Ottaako pattiin jos joudut tarkastuksiin ja olet aivan syytön?

• 4 080
  • 29

Harmittaako tullitarkastus tai puhallusratsia kun olet syytön?

• Kyllä, miksi aina minä eikä oikeat rosvot?

Ääniä: 8 8,9%
  • Harmittaa, mutta pidän mölyt mahassani.

Ääniä: 16 17,8%
  • Mikäpä siinä, työtäänhän ne vain tekevät.

Ääniä: 66 73,3%

• Äänestäjiä
    90
  • Poll closed .

hamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Pahin mitä on sattunut on kun kerran yhdessä kaupassa pyydettiin ihan muuten vaan purkamaan taskut kesken ostosten teon. Siinä vitutti, ja sitten vielä kun yksi näistä vartijoista meinasi heittää meikäläisen ulos vaikken mitään ollut ottanut, siinä tuli pari valittua sanaa sanottua.

Aksu

Jäsen
Ei harmita. Turhia tarkastuksia tulee aina eikä sille mitään voi. Joskus kiinnostaisi vaan tietää miksi juuri minut otetaan aina sivuun, mutta kenties minussa on jotain perinjuurin epäilyttävää tai sitten syynä on rikollisen karhea ja ruma naamani.

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Tv-lupatarkastaja telehallintokeskuksesta päivää!

Tuollaisen otsikon mukaisen tervehdyksen sain kuulla toissa viikolla. Olen nyt asunut omavaraisesti avovaimon kanssa yhdessä reilu puoli vuotta ja maksoimme lainkuuliaisesti TV-luvan asuntoon muutettuamme. Asumme ns. pienkerrostalossa, jossa on asuntoja yhteensä kahdeksan kappaletta. Yksi ilta toissaviikkona, kun kaikenlisäksi oli aivan tolkuton kiire avovaimoa jumpasta hakemaan oveemme kolkutti kaljupäinen vanhempi mies, joka kyseli maksukuittia maksetusta TV-luvasta.

Sanoin herralle, että se on kunnossa ja olisi pikkaisen kiire, mutta äijä tivasi vastaan, että "näytäs nyt vaan se kuitti". Sitten tietysti kysyin, että ettekö j*lauta näe mistään, että kuka on maksanut, että ette tulisi häiritsemään niitä joilla luvat on kunnossa. Mies vastasi, "että heillä on ollut ongelmia tietokoneohjelmien kanssa, haes nyt se kuitti". No ei siinä sitten muu auttanut kuin alkaa kuittia etsimään, eikä sitä sitten tietenkään mistään löytynyt. Etsittyäni 15 minuuttia naama punaisena kuittia sekä omista, että avovaimon kuittikansioista sanoin tarkastajalle, että sitä ei nyt vaan löydy, mulla on hei tosi kiire. Sitten aivan kuin vittuillakseen tarkastaja sanoi, että sanoppa henkilötunnuksesi, mä katon sen tästä koneelta. Sitten paloi pinna lopullisesti. Sanoin, että väitätkö sä, että mä olen etsinyt sitä helvetin kuittia kiireessä 15 minuuttia turhaan? No sanoin henkilötunnukseni ja kone piippasi hyväksyttävästi jonka jälkeen tarkastaja häipyi ripeäsi takavasemmalle toivotellen hyvää illanjatkoa. Täytyy kyllä sanoa, että siinä tilanteessa yksikin väärä sana tarkastajalta olisi saanut aikaan pahaa jälkeä.

Olikohan tässä tapauksessa lieviä v*ttuilun aineksia vai onkohan tämä normaalikäytäntö. Lisäksi tiedän, että olemme ainoat yhtiössämme, joka on TV-luvan maksanut ja olimme myös ainoat, joiden TV-lupaa tultiin kyselemään.

Uskomatonta. :mad:

EDIT: Typo

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti hamy
Pahin mitä on sattunut on kun kerran yhdessä kaupassa pyydettiin ihan muuten vaan purkamaan taskut kesken ostosten teon. Siinä vitutti, ja sitten vielä kun yksi näistä vartijoista meinasi heittää meikäläisen ulos vaikken mitään ollut ottanut, siinä tuli pari valittua sanaa sanottua.

Samalla tavalla kävi minullekin. Olin joskus Prismassa asioimassa ja sieltä oli kokonaan ostoskorit loppu. No, minulla oli olkalaukku mukana, joten avasin sen ja kuljetin kaksi Colapulloa siinä kassalle (käteni olivat täynnä muuta). Maksoin ostokseni ja näytin kassalla vielä kaupan tädillekin, ettei laukussa ollut mitään muuta. Olin sitten lähdössä kiihdyttämään ovelle, kun joku kassalla takanani seissyt eukko nappasi hihasta kiinni. Luulin pudottaneeni jotain, mutta eukko vilauttikin jotain Miami Vice-lappua. Käytiin tällainen keskustelu:

"Minä olen myymäläetsivä."
"Okei?"
"Tiedätkin varmaan, miksi pysäytin sinut"
"No, jos pullonpalautuksella maksaminen ei nykyään ole rikos niin enpä kyllä tiedä."
"Kyllä varmasti tiedät. Olet syyllistynyt myymälävarkauden yritykseen ja voisin pidättää sinut tältä istumalta jos haluaisin."
"Jaa, voit kyllä ihan vapaasti katsoa, mitä laukusta löytyy. Kuitti on siellä mukana."
"Ei tässä ole siitä kiinni, vaan syyllistyit myymälävarkauden yritykseen kun laitoit nuo pullot laukkuusi."

Että näin. Syyllistyin siis myymälävarkauden yritykseen kuljettaessani avonaisessa olkalaukussa (josta pullot näkyivät AIVAN selvästi) kaksi 1.5 litran colapulloa kassalle, jossa maksoin ne ja vielä näytinkin kassan tädille, että laukussa ei ollut mitään.
Kaupan seinillä ei ole mitään, missä sanottaisiin että Prisman kori on se ainoa oikea säilytyspaikka. Asia olisi tietenkin toinen, jos olisin takin povarissa kuljettanut nuo pullot kassalle tms... mutta ne olivat laukussa täysin näkyvissä. En tiedä, mikä oli, mutta jotenkin en ollut tuolloin ihan sillä tuulella, että olisin jaksanut kuunnella vittuilua joltain Neiti etsivältä.

"Selvä, näytäs sitten missä täällä sanotaan, ettei ostoksia saa kuljettaa omassa laukussa. Meinaan kun ei teillä noita korejakaan tunnu täällä olevan."
"No, ei kai sitä nyt sanoa tarvitse, jokainenhan sen tietää."
"Jep, jep. Mä olen itsekin ollut sen verran kaupoissa töissä, että tiedän kyllä miten nämä hommat toimii. Mä olisin saanut vaikka jonglöörata noilla pulloilla, kunhan en mene kassaviivan yli niiden kanssa maksamatta. Eli nyt olisi kaksi vaihtoehtoa. Joko soitat ne poliisit keskustelemaan asiasta, jolloin teen samalla ilmoituksen kunnianloukkauksesta ja julkisesta herjauksesta tai sitten päästät mun hihastani irti ja mä lähden kotiin. Kumpi vaan sopii mulle."

Eukko päästi irti ja lähdin kotiin. Jotain se yritti selittää vielä perään, mutta korvat olivat jo off-moodissa. Onneksi tosiaan olen ollut kaupoissa töissä ja tiedän sen verran käytännöstä, että jotkut Neiti Etsivät eivät pidä mitään julkisia puhutteluja kaupan aulassa. Jos olisin tosiaan tehnyt jotain, minut olisi vinkattu syrjemmälle tai viety jopa vaksien koppiin, jossa lakia olisi vähän luettu. Nyt neiti vissiin halusi vaan purkaa rättipäivien stressiä ensimmäiseen jonosta astuneeseen, mutta valitsi väärän tyypin. Lisäksi homma meni metsään siinä, että eukko alkoi kovaan ääneen sättimään minua myymälävarkaaksi, vaikka hän ei voinut todistaa minun syyllistyneen mihinkään. Suomessa kun jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan. Hetken aikaa harkitsin vakavasti, että olisin tosiaan mennyt tekemään asiasta ilmoituksen, mutta tytöltä olisi varmaan lähtenyt duuni alta, joten annoin olla.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Ne kaupan hälyttimet...

Viestin lähetti Hemba
Samaa en yrittäisi poliisia vastaan, siinä jää aina kakkoseksi.

Juu, ei kannata. Toisin kuin näillä wannabe-kytillä, poliisilla on valtuuksia. HE voivat pelkän epäilyksen perusteella pyytää sinua avaamaan laukkusi, mutta noilla vakseilla ei siihen ole lupaa. Tästä syystä suurin osa vakseista on suuria, karvaisia miehiä. Kun varasta ei voi uhkailla lailla, voipa edes voimalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy