Oskari Setänen – seuraava lukkolainen huippumaalivahti

  • 219 734
  • 1 135

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Setänen ei ole erityisen hyvä maalivahti. Ei ainakaan vielä. Mutta alkoholistiksi väittäminen vaatii jo perusteluita. Jääkiekkoilija saa kesälomalla juoda viinaa siinä missä muutkin. Tuskin Setänen krapuloisaaan tai kännissä on harjoituskaudella niin, että haittaa suoritusta. Vituttaa tuollainen mustamaalaaminen joka täyttäisi kunnianloukkauksen kriteerit mikäli tuo eräskin idiootti olisi omalla nimellään näitä kertomassa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heh, kyllä mulle tuli tästä kaikesta elävästi Jamo mieleen. Ensin parikymppisenä kukkopoikana valloitti Rauman yöelämän- ja eläjät. Sitten lähti Ison veden taakse ja palaili kaupunkiin suurena starana muutama vuosi myöhemmin.

Myllys tuli Lukkoon Suomen mestaruuden voittaneena (kakkosmaalivahtina, mutta silti), vei Lukon finaaliin ja siinä sivussa oli torjumassa maajoukkueelle ensimmäistä arvokisamitalia, lähti rapakon taakse, tuli viiden vuoden kuluttua takaisin Lukkoon ollen SM-liigan paras maalivahti, sai Lukossa kaulaansa SM-pronssin ja siinä sivussa saman kauden aikana olympiapronssia ja MM-hopeaa. Myllys on syy, miksi minusta tuli Lukon kannattaja. Jamo 4eva.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos video faktaa en näe muuta mahdollisuutta kuin irtisanoa sopimus. Mark Ardelanin kanssa toimittiin näin, toivoakseni tässä tapauksessa myös. Joukkueen aamumuroihin kuseminen pitää lopettaa heti ja heittää mätä tomaatti pihalle.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myllys tuli Lukkoon Suomen mestaruuden voittaneena (kakkosmaalivahtina, mutta silti), vei Lukon finaaliin ja siinä sivussa oli torjumassa maajoukkueelle ensimmäistä arvokisamitalia, lähti rapakon taakse, tuli viiden vuoden kuluttua takaisin Lukkoon ollen SM-liigan paras maalivahti, sai Lukossa kaulaansa SM-pronssin ja siinä sivussa saman kauden aikana olympiapronssia ja MM-hopeaa. Myllys on syy, miksi minusta tuli Lukon kannattaja. Jamo 4eva.

Siinä sitä sinikeltaista historiaa. Vaikkei Setänen Jamon urheilullisiin saavutuksiin tule yltämään niin jotenkin nuoren Myllyksen olemuksessa on mielestäni samaa kuin Setäsessä. Ei Myllyskään ketään kylmäksi jättänyt ja aina hänet huomattiin kun liikuskeli viihteellä. Ja kyllä mä muistan oikein hyvin nuoresta Myllyksestä kommentteja, että kuka vittu toikin luulee olevansa. Sittemmin hänen ei tarvinnutkaan tuota asiaa enää todistella vaan loppu on historiaa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos video faktaa en näe muuta mahdollisuutta kuin irtisanoa sopimus. Mark Ardelanin kanssa toimittiin näin, toivoakseni tässä tapauksessa myös. Joukkueen aamumuroihin kuseminen pitää lopettaa heti ja heittää mätä tomaatti pihalle.
Jos joku nyt joukkueen muroihin kusee, niin te ns. kannattajat, jotka nyt lyövät Setästä olan takaa. Luuletteko oikeasti, ettei tämä huumoripätkä ole jo ajat sitten käsitelty Lukon johdon taholta Setäsen kanssa? Ja alkoholistiksi leimaaminen on aika vakava juttu. Satun tuntemaan useita oikeasti alkoholisoituneita ihmisiä eikä Setänen istu siihen pirtaan alkuunkaan. Tämän @Gurun jutut ovat ala-arvoisia, mutta modet lienevät nukahtaneet

Kunnianloukkaus on tässä jo ilmiselvästi tapahtunut.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siinä sitä sinikeltaista historiaa. Vaikkei Setänen Jamon urheilullisiin saavutuksiin tule yltämään niin jotenkin nuoren Myllyksen olemuksessa on mielestäni samaa kuin Setäsessä. Ei Myllyskään ketään kylmäksi jättänyt ja aina hänet huomattiin kun liikuskeli viihteellä. Ja kyllä mä muistan oikein hyvin nuoresta Myllyksestä kommentteja, että kuka vittu toikin luulee olevansa. Sittemmin hänen ei tarvinnutkaan tuota asiaa enää todistella vaan loppu on historiaa.
Olin aikoinaan legendaarisessa Piraten Pubissa yhtäaikaa Jamon kanssa, kun hän tilasi prikallisen juotavaa kaatuen samalla baarijakkaralta selälleen. Tarjoilija sanoi, ettei sulle enää tarjoilla, johon Jamo: Etkö sä saatanan piika tiedä, kuka mä oon? Tarjoilija: Ei kuule aavistustakaan, joten lähdepä menemään! Ja Jarmo meni. Ja pelasi seuraavassa pelissä nollapelin. Meitä nauratti.

Silloin ei onneksi ollut mielensäpahoittavia somekansalaisia
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos joku nyt joukkueen muroihin kusee, niin te ns. kannattajat, jotka nyt lyövät Setästä olan takaa. Luuletteko oikeasti, ettei tämä huumoripätkä ole jo ajat sitten käsitelty Lukon johdon taholta Setäsen kanssa?
Näin minäkin asian luulen olevan. Sitten joku tietysti ihmettelee hoomoilasena että "mitä vittua, miksei siitä ole mitään kerrottu?" mutta eihän kaikkia asioita ole tapana julkisesti rääpiä eikä tällaisen asian kanssa ole mitään syytä niin tehdäkään.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Hieman on myös ajat muuttuneet huippu-urheilussa. Harva on enää niin hyvä, että voi antaa tasoitusta ryyppäämällä, syömällä mitä huvittaa, löysäilemällä harjoituksissa jne.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hieman on myös ajat muuttuneet huippu-urheilussa. Harva on enää niin hyvä, että voi antaa tasoitusta ryyppäämällä, syömällä mitä huvittaa, löysäilemällä harjoituksissa jne.
Tästä syystä en uskokaan, että Setänen tekee sitä yhtään normaalia liigakiekkoilijaa enempää. Oliko se pari kesää sitten, kun joku kukkahattu yritti täällä saada kohua aikaan, kun oli nähnyt Fribergin humalassa kesäkuussa Karjuteltassa? Näyttäkää mulle jääkiekkoilija, joka ei kesällä ryyppää...
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos video faktaa en näe muuta mahdollisuutta kuin irtisanoa sopimus. Mark Ardelanin kanssa toimittiin näin, toivoakseni tässä tapauksessa myös.

Piti oikein googlata, mikä tämä Ardelan oli miehiään, kun en muistanut, näköjään tapaus 10 vuoden takaa. Joku kirjoitti jatkoaika.comiin marraskuussa 2008:

"Arde oli melkoisessa laitamyötäisessä sunnuntaina faniristeilyllä. Kanadan pelipaita päällä ja tukka sekaisin. Oli se aika näky, kun Lindgren ja Cook pitää Markia pystyssä Buffet-ruokailujonossa. Muutenkin huvittavan näköistä, kun ei edes hissin nappeihin osunut vaan pitää kompuroida rappusia pitkin."

Aika kaukana vielä Setäsen touhut tuosta... Ja muuten IS kirjoitti tuolloin:

"Uuden Rauman mukaan seura ei suoranaisesti antanut Ardelanille potkuja, vaan tämä katsoi itse parhaimmaksi jättää seuran kerta heitolla kokonaan. Uraman mukaan töppäys oli ollut mahdollista kuitata seuran sisäisellä sanktiolla."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Piti oikein googlata, mikä tämä Ardelan oli miehiään, kun en muistanut, näköjään tapaus 10 vuoden takaa. Joku kirjoitti jatkoaika.comiin marraskuussa 2008:
Oli siinä myös tämmöistä:

"Uraman mukaan Ardelan oli juonut itsensä kovaan humalaan Lukon pikkujouluristeilyllä ja haukkunut sen jälkeen niin seuran hallituksen kuin yhteistyökumppanienkin edustajat."
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli siinä myös tämmöistä:

Joo juuri luin tuolta vanhasta ketjusta. Veikkaan että kynnys sopimuksen purkamiseen on kuitenkin aika korkealla. Jantunenkin sai sekoilla huolella ja soppariin varta vasten lisättiin irtisanomisperusteeksi alkoholin kanssa töppäily (treenien skippailu tms.)
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä syystä en uskokaan, että Setänen tekee sitä yhtään normaalia liigakiekkoilijaa enempää..

Höpöhöpö. Juomisen vuoksi ei mm. tullut juurikaan toimeen Dufvan kanssa. Lähti omille teilleen Dufvan kesäleirien jälkeen. Ja jo tällöin käskettiin rajoittamaan. Mutta eipä osannut. Alkoholisti on varmaan huono sana, mutta alkoholiin menevä ehkä osuvampi. Virheet toistuu kun ei ole itsekuria.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo toki. Ja toivot tietysti Oskarille kaikkea hyvää.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo toki. Ja toivot tietysti Oskarille kaikkea hyvää.

Eli tiedät itsekin että näin on käynyt. Ja niin tietää moni muukin. Minä toivon Lukon maalivahdille kaikkea hyvää. Toivottavasti pian jollekin muulle kuin Setäselle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli tiedät itsekin että näin on käynyt. Ja niin tietää moni muukin. Minä toivon Lukon maalivahdille kaikkea hyvää. Toivottavasti pian jollekin muulle kuin Setäselle.
En tiedä jostain vuoden 2013 tai 2014 kesäleirien jälkeisistä tapahtumista yhtään mitään, eikä voisi oikeastaan vähempää kiinnostaa, ja veikkaan vahvasti ettet tiedä sinäkään. Kalenterivuoden kovimpaan rimanalitukseen minulla sen sijaan on mielessä vahva ehdokas, vaikka aloitkin jo perua puheitasi.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä jostain vuoden 2013 tai 2014 kesäleirien jälkeisistä tapahtumista yhtään mitään, eikä voisi oikeastaan vähempää kiinnostaa.

Sinua ei nyt kiinnostakaan? Vaikka niin kovasti kyselet.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Nytkö vasta tuo video on nähnyt päivänvalon? Yllättävän hitaasti on näköjään levinnyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sinua ei nyt kiinnostakaan? Vaikka niin kovasti kyselet.
Äläpä viitsi. Sinä väitit että Setänen on alkoholisti. Vuonna 2018. Ja sitten paljastui että itse keksityt tietosi joilla koitat Setästä mustamaalata ovat jostain viiden vuoden takaa. Juuri niinkuin epäiltiinkin.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Äläpä viitsi. Sinä väitit että Setänen on alkoholisti. Vuonna 2018. Ja sitten paljastui että itse keksityt tietosi joilla koitat Setästä mustamaalata ovat jostain viiden vuoden takaa. Juuri niinkuin epäiltiinkin.

5 vuoden takaa? Sinulla on heikko laskupää. Siltä ajalta, kun ko. pelaaja viimeksi Lukossa nähtiin. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, että meillä on todella huono maalivahti. Huonoin 1. maalivahti koko sarjassa. Vai kenet sijoittaisit Setäsen taakse?
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Nytkö vasta tuo video on nähnyt päivänvalon? Yllättävän hitaasti on näköjään levinnyt.

Eiköhän tuo ole ollut melko lailla yleisessä tiedossa ympäri kyliä. Raumalla tykätään vaan hyssytellä kiekkomiesten asioita ja täälläkin osalla hirmuinen paniikki päällä, kun tuo video on nostettu esille.

Omasta mielestä ei olisi pahitteeksi, jos Setänen/Lukko tulisi itse asian tiimoilta esille esimerkiksi tiedottamalla "Minusta on levinnyt kesän aikana sosiaalisessa mediassa video, jossa olen humalassa. Sanon videolla asioita työnantajastani, joita en tarkoita ja jotka oli tarkoitettu pienen porukan vitsiksi." jne. Samalla hän voisi itse kertoa, onko hänellä jonkinlaisia ongelmia esim. alkoholin kanssa ja onko se vaikuttanut hänen työsuoritukseen.

Mutta tuskin. Asiaa hyssytellään ja kaikkia kyseisestä videosta täälläkin puhujia lähinnä uhkaillaan ja haukutaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän tuo ole ollut melko lailla yleisessä tiedossa ympäri kyliä. Raumalla tykätään vaan hyssytellä kiekkomiesten asioita ja täälläkin osalla hirmuinen paniikki päällä, kun tuo video on nostettu esille.

Omasta mielestä ei olisi pahitteeksi, jos Setänen/Lukko tulisi itse asian tiimoilta esille esimerkiksi tiedottamalla "Minusta on levinnyt kesän aikana sosiaalisessa mediassa video, jossa olen humalassa. Sanon videolla asioita työnantajastani, joita en tarkoita ja jotka oli tarkoitettu pienen porukan vitsiksi." jne. Samalla hän voisi itse kertoa, onko hänellä jonkinlaisia ongelmia esim. alkoholin kanssa ja onko se vaikuttanut hänen työsuoritukseen.

Mutta tuskin. Asiaa hyssytellään ja kaikkia kyseisestä videosta täälläkin puhujia lähinnä uhkaillaan ja haukutaan.

Miksi Setäsen pitäisi antaa lausunto? Jos ja kun työnantaja on selvittänyt asian Setäsen kanssa, asia on loppuunkäsitelty. Jos joku sponsori on pahastunut Setäsen toiminnasta, se selvittää asiaa Lukon toimiston kanssa, ei keskustelupalstoilla tai lehtien sivuilla. Oskari Setänen ei kuitenkaan ole julkisuusarvoltaan Niki Juusela.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Miksi Setäsen pitäisi antaa lausunto? Jos ja kun työnantaja on selvittänyt asian Setäsen kanssa, asia on loppuunkäsitelty. Jos joku sponsori on pahastunut Setäsen toiminnasta, se selvittää asiaa Lukon toimiston kanssa, ei keskustelupalstoilla tai lehtien sivuilla. Oskari Setänen ei kuitenkaan ole julkisuusarvoltaan Niki Juusela.

Lähinnä siksi, että Setänen sanoo kyseisellä videolla kaverilleen "Luuleksä et mä siirryin runkosarjan kakkosesta runkosarjan johonkin vittu viidenteentoista ihan vapaaehtoisesti?", joka on sekä seuran, että sen fanien aliarvioimista.

Lisäksi täälläkin on spekuloitu miehen historiasta ja nykytilasta alkoholin kanssa ja onko se jonkunlainen ongelma. Varsinkin kun peliesitykset ovat olleet sanalla sanoen surkeita. Ainoa keino lopettaa kaikenlainen spekulointi olisi miehen omin sanoin antama lausunto käytöksestään ja siitä pystyykö hän toimimaan Suomen ykköslajissa mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkösvahtina vai vetääkö puolivaloilla, koska "joutui" siirtymään runkosarjan "johonkin vittu viidenteentoista".
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
5 vuoden takaa? Sinulla on heikko laskupää. Siltä ajalta, kun ko. pelaaja viimeksi Lukossa nähtiin. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, että meillä on todella huono maalivahti. Huonoin 1. maalivahti koko sarjassa. Vai kenet sijoittaisit Setäsen taakse?
Puhuit Dufvan kesäleireistä monikossa. Setänen ei niihin ole ottanut osaa kesän 2014 jälkeen, josta siitäkin jo yli 4 vuotta. Tällöin lienee aika turvallista olettaa että edellisestä on yli viisi vuotta. Sivuseikka sinänsä.

Jos ei tämä olisi niin vitun säälittävää touhua niin tämä olisi aika huvittavaa. Liigan huonoin maalivahti ja alkoholisti olivat alkuperäiset väitteesi ja jouduit niistä molemmista perääntymään.
Viime kauden tilastot voit tarkistaa vaikka Liigan sivuilta. N. top5 erottautuu, muuten varsin tasaista. Todella huonoja maalivahteja liigassa ei edes ole, ei ehkä edes se Kivihalme. Oman joukkueen maalivahdin väittäminen sellaiseksi ennen yhtään sarjapeliä on täysin pälliä touhua. Realismia Lukolle on että maalivahtiosasto on parempi kuin runkosarjan kakkosella viime kaudella. Se on ihan hyvä lähtökohta.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viime kauden tilastot voit tarkistaa vaikka Liigan sivuilta. N. top5 erottautuu, muuten varsin tasaista. Todella huonoja maalivahteja liigassa ei edes ole, ei ehkä edes se Kivihalme. Oman joukkueen maalivahdin väittäminen sellaiseksi ennen yhtään sarjapeliä on täysin pälliä touhua. Realismia Lukolle on että maalivahtiosasto on parempi kuin runkosarjan kakkosella viime kaudella. Se on ihan hyvä lähtökohta.

Eli et siis osaa nimetä Setästä huononpia 1. maalivahteja? Se on aika huono tilanne. Kertoo kaiken oleellisen siitä kriisistä jossa ollaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös