Otteet kaukalossa kaudella 2015–2016

  • 72 297
  • 339

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eilen oli ensimmäinen oikeasti huono peli Engstrandilta. 4-0 ja 1-0 ehkä selvimmät mokat.
Millä tavalla 0-1 meni Engstrandin piikkiin? Ässien kultakypärä täysin vapaana parhaassa maalintekosektorissa.. Joo, veto meni puikoista sisään, mutta en kyllä saa tuosta maalivahdin imaisua sitten mitenkään. Toki tuo oli torjuttavissa, mutta samanlaisia maaleja menee joka veskalle.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Engstrand ei selkeästi ollut edellisen CHL-pelin tyylisessä iskussa, mutta ehkä tuo ailahtelevaisuus on ollut vähän kaverin hintaa alentava seikka siirtomarkkinoilla - jolloin Bluesilla on ollut siihen varaa. Mutta mielestäni on ihan fiksua antaa kaverille luottoa, koska potentiaalia löytyy olla hyvä kevään veska... Niin kuin varmasti Kaapossakin, jos vaan pääsee rauhassa kypsymään liigakaukaloihin.

Siis nimenomaan, Engstrand on minusta pelannut hyviä pelejä, poikkeuksena eilinen. Itse en katso niinkään päästettyjä maaleja, vaan sitä maalivahtityöskentelyä ylipäätään, ja se ei eilen ollut samalla tasolla verrattuna edellisiin peleihin. Engstrand on oikeasti hyvä veskari, jolla on tietysti myös kehitettävää (omaan silmään esim. kärsivällisyys maihin menemisessä, sivuttaisliike ja mailapeli). Eliteprospectsin kuvaus ei minusta oo ainakaan nykyään ollenkaan kuvaava...
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Millä tavalla 0-1 meni Engstrandin piikkiin? Ässien kultakypärä täysin vapaana parhaassa maalintekosektorissa.. Joo, veto meni puikoista sisään, mutta en kyllä saa tuosta maalivahdin imaisua sitten mitenkään. Toki tuo oli torjuttavissa, mutta samanlaisia maaleja menee joka veskalle.

Pehmeä skode, puikoista vaikka täysin tasanen stance ennen vetoa. Maila huonosti, ei haastanut yhtään (tosin suht vähän aikaa) ja hidas perhonen. 2-0:kin olisi ollut torjuttavissa, mailapeli taas huono. 3-0 taas sellanen maski ettei mitään palaa.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Triviaalia analysoida yksittäisiä maaleja tyyliin "kenen vika". Engstrand ei todellakaan ole vakuuttanut liigapeleissä (CHL-höntsät voi jättää omaan arvoonsa). Ei hyvän ja huonon maalivahdin ero ole siinä, tekeekö emämunauksia vai ei - siinä on kohtalaisen ja surkean ero. Engstrand on ollut korkeintaan kohtalainen toistaiseksi. Se että joukkue edessä pelaa huonosti, tekee pelaamisesta toki haastavampaa. Jos noita "helpohkoja" menee jatkossakin se 1-3 jokaisessa pelissä, voi Bluesin paikka edes 10 joukossa olla tuskien takana.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mä en jotenkin ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä maalivahdit ja miksei myös kenttäpelaajat ovat kuin robootteja, jotka pitävät tasonsa joka ilta ja ennen kaikkea, löytävät parhaan tasonsa heti uudesta seurasta, uusista pelikavereista, uudesta pelisysteemistä ja uusista valmentajista huolimatta. Kausi on vielä todella nuori, ja olen satavarma, että Engstrand vaan parantaa esitystään, kunhan häneen vain luotetaan. Kähkönen saa varmasti omat paikkansa näyttää ja voi olla loppukaudesta ykkönen. Vielä ei ole kuitenkaan hänen aikansa ottaa päävastuu harteilleen. Uutta veskaria meillä tuskin on varmaa enää hankkia, joten jos nyt yritettäisiin pärjätä näillä? Luottoa pelaajiin ja valmennukseen on minun resepti tällä hetkellä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Mä en jotenkin ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä maalivahdit ja miksei myös kenttäpelaajat ovat kuin robootteja, jotka pitävät tasonsa joka ilta ja ennen kaikkea, löytävät parhaan tasonsa heti uudesta seurasta, uusista pelikavereista, uudesta pelisysteemistä ja uusista valmentajista huolimatta. Kausi on vielä todella nuori, ja olen satavarma, että Engstrand vaan parantaa esitystään, kunhan häneen vain luotetaan. Kähkönen saa varmasti omat paikkansa näyttää ja voi olla loppukaudesta ykkönen. Vielä ei ole kuitenkaan hänen aikansa ottaa päävastuu harteilleen. Uutta veskaria meillä tuskin on varmaa enää hankkia, joten jos nyt yritettäisiin pärjätä näillä? Luottoa pelaajiin ja valmennukseen on minun resepti tällä hetkellä.
Tämä. Otin jo monessa ketjussa tähän kantaa ja pysyn edelleen sanojeni takana koska tiedän mihin tämä joukkue parhaimmillaan pystyy. Olen nähnyt ja kokenut niin monta uskomatonta hetkeä tämän joukkueen kannattajana että uskoni joukkueen menestymiseen on kova kuin kivi. Ahon valmennuksessa olleet joukkueet ovat väkisinkin menestyneet joskus ja uskon niin käyvän nytkin. Se vaatii vain aikaa ja pitkäjänteisyyttä sekä seurajohdolta että meiltä faneilta. Kannattaja seisoo tappionkin hetkellä joukkueensa takana, sen olen urheilusta oppinut.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Mä en jotenkin ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä maalivahdit ja miksei myös kenttäpelaajat ovat kuin robootteja, jotka pitävät tasonsa joka ilta ja ennen kaikkea, löytävät parhaan tasonsa heti uudesta seurasta, uusista pelikavereista, uudesta pelisysteemistä ja uusista valmentajista huolimatta. Kausi on vielä todella nuori, ja olen satavarma, että Engstrand vaan parantaa esitystään, kunhan häneen vain luotetaan. Kähkönen saa varmasti omat paikkansa näyttää ja voi olla loppukaudesta ykkönen. Vielä ei ole kuitenkaan hänen aikansa ottaa päävastuu harteilleen. Uutta veskaria meillä tuskin on varmaa enää hankkia, joten jos nyt yritettäisiin pärjätä näillä? Luottoa pelaajiin ja valmennukseen on minun resepti tällä hetkellä.

En väitäkään että pitäisi syyttää Engstrandia tai ketään muutakaan noista maaleista, toin vaan esille oman näkemykseni puutteista maalivahtityöskentelyssä yksittäistapauksissa. Mulla on koko ajan ollut kova luotto molempiin maalivahteihin, enkä ollut edes nähnyt Engstrandilta huonoa peliä ennen eilestä. Ja tosiaan niitä huonoja pelejä tulee aina, tiedän sen omakohtaisesti maalivahtina pelanneena.

Itse en todellakaan negaile asian suhteen. Luotto, intohimo ja rakkaus Bluesia kohtaan on vahva.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Viestini ei ollut suunnattu ketään tiettyä henkilöä kohtaan, ottaa vaan vähän nuppiin yleinen negatiivisuus aina, kun uudet pelaajat eivät ole "Martin Brodeureja" tai "Cindy Crosbeja" heti ekasta matsista lähtien.
 

Boosteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Red Wings, Gunners, Kaner's Crew
Kähkönen kuitenkin aloittanee Sportia vastaan. Engstrand tuskin pelaa kolmea peliä viikossa, varsinkin kun siihen ei ole mitään tarvetta.
 
En ymmärrä, miten Engstrandista saadaan taas jollain tapaa syyllinen tappioon? Ainoastaan yksi maaleista menee minun papereissa edes vähän hänen piikkiin ja se oli 0-4 maali.
Jos nyt oikein muistan mikä tuo maali oli (ei paljon viitsi tuollaista peliä pistää muistiin), niin minusta kyllä vähän näytti siltä, että se muutti suuntaa pelaajista.

Tiivolalla on ollut vähän vaikeaa Liigassa, nopeus ei tunnu riittävän, mutta välillä panssarivaunumainen luistelu toimii myös.
Tämä on kyllä jännä juttu sinänsä koska Tiivola on lähes ainoa joka pystyy niin selvästi karvaamalla yllättämään ja kaivamaan kiekon vastustajalta pois. Ei voi olla pelkästään peliälystä kiinni, että mihin kohtaan/tilanteeseen iskee.

Kantola tuntuu menevän pikkuhiljaa taas eteenpäin - hitaasti tosin.
Jotain hyvin pieniä välähdyksiä näkee silloin tällöin mutta mielestäni Kantolalla ei tee oikeastaan paljon mitään. Hidas kun mikä, loukkaantumisherkkä, aina katollaan (Talajallakin olen katsonut olevan samaa vikaa), en näe oikein muuta hyötyä kuin ylivoimalla maalin edessä.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Jotain hyvin pieniä välähdyksiä näkee silloin tällöin mutta mielestäni Kantolalla ei tee oikeastaan paljon mitään. Hidas kun mikä, loukkaantumisherkkä, aina katollaan (Talajallakin olen katsonut olevan samaa vikaa), en näe oikein muuta hyötyä kuin ylivoimalla maalin edessä.

Tähän eri mieltä. Kantola ollut minusta kotiotteluissa yksi näkyvimpiä pelaajia ja mielestäni hän on päässyt hyvin maalipaikoille, toisin kuin viime keväänä jolloin mies oli sanalla sanoen yössä. Nyt meno näyttää mielestäni samalta kuin viime syksynä, ja uskon ja toivon että Kantolalta on lupa odottaa ihan kelpo maalimäärää tälle kaudelle, kunhan loukkaantumiset eivät taas sotke kuvioita. Pelikieltoihin en myöskään usko hänen sortuvan kuten viime kaudella.

Somervuoresta muuten sen verran että huomasiko kukaan sitä syöttöä siihen Talajan maaliin? Minusta hän syöttelee melkein yhtä hyvin kuin Hirso ja antaa paikkoja ketjukavereilleen. Nyt vaan sitä kiekkoa sisään. Paradoksaalista on muuten se että sekä Hirsolla että Somervuorella on mielestäni hyvä laukaus, jota voisi käyttää useammin, syöttämisen sijaan.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Pehmeä skode, puikoista vaikka täysin tasanen stance ennen vetoa. Maila huonosti, ei haastanut yhtään (tosin suht vähän aikaa) ja hidas perhonen. 2-0:kin olisi ollut torjuttavissa, mailapeli taas huono. 3-0 taas sellanen maski ettei mitään palaa.

Ekassa maalissa se veto taisi olla yritys ylös, joka epäonnistui. Engstrand tavallaan luki sitä vetoa ja oli sen takia sitten paskat housussa kun se tulikin alas, eikä enää siihen kyytiin ehtinyt.
Ei se mikään katastrofiveskari ole, jossei kyllä mikään ehdoton eliittimieskään.

Tavallaan kaukalon puolella otteet ovat kuitenkin isosti edellä muuhun toimintaan ja resursseihin verrattuna. Jos joukkue vetäisi vaikka myyntitiimin ja markkinointi-ihmisten tasolla niin pisteitä olisi plakkarissa tasan nolla.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Somervuoresta muuten sen verran että huomasiko kukaan sitä syöttöä siihen Talajan maaliin? Minusta hän syöttelee melkein yhtä hyvin kuin Hirso ja antaa paikkoja ketjukavereilleen. Nyt vaan sitä kiekkoa sisään. Paradoksaalista on muuten se että sekä Hirsolla että Somervuorella on mielestäni hyvä laukaus, jota voisi käyttää useammin, syöttämisen sijaan.

Olen huomannut saman. Tosin jotta herrat käyttäisivät vetoaan useammin vaatisi se ketjukaverin, joka jakaa kiekkoa yhtä hyvin kuin em. herrat. Tai no ei välttämättä yhtä hyvin, mutta syöttelisi hyökkäysalueella vaarallisille vetopaikoille.

Olen aina pitänyt Somervuorta "veto ensin" tyyppisenä, mutta kaveri osaa myös syöttääkin. Tällä hetkellä tuntuu että Somervuori laukoo kun pääsee hyvään paikkaan, mutta jos samassa ketjussa olisi pelinrakentaja, voisi maaleja syntyä liukuhihnalta.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
...Somervuoresta muuten sen verran että huomasiko kukaan sitä syöttöä siihen Talajan maaliin? Minusta hän syöttelee melkein yhtä hyvin kuin Hirso ja antaa paikkoja ketjukavereilleen. Nyt vaan sitä kiekkoa sisään. Paradoksaalista on muuten se että sekä Hirsolla että Somervuorella on mielestäni hyvä laukaus, jota voisi käyttää useammin, syöttämisen sijaan.

No hei, pientä malttia, vaikka tuossa nyt tuo "melkein yhtä hyvin" olikin. Onhan Hirso nyt ihan eri sfäärissä.
Siinä Mannheim-matsissa Hirso teki tosiaan rannarilla sellaisen suorituksen, joka olisi varmaan jokaiselta joukkuekaverilta jäänyt ampumatta. Todella nätti kuti.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tämä on kyllä jännä juttu sinänsä koska Tiivola on lähes ainoa joka pystyy niin selvästi karvaamalla yllättämään ja kaivamaan kiekon vastustajalta pois. Ei voi olla pelkästään peliälystä kiinni, että mihin kohtaan/tilanteeseen iskee.

Peliäly, yllättävyys, hyvä ulottuvuus, taitavat ja vahvat kädet. Siinä nyt ainakin muutama tekijä, millä saa riistoja aikaiseksi.
En pidä Tiivolaa missään nimessä minään huippuluistelijana, mutta muuten potentiaalia todella tuntuu löytyvän.
 
Peliäly, yllättävyys, hyvä ulottuvuus, taitavat ja vahvat kädet.
Onko tämä nyt sitten tulkittavissa niin, että blegistä ei noita taitoja löydy sitten muilta niin kauheasti, koska itse tosiaan katson, että Pegellä tuo homma toimii todella hyvin muihin verrattuna? Kyllä sillä liikkumisella on paljon vaikutusta. En minä toki myöskään pidä minään rakettina mutta ei se nyt hidaskaan ole. Aloitushommia saisi kyllä petrata selvästi. Muuten aika pirun hyvin minusta aloittanut. Plusmiinus 0 (parempia vain 4 pelaajaa +1 ja Kaijomaa +3), 2 pistettä 5 matsiin hyvä suoritus (ainoastaan Kukkonen, Korhonen ja Hirso tehnyt 1 tai 2 enemmän).
 

Dzurilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ottawa Senators
Pari peliä tällä kaudella ihan paikan päällä seuranneena on pakko ihmetellä Jatkoajan tämän päivän Blues-Sport ennakkoa. Olen ilmeisesti ollut ihan eri peleissä kun minä en tuosta Mahbodista löydä mitään hehkutettavaa, kovin on kaukana kenenkään tutkaparista. Kohtuullinen luistelija toki ja ihan taitava kiekon käsittelijä. Mutta se tärkein eli peliäly puuttuu, liigassa pitää osata pelata jääkiekkoa. Siihen päälle vielä että mies on 30 kiloa liian kevyt ja yhtä monta senttiä liian pätkä. Takaisin vaan Puolaan vai mistä Alaskan farmiliigasta mies tulikaan ja Tiivola kakkos yv:hen, ei tällaisten miesten pidä viedä omien junnujen pelipaikkoja. Noh, varmaan tänään ratkoo pelin Vaasassa - ehkä minä en sovi liigavalkuksi...
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kun siellä jäällä ei saada yhtään järjestelmällistä hyökkäystä aikaiseksi niin paljon on tapahduttava että saadaan se oma peli kulkemaan. Ehkä sit taas keväällä, jos meillä vielä on jengi pystyssä keväällä.
 
3:s vuosi Ahon paskaa. Kaikki piti olla paremmin tänä syksynä; vaihtuvuus vähäistä, CHL-pelit parempia harjoituksia kautta varten, diiba-daaba... sama paska jatkuu. En yhtään ihmettele jos Baronalle ei yleisö eksy. Seura on kyllä kohta konkassa. Ankeet ajat..
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Ei tänään yhtään voittoa kaksinkamppailuissa.
Ihan lapasia koko jengi.
"Ja mä luulin, että ton jengin pointti on juuri kaksinkamppailuvoimassa"
Olin väärässä
Pakko vielä sanoa, että kaikki tälle kaudelle tulleet "vahvistukset" ovat suorastaan surkeita.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä mitä, mutta jotain on nyt tehtävä! Kuukkakin vaan naureskelee tuolla kentällä kun pitäs taistella pisteistä. Ei voi käsittää! Kaijonmaa ja Malmi"vaara" aivan kujalla! Jos ei muuta keksitä, niin edellä mainittu kaksikko vois Ahon kaa painua sinne Pihlströmiin...vaikka en tosta ilmeestä nyt pelkkää Aho syytäkään, niin jotain on tehtävä! Olkoon kuinka alussa tahansa tää kausi! Asenne on näköjään jäänyt kesämökeille tai sit Ranskaan/Tsekkeihin...
 
Mä toivon, että _JOS_ joku asioista päättävä tulee siihen lopputulokseen, että valmentaja lähtee, niin se tehdään järkevään aikaan.. ei niin kuin edellisen kanssa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mikä on vienyt tahdon taistella? Olen ymmälläni. Ei kai ne Ahollekaan kiukuttele, se nyt vetää viimeistä kauttaan muutenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös