Osaavia metallibändejä

  • 538 534
  • 2 986

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Taito-Ojanen kirjoitti:
Suurkiitos tästä suosituksesta! Mulle ei yleensä uppoa ihan Cannibal Corpse/Deicide -tyylinen mättö, mutta Decapitated soittaa aivan järjettömän tiukasti ja jollain uskomattomalla tavalla saa tuollaiseenkin tykitykseen ujutettua useita ulottuvuuksia. Riffeissä on todella paljon mielikuvista, ja bändin rytmisektio on jotain hämmästyttävää. Sanoisinpa jopa, että Decapitated on tuonut death metaliin jonkin sellaisen aineosan, joka muilta bändeiltä on tähän asti puuttunut.
Ole hyvä vain, ja sanopa muuta! Orkesteri malttaa pitää jyräämisessään mukavia pikku pausseja jonka aikana rumpali pääsee näppärästi oikeuksiinsa. Mahtavaa!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Apassi kirjoitti:
Voi olla, että tätä on hehkutettu täällä aikaisemmin, mutta ihan pakko...

Kaikille niille raskaamman heavyn ystäville, jotka ette ole kuunnelleet Norther nimisen orkesterin Till Death Us Unites levyä, niin pistäkää tämä levy heti kuunteluun. Vittu parhaita levyjä aikoihin.

...ja ne Bodom vertailut voi unohtaa... tää on ihan oma juttunsa.

Edellisellä kerralla, kun olen täällä hehkuttanut jotain bändiä, niin se oli The Gathering levyillään Mandylion ja Night Time Birds.
Pakko selvittää tämä Norther. Ihan vaan siitä syystä että toi Gatheringin Mandylion on Top10-levy koskaan. Ikänä!
 

Vale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaavia metallibändejä on tänään lauantaina nähtävillä Haagassa Bar Idassa.
Aikaisemmin jo mainostamani bändit:

Supreme Court
Dead Shape Figure
Domination Black

Käsittääkseni hintakin on nolla euroa, ja
loistavaa viihdettä, eikä mitään vitun poppia vaan raskasta mättöä, matsin ja LF:n jälkeen?
 

-SpaceRat-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mäkine kirjoitti:
Pakko selvittää tämä Norther.

Ja kannattaa (taas kerran) aloittaa kuuntelu vähän vanhemmista levyistä: Dreams Of Endless War, Mirror Of Madness, Death Unlimited.

Itse pidän -ehkä hieman- uusinta Till death unites us levyä heikompana kuin aikaisempia, mutta ei se tosiaan mikään huono ole. Vähän pitää tosin päästä sisälle.

Tässä yhteydessä täytyy mainita tietysti Ensiferum, jossa toimii nykyään solistina Northerin ohella Petri Lindroos.
Ja tietysti pitää muistaa ylistää jo mainittua Wintersunia (ex Ensiferum. Jari Mäenpää), jolta taitaa uusi levykin ilmestyä pikkuhiljaa.

Ylistyspuheita tuli näköjään ja jatketaan vielä vähän suomalaisilla:
Misery INC., hieman toisenlainen musiikillinen tyyli (mitäköhän tuo nyt sitten olisi, Metal Corea?), veikkaan että tästä(kin) kuullaan vielä enemmän, tai ehkä kuullaan jo.
 

Marcelo Nyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Calgary
-SpaceRat- kirjoitti:
Itse pidän -ehkä hieman- uusinta Till death unites us levyä heikompana kuin aikaisempia, mutta ei se tosiaan mikään huono ole. Vähän pitää tosin päästä sisälle.
Minä olen sitä mieltä että Till Death Unites Us on ehdottomasti bändin paras levy. Ei ole samanlaista Bodomin matkimista kuin edelliset tuotannot...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hammer kirjoitti:
Olen alkanut viimeaikoina pitää kovasti King Diamondista. Aivan loistava bändi, kertakaikkiaan. Ja Kingin ääni on ihan mieletön. Suosittelen lämpimästi kaikille vähän raskaamman metal-musiikin ystäville.
Pitipäs käydä vanhoja läpi ja tarkastaa maininnat King Diamondista, teinivuosieni yhdestä suosikkibändistä. Ja löytyihän niitä, kokonaista 4 kappaletta tästäkin ketjusta.

Viime aikoina on kovasti soinut Fatal Portrait, Abigail, The Eye sekä käsittämättömän upea Them. Conspiracya en valitettavasti omista - vaikka Anttilassa myytiin kympillä. Miksen ostanu? Kohta haen sen täyteen hintaan jostakin. Ja kadun ja ruoskin itseäni.

Them:in tarinakin on mielestäni muita uljaampi. (Tietämättömille tiedoksi että KD-levyillä biisien sanoitukset muodostavat tarinan). Yhtä biisiä on tämän vuoksi todella hankala irroittaa esim. levyraatoon jota äijäporukalla pidämme muutaman kerran vuodessa. Toki Bye Bye Missy ansaitsisi raatopaikan silti.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Kohtahan voi tsekata osaavia metallibändejä headbanger ballissa. Sieltä itse ainakin joskus olen nähnyt jonkun mielenkiintoisen bändin videon ja sitä kautta löytänyt bändin.

Sitten kysymys vielä. Onko kukaan katsonut tuota klo 23 sunnuntaisin tulevaa hevin historiaa käsittelevää ohjelmaa Music teeveestä. Sitä olen nähkääs miettinyt, että onkohan se samaa settiä, mitä myydään DVD:nä nimellä: A headbanger's journey metal. Kun kiinnostais se DVD:kin, mutta mitä sitä turhaa ostamaan jos se kerran telkusta tulee.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Maaginen mailavirtuoosi kirjoitti:
Kohtahan voi tsekata osaavia metallibändejä headbanger ballissa. Sieltä itse ainakin joskus olen nähnyt jonkun mielenkiintoisen bändin videon ja sitä kautta löytänyt bändin.

Sitten kysymys vielä. Onko kukaan katsonut tuota klo 23 sunnuntaisin tulevaa hevin historiaa käsittelevää ohjelmaa Music teeveestä. Sitä olen nähkääs miettinyt, että onkohan se samaa settiä, mitä myydään DVD:nä nimellä: A headbanger's journey metal. Kun kiinnostais se DVD:kin, mutta mitä sitä turhaa ostamaan jos se kerran telkusta tulee.
Mä katsoin 2 ekaa osaa mutta jotenkin köyhä fiilis mulle jäi. Ehkäpä siksi koska keskittyi kovasti Hard Rock-osastoon (kakkososassa mm. pitkä pätkä Def Leppardista, yäk!)
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
On taas viikatemies käynyt kylässä. Itse vasta nyt huomasin uutiset kun luin rästiin jäänyttä Soundia.

Jesse Pintado (Napalm Death, Terrorizer). Jesse oli kuollut hollantilaisessa sairaalassa, mutta mihin? Terrorizerin tajuttoman kova levy World Downfall kuunteluun.

Jon Nödtveidt (Disseection) Haulikolla aivot pihalle. Oliko kyseessä sama heebo joka istui pitkän kakun jonkun maahanmuuttajan murhasta muutama vuosi takaperin?
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
jesse72 kirjoitti:
Jesse Pintado (Napalm Death, Terrorizer). Jesse oli kuollut hollantilaisessa sairaalassa, mutta mihin? Terrorizerin tajuttoman kova levy World Downfall kuunteluun.

Maksa paukkui. Täytyy todellakin pistää erinomainen World Downfall kehiin. Ehtikös uutta Terrorizer-levyä koskaan tulla ulos?
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
er_bai_wu kirjoitti:
Maksa paukkui. Täytyy todellakin pistää erinomainen World Downfall kehiin. Ehtikös uutta Terrorizer-levyä koskaan tulla ulos?

Jep, Darker Days Ahead. Peruskamaa ei vedä vertoja WD klassikolle.R.I.P. Jesse!
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
jesse72 kirjoitti:
Jon Nödtveidt (Dissection) Haulikolla aivot pihalle. Oliko kyseessä sama heebo joka istui pitkän kakun jonkun maahanmuuttajan murhasta muutama vuosi takaperin?

Kyllä, sama kaveri kyseessä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kannattaa tsekata tuo Dissectionin uusin, eli Reinkarnation. Itse pidän, vaikkakin välillä tuo In Flames-riffittely ärsyttää. Hyvää shittiä siis kuitenkin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Vanhan liiton hevanderi yllättää sikäli, että kotimaisen Tarotin uusi lätty on ihan kelpo sankarimetallia 2000-luvun maustein. Crows Fly Blackin kertosäe on suorastaan upea, kuten biisiin johdatteleva introkin. Poistakaa kaupoista jos taskurahaa jää yli.

Ja kyllä, Mr. Hietalan vokaalit ovat edelleen kurkoja vaikka laulattamisessa ukolta voisikin, kenties, vaatia enemmän? Resurssia on vaikka mihin.

Osaava bändi? Kyllä, peruspaketti soittamisessa on todella hyvin kasassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Loistavina bändeinä pitäisi mainita kai Trivium, etenkin albumi Ascendancy oli aivan loistava, siis todella hyvä. Uusin The Crusade kulkee myös. Bändi nimeltä Disturbed on myös mykistävä.

Niin ja vielä, täytyy mainita myös Machine Men, bändi johon todella kannattaa tutustua. Maiden tyylistä heavya kylläkin.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Oliko se lauta-Jonna tänään mömmöissä kun juonsi Headbangers Ballia? Videot spiikkasi ei päin v****a.

Hammerfall>Testament
Skid Row>Metallica
Gunnarit>To/Die/For

Vai sitä sisäpiirin huumoria, muutenkin todella ärsyttävä muija.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
jesse72 kirjoitti:
Oliko se lauta-Jonna tänään mömmöissä kun juonsi Headbangers Ballia? Videot spiikkasi ei päin v****a.

Hammerfall>Testament
Skid Row>Metallica
Gunnarit>To/Die/For

Vai sitä sisäpiirin huumoria, muutenkin todella ärsyttävä muija.
Ihan kamala juontaja, mukarankka mukahauska ärrävikainen ja ärsyttävä.

Muutenkin ihan paska ohjelma, eikä johdu eilisistä juonto/videosekoiluista tämä. Ihan älyttömästi samoja videoita koko ajan ja tosi huonot nää "Metal Moment" yms. osiot. No, onneksi VH1:n tekemä Pantera-dokkari joka tuli myöhemmin oli ihan OK.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
13. Hyökkääjä kirjoitti:
Niin ja vielä, täytyy mainita myös Machine Men, bändi johon todella kannattaa tutustua. Maiden tyylistä heavya kylläkin.
Täydellinen kopio Dickinsonin soolotuotannosta. Hyvä bändi kuitenkin.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Tepe#44 kirjoitti:
Heiltä tulossa uusi albumi 23. päivä lokakuuta. Kyseessä bändin 3. albumi joten itsekin odottelen jo uutta materiaalia. Netistä löytyy hakemalla vanhoja biisejä jos kiinnostaa. Kotisivutkin uudistettiin juuri ja ovat avattu hetki sitten.

http://www.celesty.net/

Pari päivää meni yli julkaiseminen päivämäärästä, jonka annoin aikasemmin täällä Celestyn uudelle levylle. Nyt albumi Mortal Mind Creation on ulkona ja Saksassa sekä Englannissa saanut hyviä arvosteluja. Suosittelen ostamaan! Keikkoja ei oikein vielä tiedossa, mutta tulossa on. Kotisivuilta pääsee linkeistä katsomaan levyn arvosteluja.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
jesse72 kirjoitti:
Oliko se lauta-Jonna tänään mömmöissä kun juonsi Headbangers Ballia?

Ehkä oli, ehkä ei, en tiedä. Jospa hänelle on luotu tähän ohjelmaan tuollainen rooli? Joka tapauksessa todella rasittavaa kuunneltavaa, kun sanallisesta annista ei meinaa saada välillä mitään selvää.

MoonTV-aikoina naisen ulosanti oli muistaakseni selvästi parempi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tinke-80 kirjoitti:
Ja kyllä, tiedän että nuo kaikki ovat speed-metallia.

- tinke.80

Siis mitä vittua?Warmenin Jannen pumppu speed-metallia??Aika popilta tuo viimeisin lätty (en edes tiedä onko muita tullut) kuullosti. Puhutaankohan me edes samasta bändistä??Siis siinähän oli ex-"naikkari" Jonna K. vetämässä yhteen biisiin vokaalit. Jos tuota nyt on pakko kategorisoida niin power metallia tai progen suuntaan vivahtavaa heviä, mitä lie.

No myönnettäköön ettei mulla muuta kosketuspintaa kun tuo yksi levy ole. Ja kyllähän Jannelta raskaampikin taittuu ainakin "leipätyössään" Bodomin kiipparistina.

Voi tosin olla että tuolla speed-metal lauseella veit mua 100-0 niinkuin Piitrrr Wjhaite kaikki aloitukset...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös