Osallistuin Telian Liiga-tuotteen kehitykseen -en tilannut tai irtisanoin tilaukseni

  • 13 179
  • 61

Jätitkö tilaamatta tai irtisanoitko tilauksen?

  • Jätin tilaamatta

    Ääniä: 71 67,0%
  • Irtisanoin tilauksen

    Ääniä: 35 33,0%

  • Äänestäjiä
    106

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Alkuun sanottakoon, että tämä ketjun funktio on aidosti auttaa Teliaa. Muita keinoja auttaa on yritetty lukuisia, mutta juurikaan mitään ei ole tapahtunut. Ajatus ei ole keljuilla Telialle, vaan laittaa rattaisiin vauhtia. Äänestämällä jaloilla.

Telian tuote on vielä aivan raakile, ja sisältää ainakin seuraavia ongelmia (jos ongelmasi ei ole listassa, muista mainita siitä vastauksessasi, voin päivittää listaa sitä mukaa kun ongelmia lisätään):

TILAUS/LASKUTUS
-Tilaaminen kankeaa ja hidasta
-Kaikki halukkaat eivät voi tilata
-Luottokorttimaksaminen ei mahdollista
-Laskut olleet epämääräisiä tai virheellisiä

KUVAAMINEN
-Zoomin käyttö
-Epäoleellisten tapahtumien kuvaaminen
-Turhaa kameroiden käyttöä pelitapahtumien ulkopuolella, jolloin itse pelitapahtumat jäävät paitsioon.

LÄHETYKSET/OHJELMISTOT (huomionarvoista on, että usein muut palvelut toimivat täysin):
-Ongelmia lähetyksissä. Kuva pätkii tai puuroutuu välillä.
-Lähetykset loppuneet kesken ja kokonaisia eriä jäänyt väliin
-Selaintuki todella surkea
-Ongelmia sovelluksissa (iOS)
-Ongelmia AppleTV:llä katselussa
-Ongelmia Chromecastilla katselussa
-Ei älytv-tukea lainkaan
-Grafiikoissa erinäisiä virheitä

OTTELUKOOSTEET
-Maaleja puuttuu
-Maalit koosteissa sekalaisessa järjestyksessä
-Huippuhetket puuttuneet lähes täysin
-Epäoleellisia tapahtumia saatu kolsteisiin hämmästyttävän paljon

Me (tähän ketjuun kommentoineet) haluamme kollektiivisesti kieltäytyä kohteliaasti Telian Liiga-tarjonnasta siihen saakka kunnes tuote täyttää vuoden 2018 laatustandardit.

Äänestyksen lisäksi, kommentoi alle. Näin Telia saa vielä paremman käsityksen asiakastyytyväisyydestä kokonaisuutena.

Ketju on perustettu myös siksi, että noissa megaketjuissa nämä jaloilla äänestämiset jäävät helposti pimentoon. Tästä ketjusta Telia saa helposti kuvan, kuinka tyytymätöntä porukka on tuotteeseen. Tarkoitus ei ole tehdä vänkäysketjua; jos koet siihen tarvetta, valitse toinen ketju.

———

Minä aloitan. En tilannut. Pääasiallinen syy on erittäin huono selaintuki.

LISÄYS 21.10.2018: Monet ovat lisäksi suivaantuneet lisäksi Telian valheisiin, katteettomiin lupauksiin sekä asiakkaan arvon polkemiseen. Ei hyvityksiä surkeasta, Teliasta johtuvasta ”katselu”kokemuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse jätin tilaamatta. Sama syykin päällimmäisenä ja toisena tuo kankeahko tilausprosessi+laskutus. Luettuani täältä ongelmista ja koosteita katsottuani en ole katunut valintaani. Telian käsittämättömän hidas reagointi täällä esitettyihin ongelmiin ja ehdotuksiin sekä tämä "resetoi kaikki niin ehkä toimii" toitotus ei todellakaan saa minua yhtään lähemmäs tilausta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hyvä avaus. En tilannut, koska ulkomaalainen pankkikorttini ei käy. Joka maassa kaljakaupassa kyllä käy, myös Suomessa olen kokeillut ja rahansa saivat.

Vittuilun tie on nähty, se ei toimi. Mutta tuo puutelista on aivan valtava ja jotain reagointia tähän tarvitsisi.

Tämä ei ole kritiikkiä ilman muutosehdotusta vaan toteuttamiskelpoisia ehdotuksia on tullut. Pelit Raumalla ei kiinnosta, mutta jos siellä on vielä tänäänkin pääkamera paskana, niin päitä pitäisi alkaa jo pudota.

Tämä on niin kauheaa, että en taida tilata edes sitten ensi vuosikymmenellä, kun se tulee mahdolliseksi. Syynä se, että sekoiluun pitää joku vastavoima olla.

Jos poliitikko mokaa, niin yleensä tulee jonkunlainen ulostulo. Telia ei suostu sanomaan mitään mitä tapahtuu. Jopa Saudi-Arabia on valmis myöntämään vahingossa murhanneensa toimittajan.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Jätin tilaamatta. Ensisijaisesti siksi, etten näitä maksullisia palveluja oikeastaan muutenkaan "periaatteestakaan" käytä. MUTTA, se sanottuna nyt oli ennen kautta häivähdys mielessä josko ottaisi joukkuepassin. Se kuulosti hyvältä idealta, pelkästään "oman" joukkueen pelit.
Myös nämä ennakkohehkutukset oli houkuttavia, NHL lähetyksiä jne. nähneenä oli hatara toive josko nyt tulisi tännekin vastaavaa.

No, ei tullut. Ja perseilyn taso kautta linjan oikeastaan aivan kaikessa Telian osalta vei kyllä nämä tilauksen miettimiset mennessään sen sileän tien. TODELLA paljon pitäisi parantaa, että Telialta yhtään mitään ikinä hankkisin. Valehtelua ja kusetusta ei ihan heti saa anteeksi tästä osoitteesta. Jos koskaan.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Irtisanoin tilauksen. Ensimmäinen syy tuo kuvan puuroutuminen niin herkästi, kun kaikki muut suoratoistopalvelut toimii ihan täydellisesti.

Suurempi syy ihan periaatteesta johtuva, Telia aliarvioi asiakkaitaan tai ainakin semmoisen kuvan minä olen saanut tämän liigaprojektin aikana toistaiseksi. Syyhän ei missään nimessä ole heidän päässä koskaan ikinä. Puhumattakaan näistä ”koosteista”... En maksa tuotteesta penniäkään, ennen kuin lähetykset ovat oikeasti toimivia eikä tarvitse koko perhettä käskeä pois netistä kun aloitan peliä katsomaan Telia TVstä.

”Boottaa Cc. Boottaa puhelin. Boottaa reititin.” Boottaa kaikki vitun vehkeet mitä kotoa löytyy. Vika on oltava asiakkaan luona!
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jätin tilaamatta:

- SmartTV-tuki puuttui
- Luottokorttiveloitus puuttui
- Asiakaspalvelun tietämättömyys ja ylimielisyys ja kuluttajien laitteistoiden syyttäminen tilanteessa, jossa kaikki muut kilpailevat tuotteet toimivat moitteetta
- Kaikesta tekemisestä huokuva yleinen vaikeus, jäykkyys ja hankaluus

Tilasin:

- Viaplay
 
Viimeksi muokattu:

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Vastasin: Jätin tilaamatta. Syynä: Telialla oli/on mielettömän fiksu nettisivu, jossa et voinut tehdä tunnuksia, koska et ole kirjautunut ja et voinut kirjautua koska sinulla ei ole tunnuksia.
No kaverin tunnuksilla olen katsonut pari peliä ja ekalla kerralla olin sivuilla aivan hukassa. Yritin etsiä nappulaa "katso liigaa tästä", mutta jouduin vain sivuille missä kerrottiin Telian ja liigan mahtavuudesta.Yritin goolettaa ja vaikka mitä. Lopulta oli pakko soittaa kaverille, että mistä helvetistä sitä itse ohjelmaa voi katsoa. No tottakai se on telia.tv tai jotain. Luonnollista.
Kolmantena asiana sitten tämä asiakkaille suoranainen vittuilu. "otamme palautteen vastaan ja kehitämme järjestelmiemmä jatkuvast:)" Alkaa tässä vaiheessa olemaan jo aika vitun rasittava lause.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritin tilata palvelun toukokuussa, jolloin minulle selvisi, että ilman mobiilivarmennetta tai suomalaisia pankkitunnuksia en pääse edes sisälle järjestelmään, ja joka tapauksessa en olisi voinut tilata, kun ei ole osoitetta Suomessa eikä kortti kelpaa. Lisäksi vaikka näistä selviäisin, niin en taitaisi silti päästä katsomaan pelejä, kun en asu EU-alueella. Tämä siitä huolimatta, että halutessaan Telia saisi näyttää Liigaa vaikka Antarktiksella.

No, seurattuani keskustelua muissa Telia-ketjuissa, olen erittäin tyytyväinen, ettei tilaus onnistunut. Varmaan nimittäin katselisin ja kiroilisin näitä erilaisia ongelmia, jos olisin asiakas, ja silti maksaisin edelleen. Tällä hetkellä en tilaisi missään nimessä, vaikka yllä olevat perustavanlaatuiset ongelmat saataisiin ihmeellisesti ratkaistua. En, ennen kuin on selvää, että tuote on kunnossa. Siihen asti seuraan Liigaa radion ja Telian koosteiden (muahhahhahhaa) kautta.

Kun tilaus on mahdollista, kun on varmaa, että pelit näkyvät täällä, ja kun tekniset ongelmat saadaan siedettävälle tasolle, sitten pohdin uudestaan, haluanko maksaa Telialle jotain.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jätin tilaammatta jo ihan vain siitä syystä, että tulee lähdettyä hallille katsomaan. Se on niin paljon helpompi ja halvempi vaihtoehto jäädä kotisohvalle katsomaan, jos se peli näkyy telkkarista. Vieraspelit olisi kiva nähdä, mutta sitten on pakko ottaa ne kotipelit myös. Viime kaudella oli Ruutu ja jäin aika moneen kertaan kotiin katsomaan vaikka oli vaihtoehto lähteä hallille. Eli enemmän syy itsessä kuin Teliassa. En kyllä sille yhtiölle enää euroakaan anna, joten senkään puolesta ei tulisi hommattua vaikkei tällaisia periaatteita olisi.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Otin preseasonilla, kun sai tai piti saada ilmaiseksi. Minulle mainostettiin preseasonia ilmaisena, maksat vasta, kun liiga alkaa. Harjoituspelien lähetysongelmien ja umpisurkean viestinnän takia irtisanoin ennen laskutuksen alkamista. Jo tuolloin oli havaittavissa ylimielistä viestintää "14.9. on kaikki valmiina". Asian näki jo kauas ettei näin tule olemaan ja viimeistään tämä sai minut irtisanomaan tilauksen. Lisäksi korpesi huolella tuo "preseasonin ilmaisuus".

Ajattelin tilaavani kauden alkuun tai muutaman kierroksen jälkeen. Muutaman ottelun katsoneena kaverin luona, surkea kuvanlaatu ja edelleen todella ylimielisen viestinnän vuoksi en ole tuotetta tilannut. Joka päivä vahvistuu tunne, että ratkaisu oli oikea.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jätin tilaamatta. Aluksi selaimen + wintoosan lisäosan takia, ajattelin että kun HTML5 tulee, niin tilaan sitten. Tällä hetkellä saattaa olla että tilaan korkeintaan pleijareihin tai jätän kokonaan tilaamatta, ellei pikku hiljaa ala tapahtua järkeviä muutoksia joita on toivottu keväästä lähtien.

ja kahdesta pelistä olen katsonut kaverin luona yhteensä 3 erää. Ruutu toimi viime kaudella samalla kokoonpanolla vähintäänkin kelvollisesti. Nyt puuroutuminen oli huomattavasti pahempaa, eikä niitä luvattuja äänimuutoksia ole tullut.
 
Suosikkijoukkue
#71, Excel-tilastot
Kirjoitin tähän äskettäin muutaman kymmenrivisen tekstin ärränpäiden sävyttämänä. Sitten luin sen läpi ja hoksasin, että jankutan samoista asioista viestistä toiseen (ja ilmeisesti työpaikalla työkavereilleni :). Otin timeoutin ja poistin viestin, ne samat asiat kyllä löytyy täältä useasta kymmenestä tai sadasta viestistä aiemmin.

Lyhennettynä.
Olen seurannut Liigakiekkoa viimeiset useat vuodet niin UrhoTV:n kuin Ruudun kauttakin. Se on totta, että nekin olivat aikanaan enemmän tai vähemmän kuraa, mutta 2018 vuonna ei pitäisi tuotteen olla näin keskeneräinen. Tuntuu, että tuote kokonaisuudessa on väsätty aatamista asti vanhojen tekniikoiden päälle (säästetään?) ja kytketty väkisin tiettyihin laitteisiin/järjestelmiin (tehdään lisäkatetta oikeasti tarpeettomalla tavalla). Lähetysten ei pitäisi pätkiä, etenkään kun yhteyksistä vastaa Tele-alan jättiläinen (tähän ei ole kyllä mitään tekosyytä). Tuote on lisäksi mainostettu ihan erilaiseksi kokemukseksi ja Telia on lupaillu vaikka mitä toimintoja joita vielä ei ole, vaikka pitäisi olla. Tästä koko hommasta pitäisi tällä hetkellä maksaa täysi hinta (+lisähinta lisälaitteista jos haluat DNA-kaapeliin).

Tuote yksinkertaisesti ei ole lähellekkään sitä mitä pitäisi.

Tämän vuoksi tyydyn odottamaan tuotteen kehittymistä ja katselen pelejä muilla, laillisilla, keinoin.

Toivon sydämmestäni, että tuote saadaan kuntoon vielä tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Tilasin, koska Telian viestinnästä sai sellaisen kuvan, että tästä tuotteesta tulee ennennäkemätön.

Ja niin siitä tulikin, joten jouduin irtisanomaan tilauksen. Kaiken kyllä kruunaa nuo botin tekemät koosteet. Ei voi jumalauta olla todellista!
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin tilannut, mutta ei myyty.
Siis toisen operaattorin kaapeliin. Ei nappaa edes vähää alusta säätää puhelimien, tietokoneiden, chromecastien ym. kanssa vaan kuvan pitää minulle tulla suoraan televisiosta.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Irtisanoin. Mielestäni tuo jatkuva asiakkaiden vähättely ja uusien toiminnallisuuksien lupailu sai riittää.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olen Telialle varmaan keskisuuri henkilöasiakas. 2 kännykkäliittymää, laajakaista, mobiililaajakaista ja nettitikku. Telian ja edeltäjiensä asiakkaana olen ollut lokakuusta 1986, eli 32 vuotta. Olen maksajana siis poikienikin liittymissä. Olin alkuun innoissani TeliaTVn liigamatseista, saanhan jo paljousalennusta liittymistäkin, joten varmaan helpolla hoituu TeliaTV.

Suoraan sanottuna mä puhun niitten kanssa ihan eri kieltä. Mä tarvitsisin ATK-tulkin, että pystyisin tuon tilaamaan. Nyt kun olen seurannut teidän kokemuksiani tuosta maailman parhaasta lätkäkanavasta huomaan, että en tarvitse tulkkia. Enkä Telia TVtä. Ehkä joskus sitten, kun saavat tuotteensa toimimaan ja osaavat myydä sen mulle selkokielellä.

Vastasin. En tilannut.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Tilaus oli elokuussa, mutta irtisanoin sen osittain falskin preseason-mainostuksen vuoksi ja osittain siksi, että itse tuote oli täysin vaiheessa. Halusin olla Telian asiakas ja maksaa hyvästä palvelusta, mutta silloin se ei onnistunut. Luultavasti kokeilen uudelleen joskus joulu-/tammikuussa, jos tuote olisi parempi. Koko hommasta on tihkunut ammattitaidottomuus ja vaivaanäkemättömyys itse urheilutuotantoon. Tekniikka pitäisi jo vanhastaan olla Telialla hallussa, mutta sekin on näyttänyt hieman puolivillaiselta. Nykyään olen koosteiden varassa ja sehän täyttä kakkaa. Kuvaillaan minuuttitolkulla jotain videotuomaria ja sitten jätetään välistä (vähäpätöisempiä?) maaleja näyttämättä.

Ja Kärpillä menee hyvin. Haluaisin nähdä, mutta rahalla täytyy äänestää parempaa palvelua.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
En tilannut.

Olin ennen kautta vielä ihan tyytyväinen hintaan, olin päässyt yli siitä, ettei tätä saa kilpailijan kaapeliin. Chromecastia olen käyttänyt sujuvasti viaplayn, Netflixin ja HBO:n kanssa. Olin ns. valmis.

Sitten alkoi vain ärsyttää, kun luin muiden ongelmista ja ettei ihmiset näekään preseasonia ilmaiseksi, kuten luvattu. Laskutus ei tapahdukaan näppärästi luottokortilta ja laskutuskausi on joku kivikautinen systeemi. Alkoi valjeta kupletin todellinen juoni ja mieleen palautui UrhoTV:n ja Soneran aikanaan tekemä sopimus. Katteettomat lupaukset.

No, onneksi voi sentään katsella ilmaiseksi koosteita. Tässä kohtaa kuppi meni totaalisesti nurin. Nehän on suorastaan katsojaa aliarvioivia, täydellisen laaduttomia tekeleitä. Voiko maksullinen tuote olla parempi? Ei oikeastaan edes kiinnosta.

Ilves kyllä kiinnostaisi. Kolmen pienen lapsen isänä ei juuri ole aikaa hallillakaan käydä, joten olisihan tuo tv-paketti ihan kiva olla. Mutta paskasta en suostu maksamaan. Mieluummin käytän senkin rahan järkevämmin.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Sitten kunhan smart tv-appi on olemassa, harkitsen tilaamista. Sitä ennen pitäkööt tunkkinsa.
 

MHM02

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun pelit saa älyteeveestä näkyviin. Ilman että kiertää olohuoneen pöydän vastapäivään kaksi kertaa, myötäpäivään kerran ja irrottaa kaikki muut sulakkeet sähkötaulusta.

Ennakkomainonnasta ymmärsin, että kaikilla mahdollisilla laitteilla näkyy ja toimii kuin kuuluisa junan vessa. Luojan kiitos en tilannut.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Tilasin. Katsoin ja peruin tilauksen.

-Kuva ajoittain aivan jäätävän huono
-lähetys pätki
-koosteet perseestä
-koosteita piti etsiä ympäri somea, Facebook, Instagram, youtube jne. Ruudussa ne oli Ruudussa katsottavissa heti ja tärkeät tapahtumat lähes heti tapahtuman jälkeen kesken pelin.
-laatuun nähden kallis

Näin ollaan ekaa kertaa ilman SM-Liigaa televisiosta moneen vuoteen. Seurataan teksti tv.stä sitten vieraspelit ja kotipelit paikanpäällä.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Irtisanoin tilaukseni.

Käytettävyys 5 vuotta muita palveluntarjoajia jäljessä.
Laskutus, Silverlight, ei Smart-tv appia, luotettavuus, grafiikat, koosteet jne jne.

Tähän päälle ylimielinen asenne ja apinavastaus joka asiaan.
 

Itäpuu

Jäsen
Kilpailijan kaapelissa, ja kaikki muu kiinnostava näkyy suoraan tv:ssä, niin... edes peilaus android tv laitteseen ei toimi. Kaverilla katsonut kahdesti peliä läppärin kautta, ja striimi puuroutui vähän väliä suoraan sanottuna ihan paskaksi, eikä kuvan laatu palautunut hyväksi muuten kuin striimin uudelleen käynnistämällä. Ei ole tätä päivää. Joten en tilannut.
 

Hops

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KooKoo
Liian kallis kun vertaa Ruudun hintaan ja siihen että siellä on muutakin katsottavaa. Teliassa maksaa pelkästä Liigasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös