Mainos

Onko suku pahin?

• 3 620
  • 34

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Samaa mieltä usean tähän jo aikasemmin vastanneen kanssa, ehkä hiemän kiltti olet ollut ja veljesi nyt taas tuntuu ihan täysin kusipäältä.

Itsellä löytyy kanssa täti isän puolelta joka on aivan älytön nutturapää kaikista valittaja ja toiseen ääripäähän äidin puolelta hippitäti, joka hieroo kristalleja ja uskoo homeopatiaan.

Mielellään ei kummankaan kanssa pahemmin keskustele.

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Samaa mieltä usean tähän jo aikasemmin vastanneen kanssa, ehkä hiemän kiltti olet ollut ja veljesi nyt taas tuntuu ihan täysin kusipäältä.

Itsellä löytyy kanssa täti isän puolelta joka on aivan älytön nutturapää kaikista valittaja ja toiseen ääripäähän äidin puolelta hippitäti, joka hieroo kristalleja ja uskoo homeopatiaan.

Mielellään ei kummankaan kanssa pahemmin keskustele.
Pahempi on ehdottomasti tiukkapipo nutturapää kuin hippitäti. Jälkimmäisen kanssa voisi olla ihan hauskaakin heittää juttua, vaikka ymmärrän että voi olla hyvinkin rasittavaa jos toinen esim. tuputtaa aatteitaan ja uskoaan.

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Pahempi on ehdottomasti tiukkapipo nutturapää kuin hippitäti. Jälkimmäisen kanssa voisi olla ihan hauskaakin heittää juttua, vaikka ymmärrän että voi olla hyvinkin rasittavaa jos toinen esim. tuputtaa aatteitaan ja uskoaan.
Samaa mieltä täysin ja ilman juuri tuota viimeisenä tuomaasi asiaa olisikin ihan ok, mutta en olisi maininnut häntä ääripäänä tähän ilman tuota.

Yltiöpositiivisuus rasittaa lähes yhtä paljon kun negatiivisuus, mutta ei ihan yhtä paljon.

rpeez

Jäsen
Minulla on aika erikoinen ongelma lankomiehen kanssa.

Olosuhteiden pakosta joudumme usein tekemään yhdessä jotain raskaita hommia, kuten tavaroiden roudaamista tai puunkaatoa ja sen semmoisia.

Ongelma on siinä, että minä haluan käyttää koneita aina kun vähänkin pystyy kuten traktoreita, sen etukuormaajaa, peräkärryjä, autoa, jne jotta hommat sujuu nopeasti ja vähimmällä vaivalla ja isolla pensselillä. Osaan myös käyttää niitä hyvin, ja pelit ja vehkeet löytyy omasta takaa.

Lankomiehen mielestä taas kahta kättä ja kottikärryä on käytettävä aina kun mahdollista, kaikki pitää tehdä prikulleen siististi, ja muu on laiskuutta ja typerää. Traktori otetaan vain jos miesvoimat ei riitä.

Useimmiten tehdään kuten minä haluan koska ehdin napata koneet esiin ja en vaan jaksa hikoilla turhaan, mutta vituttaa kun toisen naamasta näkee että häntä vituttaa minä ja koneiden käyttö joita hän ei osaa ja tajua kunnolla.
Pari kertaa on ovetkin paukkuneet ja pään aukomista tullut.

Huvittavaa on myös, että muuten tulemme aika hyvin toimeen ja käymme fribaamassa ja kalassakin (edit. tietty aina mun trailerimoottoriveneellä, vaikka soutuvene olisi kuulemma oikea ratkaisu, heh).
Jossain määrin on vaan alkanut tilanne ahdistaa kun kesäisin on kivempaakin tekemistä kun sährätä lihasvoimin työluonteisia asioita tai kinata lankomiehen kanssa.

Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@rpeez

Sori että vähän naurahdin. Ihmisten käyttäytyminen tuntuu joskus aivan käsittämättömältä. Ja siihen laariin ehdottomasti menee tuo, että miten jollain voi lankomiehesi tavoin mennä tunteisiin tuollainen asia.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Olosuhteiden pakosta joudumme usein tekemään yhdessä jotain raskaita hommia, kuten tavaroiden roudaamista tai puunkaatoa ja sen semmoisia.

Ongelma on siinä, että minä haluan käyttää koneita aina kun vähänkin pystyy kuten traktoreita, sen etukuormaajaa, peräkärryjä, autoa, jne jotta hommat sujuu nopeasti ja vähimmällä vaivalla ja isolla pensselillä. Osaan myös käyttää niitä hyvin, ja pelit ja vehkeet löytyy omasta takaa.

Lankomiehen mielestä taas kahta kättä ja kottikärryä on käytettävä aina kun mahdollista, kaikki pitää tehdä prikulleen siististi, ja muu on laiskuutta ja typerää. Traktori otetaan vain jos miesvoimat ei riitä.

Useimmiten tehdään kuten minä haluan koska ehdin napata koneet esiin ja en vaan jaksa hikoilla turhaan, mutta vituttaa kun toisen naamasta näkee että häntä vituttaa minä ja koneiden käyttö joita hän ei osaa ja tajua kunnolla.

Huvittavaa on myös, että muuten tulemme aika hyvin toimeen ja käymme fribaamassa ja kalassakin (edit. tietty aina mun trailerimoottoriveneellä, vaikka soutuvene olisi kuulemma oikea ratkaisu, heh).
Jossain määrin on vaan alkanut tilanne ahdistaa kun kesäisin on kivempaakin tekemistä kun sährätä lihasvoimin työluonteisia asioita tai kinata lankomiehen kanssa.
Mikä siinä on, että joillekin on tärkeintä tehdä asiat aina hankalimman ja hitaimman kautta, vaikka tässäkin tapauksessa toinen tarjoaa koneet, joita käytettäisiin. Vai siinäkö se änkyröinnin syy onkin, että sulla on ne pelit ja vehkeet ja osaat käyttää niitä. Tunteeko hän siinä jotenkin miehistä ylpeyttään kolhittavan ja tahtoisi, että kannetaan saatana omin käsin tukkeja ja väännetään vaikka kättä hampaat irvessä, ettei elämä liiaksi velttoiluksi kävisi ja miehistä otettaisiin kunnolla mittaa.

Ymmärrän, että ärsyttää, mutta onneksi tulette toisaalta hyvin toimeen keskenänne. Itse asiassa viesti on niin hauskasti kirjoitettu ja tämä tietty ihmisten erilaisuus sai mulle mieleen, että tässä olisi ainesta TV- sarjaan tms.

hege

Jäsen
@rpeez , jos et ole jo kokeillut niin vinkkinä sellainen juttu mikä joskus auttoi oman ex-langon kanssa joka oli myös vähän sellainen luonteeltaan että jos isoisä oli jotain joskus opettanut tekemään jollain tavalla niin samalla tavalla tuli tehdä nykyisinkin ja jos jotain ei ollut koskaan tehnyt niin aina pitää tilata "ammattimies". Eli muutamia juttuja kun tehtiin, niin kysyin haluatko kokeilla laitteen x tai y käyttöä itse ja se vähän poisti "haasteita" tekemisen tieltä.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Otsikkoon on aika helppo yhtyä. Ja ymmärrän hyvin kärsineiden kertomuksia. Itselläni on ollut typeriä väärinkäsityksiä tai olettamuksia, jotka ovat johtaneet etäisyyteen. En viitsi näitä kovin selkeästi tähän laittaa, mutta sanotaan vaikka niin, että tein aikanaan myönnytyksen ja jopa palveluksen erään merkittävän oston yhteydessä. Vuosia myöhemmin sain kauttarantain tietää, että suku oli luullut ihan päinvastaista jonkun outojen puheiden perusteella. Sanoin vain lähimmälle henkilölle suvusta, että se on käsittämätöntä paskapuhetta. Enpä ole tuon jälkeen ollut oikeastaan tekemisissä tämän suvun kanssa. En edes tuon läheisimmän ihmisen kanssa. Tietysti harmittaa, jos he edelleen uskovat tätä paskan puhujaa. Mutta en aio asiaa vatvoa ja se alkaa olla jo aika vanha asia.

Sitten valitettavasti vaimon puolelta on myös ikävää kokemusta. Vähän saman tapaista kuin ketjun avaajalla. Mutta eri henkilöillä ja vähän erilaisissa asioissa. Veikkaisin narsismia... Tai no ei tarvi veikata. Toisaalta sieltä tulee myös paljon hyvää, jos pomppaa sen ihan lähimmän yli.

Tsemppiä kaikille suvun "vankeina" oleville!

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Olen itsekseni järkeillyt talkoiluissa että se määrää tavan ja tahdin kenellä ollaan tekemässä ja olen tuon omalla tontilla tehdyissä jutuissa tuon aina tuonut ilmi. Helpottaa ainakin rakentamiseen pesiytynyttä "vänkäämistä" kun ei sitä oikein jaksa eikä se homma meinaa edetä, varsinkaan kun ne "vänkäämiset" on suurimmaksi osaksi täysin merkityksettömistä asioista.

Muualla tehdyissä talkoissa olen totettanut periaatetta eli teen sen mitä määrätään ja miten se halutaan tehtävän mutta kysyttäessä olen mielipiteeni asiasta kertonut.

rpeez

Jäsen
@rpeez , jos et ole jo kokeillut niin vinkkinä sellainen juttu mikä joskus auttoi oman ex-langon kanssa joka oli myös vähän sellainen luonteeltaan että jos isoisä oli jotain joskus opettanut tekemään jollain tavalla niin samalla tavalla tuli tehdä nykyisinkin ja jos jotain ei ollut koskaan tehnyt niin aina pitää tilata "ammattimies". Eli muutamia juttuja kun tehtiin, niin kysyin haluatko kokeilla laitteen x tai y käyttöä itse ja se vähän poisti "haasteita" tekemisen tieltä.
Hyvä idea, täytyy kokeilla.

Mutta ollaan kuitenkin kumpikin iäkkäitä ja lankomies on sellaisessa vaiheessa elämässä menossa ettei viitsi opetella mitään uutta, kun kaikki tuntuu vaikealle (tiedän, mahdollisesti lähestyvää muistiongelmaa). Luulen, että se on osasyy vastukseen myös ettei hän usko että traktorilla saa helposti kun hänelle itselle ajoneuvojen kanssa puslaaminen tuntuu niin vaikealle. Kottikärry on yksinkertaista.

Oppimisen vastustuksesta esimerkkinä fribauksessa ihmettelee usein miksi heitän helposti 2x pidemmälle kiekkoa kuin hän, eikä taida oikein ymmärtää paljonko minä olen sen eteen viitsinyt opetella ja treenannut tekniikkaa, ja lajifysiikkaakin kuntosalilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy