Osaatko luistella?

  • 7 064
  • 69

Osaatko luistella?

  • Osaan

    Ääniä: 274 73,9%
  • Osaan Jotenkuten

    Ääniä: 53 14,3%
  • Melko huonosti

    Ääniä: 34 9,2%
  • en osaa

    Ääniä: 7 1,9%
  • En tiedä, kun en ole ikinä luistellut

    Ääniä: 3 0,8%

  • Äänestäjiä
    371
Suosikkijoukkue
HIFK
Etu- vai takaperin?:D
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Siis koskeeko tämä kysymys miesten luistelua(jäällä) vai sitä homojen keksimää juttua jossa rullaillaan kumipyörillä pitkin asfalttia.
Ensimmäiseen: Kyllä, joskin kyllähän kerran kaudessa pitää hakea tuntumaa jäähänkin.

Jälkimmäiseen: En ennenkuin joku rakentaa sellaiset rullaluistimet joissa on sivuttaispitoa...tai siis sitä mitä niissä ei ole mutta oikeissa luistimissa on...intiaaninimeltäni olen "kaatuu useasti yrittäessään luistella rullaluistimilla kuin jääkiekkoluistimilla"
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En osaa ja sekös vituttaa rankasti. Tasapaino on huono ja jarruttamisestakaan ei tule mitään. Laitaan pysähtyy, ellei mene läpi.
 

theref

Jäsen
Etuperin kohtuullisesta, takaperin olen kerran metrin verran kestänyt pystyssä ennen perseelleni menoa. Oikealle osaan kantata ihan kivasti, mutta vasemmalle on suuria vaikeuksia. Tyypillinen tuomari siis.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Luulisin, että osaan vielä, vaikka aktiiviurani luonnonjääsarjamaalivahtina loppui jo kaudella 96-97, enkä sen jälkeen ole edes kokeillut.
 

Maverick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalance, Hokki
Kyllä sitä pystyssä pysyy, kuitenkin ilman mailaa se on aika vaikeaa kun ei ole mihin nojata.
Normaali puujalkainen pakki...
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pariin vuoteen en ole hokkareiden päällä käynyt, mutta ainakin vielä viimeksi luistelu sujui kohtuullisen luontevasti sekä eteen että taaksepäin.

Mikään taituri en kyseisessä jalossa lajissa ole koskaan ollut, mutta enimmän aikaa pysyn pystyssä ja etenen suunilleen siihen suuntaan mihin oli tarkoituskin.
 

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Rännikiekoissa on ollut vaikeuksia perinteisillä välineillä, siihen ei auta edes mun pidempi keppi. Sitä paitsi kaukalossa niillä vehkeillä ei pääse mihinkään. Hommista sen sijaan olen aina osannut luistella hienosti.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tottakai suomipoika osaa luistella.
Luistelutaitoni on lähes yhtä hyvää kuin polvivaivaisella Keijo Säilynojalla.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Parhaiten kesällä, mutta eiköhän sitä vielä pystyssä pysy kylmemmissäkin olosuhteissa. Hetkeen ei ole taitotasoa tullut päivitettyä, joten karmiva ylläri lienee luvassa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
78,21 %

...on äänestänyt yksiselitteisesti osaavansa. Niin, osaan minäkin, perkeleen hyvin. Pelimies vetää aina täysillä ja on vähintään piiritason mestari kaikessa, mitä tekee...:D
(haiskahtaa joko kusetukselta tai historialta?)
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, totta helkutissa osaan, vaikka viimeisestä kerrasta on jo vuosia aikaa. Olen huolestunut! Onko luistelutaidolle käymässä samoin kuin hiihtotaidolle, että se alkaa olla kohta katoavaa kansanperinnettä nuorison keskuudessa, kun tälläisia vielä 10 vuotta sitten täysin itsestäänselviä asioita kysellään?
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kyllähän minä luistella osaan. Junnuna tuli pelatttua lätkää ja parhaimpina talvipäivinä kaukalossa saattoi vierähtää 5-6 tuntia. Nykyään meno on hiljaisempaa, mutta 5 kertaa kävin talvella tekojäällä surffailemassa.

Ja kesällä rullat suhisee alla. Kunnon lämmin kesäpäivä: shortsit jalkaan ja rullat alle suuntana muutama keskustan terassi! :cool:
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Joo, kyllä se luistelu onnistuu. Pakko onnistuakin kun kaudessa on yli sata kertaa jäällä.
Ja jos noihin Reffin puheihin on uskomista, niin kyllä mää parempi olen kun tollanen tuomarin.....joku. :D
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaipa sitä pystyssä pysyy :D En ole laittanut luistimia jalkaani kolmeen vuoteen. Tänä kesänä jos hankkisi rullaluistimet ja koittaisi mitä niitten kanssa tapahtuu ;)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan olen viimeksi luistellut lukion ensimmäisellä luokalla, eli ensi talvena tulee kuluneeksi 10 vuotta.

Etuperin se sujui ihan kohtalaisesti, mutta takaperin luistelu ja tyylikäs pysähtyminen tuottavat (tuottivat) ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Pysähtyminen piti hoitaa joko otamalla kaukalonlaidasta/vastaavasta kiinni tai hiihtämisestä tutulla auraustyylillä.

Vastasin siis jotenkuten.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Etuperin osaan, takaperin luistelu ei ota sit millään onnistuakseen. Kesäisin harrastan rullaluistelua lähes joka päivä joten kyllä se luistelutaito siinä pikkuhiljaa kehittyy. Jos vaikka oppis luistelemaan myös takaperin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ehkä osaan, ehkä en. Eli luultavasti ei ole taidot kadonneet, mutta kun ei ole luistimia ollut sitten lukioaikojen, niin eipä osaa enää sanoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös