Otteet kaukalossa kaudella 2021–2022

  • 768 352
  • 15 554

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä aivan helvetin mielenkiintoinen ja tasainen sarja käynnissä tällä kaudella! Ihan heti ei tule mieleen kautta, jossa vielä 40 ottelun jälkeen on kaikki avoinna sijojen 1-6 välillä.
Oikeastaan sijat 1-7 ovat täysin auki (HPK:lla vasta 40 peliä pelattuna) ja näiden takanakin on joukkueet sijoilla 8-12 viisi joukkuetta ovat 10 pinnan sisällä. Tänään Kouvolassa muuten todella iso peli KooKoon ja TPS:n välillä. Suoralla voitolla TPS vetäisee 8 pinnan kaulan KalPaan ja KooKoo vastaavalla tempulla 6 pinnan kaulan. Lisäksi kun tätä vallitsevaa tilannetta katsoo sarjataulukossa, niin oikeastaan sijoilla 13-15 olevilla joukkueille ei pitäisi enää kovin montaa pinnaa jäädä, koska kaikilla muilla joukkueilla on kokoajan hirveät panokset päällä. Lukollakin on vielä neljä peliä Bottom-3 porukoita vastaan ja niistä peleistä on kyllä otettava 12/12 pinnaa.

E: Ja voihan esim. TPS sijalta kahdeksan vielä hyvinkin nousta TOP-6 jengiksi ja miksei Pelicans, KooKoo tai KalPakin, mutta se vaatii sitten jo useamman jengin totaalista floppaamista edellä loppu runkosarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikeastaan sijat 1-7 ovat täysin auki (HPK:lla vasta 40 peliä pelattuna) ja näiden takanakin on joukkueet sijoilla 8-12 viisi joukkuetta ovat 10 pinnan sisällä.
Lähinnä tarkoitin, että joukkueet sijoilla 1-6 (missä Lukkokin on) ovat lähes kiveenhakatut ja nämä joukkueet taistelevat ainakin vielä runkosarjan voitosta. Tietenkin siellä alempana on myös tiukkaa taistelua muista sijoituksista, mutta vaikeaa on nähdä että yksikään joukkue nyt TOP-6 (pistekeskiarvo) ulkopuolelta itseään kairaisi suoriin pudotuspeleihin.

Minimitavoite Lukolle on oltava 4. sija, jolla varmistetaan pääsy CHL-kaukaloihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pidän vieläkin ennustuksestani kiinni, että helmikuun jälkeen Lukko löytyy TOP-3:sta.
Hetkinen hetkinen, oletko muuttanut ennustettasi?
Miten vitussa voi Virtasen Lukko olla noin surkea joukkue? Veltsu pääsi täysin valmiiseen pöytään, josta jokainen valmentaja voi vain uneksia ja alta kolmen kuukauden on koko paketti niin vitun sekaisin, että hyvä jos edes sääleihin tulee Lukko pääsemään.
------------

Ihan alkukaudesta tein seurantaa, että Lukko olisi sarjakärjessä jos olisi voittanut ne ihan kauden alun kolme keskinäistä Tepsiä vastaan. No Tepsi ei ole enää ollut sarjakärjessä kuukausiin, mutta eilisen kierroksen jälkeen taitaa olla monen kuukauden jälkeen myös se tilanne, että Lukko olisi (p/o) sarjakärjessä, jos olisi voittanut nuo kolme TPS-peliä.
Kuvannee myös sitä, että ne keskinäiset on edelleen erittäin ratkaisevassa roolissa. Tai voisiko ajatella niin päin, että jos Lukko voittaisi kaikki loput keskinäiset nyt edellä (p/o) olevia vastaan, niin runkosarjan voittaakseen muista lopuista peleistä ei ehkä tarvitsisi voittaa kuin joka toinen tms (ja todennäköisestihän loppuja vastaanhan voittaisi enemmän).
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nämä homottelut voi lopettaa. Rikepiste annettu.
Hetkinen hetkinen, oletko muuttanut ennustettasi?
Olisin odottanut hieman parempaa, kuin vanhojen viestien kaivelua, varsinkin kun olen tässä parin kuukauden aikana monesti myöntänyt, kuinka väärässä olin ja sen tähden myös lapasen nostanut pystyyn virheen merkiksi ja todennut oman tietämättömyyden ja turhautumisen.

HOMO.

Mutta kuten olen myös sanonut, niin ei minua hetkauta vanhojen viestien kaivelu. Olen vain tyytyväinen, että olin niinkin väärässä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse ottelu oli Lukolla hyvin näpeissä ja tänään taas yksi yv-maali. Kaikkia voisi kehua, mutta Pietilä on viime peleissä vastannut ihan mukiinmenevästi huutoon kun on taas päässyt liigarytmiin.

Seurasin eilen Pietilää vähän enemmän kuin muita, koska olen ihmetellyt välillä sitä palautteen määrää. Pietilä oli eilen oikeasti hyvä ja palkintona yksi syöttöpiste. Paikkojakin oli ja hyökkäyspäädyssä hyviä ratkaisuja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisin odottanut hieman parempaa, kuin vanhojen viestien kaivelua, varsinkin kun olen tässä parin kuukauden aikana monesti myöntänyt, kuinka väärässä olin ja sen tähden myös lapasen nostanut pystyyn virheen merkiksi ja todennut oman tietämättömyyden ja turhautumisen.

HOMO.

Mutta kuten olen myös sanonut, niin ei minua hetkauta vanhojen viestien kaivelu. Olen vain tyytyväinen, että olin niinkin väärässä.
Itse olen tyytyväinen että olin niinkin oikeassa. (no en ehkä ollut, mutta olisi ollut kiva olla. Älkää kaivako viestejä. Tai siis kaivakaa vaan, kyllä minäkin kestän. Tai jos en kestä niin sanon vaan että)

Runkkari.

Viestissäni oli alkukevennyksen lisäksi huikea sisältö, kuten aina.
----------------------------

Pietilä on tosiaan parantanut mukavasti siitä aika katastrofaalisesta ekasta pelistä. Kyllä vieläkin vähän pelottaa sekä kaksinkamppailut että sellainen jotenkin turhan kepeä kiekonkäsittely, mutta pakisto kyllä tuon yhden poissaolon kestää, toivottavasti loppukaudesta kahdenkin (Kalle hoida homma).
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Seurasin eilen Pietilää vähän enemmän kuin muita, koska olen ihmetellyt välillä sitä palautteen määrää. Pietilä oli eilen oikeasti hyvä ja palkintona yksi syöttöpiste. Paikkojakin oli ja hyökkäyspäädyssä hyviä ratkaisuja.
Joo, itsekin Pietilää kritisoinut, niin pakko sanoa että eilen oli kyllä häneltä hyvä peli. Mutta toki se on sanottava että eipä ollut karvaus Jukureiden tasolla. Veikkaan että myös Ilves ja HIFK karvaavat ylhäältä ja kovaa, jolloin Pietilä ei saa pelata vahvuuksillaan niin paljon. Toki jos pleijareissa loukkaantuminen tulisi, niin kyllähän Pietilä on hyvä korvaaja, eli ihan liigakelpoinen, vaikkei paikka ehkä top6 ole, kun kaikki ovat terveitä. Sama melkein Kukkoseen. Varsinkin kun pleijareita miettii, jotain ässiä vastaan riittäisi vähempikin
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ehdottomasti Pietilä pelasi eilen todella hyvän pelin.
Kiekollisena rauhallisia ja hyviä ratkaisuja.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Syötöt taisi olla 35/39, eli pyöreästi 90% varmuudella. Se yksi syöttö oli karmea ja sitten oli yksi toinen heikompi syöttö, mutta peliaika melkein 26min. Ei kyllä omaan silmään noita kahta lapsusta lukuunottamatta esiintynyt huonosti. Oli taas joukkueen kiekkovarmimpia pelaajia, ilmeisesti bongasit juuri nuo virheet ja ne jäivät vahvasti mieleen? Itselleni ainakin on käynyt noin muutaman kerran, eli juuri se mistä Teper puhui, hyvä esitys jää yksittäisen/yksittäisten virheiden varjoon.
Saattaa olla noinkin. Katsoin pelin töissä kännykän näytöltä… Toki mielestäni aika kiva peli, jos Gregoiren otteet ovat ainoa moitittava asia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuvannee myös sitä, että ne keskinäiset on edelleen erittäin ratkaisevassa roolissa. Tai voisiko ajatella niin päin, että jos Lukko voittaisi kaikki loput keskinäiset nyt edellä (p/o) olevia vastaan, niin runkosarjan voittaakseen muista lopuista peleistä ei ehkä tarvitsisi voittaa kuin joka toinen tms (ja todennäköisestihän loppuja vastaanhan voittaisi enemmän).
Tähän vielä jatkona, että vastaavasti tappiot noille top4-vastustajille ovat pahoja myös, eli yhtä näille kärsittyä tappiota (pisteet 0-3) vastaan pitää voittaa neljä suoraa kolmen pisteen voittoa että tuon saa kuitattua, jos se vastustaja kerää samalla pisteitä 2p/o. Menee todella hankalaksi, varsinkin jos sillä vastustajalla on etumatkaa jo ennestään.
Eipä tässä nyt sen suurempaa kuningasajatusta, kuin ehkä että keskinäiset on pirun tärkeitä. Ja muut kans.
Ja että on tietysti hienoa että Lukko on itsensä tähän asemaan pelannut. Nyt alkaa huomata, että suht säännöllisellä voittamisellakaan ei enää sarjasijoitus kohene, kun ne muutkin ympärillä voittavat enemmän kuin häviävät. Ja sitten tietysti esim HPK on tullut aika tasatahtia Lukon kanssa ylöspäin, Jukurit oikeastaan myös.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuli tuosta Abtista mieleen eilinen tilanne Topi Niemelän kanssa. Jos tilanne olisi ollut toisinpäin, että meidän nuorta tähtipelaajaa alkaa vastustajan 2-3 parin pakki niistämään eikä yksikään joukkuekaveri tulisi auttamaan tilanteessa, olisin erittäin pettynyt oman joukkueen toimintaan.
Pieniä juttuja mutta selkeitä signaaleja joukkueen hengestä ja kemiasta.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli tuosta Abtista mieleen eilinen tilanne Topi Niemelän kanssa. Jos tilanne olisi ollut toisinpäin, että meidän nuorta tähtipelaajaa alkaa vastustajan 2-3 parin pakki niistämään eikä yksikään joukkuekaveri tulisi auttamaan tilanteessa, olisin erittäin pettynyt oman joukkueen toimintaan.
Pieniä juttuja mutta selkeitä signaaleja joukkueen hengestä ja kemiasta.

Eihän tuossa Kärppien rosterissa ollut yhtään fyysistä pelaajaa, eikä Kärpät tainnut taklata kunnolla kertaakaan koko pelissä. Lukko vei kamppailut helposti ja Paason johdolla junnupakit olivat aika kevyitä. Ohtamaa ja Mäenalanen lienevät joukkueen parhaat kamppailijat.

Ehkä Juhis Aaltonen olisi voinut ottaa poliisin roolin. :)
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eihän tuossa Kärppien rosterissa ollut yhtään fyysistä pelaajaa, eikä Kärpät tainnut taklata kunnolla kertaakaan koko pelissä. Lukko vei kamppailut helposti ja Paason johdolla junnupakit olivat aika kevyitä. Ohtamaa ja Mäenalanen lienevät joukkueen parhaat kamppailijat.

Ehkä Juhis Aaltonen olisi voinut ottaa poliisin roolin. :)
Periaatteessa näin mutta eihän tuohon joukkuekaverin puolustamiseen mitään fyysisen puolen spesialistia tarvitakaan. Kyllä jengissä jossa on hyvä henki ja ollaan valmiina tekemään joukkueen eteen mitä vaan, oltaisiin tultu auttamaan, oli se oma koko tai osaaminen fyysisyydessä sitten mitä tasoa vaan. Väittäisin että tuossa tilanteessa esim Päivärinta olisi tullut joukkuekaveriaan auttamaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Periaatteessa näin mutta eihän tuohon joukkuekaverin puolustamiseen mitään fyysisen puolen spesialistia tarvitakaan.
Oisko joskus ollut Nyman tai Heinola kun meni joskus jakamaan kovuutta, kun jotain joukkuetoveria vastaan sikailtiin. Kuitenkin siis suurinpiirtein peukaloisen kokoinen kaveri.

Edit. Vai Azevedo?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Almari ottanee alkuun Pietilän paikan ja Slovacekin paluun jälkeen Kukkonen siirtyy varamieheksi. 7 pakilla Lukko ei pelaa, koska tähtipakit Saarijärvi ja Gregoire pelaavat aina isot minuutit.

Laitiselle ei ole mitään käyttöä, joten jäänee Italiaan. Pietilä ja Kukkonen voivat hakea aina välillä tuntumaa Mestiksestä, jos sopiva joukkue löytyy. Pietilälle varsinkin tekisi hyvää pelata isompaa roolia miesten pelejä.
 
Olisin odottanut hieman parempaa, kuin vanhojen viestien kaivelua, varsinkin kun olen tässä parin kuukauden aikana monesti myöntänyt, kuinka väärässä olin ja sen tähden myös lapasen nostanut pystyyn virheen merkiksi ja todennut oman tietämättömyyden ja turhautumisen.

HOMO.

Mutta kuten olen myös sanonut, niin ei minua hetkauta vanhojen viestien kaivelu. Olen vain tyytyväinen, että olin niinkin väärässä.
Itse olen tyytyväinen että olin niinkin oikeassa. (no en ehkä ollut, mutta olisi ollut kiva olla. Älkää kaivako viestejä. Tai siis kaivakaa vaan, kyllä minäkin kestän. Tai jos en kestä niin sanon vaan että)

Runkkari.

Viestissäni oli alkukevennyksen lisäksi huikea sisältö, kuten aina.
----------------------------
Hei.

Mielestämme tämä touhu voitaisiin viimeistään nyt lopettaa. Joo, yksittäinen käyttäjä Zagidulinin ketjussa sanoi toista käyttäjää homoksi, mutta tällaiset homottelut ja runkkarit voisi heittää takatukasta takaisin 80-luvun yläasteen tupakkapaikalle. Palstalle ne eivät kuulu.

Moderaattorit
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pyydän @benicio erittäin nöyränä sinulta anteeksi tätä homottelua, mitä en kirjaimellisesti tarkoittanut, jonka toivottavasti myös ymmärsit. Kurinpitovaliokunta kun päätti minua tästä asiasta rangaista, niin koen velvollisuudeksi pyytää anteeksi tätä hassuttelua.

Ps. Onko @Moderaattorit tosiaan niin, että vain minä sain tästä hassuttelusta rikepisteen?
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Lauantain Lukko-Sport ottelu on siirretty vaasalaisten koronatartuntojen vuoksi.
Uutta päivää ei vielä ole tiedossa.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Lauantain Sport peli siirtyy. Ainoa mahdollisuus saada Lauantaille kotipeli on siinä jos Pelicans suostuu tulemaan vierailulle, kun kaikilla muilla joukkueilla on jo ottelu samalle päivälle.
Tuskinpa Pelicans tulee, pelaavat perjantaina ja sunnuntaina.

Toki jos saavat siirrettyä tuon sunnuntain kotipelin.
(Varmaan mieluummin pelaisivat vieraissa nyt kunneivat saa katsojia ottaa)

Mutta eiköhän tuossa helpointa ole löytää tuolla Lukko-Sport pelille uusi päivä.

Veikkaan, että Lukko-Sport pelataan 23.2.
 
Viimeksi muokattu:

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuskinpa Pelicans tulee, pelaavat perjantaina ja sunnuntaina.

Toki jos saavat siirrettyä tuon sunnuntain kotipelin.
(Varmaan mieluummin pelaisivat vieraissa nyt kunneivat saa katsojia ottaa)

Mutta eiköhän tuossa helpointa ole löytää tuolla Lukko-Sport pelille uusi päivä.

Veikkaan, että Lukko-Sport pelataan 23.2.
Jep, vaikeaksi menee Lauantain osalta, eikä kovin helppoa ole Sportillakaan sovittaa näitä viikonlopun pelejä tuonne viiteen viikkoon 14 muun pelattavan pelin sekaan. Pelicans varmaan suostuisi pelaamaan Lauantaina, jos saavat joko huomisen tai Sunnuntain pelin siirrettyä, kun Lahdessa on katsojarajoituksetkin 50 katsojan mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Perjantain 11.2. Tappara-Pelicans siirretään tuohon alkuperäisen Lukko-Pelicans (2.3.) pelin tilalle, tosin siirretään yhdellä päivällä eteenpäin ->3.3. koska Tappara on CHL-finaalissa 1.3.

Pelsu saa näin kotipelinsä yleisölle ja Tappara pääsee tänä lauantaina paikalliskamppailuunsa levänneenä. Win-win-win.

Saa käyttää.

e. Lisäksi tosiaan Pelsulla peli tänä sunnuntaina 13.2. TPS:ää vastaan, rahaa säästyy perkeleesti kun hoidetaan kaksi vieraspeliä yhdellä reissulla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pyydän @benicio erittäin nöyränä sinulta anteeksi tätä homottelua, mitä en kirjaimellisesti tarkoittanut, jonka toivottavasti myös ymmärsit. Kurinpitovaliokunta kun päätti minua tästä asiasta rangaista, niin koen velvollisuudeksi pyytää anteeksi tätä hassuttelua.

Ps. Onko @Moderaattorit tosiaan niin, että vain minä sain tästä hassuttelusta rikepisteen?
Anteeksipyyntö hyväksytty, tykätty ja raportoitu. Samoin sinne. Lisäksi nokitan ja pyydän anteeksi myös kaikilta muilta, joita sanani loukkasivat.
En saanut mitään rikepistettä tms tietääkseni. Ei näitä katsos sääntökirjan mukaan jne. Sitäpaitsi se oli sun oma maila.
Otan tästä opikseni, menen eteenpäin ja keskityn jatkossa täysipainoisesti - ilman nimittelyä - vanhojen viestien kaiveluun.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kokoonpano tänään:

Pooley-Ilomäki-Nyman
Piipponen-Saarijärvi

Suni-Päivärinta-Repo
Abt-Gregoire

Petman-Mattila-Skalicky
Pietilä-Kukkonen

Säkkinen-Kainulainen-Haga
Slovacek

Lehtinen maalilla, Zagidulin varalla.

Jypillä vaikuttaa olevan vain 3 ketjua tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös