Onneksi olkoon!

  • 342 812
  • 940

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitään pois ottamatta huikeasta keväästä v. 2011, tämä -98 mestaruus tulee aina olemaan minulle se the Mestaruus.

Kuten edelläkin mainittiin, koko ysäri oli ihan helvetin traumaattinen kaikkine narrihypeineen, ja kun -98 päästiin nostamaan kannua, purkautui siinä paljon muutakin, kuin märät lahkeeseen.

Minulle tuosta jengistä jäi ikuisiksi sankareiksi tietysti OJ, kuin myös Bob, Kime ja Rafalski.

Oi hienoja aikoja.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Aloin fanittamaan IFK:ta 1991, eli kaksi mestaruutta on osunut kohdalle. Toi 98-mestaruus tulee olemaan itselle kyllä se suurin aina, vaikka varmasti niitä tulee vielä lisääkin.

Syy on hyvin yksinkertainen. Meinaan sitä narrikavereiden vittuilua sai kuunnella koko ysärin ajan ihan joka puolella ja sit kun se mestaruus tuli kaikkien paskakausien jälkeen, niin se tunne painaa kouluun Saken paita päällä oli jotain aivan uskomatonta. Kaikki patoumat tuli kyllä puhallettua ulos seuraavana koulupäivänä.

Tietysti jengikin oli täyttä timanttia ja Olli Jokisesta tuli minun suuri sankari.


Täällä ihan samanlainen juttu! Ainoana erona että painelin Rafalski paita päällä skoleen, Vieläkin menee hymy korviin kun miettii sitä pikku kundia dallailemassa kouluun. Vaikka finaali oli Ilvestä vastaan, suurimmat vittuilut meni silti narri ystäville, nille samoille ketkä oli muistuttanut minua muutamana aikaisempana keväänä. Muistiin keväältä jäi tietenkin OJ, Rafalski ja Viimeisen pelin pelannut Pepe. Pelasin salibandyä maalissa tuohon aikaan, ja minulla oli joku ihan tavallinen sählymaski, tuon mestaruuden jälkeen mentiin valkoisella coopperilla ja valkoisella ristikolla. Wonder why :)
 

444

Jäsen
Tasan 18 vuotta sitten taisi olla pääsiäinen, koska jostain syystä oltiin mökillä tuolloin. Muistan hyvin, kuinka kuuntelin koko pelin radiosta ulkona (tai niitä jotain pätkiä, kun eri urheilutapahtumia käytiin minuutti kerrallaan läpi. Ja ulkona, koska radio ei kuulunut kovin hyvin sisällä. Taisin olla kääriytyneenä IFK-lippuun. Voittomaalin synnyttyä nappasin lipun ja juoksin järven jäälle huutamaan ja tuulettamaan. Sellaisella varhaisteinin vapautuneisuudella.
Vasta myöhemmin näin jostain Urheiluruudun tapaisesta ottelun maalit, ja olihan se edelleen upea fiilis, kun OJ:n laukaus painui verkon perille.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tasan 18 vuotta sitten taisi olla pääsiäinen, [...]

Kyllä vain. Seurauksena lehteä ei tullut pariin päivään, mikä harmitti (olisin luonnollisesti halunnut mehustella mestaruudella). Sitten kun lehti viimein tuli, oli urheilun etusivulla iso otsikko: "HIFK juhli koko pääsiäisen". Tuo sivu on edelleenkin tallessa, tosin tätä nykyä jossain ullakolla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tasan 18 vuotta sitten taisi olla pääsiäinen, koska jostain syystä oltiin mökillä tuolloin.
Samat sanat, oltiin broidin ja äidin kanssa kolmistaan mökillä, käytiin ensin katsomassa isoisää hoitokodissa ja siitä kun lähdettiin ajelemaan haettiin matkalla jotain kisaevästä. Mitäs muuta kaupat oli pullollaan kun pääsiäismunia, eli syötiin varmaan kilo suklaamunia ja katseltiin kun Päällikkö iski ja halli räjähti.

Viisi vuotta sitten ei ratkaisumatsiin saatu lippuja, Sports Academyssä katseltiin kaverin kanssa se maanantai-iltainen mestaruuspeli ja tenuteltiin Sportin baarissa kolmeen asti. Hauska ilta, suoraan duunin jälkeen oltiin menty hyvissä ajoin Sportiin istuskelemaan ja tuntui ihan joltain lauantai-illalta, siihen kruunuksi mestaruusjuhlat ja aamulla töihin parin tunnin unien jälkeen pienessä laskuissa ja iltapäivällä vasta iski väsymys.

Toivotaan, että tästä keväästä jää vastaavat muistot, eihän noi unohdu koskaan ja muistaa niin täysin ne pelin fiilikset ja niitä edeltävät ja seuranneet hetket.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuonna 98 oli tosiaan pääsiäislauantai, kun nakkikattila palasi kotiin. Muistan, että olin silloin landella ja seurasin Maikkarilta suoraa lähetystä. Kun OJ:n veto painui verkkoon, niin pomppasin varmaan metrin verran tuolista ylös ja tuuletukset oli sen mukaiset - olihan se ensimmäinen IFK:n mestaruus, jota pääsin reaaliajassa todistamaan. 80-luvun mestaruuksien aikaan olin jo syntynyt, mutta vielä liian pieni tajutakseni lätkästä mitään.

90-luvun menestysvuodet eli Erkan ja Ramin kaudet sattui sikäli hankalaan saumaan, että ensimmäisellä kaudella oli juuri yo-kirjoitukset menossa ja seuraavana keväänä olin intissä ja tietysti finaalien aikaan gineksessä. Olikohan niin, että 1998 oli jo viimeinen koe ohi ja lukuloma yliopistojen pääsykokeita varten alkanut, joten harmi kyllä ei päässyt koululle tuulettamaan mestaruutta, kuten näköjään muutamat kirjoittajat. Hyvältä se maistui silti juuri tuon 90-luvun narrihuuman jälkeen, joka oli teini-ikäiselle IFK-fanille pahinta myrkkyä, mitä saattoi olla.

Toivottavasti 10-15 vuoden kuluttua tästäkin keväästä tulee mieleen nakkien tuoksuiset muistot :)
 

444

Jäsen
Samat sanat, oltiin broidin ja äidin kanssa kolmistaan mökillä, käytiin ensin katsomassa isoisää hoitokodissa ja siitä kun lähdettiin ajelemaan haettiin matkalla jotain kisaevästä. Mitäs muuta kaupat oli pullollaan kun pääsiäismunia, eli syötiin varmaan kilo suklaamunia ja katseltiin kun Päällikkö iski ja halli räjähti.

Viisi vuotta sitten ei ratkaisumatsiin saatu lippuja, Sports Academyssä katseltiin kaverin kanssa se maanantai-iltainen mestaruuspeli ja tenuteltiin Sportin baarissa kolmeen asti. Hauska ilta, suoraan duunin jälkeen oltiin menty hyvissä ajoin Sportiin istuskelemaan ja tuntui ihan joltain lauantai-illalta, siihen kruunuksi mestaruusjuhlat ja aamulla töihin parin tunnin unien jälkeen pienessä laskuissa ja iltapäivällä vasta iski väsymys.

Toivotaan, että tästä keväästä jää vastaavat muistot, eihän noi unohdu koskaan ja muistaa niin täysin ne pelin fiilikset ja niitä edeltävät ja seuranneet hetket.
Samassa paikassa siis seurattiin peliä 2011. Pöytävarausten tekeminen illalle meinasi olla työn ja tuskan takana, mutta porukassa ollut heleä-ääninen tyttölapsi sai puhuttua meille pöydän tyyliin neljäksi, joten pitkä ilta tuli vietettyä kaikkea pientä napsien.
Huutonetistä yhden kaverin kanssa katseltiin lippuja, mutta ihan ei kehdannut maksaa 100 euroa / lippu. Jälkeenpäin ajatellen olisi voinut maksaakin. Mutta ehkä tänä vuonna sitten?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Selostaja tosiaan mainitsi, että on synttärit. Hallissa oltiin, ajassa 71.17.

Pääsiäislauantai se oli.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onnittelut finaalipaikasta!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Myönnä vain, arvon V-G-, että sinäkin juhlit IFK:n onnistumista! Tulkaapa jo takaisin. :)
Ynnnh... Mä olen iloinen lukuisien punaisten kavereideni puolesta. Samalla olen itse vihreä kateudesta, masentunut oman seuran tilasta ja tulossa perjantaina paikalle. Jos noilla tuntomerkeillä arvaat henkilön niin tule koputtamaan olalle, juodaan bisset mun laskuun. Punakeltaisilla ei ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin niellä tämä (wait for it)... ... ... karvas kalkki (hah, ei meillä niin kuin Espoossa) ja onnitella teitä lämpimästi.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ynnnh... Mä olen iloinen lukuisien punaisten kavereideni puolesta. Samalla olen itse vihreä kateudesta, masentunut oman seuran tilasta ja tulossa perjantaina paikalle. Jos noilla tuntomerkeillä arvaat henkilön niin tule koputtamaan olalle, juodaan bisset mun laskuun. Punakeltaisilla ei ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin niellä tämä (wait for it)... ... ... karvas kalkki (hah, ei meillä niin kuin Espoossa) ja onnitella teitä lämpimästi.
Vaikka Jokeri-organisaatio onkin ollut suuren suuri inhon kohde melkeinpä aina, niin en voi olla iloinen siitä, kuinka se teki kannattajilleen. Fanitti sitten mitä seuraa tahansa, ei tuollainen päin näköä paukauttaminen, maassa potkiminen, sisäelinten ryöstö ja niiden myynti Venäjälle käy päinsä. Ei sitä toivo edes viholliselle. Vaikka sisäelimet ryöstettiin, epäonnistuivat silti sen tärkeimmän lihaksen kohdalla: sydämen. Siellä se vielä monella sykkii, toivon pelkkää hyvää teille kannattajille. Pahaa sitten organisaatiolle ja tuolle liigalle, josko se nopeuttaisi teidän paluutanne. Offtopikiksi meni, mutta menkööt.

Mikäli tunnistan, niin muistutan bisseistä! ;)
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onnittelut Söderholmille Saksan mestaruudesta! Saksassa on sellainen systeemi, että pelaajat ratkaisevat mestaruudet eikä tuomarit ota pääroolia.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Oliko yleisesti tiedossa että Söderholm pelasi viimeisenä kautenaan täällä jonkun vamman kanssa? Silloin tuli manattua verkkaista liikettä, mutta jos näin oli, että vamma siis, niin terve tuloa takaisin. Vuosi, pari jäällä ja sitten toimiston puolelle.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Tänään täyttää legendaarinen punainen kolmonen 75-vuotta. Muistan kun Lallin ahteri laittoi vastustajia laidan yli/ laitaa vasten ryminällä. Mahtava pelaaja, hieno herrasmies. Terveiset Lappeenrantaan ja onnea. Nostan tänään maljan Lallille.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Tänään täyttää legendaarinen punainen kolmonen 75-vuotta. Muistan kun Lallin ahteri laittoi vastustajia laidan yli/ laitaa vasten ryminällä. Mahtava pelaaja, hieno herrasmies. Terveiset Lappeenrantaan ja onnea. Nostan tänään maljan Lallille.
Taisin pikkuskloddina nähdä Lallin viimeisiä pelejä, mm. sen missä se jahtasi A. Jokista, oliko näin? Paljoa en niistä ajoista muista, mutta nostan Koffin joka tapauksessa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Tänään täyttää legendaarinen punainen kolmonen 75-vuotta. Muistan kun Lallin ahteri laittoi vastustajia laidan yli/ laitaa vasten ryminällä. Mahtava pelaaja, hieno herrasmies. Terveiset Lappeenrantaan ja onnea. Nostan tänään maljan Lallille.
Aikanaan oli niitä "Iso kolmonen" pelipaitoja ja Koffin Iso kolmosia. Meinasin niitä "Iso kolmonen"-tölkkejä kirjahyllyyn kerätä, mutta muija vei ne kauppaan. No sama se, Lallille, ei kai niitä sille yhdelle luuserille julkaistu.
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös