Oskari Setänen – seuraava lukkolainen huippumaalivahti

  • 218 743
  • 1 135

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No juu, kyllä Turussa Setäs-korttiin uskottiin Georgievin yllättävän lähdön jälkeen eivätkä lähteneet kaupoille enää siinä kohtaa. Mutta tuskin kauden mittaan enää monikaan ajstteli että jatkosopparia olisi Tepsin kanssa enää syntynyt. Eli siinä mielessä kyseenalaistan että Osku olisi ollut selvä ykkösveska- sellainen joka olisi haluttu pitää Turussa. Siinä kohtaa oli varmasti hyvä liike kirjoittaa nimi Lukon tarjoamaan 2v pahviin.
TPS:n suunnitelma oli tehdä Georgiyevistä ykkönen ja Setäsen oli alunalkaenkin ilmeisesti tarkoitus jatkaa matkaa tämän kauden jälkeen. Tammikuussa 2017 TPS teki Georgiyevin kanssa kolmen vuoden sopimuksen ja Setäsen kanssa sopimusta jatkettiin vuodella. Noh, kesä 2017 muutti nämä suunnitelmat ja Georgiyevia kutsui tarunhohtoinen ja TPS hankki Tirrosen. En sitten tiedä, että oliko TPS:lla tämän jälkeen suunnitelmissa jatkaa Setäsen kanssa (todnäk ei) ja Lukko tarjosi Setäselle sopimusta, kun alkoi olla selvää että Kähkönen jatkaa suunnitellusti matkaa kauden jälkeen. Lehtinen-Setänen aisapari kelpaa ainakin mulle, kunhan Lukko pärjää ja jompikumpi tai molemmat ovat voittavia maalivahteja.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ihan vaan maalivahtivalmennuksen ja kehittymisen kannalta omasta mielestäni lukkoon siirtyminen oli setäselle paras vaihtoehto. Samoin näen mahdollisuudet Setänen-Lehtinen parin kanssa suurempana kuin sen riskit.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ulkopuolisena, Setäsen pelejä nähneenä ja Lehtisestä vain juttuja kuulleena, sanoisin, että riskipeliä. Lehtinen voi olla lottovoitto ja pelata upeasti, mutta Setäsessä ei ole sitä varmuutta, jota voittava joukkue tarvitsee. Eikä nyt sitten herneitä nenään, sillä tämä vaan mielipiteenä, ilman vittuilua.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Pahimmillaan tässä käy niin kuin kävi Kähkönen-Karjalainen kaksikolle eli lähes kaikki uppoaa. Tai sitten toinen torjuu paremmin ja toinen huonommin tai sitten molemmat torjuvat sen verran hyvin että ei jää maalivahdeista kiinni, mutta jos Lehtisestä yritetään tehdä seuraava huippumaalivahti Raumalla niin Setäsen palkkaus oli juuri se oikea. Jos Setänen on oikeastin niin huono niin ainakin Lehtinen saa peliaikaa. Puolestaan jos Setänen pelaa hyvin niin Lehtinen joutuu tekemään enemmän töitä ollakseen parempi. Riskihän tässä on kun ei ole sitä maailmanluokan maalivahtia, mutta riskejä on joskus otettava. Toivon parempaa menestystä tälle kaksikolle kuin miten kävi Kähkönen-Karjalainen kaksikolle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse uskon että eiköhän Setänen olisi liigaan kelvannut kun kakkosvahtinsakin sai jatkaa Tepsissä.
Mutta nyt oleellista lienee että Setänen on Lukon maalivahti ja lukkolainen maalivahtiosasto ansaitsee työrauhan, edes omilta kannattajilta
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Setänen oli eilen huono, teki itsensä usein pieneksi ja paketti hajosi, kainalot tuntuu aukeavan jatkuvasti.
Kieltämättä Setäseltä heikkoa suorittamista. No onneksi oli vain harjoituspeli, on se Setänen Porissakin aiemmin onnistunutkin.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse uskon että eiköhän Setänen olisi liigaan kelvannut kun kakkosvahtinsakin sai jatkaa Tepsissä.
Mutta nyt oleellista lienee että Setänen on Lukon maalivahti ja lukkolainen maalivahtiosasto ansaitsee työrauhan, edes omilta kannattajilta

Tirronen oli parempi viime kauden lopussa kuin Setänen. TPS fanit ihmettelivät koko ajan, että miksi Setänen sai pelata loppukaudella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tirronen oli parempi viime kauden lopussa kuin Setänen. TPS fanit ihmettelivät koko ajan, että miksi Setänen sai pelata loppukaudella.
Ei se Tirronen sen hääppöisempi ollut. Imuroi heti kun pääsi pleijareissa kentälle. Muutenkin vaikutti minusta epätasaiselta mokelta. Eiköhän tepsivalmennus tiennyt että jos pärjätä haluavat niin se tapahtuu Setäsellä, ei vaan onnistunut.
Asialla toki aika vähän tekemistä sen paremmin Setäsen kuin tulevan kaudenkaan kanssa. Setäsellä nyt hieno mahdollisuus näyttää kasvattajaseuransa maalin suulla.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hän on myös lahjakas maalivahti, haluamme tai emme hän on Rauman Lukon maalivahti ainakin toistaiseksi, siksi en voi käsittää joidenkin nimimerkkien tarvetta haukkua oman joukkueensa tärkeintä pelaajaa juuri nyt.
Oma ketjuvalintasi on tähän nähden vähän omituinen, kun tämä Setäsen omakin ketju olisi ollut ylhäällä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuota...

Puhutaan nyt suoraan kahdesta eri asiasta:

1. Maalivahdista, joka on ammattilainen, mutta ei vaan tunnu tarttuvan.

2. Maalivahdista, joka on ammattilainen pelkästään statukseltaan.


Jokaikinen ammattilaiskiekkoilija tietää miten pitää olla ja elää. Aina. Junnumaisia törttöilyjä voi sattua viihteellä, mutta niistä on kannettava vastuu. Aina. Axel Smith muutti brexittiin, toivottavasti myös tämän kohun aiheuttaja.

Mutta fakta on jos ei koppi tartu, niin ehdottomasti vaihtoon ja mennään sitten Lassilla. Neljä maalia meni eilen poikittaissyötöistä joissa oli näennäisesti mukana, mutta kaikki livahti kuitenkin "helposti". Kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten toivon kuitenkin ettei Oskarilla kasetti hajoa tämän palstan ulosantiin.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuota...

Puhutaan nyt suoraan kahdesta eri asiasta:

1. Maalivahdista, joka on ammattilainen, mutta ei vaan tunnu tarttuvan.

2. Maalivahdista, joka on ammattilainen pelkästään statukseltaan.


Jokaikinen ammattilaiskiekkoilija tietää miten pitää olla ja elää. Aina. Junnumaisia törttöilyjä voi sattua viihteellä, mutta niistä on kannettava vastuu. Aina. Axel Smith muutti brexittiin, toivottavasti myös tämän kohun aiheuttaja.

Mutta fakta on jos ei koppi tartu, niin ehdottomasti vaihtoon ja mennään sitten Lassilla. Neljä maalia meni eilen poikittaissyötöistä joissa oli näennäisesti mukana, mutta kaikki livahti kuitenkin "helposti". Kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten toivon kuitenkin ettei Oskarilla kasetti hajoa tämän palstan ulosantiin.
Ja sunkaan mielestä puolustuksessa ei ollut vikaa? Kyllä mun mielestä kassarin pitää pystyä luottamaan siihen, että neliö nappaa sen vapaan miehen takatolpalta. Aivan vapaana oli Kärki ja kumppanit jatluvasti.
 

Petra85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja sunkaan mielestä puolustuksessa ei ollut vikaa? Kyllä mun mielestä kassarin pitää pystyä luottamaan siihen, että neliö nappaa sen vapaan miehen takatolpalta. Aivan vapaana oli Kärki ja kumppanit jatluvasti.
johonkin ketjuun jo kirjoitinkin samasta asiasta eilen. Ei Setänen kauheesti apua saanut puolustukselta.
Poikittaissyöttöjä parhaaseen sektoriin hyvälle laukojalle niin kyllä Molari on aikas avuton siinä kohtaa.
Aikas rauhassa sai Ässien pelaajat hääriä Lukon maalin edustalla.
Tuurilla ois voinut pari koppia noista ottaa, mut syy noihin numeroihin on jossain muualla kuin maalivahdissa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
”Nii sää luulit, et mä lähdin runkosarjan kakkosesta jonnekin runkosarjan vittu viidenteentoista ihan vapaaehtoisesti? Mä lähdin vaa sen takii, ku mä olin niin paska, että mul ei tarjottu enää sopimust...”

Siinä Oskarin anti sillä kohutulla videolla. Kädessä bissee ja röökii.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja sunkaan mielestä puolustuksessa ei ollut vikaa? Kyllä mun mielestä kassarin pitää pystyä luottamaan siihen, että neliö nappaa sen vapaan miehen takatolpalta. Aivan vapaana oli Kärki ja kumppanit jatluvasti.

Lukon pakit olivat myöhässä, eivätkä pystyneet pelaamaan poikittassyöttöjä poikki. Tämä ei kuitenkaan poista Setäsen tekniikka virheitä. Hänen olisi pitänyt pari noista maaleista poimia paremmalla perustekniikkalla.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
”Nii sää luulit, et mä lähdin runkosarjan kakkosesta jonnekin runkosarjan vittu viidenteentoista ihan vapaaehtoisesti? Mä lähdin vaa sen takii, ku mä olin niin paska, että mul ei tarjottu enää sopimust...”

Siinä Oskarin anti sillä kohutulla videolla. Kädessä bissee ja röökii.

Hys hys. Ei saa heittää meidän tärkeintä pelaajaa bussin alle. Oskarin fanipojat suuttuu taas. Ei haittaa vaikka vetää röökiä, hölmöilee kännissä ja ei saa kaukalossa mitään kiinni. Kovasti on varmaa tietoa joillain, että olisi salaa kuvattu tuo video. Itse taas kuulin "varmana", että olisi jossain joukkueen saunaillassa kuvattu. Tiedä sitten. Nolo se on joka tapauksessa.

Jos ei joukkueen toimesta haluta näyttää ovea Oskarille, niin jollekin tipattomalle olisi syytä ainakin laittaa kauden ajaksi. Sen verran monelta taholta kuultu, että on totaalinen uuvatti kännissä ja nyt kun siitä on vielä lähtenyt videokin leviämään, niin ehkä se alkoholi ei ole kauhean hyväksi, jos meinaa vielä tulevaisuudessakin löytää töitä jostain.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osaan jo kuvitella, kuinka joku Kiekkoareenan tyyppi lukee tätä ketjua, hieroo käsiään clickbait mielessään ja näpyttelee ensimmäiset sanat: "Oskari Setänen somekohu".
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Osaan jo kuvitella, kuinka joku Kiekkoareenan tyyppi lukee tätä ketjua, hieroo käsiään clickbait mielessään ja näpyttelee ensimmäiset sanat: "Oskari Setänen somekohu".

Kiekkoareenan jättäisin pois, mutta iltapäivälehdet voivat uutisoida.

Alkaa vaikuttamaan siltä, että Oskarin pitäisi pysähtyä ja miettiä hommaa. Ei ole ensimmäinen kerta, kun näitä toilailuja tulee ilmi. Kyseinen käytös ei ole enää ammattilaisen elämään kuuluvaa. Nyt ei kiekko tartu ja vika on jossain. Kannattaa miettiä missä.

Tähän kuvaamiseen vielä. Toisen tietämättä kuvattu video ei välttämättä ole salakuvausta. Nykyään vaan pitää tiedostaa, että kamerat pyörii herkästi ja joka paikassa.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osaan jo kuvitella, kuinka joku Kiekkoareenan tyyppi lukee tätä ketjua, hieroo käsiään clickbait mielessään ja näpyttelee ensimmäiset sanat: "Oskari Setänen somekohu".

En kiekkoareenasta tiedä, mutta joku suomikiekko tai muu klikkisivusto varmasti ennen pitkään tarttuu tähän asiaan.

Jokaisella ihmisellä on yksityiselämä ja lupa tehdä mitä haluaa, mutta Rauman Lukon ykkösmaalivahtina ja huippu-urheilijana status on vähän eri, kuin tavallisella äijänsuon katsojalla.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kiekkoareenan jättäisin pois, mutta iltapäivälehdet voivat uutisoida.
Tämän videon on ollut pakko olla Kiekkoareenan tiedossa jo pitkään, kun puolet faneistakin on sen nähnyt.
Ehkä Rajala on kieltänyt julkaisemasta mitään tai toimitus on itse päättänyt niin. Pienessä kylässä kannattaa toimittajienkin pysyä väleissä paikallisen kiekkoseuran kanssa.
Kuten edellä jo mainittiinkin, niin jossain vaiheessa juttu tulee julki taatusti.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän videon on ollut pakko olla Kiekkoareenan tiedossa jo pitkään, kun puolet faneistakin on sen nähnyt.
Ehkä Rajala on kieltänyt julkaisemasta mitään tai toimitus on itse päättänyt niin. Pienessä kylässä kannattaa toimittajienkin pysyä väleissä paikallisen kiekkoseuran kanssa.
Kuten edellä jo mainittiinkin, niin jossain vaiheessa juttu tulee julki taatusti.

No paikallismedian urheilutoimituksen puolella heiluu Setäsen veli, että siitä voi jokainen vetää havaintonsa.

Länsisuomella on muutenkin vähän valikoiva kanta, että mitä Raumalla tapahtuvista asioista kirjoitetaan. Yleensä tiedon saa satakunnankansasta ja Turun Sanomista ilman sensuuria.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Tämän videon on ollut pakko olla Kiekkoareenan tiedossa jo pitkään, kun puolet faneistakin on sen nähnyt.
Ehkä Rajala on kieltänyt julkaisemasta mitään tai toimitus on itse päättänyt niin. Pienessä kylässä kannattaa toimittajienkin pysyä väleissä paikallisen kiekkoseuran kanssa.
Kuten edellä jo mainittiinkin, niin jossain vaiheessa juttu tulee julki taatusti.

Tosiaan Oskarin velipoika Eetu on sen verran suuressa roolissa jo raumalaisessa urheilutoimituksessa, että sieltä suunnalta ei varmaan suolata Oskaria.
Muutenkin Setäsen kannattaa olla tyytyväinen että on "vain" Rauman Lukon maalivahti. Jos pelaisi pk-seudulla tai edes Turussa vielä, niin kännihölmöilyt olisivat jo mediassa. Lukon veskarin hölmöilyt eivät kiinnosta juuri ketään ja ne hyssytellään maton alle.

Itse en Setästä sen paremmin tunne, mutta haluan, että Lukko menestyy. Setäsen alkoholinkäyttö yhdistettynä siihen, ettei saa kaukalossa mitään kiinni sotii tällä hetkellä Lukon menestymistä vastaan niin paljon, että olisi suotavaa hänelle jotain kurinpalautusta antaa, eikä vain hyssytellä ja hymistellä hiljaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tähän kuvaamiseen vielä. Toisen tietämättä kuvattu video ei välttämättä ole salakuvausta. Nykyään vaan pitää tiedostaa, että kamerat pyörii herkästi ja joka paikassa.

Toisen tietämättä kuvattu video ei tosiaan välttämättä ole salakuvausta, mutta videon levittäminen jopa suljetussa ryhmässä voi sitä hyvinkin olla. En ole kyseistä videota nähnyt, enkä aio sitä katsoakaan, mutta kuvausten perusteella voisin lonkalta heittää, ettei tuon videon levittäminen taida ihan päivänvaloa lain silmissä kestää.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Toisen tietämättä kuvattu video ei tosiaan välttämättä ole salakuvausta, mutta videon levittäminen jopa suljetussa ryhmässä voi sitä hyvinkin olla. En ole kyseistä videota nähnyt, enkä aio sitä katsoakaan, mutta kuvausten perusteella voisin lonkalta heittää, ettei tuon videon levittäminen taida ihan päivänvaloa lain silmissä kestää.

Näinhän se menee ja taitaa riippua videon sisällöstä mitä sen levittämisestä laki sanoo.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tämän videon on ollut pakko olla Kiekkoareenan tiedossa jo pitkään, kun puolet faneistakin on sen nähnyt.
Ehkä Rajala on kieltänyt julkaisemasta mitään tai toimitus on itse päättänyt niin. Pienessä kylässä kannattaa toimittajienkin pysyä väleissä paikallisen kiekkoseuran kanssa.
Kuten edellä jo mainittiinkin, niin jossain vaiheessa juttu tulee julki taatusti.

Niin voi olla, että on Kiekkoareenan tiedossa. Uskoisin, että Kiekkoareella on kuitenkin jotain käsitystä moraalista ja täten videota ei tulla sen kautta näkemään tai edes juttua sen tiimoilta. Iltapäivälehdistä en olisi varma.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Näinhän se menee ja taitaa riippua videon sisällöstä mitä sen levittämisestä laki sanoo.

Netti ja somemaailma on täynnä videoita julkisuuden henkilöistä toikkaroimassa kännissä. Suomessakin ihan Raimo Summasesta Matti Nykäseen ja ei noista ikinä ole kuvausten kohteeksi joutuneet ruvenneet mitään juttuja tekemään. Setäsestä levinnyt video on myös kuvattu ilmeisen läheltä, joten ehkä Oskari itse tietää, kuka on kuvannut.

Setäsen ja hänen faniensa/taustajoukkojensa kannattaisi nyt enemmän miettiä sitä, että miten ehkäistään tuollaisten videoiden ulostulo jatkossa ja miten ne kiekot tarttuisivat paremmin kiinni. Jos ei Setänen osaa pitää mölyjä mahassa ja on muutenkin taipumusta sekoilla kännissä, niin olisiko esimerkiksi korkin kiinni laittaminen ihan fiksu ratkaisu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös