Ottaako pattiin jos joudut tarkastuksiin ja olet aivan syytön?

• 4 079
  • 29

Harmittaako tullitarkastus tai puhallusratsia kun olet syytön?

• Kyllä, miksi aina minä eikä oikeat rosvot?

Ääniä: 8 8,9%
  • Harmittaa, mutta pidän mölyt mahassani.

Ääniä: 16 17,8%
  • Mikäpä siinä, työtäänhän ne vain tekevät.

Ääniä: 66 73,3%

• Äänestäjiä
    90
  • Poll closed .

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Jos sinut matkalta tullessasi tarkastetaan tullissa, mutta mitään kiellettyä ei löydy, ärrytkö vai oletko helpottunut?

Jos joudut puhallusratsiaan, mutta mittari näyttää puhdasta nollaa, kiroatko poliisit mielessäsi vai arvostatko heidän työtään?

Jos kaupan varashälytin alkaa kohdallasi kiljua, ja vartiointiliikkeen mies säntää tutkimaan laukkuasi, mutta mitään ylimääräistä ei sinulta löydy, annatko kaupan porukan kuulla kunniansa vai toteatko, että sattuuhan näitä?

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
tullissa aivan sama, työtään tekevät. Mutta kaupan hälyttimet kun soivat, niin sen jälkeen mahdollisesti ilmoitan kovaan ääneen mielipiteeni kaupasta, vartijoista ja hälyttimistä...

Tämä siksi, että tullissa on aivan normaalia ottaa silloin tällöin joku tarkistukseen etenkin jos koirat merkkaavat. Mutta sitten kaupan hälytin, joka kovaan ääneen ilmoittaa "täällä varas, täällä varas" ja se elämänsä huipulla oleva vartija, joka tulee ottamaan suurena sankarina maailman etsityintä varasta kiinni...

Tiedän vartijoissa olevan asiansa osaavia fiksuja ihmisiä, mutta kyllä taitaa niistäkin valtaosa olla juuri näitä elämänsä huipulla olevia. Ei sillä, että edes koskaan hälyttimet olisi kohdallani hälyttäneet, mutta olen nyt vain sattunut keskustelemaan melko paljon noiden myymälöiden ritarien kanssa.

Että silleen...

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Eihän siinä nyt ole mitään syytä ärtyä jos puhaltaa nollan, vai olenko mä ymmärtänyt kukkopillin idean ihan pieleen?
Mieluummin näkisin useamminkin ratsioita, puoleentoista vuoteen en ole kertaakaan joutunut poliisin pyynnöstä pysähtymään. Kyllä tuolla teillä piisaa kuskeja, jotka kaipaa muistutusta siitä, monenko oluen jälkeen saikaan ajella.

Sama homma tullissa: ei potuta esitellä sukkia ja kalsareita tullihenkilölle. Kuitenkin ihan kuka tahansa on yhtä todennäköinen
juoksupoika, ei sitä lue syyllisten otsassa.

Kaupassa tilanne on ainoastaan epämielyttävä ja toisin kuin kahdessa aikaisemmassa tilanteessa myös ei-toivottu. Tämä on kuitenkin mielestäni lähes yhtä yleistä kuin autojen varashälyttimien huutamaan pärähtäminen ilman syytä ja yleisön reaktio on yleensä sama- EVVK - joten enpä laittaisi tästäkään syystä palkovihannesta liian syvälle hengityselimiin.

Remo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En voi äänestää

En oikein voi vastata tähän, koska olen harvemmin syytön.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku puhallusratsia ei ainakaan harmita, mutta tuollainen aiheeton hälyttimen laukaisu vähän ottaa pattiin.

Kohta 8 vuotta kestäneellä autoilu-urallani olen joutunut ainoastaan kaksi kertaa puhallusratsiaan. No, ei siinä vielä mitään, mutta nuo kaksi kertaa sattuivat peräkkäisinä päivinä suunnilleen vuosi takaperin...

Hälytin on muistaakseni vain kerran pärähtänyt kohdallani soimaan. Tapahtui Helsingin Sokoksen levyosastolla, kun ostin Midinight Oilin Red Sails In The Sunset-cd:tä. :cool: Vuosi oli ilmeisesti 1993. Se johtui siitä, että kassa oli hieman huolimattomasti poistanut levystä varashälyttimen virkaa tehneen tarran. Episodilla ei tosin tainut olla myyjän ja minun lisäksi muita silminnäkijöitä, joten ei tuosta valtavaa henkistä kärsimystä aiheuttanut, varsinkin kun myyjä heti aluksi "tunnusti" virheensä, eikä ruvennut syytöksiä heittelemään...

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhallusratsioihin ei tosiaan liian usein törmää. Saisivat pitää niitä enemmänkin. No, resurssikysymys tietysti. Minulla kävi samankaltaisesti kuin Motolle; olen omistanut ajokortin kesällä yhdeksän vuotta, jona aikana on tullut hönkäiltyä alkometriin n. 6-7 kertaa. Näistä puhallutuksista kolme(!) osui kohdalle samana kesäisenä päivänä muutama vuosi sitten. Ajelin silloin taksia kesätöikseni, ja taisi olla Stadissa joku tehoratsiapäivä. Hyvällä sihdillä silti osuin kohdalle.

No, ei tuo vielä mitään, mutta lehdessä kirjoitettiin jokin aika sitten naisesta, joka oli kärähtänyt ratista kolme kertaa samana päivänä. Aika kipeetä, että päästetään vielä vapaalle jalalle kahden narahduksen jälkeen. Poliisit selittivät, että nainen oli kovasti vakuutellut, ettei hän enää ajelemaan lähde. Olisiko onnistunut vastaava äijänköriläältä? Heh, niinpä.

Tuamas

Jäsen
Ei tullissa vituta ellei ole kauhea kiire johonkin, yleensä ei.
Puhalluttaminen ei harmita yhtään jos sillä saadaan yksikin kännissä ajava pois liikenteestä.

Itse olen joutunut muutaman kerran täysin aiheettomasti myymälöissä epäillyksi varkaudesta, siis täysin aiheettomasti. Satuin vain olemaan pirunmoisessa kiireessä tai "epäilyttävän" näköinen, ei edes hälyttimet soineet. Toisella kerralla vaksi oli umpimulkku ja toisella kerralla kassalla oli todellinen idiootti. Vielä kun mukana oli muutamat firman kännykänkuoret repussa, niin johan siitä soppa syntyi. Vaikka mukana oli kuitit ja kaikki, niin kävi kuitenkin niin että jouduin siinä odottamaan puolisen tuntia, vaikka oli pirun tärkeä bisnesmiitinki juuri alkamassa...

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Niinno kyllä se enemmän v*tuttaa jos joutuu tarkastettavaks ja sit jää kiinni.:D

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
No tottakai se ottaa päähän. :rolleyes:

Vedät laivalla hirveän rännin (Goom 4-5 päivää) ja horjut uskomattomassa kanuunassa tulliin niin eikö tullimiehet hetipaikalla kiinnostu persoonastasi. No, eipä heitä voi oikeastaa syyttää; tuolllaisen putken jälkeen pupillit on niin laajentuneet että voi helposti luulla fiiliksiä on viritelty spiidillä tai kokkelilla. Ja täytyyhän se tarkastaa ettei se maihin asti tule.

Niin, kankkunen on itseaiheutettua ja ne tekevät vain duuniansa.

Kunnioita lakia, pidä kuri ja järjestys tai anarkia syö sivistyksen...?

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tullin jälkeen usein huokastaan helpotuksesta, kun en taaskaan joutunut syyniin. Sillon tällön litra tai kaks kirkasta yli sallitun.

Pilliin puhaltamiselta onnistuin välttelemään ensimmäiset neljä vuotta auton ratissa. Viime kesänä kun heitin emännän töihin, pääsin puhaltelemaan pilliin molempiin suuntiin mennessä. Mechelininkadulla oli joku tehoratsia päällä ja molemmilla puolilla puhallutettiin porukkaa. No eipä ole sen jälkeen pilliä tarjottu, vaikka en todellakaan panisi pahakseni jos sitä huomattavasti useammin tapahtuisi.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Loppupeliessä kukaan meistä ei ole syytön.
Täytyy vain löytää oikea kohta.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tavalliset tarkastukset esimerkiksi lentokentällä on luonnollisestikin ihan ok. Kaupassa saattaisi hieman harmittaa, jos maksettuun vaatteeseen olisi jäännyt hälytin, ja se kääntäisi päät ja silmäparit tuijottamaan, että "mitähän äijä yritti pölliä..."

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Laivaan mennessä ei harmita, eikä muutenkaan matkaillessa. Kauppojen varashälyttimet sen sijaan suorastaan vituttavat, jos alkavat soimaan turhaan. Mitäänhän en koskaan varasta!

Tässä viikko, pari sitten oli juuri tällainen tilanne. Sain joululahjaksi lompakon, ja olin kyllä käynyt kaupoissa aiemminkin, kun yht'äkkiä hälyttimet piippaa ja valot vilkkuu. Kun olin vasta menossa kauppaan! No, vieressä oli joku info-piste, ja siltähän paukkaa heti joku vartija. Tämä oli siis kauppakeskuksessa, joten vartija alkoi heti penäämään, että olinko käynyt muissa kaupoissa. Vastasin tähän että en, vasta tulin tänne, johon tuli todellisen törkeä "Älä valehtele" huudahdus. Jos katseet voisivat tappaa, olisin todennäköisesti täysin seulana. Niin paljon tuli murhaavia katseita muilta asiakkailta.

No, vartija-setähän pakotti minut siihen info-tiskille, ja otti esiin sellaisen käsikapulatutkijan, joka sitten piippasikin taskuni kohdalla. "Tyhjennäpäs taskusi!", tuli ankara komento. Jeesus että olin pulteissa! Mistä näitä natseja aina riittää!? Taskuthan siinä oli pakko tyhjentää - eli puhelin ja lompakko. Niitä se siinä syynäili kapulallaan, ja lompakkonihan se piippasi. Tähän oli jo tullut paikalle sen infopisteen työntekijäkin, ja kun se näki vartijan kopeloivan lompsaani, ja suunnilleen hykertelevän "Haa haa! Nyt jäi poika kiinni!",hän sanoi, että taitaa tietää mistä on kyse. Liikkeillä on nimittäin sellainen mukava tapa "unohdella" jotain varashälyttimiä sinne jonnekin lompakon sisään. Tällainenhan sieltä sitten löytyikin, ja voitte kuvitella miten nolona vartija oli! Kun sitten kyselin, että mistä saan hakea vahingonkorvauksia tai vaatia tälle jotain varoitusta natsismista, vartija pyyteli anteeksi ja lähti vähin äänin. Nämä vituttavat, ja paljon!

Ihme, ettei hälytin ollut piippaillut jo aiemmin. Kumma juttu.

JanJ

Jäsen
Jees. Vaksit on pyllystä.

Mutta vakavasti: Ei se yleensä riso hirveästi, jos aiheetta pysäytetään. Tullissa, autoillessa, kaupassa jne. Tekotapa ratkaisee.

Joskus Jyväskylässä asuessani istuin kaverin auton takapenkillä, kun poliisit tuli pillit päällä ja pysäytti. Avasivat takaoven ja poliisisetä nappasi kauluksesta mut ulos niin että napit lensi paidasta. Sitten mahalleen maahan, jalka selän päälle ja lompakko takataskusta esiin. Hetken se zuumaili ajokorttia (ei varmaan ollut se lukutaitoinen) ja sitten toinen kaveri soitti keskukseen ja varmisti jotain. Pikkasen alkoi tulemaan jo vilu, olihan maassa lunta ja ulkona 10 pakkasta.
Sitten mut nostettiin ylös, ja sanottiin että väärä kaveri. On kuulemma joku samannäköinen etsintäkuulutettu tms. jossain.
Ilmoitin tyytymättömyyteni ja kysyin, minne voin valittaa.
Kiva setä sanoi että "lähe vittuun siitä, vai haluatko putkaan?".
No eipä siinä sitten mitään. Lähettiin.
Soitin sitten päivystäjälle ja kerroin mitä tapahtui. Hän pyysi laitokselle tekemään ilmoitusta. No menin sitten heti.
Perillä oli päivystäjä ja kyseinen partio. Parivaljakko parhaimmasta päästä. Oikeita valiota. No, tönivät minua sitten siellä laitoksella hetken ja sanoivat että jos nyt en unohda asiaa, he antavat pikkasen pamppua ja pistävät putkaan. Minulle tehtiin selväksi, että paikalla on nyt 3 hyvää poliisia ja yksi turha räkänokka. He kirjaavat raporttiin väkivaltainen vastustaminen, ja se siitä. Yhden tyypin sana ei paljoa paina kolmea poliisia vastaan. Eipä siinä auttanut kuin lähteä pois.
Silloin, ohikiitävän hetken, ymmärsin poliisisurmien tekijöitä jollain tapaa. Se hetki tosin kesti vain sekunnin.

Joo, no se siitä.
Joskus tullimiehet pysäytti mut kun menin jenkkilään, ja se olikin sitten 45 minsan haastattelu ja tavaroiden penkominen.
Koneen lähtö tietenkin myöhästyi, ja matkustajat katsoivat minua suht kiukkusesti kun saavuin viimein koneeseen.
Pysäyttämiseni syy? ei kerrottu.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eihän se silloin harmita kun ei ole ylimääräistä tavaraa mukana, silloinhan se harmittaa jos joutuu tarkastuksiin ja ON ylimääräistä mukana.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikkein inhottavinta on, jos semmoset tavarat piippaa kaupassa, jotka on ostettu pitemmän aikaa sitten.

Mun äitin kohdalla piippas hälytin kerran sen ollessa lähdössä kaupasta. Siinä se sitten purki koko kassin sisällön ja vasta ostetut ostokset siihen kassalle. Lopulta selvis, että viikkoa aiemmin ostettu purkkapussi oli hälytyksen aiheuttaja. Pussissa oli semmonen tarra, joka oli aktivoitunut, kun se oli tarpeeks monta kertaa mennyt läpi hälytinporteista. Mun kaverille kävi samalla tavalla huulipunan kanssa.

Jos siis karkkiaskeissa tai meikeissä tai muissa tavaroissa on tarroja, joissa on metallilanka sisällä, niin ei kun heti pois, muuten ne voi hälyttää.

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jos pysäytetään tullissa: ei haittaa tippaakaan. Pistotarkastuksillakin varmaan saadaan niitä roikaleita kiinni, ja kun tapana ei ole tuoda ylimääräisiä liemiä mukana, niin mitäs hätää siinä on.
Jos puhallutetaan: hieno homma. Valvontaa pitääkin olla, ja tapana ei ole ajella autolla pöhnässä.

Jos kaupassa hälyttää ja vartija tulee tarkastamaan: riippuu täysin vartijan asenteesta. Jos asenne on rakentava ja kohtelias, niin toki teen kaikkeni auttaakseni tilanteen selvittämisessä. Jos asenne on se, että pamppua tulee vaikka vain varmuuden vuoksi, niin eipä yhteistyö huvita. Olen kerran joutunut tilanteeseen, jossa joku noin marakatin henkisen kapasiteetin vain osittain hallitseva umpi-idiootti kävi reppuni useaan kertaan läpi ja sen jälkeen takkini taskut. Luonnollisesti hän koko ajan puhisi, miten olen isommissa ongelmissa kuin uskonkaan. Mitään ei löytynyt, tietenkään. Lopulta ilmoitin, että nyt on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko soitetaan poliisit paikalle tai lähden kaikessa rauhassa pois. Tämä luomakunnan kruunu totesi, että kumpikaan ei käy. Kysyin, että millä perusteella hän aikoo lähtöni estää, kun en kerran mitään ole varastanut. Sanaharkka oli käymässä jo aika kiivaaksi kun yksi kaupan myyjistä tuli kysymään, että onko repussani kirjaston kirjoja. No olihan siellä. Niiden viivakoodit sattuivat olemaan sopivasti kohdakkain ja aiheuttivat hälytyksen. Myyjä oli tilanteesta hyvin pahoillaan, samoin minä, mutta vartija ei. Mistäköhän sekin ääliö oli löydetty.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oon joutunu neljä kertaa kolme ja puoli vuotta kestäneen autourheilijaurani aikana puhallutettavaksi, kerran kuulemma hieman värähti, mutta ei tarpeeksi (olin juonut kaksi lonkeroa neljä ja puoli tuntia sitten). Taisi olla poliisi pettynyt, kun ei saanut teekkaria rysän päältä kiinni. Mielestäni on hyvä, että puhallutetaan ja pidetään ratsioita - känniläiset auton ratissa on niin vaarallisia, että sellaisen nähdessään tekisi mieli kiilata tieltä pois vaarantamasta.

Tullissa ja kaupassa en ole saanut jäädä koskaan jumiin tarkastuksen kanssa... Paitsi kerran jossain pikkukaupassa Suomen sivistyksen kehdossa Salossa. Etsin ilmeisesti liian pitkään lätkäliiga suklaita (ja valitsin sieltä takaa ne parhaat kortit sisältäneet suklaat), jonka jälkeen tämä kaupan ihminen vaati nähdä taskujeni sisällöt.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Yleistä järjestystä ylläpitävien toimillaan mahdollisesti aiheutamat pienet viivästykset eivät harmita eivätkä häiritse. Meidän turvallisuutemme takia maksetaan palkkaa niin poliiseille kuin tullimiehillekin.

Toisten ihmisten ja heidän omaisuutensa kunnioittaminen on nykyisin sillä tasolla, että suojautuminen niin yhteiskunnan kuin yksilönkin tasolla on täysin perusteltua.

Sitä paitsi; jos ei ole tehnyt mitään väärää, ei ole syytä valvonnasta hermostua.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyllä jo alkaa pikkuhiljaa v*********n!

Minulla on lentoasemilla aina mukana laukku, joka on täynnä elektroniikkaa. Varsinkin WTC:n jälkeen saa purkaa usein kaikki tiskille, käynnistää tietokoneen ja selittää muita vehkeitä tullimiehille.
Joskus sen vielä ymmärsi, mutta nyt, kun lähes joka kerta...

Kolleegani on Eritreasta. Hän kommentoi kun vaahtosin asiasta hänelle: "Joo, mitä laukusta, mutta kun minä saan usein vielä sormenkin per*****n...":D

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ei todellakaan harmita. Poliisin ja muiden viranomaisten kuuluukin tehdä satunnaistarkastuksia. Mitä enemmän näitä "viattomia" tarkastuksissa löytyy, sitä vähemmän valitettavaa kaikenmaailman viherpiiperöillä on poliisin toiminnasta. Turha meinaan mihinkään vainoon enää siinä vaiheessa vedota.

En muutenkaan ymmärrä Suomessa vallitsevaa poliisivihaa. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa poliisin kanssa, mutta toisaalta minä tottelenkin lakia. Siis oikeasti. En ajele "vähän vaan" ylinopeutta, pysäköi sakkopaikoille, ajele pienessä myötäisessä tai mitään muutakaan. Hyvä vaan, että valvovat lakia. Eipä tarvitse pelätä niin paljon, että joku juoppo ajaa kylkeeni ja halvauttaa minut.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Kyllä jo alkaa pikkuhiljaa v*********n!

Viestin lähetti finnishninja
Minulla on lentoasemilla aina mukana laukku, joka on täynnä elektroniikkaa. Varsinkin WTC:n jälkeen saa purkaa usein kaikki tiskille, käynnistää tietokoneen ja selittää muita vehkeitä tullimiehille.
Joskus sen vielä ymmärsi, mutta nyt, kun lähes joka kerta...

Tämä on vielä aika pientä. Harrastan itse sotapelejä, eli kerään ja maalaan kaikenlaisia pikku-ukkoja. Tähän harrastukseen kuuluu myös turnauksissa kiertäminen, joka on Amerikassa muuttunut välillä hieman humoristiseksi. Yksi kaverini ei meinannut päästä lennolleen, koska turvamiesten mukaan hänen käsimatkatavaroissaan ollut 30 roomalaisen keihäsmiehen yksikkö oli luokiteltavissa lähitaisteluaseeksi :)

Lopulta kaveri pääsi lennolle, kun puukotti itseään vähän aikaa käteen yhdellä keihäsmiehellä osoittaakseen, ettei sillä saa mitään aikaan. Alan miesten sisäpiirin vitsinä vielä huvittavampaa on se, että ítse peleissäkään kyseinen yksikkö ei juuri koskaan saa mitään vahinkoa aikaan :)

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sama se, paitsi kaupassa. Siinä olet sitten kaikkien silmätikkuna kun hälyttimet huutavat. Kerran olen puhaltanut ja sain sen pillin muistoksi, ja poliisi-setä oli ihan mukava!

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Poliisinpuolikkaita siellä täällä...

Tulli ym. tarkastukset sekä puhallustestit ymmärrän, mutta näiden haalareissa ja univormuissa kulkevien poliisikoulun drop-outtien pikkuhitlereiden virkaintoisuus v*tuttaa. Muutamia kertoja olen joutunut näyttämään kaupasta jo ulos tultuani näille pallopäille kuittia ostoksista. Heti kun vartija saa kuitin käteen, alan latelemaan kaikkia mahdollisia rivouksia ja vi**uiluja, joita heidän persoonastaan ja säälittävästä ammattikunnastaan vaan vähänkin keksin. Anteeksipyynnöt ja hyvät päivänjatkot kuittaan sanomalla "ja haista sinä vi**u". Turha tulla minulle itkemään, että "hehän tekevät vain työtään", helvetti, ja minähän vain yritin tehdä ostoksiani kaikessa rauhassa ilman minkään stevari-simon ahdistelua! Muutamia kertoja myös on joku stevari juossut nurkan takaa hullunkiilto silmissä appelsiinit kainaloissa, kun on vahingossa alkanut kaupan ovella hälyttää vahingossa joku maksettu ostos. Toivottavasti eivät käy ryysyihin kiinni, siinä vaiheessa alkaa tehdä mieli tempoa daijuun. Ensin haukutaan vartija ja sitten mennään kauppaan kysymään mistä voin hakea vahingonkorvausta ja anteeksipyyntöä tapahtuneesta turhasta hälytyksestä. Kannattaa aina valittaa noista turhista hälytyksistä ja kysyä korvausta. Meinaan oppivatpahan ainakin myyjät ottamaan ne hälyttimet kunnolla pois niistä maksetuista ostoksista. Ja säätämään ne saatanan hälyttimet niin, että ne eivät ala huutaa joka perkeleen kirjastokirjasta.

Vartijat; menkää armeijaan töihin, jos ette pääse poliisikouluun. Sieltä löytyy enemmän mahdollisuuksia päästä harjoittamaan kutsumustanne vastaavaa toimintaa.

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän aiheeseen liittyttyvää ärsyttävää...
Itseäni sylettää niin maan vietävästi, kun kaupan täti kysyy kassalla merkitsevästi katsellen: "tuleeko vielä muuta?", vedettyään ensin ostokseni kassan läpi. Voisi saman tien sanoa, että taidat varastella, senkin nilkki. Parempi olisi tyhjentää taskunsa heti, tai käy ohraisesti. Taidan ensi kerralla todeta: "joo tottakai, kiva kun kysyit, mää käyn vielä hakemassa banaaneja ja vessapaperia. En vaan rohjennut niitä ottaa, kun en tiennyt voinko ostaa kerralla niin paljon.", ja poistun kassalta noin kymmeneksi minuutiksi.

Saattaa tietysti olla, että olen tulkinnut myyjän puheet väärin. Muita todennäköisiä vaihtoehtoja ovat:
-myyjätär on aivan kiimassa minuun ja vihjailee, että nyt olis "tavaraa" tarjolla.
-myyjä on meedio ja tietää, etten kuitenkaan muistanut ostaa sitä tuoremehua, jukurttia tai vaikkapa kurkkua, joten hän ystävällisesti pyrkii muistuttamaan minua siitä.
-myyjän mielestä ostokseni olivat riittämättömät, joten hän vihjaa, että ensi kerralla ei alle 20 euron ostoksia kannata edes yrittää tuoda kassalle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy