Osaatko luistella?

  • 7 064
  • 69

Osaatko luistella?

  • Osaan

    Ääniä: 274 73,9%
  • Osaan Jotenkuten

    Ääniä: 53 14,3%
  • Melko huonosti

    Ääniä: 34 9,2%
  • en osaa

    Ääniä: 7 1,9%
  • En tiedä, kun en ole ikinä luistellut

    Ääniä: 3 0,8%

  • Äänestäjiä
    371

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaan, ja olen joukkueessani kolmen nopeimman luistelian joukossa. mutta "taitoluistelu", eli takaperin sirklaus sisä/ulkoterät ym. ovat minulle vähän vaikeampia.:rolleyes:
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä luistelutaidon pitäisi kuulua kaikkien suomalaisten perustaitoihin. Olen sellainen kohtalainen luistelija, vaikka en ole vähään aikaan luistimilla seissytkään. Pitäs ostaa uudet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Osaan luistella sekä tavallisilla että rullilla. Erityisen taitava en ole, enkä nopeakaan, mutta takaperinluistelu ja kanttaus vasemmalle luonnistuu hyvin, samaten kaikenmaailman käännökset. Johonkin puulaakisakkiin tai alasarjaan kelpaisin luistelutaidoiltani, luulen.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Tottahan toki sitä luistella osataan.
Vaikka kyseinen suoritus ei olekaan parasta antiani 'jääkiekko' -nimisessä seurapelissä.

Olen kymmenen parhaan joukossa joukkueeni sisäisessä rankingissa. Ja joukkuehan löytyy signaturesta.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Osaan luistella normiluikeilla, tyttöjen luikeilla sekä rullaluikeilla. Talvella tuli käytyä testaamassa jään liukkaus moneen kertaan.
Rullat on pysyneet talvivarastossa toistaiseksi.

Mailaan nojaaminenkin onnistuu hienosti.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyllä luistelu onnistuu, tosin mailan kanssa tietenkin sulavammin. Takaperin mentäessä joutuu yleensä keskittymään jalkoihin sen verran, että kiekon käsittely on mahdotonta samanaikaisesti. Väittäisin kuitenkin olevani kohtuullinen luistelija, mutta eikös 95% ihmisistä väitä ajavansa autoakin keskimääräistä paremmin...
 

Voittaja

Jäsen
Väkisinkin sitä osaa luistella, kun on 21 vuotta pelannut lätkää. Tosin nopeus ei välttämättä ole valttini:p
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tottakai osaan. Rullaluistimilla ainakin, tänä kesänä(!) tullut jo arviolta paristataa kilometriä luisteltua. Jäällä olen luistellut viimeeksi noin vuonna 1989, joten taito saattaa olla aavistuksen verran ruosteessa.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Totta kai mää luistella osaan. Sekä hokkareilla että rullilla myös suksilla luistelu on hallussa :p

Cheers,
St. Pat
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Siis puhutaanko nyt talviluistelusta (lätkä) vai kesäluistelusta (rollerblades)? Talviluistelua osaan, mutta rollereita ei ole tullut kokeiltua. Maksaavatkin liikaa..:(
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Neljä-vuotiaasta olen luistellut. Ja joka vuosi tulee luisteltua aikalailla. Tänä vuonna tuli käytyä halleilla jäällä 2-4 kertaa viikossa. Nopeudestani en tiedä, mutta en ole hitainkaan kaukalossa. En varmaan nopeinkaan...
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti varjo
Jälkimmäiseen: En ennenkuin joku rakentaa sellaiset rullaluistimet joissa on sivuttaispitoa...tai siis sitä mitä niissä ei ole mutta oikeissa luistimissa on...intiaaninimeltäni olen "kaatuu useasti yrittäessään luistella rullaluistimilla kuin jääkiekkoluistimilla"
Äläs nyt liioittele. Ei rullaluistelu nyt niin kauheasti eroa tavallisesta jäällä luistelusta. Oikeastaan aikalailla samanlaista. Sitä en ymmärrä, että jotkut sekoittavat rullaluisteluun sauvat. Hiihto ja luistelu ovat kaksi eri asiaa, ja kyllä ilman sauvojakin pääsee tarpeeksi lujaa...
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaan luistella. Mutta en "kaunokeilla". Niiden kanssa olin täysin toivoton tapaus, aina nenälläni. En vain yksinkertaisesti pysynyt pystyssä ja melkein inhosin luistelua. Kukapa nyt sellaisesta tykkää, mitä ei kunnolla osaa?
Isäni sitten keksi ostaa minulle hokkarit, kun vanhat luistimet jäivät pieniksi, ja kas kummaa, hokkareilla osasin luistella lähes samantien. Hokkarit saatuani aloin myös pitämään luistelusta, ja nykyisin jäälle on päästävä joka talvi. Olen myös pelannut kaukalopalloa koulun joukkueessa.

Rullikset sitten ovat asia erikseen... Minulla ei ole omia luistimia, mutta olen lainannut kaverini luistimia. Pystyssä pysyin, ja luistella osasin, mutta mikä pahinta, jarruttaminen tuntui ylitse pääsemättömän vaikealta. Oli siinä kaverillani hauskaa seuratessa minun säheltämistäni...! No, olen kuitenkin meinannut jo pitempään hankkia omat rullikset, ja ehkäpä hankin ne jo aika piankin. Ja aion opetella myös jarruttamaan, mieluiten tietenkin neljän seinän sisällä...! :D
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
HEY!! En kai mä turhaan ole harrastesarjan kiistämättömästi paras pelaaja sekä hanskojen kanssa että ilman!!! Luisteluni on pehmeämpää kuin Kariyalla, nopeampaa kuin Burella ja häikäisevämpää kuin Rexa Ruotsalaisella koskaan!
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En ole ikinä pelannut lätkää missään seurassa, omalla ajalla ja kaverien kanssa on tullut käytyä. Oma luistelu- taitoni on ihan kohtuullinen, sirklaus ja spurtit luonnistuvat, mutta takaperinmeno ei. Olen pelannut pakkina lähes koko elämäni ajan, sillä kuntoni ei kestä jatkuvaa päästä päähän sahaamista. Lisäksi jos itse lähdin hyökkäämään, niin silloin puolustuksessa ei ollut enää ketään jäljellä. Hyökkääjänäkin olen joskus kokeillut, mutta huonoin tuloksin. Puukäteni jäätyvät aina ratkaisuhetkillä täysin ja laukaukset lähtevät päin honkia. Maalivahtipeli on sujunut minulla erittäin hyvin. Joskus onnistun jopa dominoimaan ja kääntämään pelin kulun.
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Osaan toki luistella, nimittäin äärettömän huonosti. En muista koskaan tavanneeni itseäni huonompaa miesluistelijaa. Kun kaverit pelasi ala-asteella lätkää, meikäläinen meni kentän toiselle puolelle luistelua opettelemaan. Yläasteella tungin minäkin itteni kaukaloon, unohtumattomin seurauksin. Puolustuspelissä ainoa aseeni oli pitkälleen heittäytyminen, hyökkäyspelissä se ns. näkymätön työ (tässä tapauksessa kirjaimellisesti näkymätön, paitsi silloin kun lensin pehvalleni). Siinä vaiheessa kun olin päässyt kentän toiseen päähän oli kiekko jo toisessa päässä ja päinvastoin. Kerran meinasin kyllä tehdä maalin, mutta harhautettuani veskarin ammuin pelivälineen noin 15 sentin etäisyydeltä muutaman tuuman verran tolpan väärälle puolelle.

Loppujen lopuksi meikäläisestä tuli siis joukkueen veskarin jututtaja ja alimpana (ynnä ainoana) puolustajana kaikkien meille tehtyjen maalien syntipukki. Toisinaan pelasin myös itse maalissa, ja vaikken sitä kovin hauskana pitänytkään keräsin sillä paikalla huomattavasti enemmän kehuja.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Eteenpäin luistelu on sangen nopeaa mutta takaperin "sirklaus" - tai mikä sen oikea nimi sitteen onkaan - aiheuttaa huomattavia vaikeuksia. Suurin puute pelillisesti on kuitenkin se, etten kiekollisena pysty katsomaan muuta kuin satunnaisesti ympärilleni - aiheuttaa kolhuja sekä itselle että vastustajalle...

ps. olen myös todella surkea ottamaan taklauksia vastaan - "vaaran" uhatessa maila ja kyynärpäät nousevat välittömästi...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaan luistella sujuvasti joka suuntaan. Tämän kauden osalta kävinkin jo testaamassa taitoni eilen täpötäydellä Brahen kentällä ja hauskaa oli. Hetimiten täytyy mennä uudestaan, mutta sitä ennen ostan uuden stagan ja teroitutan skrinnarit.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Muutenkin ulkokentillä "höntsäily" ja kavereiden kanssa pelaaminen on äärimmäisen hauskaa. Väitän, että lätty lähtee tasaisemmin ja tarkemmin kuin monella liigapelaajalla...:) Eriasia olisi sitten kovassa vauhdissa...
 

Lint

Jäsen
Viestin lähetti Snakster
Hetimiten täytyy mennä uudestaan, mutta sitä ennen ostan uuden stagan ja teroitutan skrinnarit.

Niin kuin joku viisas aikoinaan sanoi: "terävillä luistimilla ei ole tylsää luistella."

Se vaan aina tuppaa unohtumaan näin ensimmäisinä luistelepäivinä, kun himot jäälle ovat liian suuret.

Mitä äänestykseen tulee, niin ilmoitin rohkeasti osaavani luistella.
 

Kärppä78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Dallas Stars
Pariin vuoteen en ole luistellut oikeastaan ollenkaan, eli kyllä se alussa voisi olla aika hassun näköistä, jos nyt menisin luistinradalle. Laitoin rastin kohtaan osaan jotenkuten.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Osaan luistella, vaan en jarruttaa...mutta sitä ei kai lasketa. Kaunoluistimilla osaan jarruttaa, vaan olen tyhmyyksissäni siirtynyt hokkareihin, joiden kanssa pysähtyminen tapahtuu laidasta tai maalista kiinni tarraamalla ja joskus vahingossa tyylikkään aurajarrutuksen tuloksena.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,HJK(futis)
Luistimilla osaan luistella jotenkuten.
Rullaluistimilla olen pari kertaa kaatunut yrittäessäni jarruttaa kuin jäällä:)
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
pelasin 8 vuotta kiekkoa Jokipojissa, joten ihan hyvät pohjat on luistelusta, vaikka en ole enää 5 vuoteen pelannutkaan...ja kesäisin tulee luisteltua rullilla jonkun verran...

...oletteko muuten huomannut että on paljon helpompi siirtyä jäältä rullille kuin toisin päin..eli kauden ensimmäinen jäällä luistelu on melko kauheaa kun tuntuu että terät ovat kuin kiikkutuolin jalat ja lisäksi yrittää jarruttaa kantapäätä painamalla tai jalkaa laahaamalla...!!??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös