Otteet kaukalossa kaudella 2021–2022

  • 770 905
  • 15 554
Olkoon sitten niin. Pointtini oli, että kärsivällisyys ja ymmärrys ison tiimin toiminnasta puuttuu suurelta osalta palstalaisia.
Viimeisen vuoden aikana on tullut paljon uusia, oletetusti nuoria kirjoittajia. Se on loistavaa, mutta tietty suhteellisuudentaju siitä, miten organisaatiot toimivat, puuttuu.
Toki se puuttuu myös muutamalta kokeneemmaltakin kirjoittajalta...
Joka tapauksessa Lukon suunta on hyvä ja Mokan, Johanssonin, Laihon ja kumppaneiden aikakaudet kokeneena Kalle Sahlstedt apureineen ovat parasta, mitä olen lähes 50 vuoden aktiivisen seurannan tuloksena kokenut. 2021 Poika toki Kruunun Jalokivenä.
Tänä keväänä saunotaan taas, eikö?
Lopetetaan yksittäisten virheiden ja pelaajien seulonta ja tuetaan JOUKKUETTA ehdoitta.
Hyvä puhe!
Tuki on tärkeä - samoin intohimo/kritiikki/kyseenalaistaminen/kokonaisuuksien hahmottaminen jne.
Et varmaan puhunutkaan mistään silittelystä silloin kun sitä ei ole ansaittu - ja tappiot kuuluu urheiluun olennaisena osana. Me pidemmän linjan kannattajat ehkä jo tavallaan jopa totuimme niihin.
Kalle on tehnyt todella hyvää työtä.
Palasia voi aina fiilata ja hiomalla saadaan parhaat timantit. Ammattiurheiluun kuuluu palaute. Sitä antaa koutsi, johto ja sirkuksen maksava yleisö.
Kevättä kohti vahvalla fiiliksellä.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Todettakoon että syksyn -94 voittoputki (joka alkoi Roussonin liityttyä joukkueeseen) katkesi TPS:ää vastaan, kun Lukolla oli pahoja poissaoloja kärkiketjuista (1-ketjusta puuttui Arkiomaa ja Torkki, 2-ketjusta Saarela)
Juuri näin. Olin paikalla seuraamassa tätä matsia junnuna ja jäi mieleen että Lukko laittoi silti kunnolla hanttiin Turun dream teamille.
Siihen aikaan isojen kotona oli härskit kotituomarit.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Todettakoon että syksyn -94 voittoputki (joka alkoi Roussonin liityttyä joukkueeseen) katkesi TPS:ää vastaan.

Se myös alkoi TPS aa vastaan ja tuota voittoputken katkaissutta ottelua ennen Länsi-Suomi toivotti TPS n tervetulleeksi Raumalle saamaan kyytiä. Ei pitäisi uhota, kuten pohjoinen naapuri aina tekee. Nyt putki alkoi ässistä ja se myös jatkukoon, ilman uhoa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se myös alkoi TPS aa vastaan ja tuota voittoputken katkaissutta ottelua ennen Länsi-Suomi toivotti TPS n tervetulleeksi Raumalle saamaan kyytiä.

Ei vaan Tapparaa vastaan, jonka Lukko voitti 9-1 (Torkki teki hattutempun). Voittoputken aikana Lukko kohtasi TPS:n Turussa, jolloin Kapusta teki voittomaalin vajaa 2 min ennen loppua.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ei vaan Tapparaa vastaan, jonka Lukko voitti 9-1 (Torkki teki hattutempun). Voittoputken aikana Lukko kohtasi TPS:n Turussa, jolloin Kapusta teki voittomaalin vajaa 2 min ennen loppua.

Vanhalla alkaa muisti pettämään, pitänee tarkistaa jostakin faktat, ennen kun räväyttää muistonsa luettaviksi. Kiitos oikaisusta. (Tarkastan kyllä vielä) ;)
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukollahan oli silloin Turussa Tepsi-pelissä, jossa voittoputki katkesi, pirusti äijiä pois vatsataudin tai flunssan takia ja se oli päivällä kerrottu Ramonassa.

Meillä töissä oli yksi nuori sälli joka oli kova pelaamaan kaikkia pelejä mitä silloin Veikkaus tarjosi, Pitkävetoa ja jokohan Tulosvetokin silloin oli startannut? No joka tapauksessa heppu mielellään löi vetoa työkavereidenkin kanssa, ja olin siltä voittoputken aikana kyninyt mukavasti valuuttaa. 50 markkaa oli aina panoksena ja Tepsin mies kun oli, niin totta kai hän aina Lukon häviötä veikkasi. Ei me joka peliä tietenkään pelattu, mutta silloin tällöin ja mitä enemmän poika hävisi, sitä useammin hän vetoa ehdotti.

No sitten tuli tämä Turun peli ja mulla oli tieto että paljon pelaajia on pois. Joskus kolmen jälkeen kloppi tuli taas naama naantalilaisella ehdottamaan pikku vetoa illan pelistä ja sanoi että "ny mä perkele lyön Lukon voitolle".

En kehdannut sanoa mitä kokoonpanoista tiesin, poika kun ei sitä tiennyt mitä minä olin päivällä Ramonasta kuullut kun kuormaajaa ajaessani sitä koko ajan kuuntelin. Niinpä minä olin juonessa mukana ja pistin hiukan muodon vuoksi vastaan että "ei kun kyl minä sentään Lukon voittoa pelaan" mutta poika ei antanut periksi kun "ensin ehti sanomaan".

Ajattelin sitten että otetaan pojalta rahat pois kun kerran väkisin tyrkytetään ja lyötiin kättä päälle.

Seuraavana aamuna pojan ilme oli aika vakava kun se viiskymppisen mulle maksoi. Olin kuitenkin sen verran reilu, että paljastin pojalle aavistaneeni liki varman tappion kun niin paljon oli sairastuvalla väkeä, ja annoin setelin takaisin. Sain pojan iloiseksi ainakin pikku hetkesi, mutta siihen meidän keskinäinen vedonlyönti sitten loppuikin.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukollahan oli silloin Turussa Tepsi-pelissä, jossa voittoputki katkesi, pirusti äijiä pois vatsataudin tai flunssan takia ja se oli päivällä kerrottu Ramonassa.

Itse asiassa Torkki ja Saarela olivat poissa kokoonpanosta marraskuun puolivälistä vuoden loppuun. Lätti ja Kiuru oli tuolloin lähetetty Reippaaseen vuokralle ja Turun peli pelattiin kymmenellä hyökkääjällä, kokoonpanoon oli hälytetty a-junnuista Tero Lehtinen, joka ei liigaurallaan muita pelejä pelannutkaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sunnuntainen ottelu Lukko-Ilves siirtyy.

Ilveksen ja KalPan joukkueissa tartuntoja. Lähde Lukon instagram

Huomenna pitäisi kuitenkin peli olla, ellei viime hetken peruutusta tule. Aika vähiin käyvät pelattavat ottelut, tänään pelataan 1 matsi koko Liigassa, loput siirretty.

Alkaa tulemaan vaikeaksi saada pelattua täyttä 60 ottelua kaikille joukkueille. Järvelä tosin jo sanoi, että runkosarja pyritään vetämään läpi ja tarvittaessa pleijareita lyhennetään ja tiivistetään.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Lukolle hyvä, että HPK moukaroi Jukureita tällä hetkellä. Lukko menee siis Ässät-voitolla Jukureista ohi huomenna ja nousee jo viidenneksi (jos voitto on 3p arvoinen)
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuskin Jukurit häviää Jypille, joten huominen voitto nostaisi Lukon kuudenneksi. Tappiolla Lukon sijoitus olisi 7 tai 8.

Kyllä Lukko tuonne top 6 kipuaa. Jukurit ja HPK pudonnevat sieltä pois, tilalle Lukko ja TPS. Sitten onkin kaikki isomman budjetin seurat top 6:ssa.

Veikkaan vahvasti, että mestaruudesta pelaavat Lukko, Tappara ja HIFK. Killerin pitää vielä kaivaa pari vahvistusta ja hyvä tulee.
 

metsäläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Lukko tuonne top 6 kipuaa. Jukurit ja HPK pudonnevat sieltä pois, tilalle Lukko ja TPS. Sitten onkin kaikki isomman budjetin seurat top 6:ssa.

Veikkaan vahvasti, että mestaruudesta pelaavat Lukko, Tappara ja HIFK. Killerin pitää vielä kaivaa pari vahvistusta ja hyvä tulee.
Näin uskon käyvän. Uskon Lukon voittavan huomenna, vaikka naapurin tekee varmasti mieli tehdä kaikkensa sen estämiseksi.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ylitalo iski tänään TuTo:lle maalin 5 vs 3 ylivoimalla, Pietilä oli syöttäjänä.

Molemmille hyvin peliaikaa, Pietilä kellotti 24:00 min ja Ylitalo 19:05 min. Varmasti nuorille pelaajille maistui tuollainen vastuu, toivottavasti Mestis-keikka on pidempää laatua.

Vastustaja RoKi:n paidassa viime kauden A-junnujen mestari Aleksi Kenttämaa pelasi vajaa 19 min, tilastoihin -3.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Ässille huomisen ottelun voitto alkaa olla ainoa "mestaruus", mitä tällä kaudella voivat saavuttaa. Nyt pitää Lukon olla hereillä heti alusta. Vastassa voi olla "epätoivoisia" otteita, joissa ei kroppaa säästellä.
 

lebak

Jäsen
Ylitalo iski tänään TuTo:lle maalin 5 vs 3 ylivoimalla, Pietilä oli syöttäjänä.

Molemmille hyvin peliaikaa, Pietilä kellotti 24:00 min ja Ylitalo 19:05 min. Varmasti nuorille pelaajille maistui tuollainen vastuu, toivottavasti Mestis-keikka on pidempää laatua.

Vastustaja RoKi:n paidassa viime kauden A-junnujen mestari Aleksi Kenttämaa pelasi vajaa 19 min, tilastoihin -3.
Jostain olin lukevinani, että heidän Ekassa TuTo pelissään Pietilä olisi myös valittu ottelun pelaajaksi ja ihastuttanut myös toimittajaa liikkeellän.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Eiköhän Lukon rutiini riitä puristamaan 3 pistettä tänään.
Lassi maalilla ei huoleta. Luotan että paikat ja nuppi on kunnossa kun luottoa annettiin.
Hyvä Zaginkin välillä levätä.
Repo ja Vili tekee tänään ne pakolliset.
Numerot pysyy varmana maltillisena tänään mutta tyynellä mielellä että takapenkki laulaa taas kotimatkalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös