Otteet kaukalossa kaudella 2021–2022

  • 767 952
  • 15 554
Kukkonen on minusta pelannut hyvin viime pelit ja on Lukon fyysisin pakki. Todella kova kamppailemaan, taklaa lujaa ja sopivan ilkeä. Aivan liian hyvä pelaaja A-junnuihin, tuolla tulisi Kukkosen fysiikalla pahaa jälkeä.

Slovacek on minusta ollut heikoin pelaavasta kuusikosta.

Päivärinta oli tosiaan laiturina aika pihalla, loistava pelinluku pääsee paremmin oikeuksiin sentterinä. Petman varmasti haluaa isompaa roolia, jos paikka on taas nelosketjussa, niin siirtynee ensi kaudeksi muualle. Petmanilla on veljensä tapaan potentiaalia pisteiden tekoon, kun saa sauman.
Joo, kovasti yrittää ja osallistuu.
Ja tiedän, että kaukalossa on paljon muutakin kuin maalinteko (Piipponen on hyvä esimerkki), mutta kun 9:no ottelun voittoputken aikana Kukkosen tehotilasto näyttää 0+0=0 -2.
Pelisilmä ja -käsitys on jotenkin vielä raakileen tasolla. Siis mielestäni. Nämähän voivat näyttäytyä eri lailla katsojasta riippuen.
Tää minun edellisen viestin pointti oli ennenkaikkea seuraava kysymys: Mitä jos tuosta putoaa vaikka 2-3 ukkoa sivuun sairaina/loukkaantumisten vuoksi?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja Kukkonen tuntuu olevan liian hidas. Tiedä sitten onko ongelma sijoittuminen vai pelinluku/käsitys. Kaksi peräkkäistä vaihtoa, toisessa maalinedustalla heittää kaksi vastustajaa katolleen, toisessa vaihdossa hyökkääjä pääsee nokikkain maalivahdin kanssa kun Kukkonen myöhässä. Ehjää kautta hänelle tarvittaisiin ja sen myötä kehitystä. Eri asia sitten että onko paikka nyt pelavaassa kuusikossa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se sama pelaaja olisi jos tottelisi kaikkea ja jättäisi sooloilut pois.
Ei olisi ja vähän kyllä pelkään että eivät olleet Kikon viimeiset potkut ja ilman Kallea lähtö olisi ilmeisesti tullut aikaisemmin.
Tuo vahvistus saisi kyllä olla vahalahtimaisilla vahvuuksilla, eli peliä olisi hyvä osata rakentaa laidasta. Sitten se yksi pakki vielä, niin asiat ovat aika hyvällä mallilla.
Michael Keränen, Sakari Salminen, Jerry Turkulainen... Nuo nyt Liigasta ekana tuli mieleen, jotka voisivat olla saatavilla. Oma järjestys noista olisi 3-1-2, jos saisin itse siis valita.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Michael Keränen, Sakari Salminen, Jerry Turkulainen... Nuo nyt Liigasta ekana tuli mieleen, jotka voisivat olla saatavilla.
Itse lähtisin koittamaan kepillä jäätä ja kysymään Viitaselta Kemelliä loppukauden pituiseksi lainaksi Lukkoon.

Olisi oikeastaan vain ja ainoastaan win-win tilanne JYPille ja Joakimille itselleen, varsinkin jos Lukko heittää kylkeen seteleitä matkaan.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse lähtisin koittamaan kepillä jäätä ja kysymään Viitaselta Kemelliä loppukauden pituiseksi lainaksi Lukkoon.

Olisi oikeastaan vain ja ainoastaan win-win tilanne JYPille ja Joakimille itselleen, varsinkin jos Lukko heittää kylkeen seteleitä matkaan.
Mä uskon taas, että Kemell ei välttämättä olisi sellainen pelaaja, jota Lukko nyt kaipaa, ainakaan lainalle. Hyvä, lupaava tulevaisuuden NHL-pelaaja kyllä, mutta riittäisikö kokonaisvaltainen pelaaminen tällä kaudella vielä?

Asiasta taas toiseen, eli Kallehan sanoi että luuli jo parikin kertaa, että joku pelaaja on tarttunut syöttiin. Voisikohan olla kyseessä @Olkku kuulema Kalapudas ja korona olisi sotkenut senkin kuvion? Ihan omaa spekulaatiota tämä.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Michael Keränen, Sakari Salminen, Jerry Turkulainen... Nuo nyt Liigasta ekana tuli mieleen, jotka voisivat olla saatavilla. Oma järjestys noista olisi 3-1-2, jos saisin itse siis valita.
Noista Keränen on pelannut Hagan kanssa Ruotsissa, Turkulainen kelpaisi myös. Sakari Salmisen nimeä ei toivottavasti ole edes ajateltu siellä toimistolla.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
ässistä ei pidä ottaa yhtään pelaajaa. Harvoin noiden jämäjengien pelaajista on muissakaan joukkueissa vahvistuksiksi, kun koko kauden on pelannut päin persettä. Toiseksi, pienintäkään taloudellista helpotusta ei Lukko-yhteisöstä sinne pidä mennä.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
ässistä ei pidä ottaa yhtään pelaajaa. Harvoin noiden jämäjengien pelaajista on muissakaan joukkueissa vahvistuksiksi, kun koko kauden on pelannut päin persettä. Toiseksi, pienintäkään taloudellista helpotusta ei Lukko-yhteisöstä sinne pidä mennä.
Itse olen aivan eri mieltä. Jämäjengeistä saattaa hyvinkin tulla myös vahvistuksia (toki ei aina) ja jos nyt Ässien kohdalla on realistinen mahdollisuus konkurssiin niin se olisi katastrofi myös Lukolle. Ässät ja Lukko hyötyvät molemmat organisaatioina toisistaan. Lukko ei taloudellisesti hyötyisi Ässien poistumisesta mitenkään, päinvastoin. Tuolloin ei olisi pelikalenterin kiinnostavimpia pelejä enää tarjolla. Jos Lukko saa Ässistä hyvän pelaajan loppukaudeksi niin minusta se on kaikille, kaikinpuolin, hyvä ratkaisu. Pelaajahankinnoissa ja organisaatioiden johdossa ei voida mennä fanien mielenailahteluiden ja ivallisten halujen mukaan.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tuo Kalapudas olisi mielestäni melkeen parasta mitä Liigan sisältä olisi saatavilla. On myös mielestäni varmepi kortti kuin joku ulkomailta tuleva uusi kaveri
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Itse olen aivan eri mieltä. Jämäjengeistä saattaa hyvinkin tulla myös vahvistuksia (toki ei aina) ja jos nyt Ässien kohdalla on realistinen mahdollisuus konkurssiin niin se olisi katastrofi myös Lukolle. Ässät ja Lukko hyötyvät molemmat organisaatioina toisistaan. Lukko ei taloudellisesti hyötyisi Ässien poistumisesta mitenkään, päinvastoin. Tuolloin ei olisi pelikalenterin kiinnostavimpia pelejä enää tarjolla. Jos Lukko saa Ässistä hyvän pelaajan loppukaudeksi niin minusta se on kaikille, kaikinpuolin, hyvä ratkaisu. Pelaajahankinnoissa ja organisaatioiden johdossa ei voida mennä fanien mielenailahteluiden ja ivallisten halujen mukaan.
Pelikalenterin kiinnostavimmat pelit on HIFKiä ja Tepsiä vastaan nykypäivänä. Ässät on siinä Ilves, Tappara, HPK osastoa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelikalenterin kiinnostavimmat pelit on HIFKiä ja Tepsiä vastaan nykypäivänä. Ässät on siinä Ilves, Tappara, HPK osastoa.
Mielipiteet on tietysti mielipiteitä, mutta esim. katsojaluvut ja yleinen kiinnostus, jota mittaisin esim. viesteistä Jatkoajan keskustelupalstalle ja muualle someen, ei kyllä tue tätä näkemystä.
 

lugufani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tampa Bay Lightning, Chelsea
Päivärintahan on umpisentteri (ainakin käsittääkseni) ja joutuu nyt vetämään laidassa. Petman tuon paikan tulee ottamaan kunhan tervehtyy ja Pärri on sitten 13. hyökkääjä.
Liiga-sovelluksessa lukee Päivärinnan profiilissa että olisi vasen laitahyökkääjä
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Itse olen aivan eri mieltä. Jämäjengeistä saattaa hyvinkin tulla myös vahvistuksia (toki ei aina) ja jos nyt Ässien kohdalla on realistinen mahdollisuus konkurssiin niin se olisi katastrofi myös Lukolle. Ässät ja Lukko hyötyvät molemmat organisaatioina toisistaan. Lukko ei taloudellisesti hyötyisi Ässien poistumisesta mitenkään, päinvastoin. Tuolloin ei olisi pelikalenterin kiinnostavimpia pelejä enää tarjolla. Jos Lukko saa Ässistä hyvän pelaajan loppukaudeksi niin minusta se on kaikille, kaikinpuolin, hyvä ratkaisu. Pelaajahankinnoissa ja organisaatioiden johdossa ei voida mennä fanien mielenailahteluiden ja ivallisten halujen mukaan.
ässien konkurssi ei ole mikään katastrofi Lukolle. Raumalla on hoidettu raha-asiat kuntoon. Lisäksi on mm. samoja sponsoreita. Näistä todennäköisesti irtoaisi Lukolle isommat rahat. Lisäksi olisi ainut paikallinen pelaajapolku pääsarjatasolle.

Kyllä se vaan niin menee, että jos joukkue kyntää koko kauden. Sitten sieltä hankitaan siirtorajalla joku pelaaja "vahvistukseksi". Tämän "vahvistuksen" henkinenpuoli yms. on jo ollut niin kovilla, että harvoin sellainen pelaaja on mikään vahvistus. Jos miettii esim. Vuoren aikakautta Lukossa. Siitä joukkueesta ei kukaan olisi vahvistanut muuta jengiä. Niin päinnpersettä pelasivat. Näin siis pääsääntöisesti. Poikkeuksia on muttei ässissä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Emmä tiedä, ei Ässät kyllä hirveästi nappaa. Tärkeämpää on päästä tutuille asiasta kuittaamaan, mutta ei se kyllä pelinä ole niin tärkeä (paitsi Pitsissä). Jos niitä olisi vaikka 2-3 kertaa kaudessa, niin olisi varmaan ihan eri fiilis.

Toki Ilves, Tappara, KooKoo, Kärpät ja Ässät ovat kaikki erityisen kivoja voittaa, muttei nykyään kyllä oikeastaan mikään joukkue ole erityisen kiinnostava. Ehkä Jukurit, kun odottaa koska lento katkeaa. Tai Sport koska RD. Tai SaiPa koska Virta. Mutta ei varsinaisesti pelin takia
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
ässien konkurssi ei ole mikään katastrofi Lukolle. Raumalla on hoidettu raha-asiat kuntoon. Lisäksi on mm. samoja sponsoreita. Näistä todennäköisesti irtoaisi Lukolle isommat rahat. Lisäksi olisi ainut paikallinen pelaajapolku pääsarjatasolle.
En näe järkeä tässä ajattelussa. Ässät on Ässät. Ei ole toista Liigassa. Helvettiäkö niillä sponsoreiden hiukan isommilla rahoilla on siinä kohtaa väliä, kun Lukolla kerran sitä rahaa on? Vaikka yleisesti ottaen derbyjen katsojamäärät ovat tippuneet, niin niin on muidenkin otteluiden, ja sitä samaa fiilistä mitä Ässiä vastaan on, ei muista peleistä saa.

On vähän jopa vaikea uskoa, että Lukkoa kannattava henkilö olisi oikeasti sitä mieltä, että ei Ässillä nyt niin ole väliä, onko olemassa vai ei.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
En näe järkeä tässä ajattelussa. Ässät on Ässät. Ei ole toista Liigassa. Helvettiäkö niillä sponsoreiden hiukan isommilla rahoilla on siinä kohtaa väliä, kun Lukolla kerran sitä rahaa on? Vaikka yleisesti ottaen derbyjen katsojamäärät ovat tippuneet, niin niin on muidenkin otteluiden, ja sitä samaa fiilistä mitä Ässiä vastaan on, ei muista peleistä saa.

On vähän jopa vaikea uskoa, että Lukkoa kannattava henkilö olisi oikeasti sitä mieltä, että ei Ässillä nyt niin ole väliä, onko olemassa vai ei.
Minulle on aivan sama onko ässiä olemassa vai ei. Pääpointti kuitenkin on ettei Lukon pidä antaa mitään almuja sinne suuntaan. Itse ovat soppansa keittäneet.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Minulle on aivan sama onko ässiä olemassa vai ei. Pääpointti kuitenkin on ettei Lukon pidä antaa mitään almuja sinne suuntaan. Itse ovat soppansa keittäneet.
Jos sieltä saadaan hyvä pelaaja niin ei se ole mikään almu vaan Lukolle hyödyllinen asia - sattuu samalla myös hyödyttämään Ässiä. Aika outoajatusmalli, jos toivoo Ässille pahaa enemmän kuin Lukolle hyvää. Kukaan tällä palstalla ei ole sanonut, että Ässistä otettaisiin kuka tahansa vain sen takia, että pelastettaisiin Ässät VAAN otetaan sieltä tänne pelaaja, jos se hyödyntää Lukkoa.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Minulle on aivan sama onko ässiä olemassa vai ei. Pääpointti kuitenkin on ettei Lukon pidä antaa mitään almuja sinne suuntaan. Itse ovat soppansa keittäneet.
Sinulta menee nyt puurot ja vellit vahvasti sekaisin. En minäkään sanonut, että sieltä ketään kannattaisi ottaa, heitellen rahoja siihen suuntaan. Mutta on täysin eri asia sanoa, että on aivan sama onko Ässiä olemassa vai ei.

Se kertoo enemmän siitä, ettei ymmärrä tilanteen laajuutta sikäli Ässät oikeasti kaatuisi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ässissä ei Sevästä lukuunottamatta taida olla ensimmäistäkään pelaajaa, joita Lukko tarvitsisi ja Sevänenkään ei hankintalistalla nyt ihan ensimmäinen ole pelipaikkansa vuoksi.

Barach nyt ehkä menisi, mutta itse en kyllä näe, että olisi juuri sellainen pelaaja mitä Lukko tarvitsee.

Joku Kärki tai Salminen aiheuttaisi niin ison oksennusrefleksin, että hiertäisi ihan saatanasti jos jompaa kumpaa edes kaavaillaan Lukkoon. Mielestäni olisi ikuisten bannien arvoinen asia.

Oma mielipide onkin, ettei Ässistä tarvita yhtään pelaajaa Lukkoon, ihan vain senkin vuoksi että Seniili ehti niin järkyttävän häviämisen kulttuurin iskoistaa joukkueeseen, niin todennäköisesti heistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Sinulta menee nyt puurot ja vellit vahvasti sekaisin. En minäkään sanonut, että sieltä ketään kannattaisi ottaa, heitellen rahoja siihen suuntaan. Mutta on täysin eri asia sanoa, että on aivan sama onko Ässiä olemassa vai ei.

Se kertoo enemmän siitä, ettei ymmärrä tilanteen laajuutta sikäli Ässät oikeasti kaatuisi.
Eipä se juur mua ainakaan hetkauttanut, kun ässät oli divarissa. Ihan samalla tavalla seurasin silloista Liigaa. Enkä kaivannut yhtään peliä porilaisia vastaan. Olen samaa mieltä kuin @carr. Ei jäisi Ikävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös