Olen siis vastauksista päätellen kuta kuinkin ainoa luopio, jolle yhden väärän pelaajan tulo suosikkijoukkueeseen saattaa(isi) lopettaa kyseisen joukkueen kannattamisen. No, TPS-fanit pääsevät kivittämään minua ehkä jo 24.4.2004, mikäli saan sen verran vapaata, että pääsen kauden päättäjäisiin.
Korostan nyt kuitenkin vielä kerran, ettei kyse ole missään tapauksessa mistään vaihdosta toiseen joukkueeseen, vaan totaalisesta joukkueen boikotoinnista sen ajan jakson ajan, kun kyseinen pelaaja on seurassa.
Yleisesti ottaen itseäni hieman ihmetyttää tämä yleinen mielipide asiasta ts. yhden pelaajan vaikutus joukkueen kannattamiseen. Ilmeisesti koko joukkueelle ei voi siis kääntää selkäänsä yhden pelaajan takia. Kuitenkin esim. 90-luvun alkupuolella Suomessa oli huomattava määrä Anaheim Mighty Ducks-faneja Selänteen siellä pelatessa, nykyään kyseisen joukkueen kannattajia näkee yllättävän vähän. Onko kaikki nämä Anaheim-fanit kuolleet sukupuuttoon, vai voisiko kyseessä olla jonkinlainen yhteen henkilöön liittyvä joukkueen kannattaminen. Samaa voidaan luultavasti kysellä Montreal Canadiensin kohdalla - Sakun sieltä poistuttua, Montrealin paidat tulevat katoamaan katukuvasta.
Miksei asia sitten toimi toisin päin? Jos kannattamani seuran pelaajksi tulee pelaaja, joka saa aikaiseksi oksennusrefleksin, onko minun joka tapauksessa heilutettava joukkueen lippua oksennuspussi sylissä? Mielestäni ei, mutta voin olla tässäkin asiassa väärässä. Toisaalta olisi mukava kuulla miksi minun pitäisi?