Mainos

Onnettomuudet

  • 54 737
  • 278

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika reippaan oloinen repeämä. Vois ajatella että jollain dronella noita kävis kuvaten läpi edes jollakin aikavälillä.

Kyllähän tuommoinen jo pitäisi löytää ihan perustarkistuksesta, tuskin yhdessä yössä tuohon muutenkaan tullut. Olisikohan näissä vähän ehkä näkyvissä se että taloudet ei monessa huvipuistossa välttämättä ole parhaimmalla tavalla koronan jäljitä ja yhdistettynä että todennäköisesti paljon uutta henkilökuntaa. Perusasioista luistetaan helpommin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllähän tuommoinen jo pitäisi löytää ihan perustarkistuksesta, tuskin yhdessä yössä tuohon muutenkaan tullut. Olisikohan näissä vähän ehkä näkyvissä se että taloudet ei monessa huvipuistossa välttämättä ole parhaimmalla tavalla koronan jäljitä ja yhdistettynä että todennäköisesti paljon uutta henkilökuntaa. Perusasioista luistetaan helpommin.

Luulisi että Jenkkilässä mahdolliset korvaukset vammautuneille tai menehtyneiden uhrien omaisille olisi luokkaa 20+ miljoonaa.
Siinä voikin huvipuiston kassa vähän hörästä ilmaa
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hieman vanhempaa tapahtumaa. Osu silmään kun nyt katson YLEn Brittidraamaa Vigil - Kuolema syvyyksissä, jonka ensiesitys oli syksyllä 2021.

Nelimiehistöinen troolari FV Antares painui syvyyksiin Skotlannin länsirannikolla marraskuussa 1990.


 

Spire

Jäsen
HS: Video | Huvipuiston asiakkaat odottivat pelastusta kolme tuntia pää alaspäin Yhdysvalloissa kai tämäkin onnettomuudesta menee, kun joutuu 3 tuntia odottelemaan apua pää alaspäin.

Huvipuistoissa pitäisi joko olla hiton korkealle yltävä nosturi valmiina tai vähintään samassa kaupungissa sellainen nopeasti saatavana.
Nämä huvipuistoissa tänä kesänä aiheutuneet onnettomuudet ovat aiheuttaneet minussa sen reaktion, että en mene enää laitteisiin enkä vie lapsiakaan huvipuistoon. Joku voi pitää tätä liian tiukkapipoisena suhtautumisena, mutta ajatuskin siitä että laitteeseen tulisi kesken ajon jokin toimintavika on liian kamalaa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Joopajoo, onnettomuuksia tietysti voi aina sattua, mutta lööpeissä ei näy ne miljoonat kerrat, kun mitään ei ole tapahtunut eivätkä ne tuhannet huvipuistot, missä ei ikinä ole onnettomuutta osunut kohdalle, nouse otsikoihin.

Vähän sama kuin lentokoneilla matkustamisen pelkääminen, koska niitäkin joskus tulee tonttiin. Jännä kyllä, että jengi uskaltaa vielä autoilla, vaikka liikennekuolemat ovat suorastaan yleisiä. Suurin osa onnettomuuksista sattuu kuitenkin kotona, eli lähtekää nyt äkkiä meneen kun vielä voitte!

Ja noin muuten, jossain vuoristoradassa yhden pultin tai kymmenenkään pultin paskoontuminen ei vielä välttämättä tarkoita yhtään mitään. Kyllä ne on suunniteltu kestämään, ellei nyt ihan neuvostoliittolaisista laitteista puhuta.

Kaikkia onnettomuuksia ei tietysti voida torjua ja ihan järkevää on miettiä mihin sardiinipurkkiin itsensä tunkee tuhansien metrien syvyydessä, mutta se suhteellisuuden taju - se kannattaa säilyttää tai elämästä tulee kyllä melkoisen vittumaista suorittamista.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kyllä ne on suunniteltu kestämään, ellei nyt ihan neuvostoliittolaisista laitteista puhuta.
Onko muuten itänaapurissa huvipuistoja? Jos on, niin varmaan venäläinen rulettikin on huomattavasti turvallisempaa. Onhan niillä tietty liikenne melkoista karusellia ja kaikki muutkin rakentamansa kulkuneuvot vaativat ylimääräistä rohkeutta mikäli uskaltaa kyytiin hypätä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Titan-tapauksesta pyörii netissä väitetty sukelluksen aikainen kommunikaatio emäaluksen ja sukellusveneen välillä.



Eli jos tämä on totta, niin lähtö ei tainnutkaan olla niin armollinen kuin aluksi luultiin, vaan aluksessa syntyi paniikki ennen tuhoutumista, kun huomattiin, että nyt ei hommat menekään kuten on suunniteltu.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli jos tämä on totta, niin lähtö ei tainnutkaan olla niin armollinen kuin aluksi luultiin, vaan aluksessa syntyi paniikki ennen tuhoutumista, kun huomattiin, että nyt ei hommat menekään kuten on suunniteltu.
Redditissä oli juttua että osa ainakin feikkiä (esim crew happy) koska ne viestit olisi olleet hyvin rajattuja, muutaman kirjaimen koodeja linkissä olevan taulukon mukaan. Tiedä sitte mikä totuus.
Reddit-ketju viikon takaa: Reddit - Dive into anything

 
Titan-tapauksesta pyörii netissä väitetty sukelluksen aikainen kommunikaatio emäaluksen ja sukellusveneen välillä.

Vaikea ottaa kantaa tuon aitouteen, mutta jos tuo on todenperäinen etenkin tuon syvyyden ja aikajanan osalta, niin siitä on helppo todeta tuo videollakin tehty johtopäätös, että alus sukelsi aivan liian nopeasti. Toinen mielenkiintoinen huomio on, että alus pääsi noinkin syvälle eli noin 400 metrin päähän Titanicin hylyn syvyydestä. Siis edelleenkin olettaen, että tuo on totta.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko muuten itänaapurissa huvipuistoja? Jos on, niin varmaan venäläinen rulettikin on huomattavasti turvallisempaa. Onhan niillä tietty liikenne melkoista karusellia ja kaikki muutkin rakentamansa kulkuneuvot vaativat ylimääräistä rohkeutta mikäli uskaltaa kyytiin hypätä.
Löytyyhän sieltä:

1. Sotschi-Park, Sochi · 2. Divo Ostrov, St Petersburg · 3. Funland Amusement Park, Tolyatti · 4. Gorky Park, Moscow · 5. Family Park Skazka, Moscow. Siinä muutama
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joopajoo, onnettomuuksia tietysti voi aina sattua, mutta lööpeissä ei näy ne miljoonat kerrat, kun mitään ei ole tapahtunut eivätkä ne tuhannet huvipuistot, missä ei ikinä ole onnettomuutta osunut kohdalle, nouse otsikoihin.

Vähän sama kuin lentokoneilla matkustamisen pelkääminen, koska niitäkin joskus tulee tonttiin. Jännä kyllä, että jengi uskaltaa vielä autoilla, vaikka liikennekuolemat ovat suorastaan yleisiä. Suurin osa onnettomuuksista sattuu kuitenkin kotona, eli lähtekää nyt äkkiä meneen kun vielä voitte!

Päivittäin taitaa telkkaristakin tulla lento-onnetomuuksista ohjelmaa, mutta taitaa selkeästi turvallisin matkustustapa olla. Tosin en itsekään välttämättä ihan jokaisen yhtiön koneella maailmassa menisi. Vähän sama varmaan noiden huvipuistolaitteiden kanssa, Suomessa tarpeeksi turvallisia että ei mitään järkeä alkaa vältellä sen takia (eri asia jos kammoaa itse laitteita tai korkeutta) .Sitten saa kyllä kokojan olla varomassa ettei vaikka salama iske tai olla kävelemättä kävelykadulla ettei rattijuoppo aja päälle.

Tuohon kotoa poistumisen lisäksi muistuttaisin että uidessa kannattaa mennä aina sinne keskelle järveä kun suurin osa hukkuu lähellä rantaa matalassa vedessä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Valitettavasti saadaan taas tätäkin ketjua nostella:


Yllättävän paljon kuluneen muutaman vuoden aikana sattunut näitä kuolemaan johtaneita pienkoneonnettomuuksia. Pienkoneella on kuitenkin aina teoriassa hyvät mahdollisuudet moottoririkonkin sattuessa ohjata kone turvallisesti alas, mikäli vaan ohjainpinnat ovat kunnossa ja löytyy turvallinen pakkolaskupaikka. Lentonäytökset ovat toki oma lukunsa, kun temppuillessa ei välttämättä ilmavirta kuljekaan ideaalisti siipien alla, jolloin voi käydä kuten tänään kun moottori laukeaa (kuten ilmeisesti on käynyt).
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Koska en ole lentäjä, en tiedä miten käytännössä hommat menee... Mutta käsittääkseni viime vuosina on ns yleistynyt tälläiset tee se itse lentokoneet? Voisi olettaa, että niille sattuisi sitten enemmän näitä onnettomuuksia?
Tosin tuo tän päiväinen ei tainnut olla mikään IKEA versio.

En jaksanut googlettaa, mutta Lopella? laskuvarjohyppääjille sattunut onnettomuus taisi sattua suht vanhalle koneelle? Kyllähän nuokin varmasti väsyvät ja kuluvat?

Lopen tapauksessahan osa porukasta jäi koneeseen jumiin kun kone alkoi "pyöriä"

Eiköhän tästäkin saada aika kattava tutkimus mitä tapahtui
 

Ferris

Jäsen
Koska en ole lentäjä, en tiedä miten käytännössä hommat menee... Mutta käsittääkseni viime vuosina on ns yleistynyt tälläiset tee se itse lentokoneet? Voisi olettaa, että niille sattuisi sitten enemmän näitä onnettomuuksia?
Tosin tuo tän päiväinen ei tainnut olla mikään IKEA versio.

En jaksanut googlettaa, mutta Lopella? laskuvarjohyppääjille sattunut onnettomuus taisi sattua suht vanhalle koneelle? Kyllähän nuokin varmasti väsyvät ja kuluvat?

Lopen tapauksessahan osa porukasta jäi koneeseen jumiin kun kone alkoi "pyöriä"

Eiköhän tästäkin saada aika kattava tutkimus mitä tapahtui

Tarkoitatko tätä Imatran tapausta, jossa oli mukana se toinen Biisonimafian jannuista?

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

On kyllä mielenkiintoinen tämä tapaus. Ehkä jopa 100 lasta hukkui, koska Kreikkaa ei ihmeemmin kiinnostanut auttaa melko selkeästi ongelmissa ollutta alusta.
 

Glove

Jäsen

On kyllä mielenkiintoinen tämä tapaus. Ehkä jopa 100 lasta hukkui, koska Kreikkaa ei ihmeemmin kiinnostanut auttaa melko selkeästi ongelmissa ollutta alusta.
Miksi laitonta maahantuloa pitäisi millään tavoin edistää?
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Miksi laitonta maahantuloa pitäisi millään tavoin edistää?
Jep, jättää merihädässä olevan aluksen vain oman onnensa nojaan tai mikä parempi koittaa hinata vain omilta aluevesiltään veks niin ei tartte pohtia pidempään ja ennetaan jengin kuolla. Morjens.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Valitettavasti saadaan taas tätäkin ketjua nostella:


Yllättävän paljon kuluneen muutaman vuoden aikana sattunut näitä kuolemaan johtaneita pienkoneonnettomuuksia. Pienkoneella on kuitenkin aina teoriassa hyvät mahdollisuudet moottoririkonkin sattuessa ohjata kone turvallisesti alas, mikäli vaan ohjainpinnat ovat kunnossa ja löytyy turvallinen pakkolaskupaikka. Lentonäytökset ovat toki oma lukunsa, kun temppuillessa ei välttämättä ilmavirta kuljekaan ideaalisti siipien alla, jolloin voi käydä kuten tänään kun moottori laukeaa (kuten ilmeisesti on käynyt).
Näyttää hieman videon perusteella siltä, että kone menee syöksykierteen sijaan lattakierteeseen (tai ainakin lähes) ja siitä oikaisu tapahtuu tietyillä ohjainliikkeillä + kaasulla. Äänien perusteella kuullosti että kaasulla yritti saada liikkeen oikenemaan ja lopussa saikin, mutta kone oli jo valitettavasti liian matalalla. Näin samaisen taitolentokaksikon aikaisemmin kesällä Turun lentonäytöksessä ja muistelisin ihmetelleeni tuossa kohdassa, että aika vaativan liikkeen teki, mutta en tarkkaan muista tekikö saman liikkeen kuin Kouvolassa. Syöksykierre on helppo oikaista, mutta lattakierre sitten taas erittäin haastava, jossa tosiaan osittain kone tuossa oli. Sen enempää en ala spekuloimaan missä meni pieleen, eiköhän tutkimukset aikanaan sen kerro. Osanotot kaikille joita onnettomuus koskettaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara

On kyllä mielenkiintoinen tämä tapaus. Ehkä jopa 100 lasta hukkui, koska Kreikkaa ei ihmeemmin kiinnostanut auttaa melko selkeästi ongelmissa ollutta alusta.

Nää keikkissit ovat ihan joka viikkoista, ollut tuolla jo vuosia. Ikäviä juttuja, mutta eipä näille mahda mitään?
Rikollisjärjestöt pyörittävät ison rahan leikkiä. Eipä niitä noiden "kohtalo". Aina tulee lisää jengiä, jotka maksaa siitä, että pääsee merimatkalle täysin merikelvottomolla aluksella.

Ketään ei isossa kaavassa kiinnosta puuttua koska ovat.....
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Nää keikkissit ovat ihan joka viikkoista, ollut tuolla jo vuosia. Ikäviä juttuja, mutta eipä näille mahda mitään?
Rikollisjärjestöt pyörittävät ison rahan leikkiä. Eipä niitä noiden "kohtalo". Aina tulee lisää jengiä, jotka maksaa siitä, että pääsee merimatkalle täysin merikelvottomolla aluksella.

Ketään ei isossa kaavassa kiinnosta puuttua koska ovat.....

Ei tuossa tilanteessa Kreikan tapa toimia taida kuitenkaan ihan jokaviikkoista olla ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös