee se, että muutkin sunnuntaipelit voisivat alkaa kello 15.00, jos niitä on. Sunnuntai on muutenkin niin kuolettavan tylsä päivä, että pelit voidaan hyvin pelata jo näin aikaisin.

Arki-iltana puolestaan kello 18.30 on hyvä aika. Siihen en muutosta halua suuntaan enkä toiseen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Roku
Sunnuntain tv-pelin alkamisaika 15.00 on taas minun mielestäni hyvä uudistus. Mutta tässäkin pätee se, että muutkin sunnuntaipelit voisivat alkaa kello 15.00, jos niitä on. Sunnuntai on muutenkin niin kuolettavan tylsä päivä, että pelit voidaan hyvin pelata jo näin aikaisin.
Eijeijei... On sitten huonoin mahdollinen aika tuo 15.00 Sunnuntaisin. Jos sattuu olemaan aamuvuoro niin en minä ainakaan ehdi hallille kolmeksi, kun töitten jälkeen tarvitsee syödäkin. Samoin jos olen ollut yövuorossa niin heräilen vasta yhden-kahden aikoihin ja kyllä kolmeksi tulee liian kiire hallille. (Etkös sinäkin Roku käy vuorotöissä? Mitä sinä tallaisia edes ehdottelet ...)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jees. Vuorotöissä ollaan. Mutta onneksi minulla on aina viikonloppuisin vapaata, joten tuo sunnuntai ei aiheuta ongelmia.

Kuten ei muutenkaan, arkisinkin ehdin nippanappa pelistä yövuoroon, ainoastaan iltavuoroviikkoina pelit jäävät väliin.

Nyt muuten alkoi juuri meikäläisen viikonloppuvapaa. Hilpasen tästä nukkumaan.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viikkopelien alkamisaika klo.19?

Itse uskon että viikolla pelattavien otteluiden alkamisajan siirtäminen puolella tunnilla eteenpäin voisi tuoda hieman lisää väkeä katsomoihin. Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan tee duunia kellon mukaan, ja ainakin Helsingissä, liikkumiseen täytyy varata aikaa.

Itselläni on pari matsia jäänyt väliin ihan siitä syystä että siirtymisaika duunipaikasta hallille on mennyt turhan tiukalle. Matsiin ei ole myöskään kiva lähteä kiireen stressaamana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös