Onko reserviläiskirjekampanja muuttanut suhtautumistasi Puolustusvoimiin?

  • 10 913
  • 86

Onko reserviläiskirjekampanja muuttanut suhtautumistasi Suomen Puolustusvoimiin?

  • Kyllä, selvästi aiempaa myönteisemmäksi

    Ääniä: 10 7,0%
  • Kyllä, jonkin verran aiempaa myönteisemmäksi

    Ääniä: 26 18,2%
  • Kyllä, jonkin verran aiempaa kielteisemmäksi

    Ääniä: 5 3,5%
  • Kyllä, selvästi aiempaa kielteisemmäksi

    Ääniä: 11 7,7%
  • Ei, kampanjalla ei ole ollut vaikutusta suhtautumiseeni

    Ääniä: 91 63,6%

  • Äänestäjiä
    143
  • Poll closed .

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Täälläkin napsahti kirje luukusta tänään. Yksikköni päällikön muutaman kerran käyttämää lausetta lainatakseni "Jos, kun ja toivottavasti jonain päivänä syttyy sota..."sijoitukseni on ITPTRI(88) ja tehtävänä on toimia tulenjohtomiehenä.

Nyt vain odotellaan, että iso pilli viheltää ja siellä nähdään jos niikseen tulee!
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Kirjeestä paljastui juuri se sijotus ja tehtävä kuten uumoilinkin. Samaa aselajia @Wooferin kanssa, vaikka astetta vanhemmalla kalustolla. Ammattina vain lukee opiskelija, vaikka olen valmistunut jo liki kymmenen vuotta sitten. Täytyy varmaan ilmoittaa muutos väestörekisterikeskukseen, kuten kirjeessäkin sanotaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kirjeestä paljastui juuri se sijotus ja tehtävä kuten uumoilinkin. Samaa aselajia @Wooferin kanssa, vaikka astetta vanhemmalla kalustolla. Ammattina vain lukee opiskelija, vaikka olen valmistunut jo liki kymmenen vuotta sitten. Täytyy varmaan ilmoittaa muutos väestörekisterikeskukseen, kuten kirjeessäkin sanotaan.
Mulla taas ei lukenut siinä yhtään mitään, vaikka olen opiskelija. En tiedä kyllä jaksanko ilmoittaa, vuoden päästä toivottavasti paperit ulos ja työelämään.

Pitäisikö reserviläiskirjeen avaamiselle perustaa seurantaketju? Jokainen vuorollaan saisi käydä ilmoittamassa olevansa reservissä. jee jee.
Minua ottaa päähän tässä asiassa rahan polttaminen: 900 000 kirjettä = hinta varmaan jotain 1-2miljoonaa. (Kun lasketaan työkulutkin) Olisihan sen rahan voinut käyttää järkevämminkin.

Ei varmaan riitä 1,2M tälle leikille. Ottaa huomioon että tätä kirjettä varten tehtiin omat nettisaitit ja youtubeenkin tehtiin valistusvideoita. Hirveästi melua kun kirjeen olisi minun kohdallani voinut tiivistää kahteen sanaan. "Pioneeri" ja "reservi". Mitään muuta siinä ei ollut, ei edes mainintaa opiskeluistani kuten yllä totesin. Ihan turhaa mielestäni lähetellä näitä kirjeitä "koko reserville" jos niistä puolissa ei ole mitään sisältöä.

Tämä kevät jatkanut negatiivista suhtautumistani Puolustusvoimiin, vaikka varusmiespalveluksen vitutukset alkavat jo häviämään aika hyvin. Ensin tuli kutsu vapaaehtoisiin kertauksiin koskien maakuntajoukkoja, jonne ilmottauduin. Olin oikeasti kiinnostunut jopa liittymään kyseiseen touhuun mukaan ja siksi päätin mennä kyseiseen VEH-harjoitukseen koska oletin että siellä oltaisiin esitelty kyseistä toimintaa. No eipä esitelty. Looginen järjestys olisi ollut maakuntajoukkojen esittely - allekirjoitukset - tavaroiden luovutus, mutta jostain syystä niissä karkeloissa missä itse vierailin niin järjestys oli allekirjoitus - kamojen luovutus - esittely. Eipä tullut sitten lähdettyä mukaan, koska kaikki info maakuntajoukoista mitä tiedän, on peräisin netistä. Nyt tuon pelleilyn päälle vielä tämä kirje-show. Eipä ole maanpuolustustahto ainakaan noussut minulla.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän virka tämänkin kirjeen lähettämisellä oli? Kertoivat että olen reservissä oleva tykkimies. Kas kun eivät samalla kertoneet erikseen että olet käynyt armeijan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikähän virka tämänkin kirjeen lähettämisellä oli? Kertoivat että olen reservissä oleva tykkimies. Kas kun eivät samalla kertoneet erikseen että olet käynyt armeijan.
Tällä tiedolla sinua ei ole sijoitettu sodanajan tehtävään. Se kai on ainoa informaatio mitä tuosta on saatavissa.

Eikös se ollut niin että 900 000 ressusta noin 230 000 saa sijoituksen. Oma kirje ei vielä tämän viikon postissa tullut, joten odotellaan. Todennäköisesti res.tkm. tulee minullakin olemaan tuo viestin sisältö. Sijoitusta tuskin siis on luvassa.
 

A Siente

Jäsen
Ja kyllähän jokainen saa sen oman sijoituksen tietää ihan soittamalla aluetoimistoon. Turha kirje. Olisi ollut edes jotain propagandaa mukana tai muuta jännää. Jotain konkreettisia ohjeita sodan syttymistä varten yms. Mutta ei pelkkää turhaa paskaa. On kyl muutenkin outoa et noinkin harvat ja valitut oikeasti sijoitetaan johonkin. Itsehän olen avauskokoonpanossa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Nythän haluttiin lähinnä testata ensimmäisen kerran miten hyvin puolustusvoimat tavoittaa reserviläiset. Kirjeen sisältämä informaatio ei hirveän suuri tietenkään ole. Aluetoimistothan tämän oikeasti toteuttivat, joten palveleehan tämä kevyimpänä liikekannallepanoharjoituksena. Selviää saavatko aluetoimistot reserviläisiin yhteyden.

Omalla kohdalla tiesin sijoitukseni hiljattain muuttuneen, mutta en ollut vielä jaksanut sitä selvittää. Siksi oli ihan mielenkiintoista saada kirje. Loistavan homman olivat esikunnasta keksineet, melkei harmittaa ettei tuota pääse käytännössä kokeilemaan kuin seuraavissa kertausharjoituksissa. En siis toki varsinaisia kovapanosammuntoja toivo kuitenkaan. Lisää raha kertausharjoituksiin.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Jäi se puolustusvoimien komentajan sodanajan pesti vielä toistaiseksi saamatta, mutta kai sitä voi yhden maanpuolustusalueen johtamiseekin tyytyä. Kokonaisuutena ihan kiva saada paperilla se, minkä aavisti käytännössä jo etukäteen. Kirje tarjonnee kuitenkin enemmän niille, joiden kohdalla on osoitettu jokin tehtävä (mukaanlukien allekirjoittanut), kuin niille, jotka kuuluvat "reservin" harmaaseen massaan.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
No eikö se ole mukava saada ihan kotiin kannettuna kirje, jossa sulle kerrotaan, että olet noin sotimisen näkökulmasta arvoton jätkä ja vaihtopenkin kamaa? Minä ainakin tykkäsin. Ei kai ne sitten kertaamaankaan enää pyydä?

Kyllä. Talo paloi, kissa kuoli ja akkakin lähti kävelemään, mutta eihän se vielä riitä. Sitten tulee Puolustusvoimat ja vittuilee vielä lisää.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jaa no sieltähän se oli tänään tippunut sitten luukusta. Sijoitus vaihtunut armeija-ajoista, mutta se ja tehtävä silti löytyy. Ilmeisesti tämä uusi tst-tapa on muuttanut sijoitusta kun en enään Rajajääkärikomppaniaan kuulu. Nyt sit vaan mietin että tuleekohan vielä kertauskutsu perässä kun kerta hommatkin muuttuu?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tuli kirje, kertauskutsua ei taida tulla sillä sijoitus on reservissä (ei määrättyä tehtävää) ja tehtävä tarkistetaan mahdollisessa valmiuden kohottamisessa. Eipä muuttanut suhtautumistani mihinkään suuntaan enkä aio erota.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tuli kirje, kertauskutsua ei taida tulla sillä sijoitus on reservissä (ei määrättyä tehtävää) ja tehtävä tarkistetaan mahdollisessa valmiuden kohottamisessa. Eipä muuttanut suhtautumistani mihinkään suuntaan enkä aio erota.

Sama.

Olisiko tässä kenties intensiivisen 6kk kestäneen sluibailun tulos?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Sama.

Olisiko tässä kenties intensiivisen 6kk kestäneen sluibailun tulos?

Itse olen 330 päivää palvellut alikersantti (rukkiin olisin mennyt, jos olisin päässyt) ja 6kk rauhanturvatehtävissä palvellut.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Luulin, että olisivat siirtäneet jo reserviin tai siisteihin sisähommiin. Vaan niinpä siinä kuitenkin kävi, että sijoitus varusmieskoulutusta vastaavissa tehtävissä edelleen löytyy.

Joskus aikaisemmin kun aluetoimistosta sijoitustani mielenkiinnosta kyselin, niin aivan käsittämättömän byrokraattisen prosessin jouduin läpikäymään saadakseni sen selville. Siinä mielessä tämä kirje on hyvää palvelua ja jos jotenkin muutti suhtautumistani puolustusvoimiin, niin lievästi positiivisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei ole muuttanut yhtään mitenkään - vastahan tässä kotiuduttiin joulukuun 18. päivä. Miten muuten on, pitäisikö minulle olla jo tullut tuo kirje vai tuleeko ollenkaan? Näillä spekseillä kuitenkin tiedän sodanajan sijoitukseni, niin en minä tuota kirjettä mihinkään tarvitse. Lähettävätkö ylipäänsä näin tuoreeltaan asepalveluksensa suorittaneelle?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ei ole muuttanut yhtään mitenkään - vastahan tässä kotiuduttiin joulukuun 18. päivä. Miten muuten on, pitäisikö minulle olla jo tullut tuo kirje vai tuleeko ollenkaan? Näillä spekseillä kuitenkin tiedän sodanajan sijoitukseni, niin en minä tuota kirjettä mihinkään tarvitse. Lähettävätkö ylipäänsä näin tuoreeltaan asepalveluksensa suorittaneelle?

Muutaman viikon aikana nuo kaiketi lähetetään, joten vielä voi sinullekin tulla. Ja käsittääkseni tulee kaikille PV:n reserviin kuuluville asepalveluksen suorittamisajankohdasta riippumatta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kolahti tännekin militaarista postia. Reservissä lukee tuossa. Ihan hukkaan menee kaikki kyvyt. Hitto mä oon niin kova sissi että repusta löytyy tälläkin hetkellä parit molotovin koktailit.

Itse asiassa mä oon aina mietiskellyt että musta tulisi hyvä salainen agentti kun en tunteile kuten joku James Bond. Mummonikin möisin vaikka vitosella mustalaisille.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tänään saapui reserviläiskirje, olen näköjään teloitusryhmässä ampujana. Mikäpä hänessä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Reservissä". En siis kelpaa edes tykinruuaksi. Voi harmi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään saapui reserviläiskirje, olen näköjään teloitusryhmässä ampujana. Mikäpä hänessä.

Katos vaan, minun paikkani taas on seistä teloitusryhmän edessä side silmillä ja rööki huulessa. Huuda vaikka "Sir Pentti" ni yritän vilkuttaa sulle ennen ku painatte liipaisinta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Katos vaan, minun paikkani taas on seistä teloitusryhmän edessä side silmillä ja rööki huulessa. Huuda vaikka "Sir Pentti" ni yritän vilkuttaa sulle ennen ku painatte liipaisinta.
Näin tehdään. Älä kuitenkaan silmää vilkuta, sitä ei siteen takaa huomaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kirje saatu. Reservissä, ja epäilemättä niin syvällä jonon perällä, ettei taida isänmaa kutsua Kääpiötään apuun kuin tosi hädässä. Kannan kuitenkin mieluusti korteni kekoon tosipaikan tullen. Taidan ilmoittaa aluetoimistoon, että voin tarvittaessa antaa sotahevosille maanpuolustushenkisiä nimiä.

@Ilmari Ahde on päässyt hyviin hommiin. Voisinko Ilmari päästä tuonne teloitusryhmään vapaaehtoisena mukaan, olisiko suosituksista apua? Tapan vikisemättä ihan kaikki, myös naiset ja lapset, keitä nyt vaan eteen raahataan. Se vasta olisi elämää!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös