Onko oikein vai väärin?

• 2 747
  • 56

Että jatkoaika.comiin tuli suljettu osasto johon vain sisäpiiriläiset saa kirjoittaa?

• Aivan oikein. Mestarit erotellaan kämmäreistä kuten VPS:n junioreissa.

Ääniä: 24 17,4%
  • Aivan sama.

Ääniä: 42 30,4%
  • Typerää. Jo VPS:n junnuista sen huomaa että loppujen lopuksi tämä tappaa kaiken.

Ääniä: 72 52,2%

• Äänestäjiä
    138

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Aivan samaa... Mä en päässyt ja mua se ei vaivaa yhtään.. Pääasia on, että rakkaalle NHL-palstalle pääsee ja olen varma, että konkarit jatkavat kuitenkin sinne kirjoittamista. Kyllä meidän "tavallisten ihmisten" (B-kansalaisten) mielipiteet ovat hyvinkin mielenkiintoisia joskus... Flonaldo voi mun puolesta kirjoittaa kaikki Vancouver-jutut vaikka sinne teidän palstalle..

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: rahvas vs. munanimurinki, round 1

Viestin lähetti sampio

Hoi mies! Missä kohden olen väittänyt sinua katkeraksi ja tietäväni sinun motiivisi? Kirjoitin seuraavaa: Ehkä itse olet aidosti harmistunut, mutta monet ovat kyllä selkeästi katkeria, kateellisia tai muuten vain suomalaiskansallisia.
Ja sillä edellisellä lauseella tarkoitin nimenomaan muita, en kohdistanut sitä sinulle.
Hmm... no, ehkä minä tein itse hätäisen analyysin, koska olin löytäväni viestistäsi itseenikin kohdistetun tämän katkeruuskysymyksen...

Rahvas vastaan munanimurinki? Voi lapsellisuus sentään! Näytäpä yksikin viesti, missä olen imeskellyt moderaattoreiden munaa! Tai edes yhdeltä valitulta yksikin viesti vastaavasta, hyvin epämielyttävästä toimenpiteestä. Minä en ole suljettuun pyrkinyt, minut on sinne valittu. En tiedä, tulenko koskaan kirjoittamaan sinne mitään, mutta jonkin sortin kunnianosoituksena valinnan kuitenkin koen. En palkintona huulteni käytöstä.
Ihan kaikkea en aina tarkoita kirjaimellisesti, kuten en myöskään tätä munanimurinkiä. Se nyt oli vain sellainen ilmaus, jolla tarkoitin tätä "sisäpiiriryhmää". En tarkoittanut tällä ilmauksella munan imua kirjaimellisesti, enkä esim. perseennuolemista tai mitään muutakaan. Se nyt on vaan ainakin minun tuttavapiirissäni tällainen huumorisanonta.

Rauhoittukaa lapset.
Tämän on parempi olla suunnattu jollekin muulle, kuin minulle... ;)

Nyt sinne viikonlopun viettoon...

[EDIT: QUOTE:t kuntoon...]

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
SUOMI
Aika sama

Suhtaudun jokseenkin neutraalisti koko juttuun koska oletan ettei jaottelu juurikaan heilauta elämääni. Parhaimmillaan SO saa "tavalliset" kirjoittelijat parantamaan kirjallista ulosantiaan ja pahimmillaan katkeroittaa. Aikuinen ihminen tuskin kovin pahasti voi "rannalle jäämisestä" mieltään pahoittaa, joskin jos nämä sivut olisivat minulle SE paikka jossa koen ilot ja surut niin vilttiketju harmittaisi. Itsestäni ei myöskään koskaan tule näille sivuille himokirjoittajaa johtuen ylimääräisen ajan vähäisyydestä. Lopuksi käsi sydämelle kysymys: Olisinko harmistunut mikäli kuukauden sijaan olisinkin kirjoittanut keskustelupalstalle jo alusta asti? Hmm, hieman olisin harmistunut, en takuulla katkeroitunut enkä missään nimessä alkaisi asiasta purnaamaan.

Siitä VPS:n junnutoiminnasta sen verran että tuollainen on HÄRSKIÄ, TÖRKEÄÄ, JA KUVOTTAVAA. Lapsia ei pidä mennä jenkkityyliin jakamaan hyviin ja huonoihin.

Shane

Jäsen
Joo, kyllä taitaa Jatkoaika.com jäädä ainakin keskustelupalstan osalta, otteluraportteja kyllä varmaan tulen jatkossakin lukemaan.

En kertakaikkiaan voi ymmärtää tämän kastijaon tarkoitusta. Onko siinä järkeä, että kun valioluokka keskustelee aiheesta, johon itsekin haluaisi osallistua, niin täytyy avata uusi otsikko samasta aiheesta johonkin toiseen foorumiin?

En myöskään ymmärtä perusteluja "turhista aiheista", joita valioluokka ei voi suvaita. Jos aihe on kaikkien mielestä turha, eikä siihen kukaan vastaa, niin silloinhan se putoaa ekalta aihelistalta pois jo parissa tunnissa.

Jos näitä turhia viestejä halutaan poistaa, niin eikö olisi parempi antaa esim. varoitus jokaisesta turhasta viestistä, ja sitten esim. kolmesta varoituksesta tulisi parin viikon pelikielto?

Enkä myöskään voi kiistää katkeruuttani siitä, että en päässyt valiojoukkoon, sillä yhtäkään yhden/kahden rivin turhaa viestiä en ole tänne kirjoittanut (lukuunottamatta sitä kertaa, kun kysyin Tj:ltä, että miksi en päässyt JYPin sivuille sisään. Silloin en hölmöyksissäni tajunnut/muistanut lähettää yksityisviestiä). No syyt siihen "ymmärrän":
1) En ole kenenkaan moderaattorin tai vastaavan "kalakaveri", esim irc-kanavilla en ole ikinä käynyt.
2) Rekisteröidyin vasta hiljattain.

Saapa nähdä, miten tuossa viikonlopun aikana "rauhoittuu", vai oliko tämä kenties viimeinen viestini Jatkoaikaan. Nyt ainakin tuntuu siltä.

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Re: Re: Onko oikein vai väärin?

M@rko77:
Kuten sanoin, otan selvää tuon kahtiajaon oikeudellisesta perusteesta ja siitä, rikkooko tuo sananvapautta..:mad:
-Ei riko, sillä kenenkään sananvapautta ei ole rajoitettu. Kaikki ajatukset, olivat ne sitten Kalevalan jatko-osaksi tarkoitettuja, oikoluettuja esseitä tai kahden sanan mittaisi "Jokerit haisee"-tsättejä, tulevat JA:ssa edelleen esille. Kysymys on pikemminkin siitä, mistä on järkevää puhua ja missä.

Rajoittaako se sananvapautta, ettei pääse sanomaan asiaansa Linnan juhliin? Saman asian voi kuitenkin saada esille vaikka lehtien yleisönosastoilla.

(Ja nyt varmaan joku veti palon nokkaansa tästäkin ja ryntää pian kiljuvana jalopeurana kimppuun elitismi-keihäs tanassa...)

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Väärin.

Viestin lähetti BigRedBob
Miten se palvelee jatkoaika.com:in etuja, että nyt ne, jotka eivät päässeet Suljetulle Osastolle voivat alkaa paukuttaa partaansa tippaakaan säästelemättä ja minkäänlaisesta korrektiudesta piittaamatta täällä B-rapussa?

Mä en jotenkin kyllä tohon usko, luultavasti kuitenkin kaikki samat pärstät hengaavat kuitenkin perinteisillä osastoilla.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Re: Re: Re: Onko oikein vai väärin?

Viestin lähetti Monte-Cristo

-Ei riko, sillä kenenkään sananvapautta ei ole rajoitettu. Kaikki ajatukset, olivat ne sitten Kalevalan jatko-osaksi tarkoitettuja, oikoluettuja esseitä tai kahden sanan mittaisi "Jokerit haisee"-tsättejä, tulevat JA:ssa edelleen esille. Kysymys on pikemminkin siitä, mistä on järkevää puhua ja missä.

Rajoittaako se sananvapautta, ettei pääse sanomaan asiaansa Linnan juhliin? Saman asian voi kuitenkin saada esille vaikka lehtien yleisönosastoilla.

(Ja nyt varmaan joku veti palon nokkaansa tästäkin ja ryntää pian kiljuvana jalopeurana kimppuun elitismi-keihäs tanassa...)

Sananvapautta rajoitetaan, koska kaikki eivät pääse ottamaan osaa Suljetun Osaston keskusteluun (nimihän oli SULJETTU osasto). Juuri meidän, jotka eivät sinne voi kirjoittaa, sananvapautta ON RAJOITETTU! Asiaan palataan..

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Re: Re: Re: Re: Onko oikein vai väärin?

Viestin lähetti M@rko77
Sananvapautta rajoitetaan, koska kaikki eivät pääse ottamaan osaa Suljetun Osaston keskusteluun (nimihän oli SULJETTU osasto). Juuri meidän, jotka eivät sinne voi kirjoittaa, sananvapautta ON RAJOITETTU! Asiaan palataan..

Pulitzerin palkinto odottaa...

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Onko oikein vai väärin?

Viestin lähetti juntti

Olen ymmärtänyt, etä opiskelet viestintää yliopistolla, etkä tiedä rikkooko tämä sananvapautta. Mietipäs joohan.

Nim. "Rikkooko Helsinginsanomat sananvapautta kun pääkirjoitukseen ei saa kirjoittaa kukaan muu kuin päätoimittaja tai hänen valtuuttamansa henkilö"

En ole alan asiantuntija, vaikka opiskelija olenkin..Proffat ja lakimiehet Journalistiliitossa ovat tällaisia ongelmia varten (heihin SAA ottaa yhteyttä)..;)

Mitä nimimerkkiisi tulee, niin ei riko, koska pääkirjoituspalsta on varattu päätoimittajalle tai hänen valtuuttamalleen toimittajalle. Suljettua osastoa ei voi verrata pääkirjoitukseen vai voiko? Mielestäni ei. Tässä tapauksessa meitä muita "syrjitään" jättämällä meidät valittujen ulkopuolelle. Tässähän on vaikka mitä pointteja lakimiehille..:D

theref

Jäsen
M@rko77

Lopeta nyt ihan oikeasti tuo vänkääminen ja itsestäsi ... tekeminen. Tämä nyt oli tällainen ratkaisu tällä kertaa. Ei se Rööri Kornerikaan ikuinen ollut.
Tässä ei rajoiteta sananvapautta millään tavalla, ei minkään lakipykälien mukaan. Tai jos rajoitetaan, niin varmaankin kerrot minulle esimerkin kuinka minä voisin hoitaa tuon asian josta jo mainitsinkin.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hei haloo!

Tämä ketju on muuten aika hyvä käytännön esimerkki siitä miksi suljettu osasto puolustaa paikkaansa. Moderaattorit avasivat täällä vapaassa keskustelussa otsikon nimeltä Suljettu osasto, jonka jälkeen käsittääkseni(korjaa Jaska85 jos olen väärässä) 16-vuotias veijari on avannut kaksi muuta ketjua, jossa käsitellään tismalleen samaa aihetta. Okei kyseessä on vapaa keskustelu, mutta tämmöisen jälkeen ainakin näiden otsikoiden avaaja on aika heikoilla väittäessään suljettua osastoa tarpettomaksi. Mitä tulee itse suljettuun osastoon pidän sitä hyvänä ideana enkä todellakaan pidä itseäni millään lailla muita parempana ihmisenä. Ja aivan takuuvarmasti tulen ottamaan osaan kaikkia itseäni kiinnostaviin keskusteluihin riippumatta mille osastolle ne on kirjoitettu.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: M@rko77

Viestin lähetti theref
"Kuten sanoin, otan selvää tuon kahtiajaon oikeudellisesta perusteesta ja siitä, rikkooko tuo sananvapautta.."

Otapa selvää ja kerro sitten meille muillekin. Otapa samalla selvää, rikkoiko Iobox.fi minun sananvapauttani lopettamalla palvelunsa Suomessa ja lakkauttamalla sähköpostiosoitteeni?

Mitään en palvelusta maksanut, mutta sähköpostielämäni tukahdutettiin ilman että minulta kysyttiin mitään!

Sähköpostipalvelun lopettaminen ei rikkonut sananvapautta, koska tarjolla on muitakin ilmaisia mailiosoitteita (vai oletko riippuvainen yhdestä ainoasta?). Lisäksi sähköpostin puuttuminen ei rajoita sanomisiasi eikä syrjäytä sinua mistään, mutta tällainen kahtiajako keskustelijoiden välillä pakostakin tekee sen.

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Viestin lähetti M@rko77
En ole alan asiantuntija, vaikka opiskelija olenkin.

No kyllä ainakin avoimen yliopiston puolella aikoinaan jo appron tasolla opetettiin sananvapaudesta juuri se, että julkaisupakkoa ei ole kenelläkään; päätoimittaja viime kädessä vastaa kaikesta julkaistusta ja on siten oikeutettu julkaisemaan mitä haluaa ja millä osastolla haluaa.

Mietin muuten tuossa syytä siihen, että jotkut ottavat tämän asian kovin henkilökohtaisesti. Minua asia taas ei haittaa, oikeastaan päinvastoin. Mahtaisiko syynä olla se, etten ole tuonne jääkiekkopuolelle juuri mitään kirjoitellut, koskapa harrastelijaan verrattuna asiaan paremmin perehtyneitä on lukematon määrä, ja minulle riittää hyvin se, että pääsen heidän tekstejään lukemaan. Vapaata keskustelua (johon siis 99% viesteistäni on suunnattu) taas voi käydä muuallakin, joten minulta ei tavallaan ole viety mitään pois.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Re: Hei haloo!

Viestin lähetti Birkku
Tämä ketju on muuten aika hyvä käytännön esimerkki siitä miksi suljettu osasto puolustaa paikkaansa. Moderaattorit avasivat täällä vapaassa keskustelussa otsikon nimeltä Suljettu osasto, jonka jälkeen käsittääkseni(korjaa Jaska85 jos olen väärässä) 16-vuotias veijari on avannut kaksi muuta ketjua, jossa käsitellään tismalleen samaa aihetta. Okei kyseessä on vapaa keskustelu, mutta tämmöisen jälkeen ainakin näiden otsikoiden avaaja on aika heikoilla väittäessään suljettua osastoa tarpettomaksi. Mitä tulee itse suljettuun osastoon pidän sitä hyvänä ideana enkä todellakaan pidä itseäni millään lailla muita parempana ihmisenä. Ja aivan takuuvarmasti tulen ottamaan osaan kaikkia itseäni kiinnostaviin keskusteluihin riippumatta mille osastolle ne on kirjoitettu.
Yhden toisen ja siinä käsitellään samaa asiaa mutta eri tavalla. Tämä oli "vain" äänestys tarkoitukseen ja jos sä kerran otat tästä noin kovasti pattia niin senku.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.

Viestin lähetti M@rko77

En ole alan asiantuntija, vaikka opiskelija olenkin..Proffat ja lakimiehet Journalistiliitossa ovat tällaisia ongelmia varten (heihin SAA ottaa yhteyttä)..;)

Mitä nimimerkkiisi tulee, niin ei riko, koska pääkirjoituspalsta on varattu päätoimittajalle tai hänen valtuuttamalleen toimittajalle. Suljettua osastoa ei voi verrata pääkirjoitukseen vai voiko? Mielestäni ei. Tässä tapauksessa meitä muita "syrjitään" jättämällä meidät valittujen ulkopuolelle. Tässähän on vaikka mitä pointteja lakimiehille..:D
No nyt kun puhutaan laista niin mitä meinaatte tehdä mikäli j:aika rikkoisikin lakia? lopettaa toiminnan? paljon olen minäkin typeriä kirjoitellut mutta HALOO...

jopa minä tunnen itseni liian vanhaksi lasten seurassa...

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Kai se nyt on selvää, että jotkut jatkoajassa osaavat kirjoittaa huomattavasti paremmin kuin toiset ja toisilla ei ole sanottavaa kuin tsättiviestien verran. Ne hyvätkin tekstit valitettavasti joskus hukkuvat tsättiviestitulvaan, parempi, että ne on helppo lukea tuolta suljetun osaston puolelta kuin että niitä pitäisi etsiä sieltä tsättiviestien joukosta.

Suljetulla osastollakin on eri tasoisia kirjoittajia eikä varmaan kukaan rajoita kirjoitteluaan pelkästään suljetulle osastolle, jos haluaa suljetun osaston oikeudet, ei tarvitse kuin kirjoittaa hyvin.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Onko oikein vai väärin?

Viestin lähetti Andrej

No kyllä ainakin avoimen yliopiston puolella aikoinaan jo appron tasolla opetettiin sananvapaudesta juuri se, että julkaisupakkoa ei ole kenelläkään; päätoimittaja viime kädessä vastaa kaikesta julkaistusta ja on siten oikeutettu julkaisemaan mitä haluaa ja millä osastolla haluaa.

Sitten teille opetettiin myös se, että tuohon pitää olla PAINAVAT SYYT: mitä painavia syitä on siihen, että keskustelu suljetaan -200 hengen keskusteluryhmäksi? Ilmeisesti muiden mielipiteet ovat sen verran ala-arvoisia, ettei heidän kirjoituksiaan kaivata. Eli: uutinen pitää julkaista, mikäli se ei ole ko.maan lakien vastainen uutinen. Mikäli se (uutinen) ei lakia riko, niin se tulee julkaista. Olen tehnyt jo monta lehtijuttua ja tiedän yhtä sun toista toimittajan urasta.

Muut ovat jo vetäneet vettä keuhkoihin kirjoituksestani, mutta minä nyt olen tällainen mediakriitikko tyyliin "Maailma sanojen vankina". Kriitikoita pitää aina olla, eikö?

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Onko oikein vai väärin?

Viestin lähetti M@rko77
Sitten teille opetettiin myös se, että tuohon pitää olla PAINAVAT SYYT

Itse asiassa ei. Tuo on toki moraalin kannalta totta, mutta ei lakipykälien. Tai sitten olen käsittänyt jotain todella rankasti väärin. Ja siksi toisekseen: eihän tässä ole kyse perinteisestä toimitustyöstä, vaan enemmänkin yleisönosastosta tai jostain alakertatyypisestä mielipidekirjoituksesta.

Lisäksi vielä muistuttaisin, että me EMME ole toimittajia, me olemme tavallisia lukijoita. Kukaan ei ole tilannut meidän kirjoituksiamme.

mitä painavia syitä on siihen, että keskustelu suljetaan -200 hengen keskusteluryhmäksi?

Kyllähän tuolla tuo viestimäärän tulviminen yli äyräidensä on mainittu. Ja olen edelleenkin sitä mieltä, että ylläpitäjät saavat tehdä just niinkuin tykkäävät, meillä peruskäyttäjillä on vapaus hyväksyä heidän kulloisetkin päähänpistonsa tai tyytyä valittamaan / poistumaan paikalta. Raakaa, mutta totta.

Eli: uutinen pitää julkaista, mikäli se ei ole ko.maan lakien vastainen uutinen. Mikäli se (uutinen) ei lakia riko, niin se tulee julkaista.

Ei pidä paikkaansa. Portinvartija-termi lienee tuttu? Toimitustyössä joudutaan pakostakin karsimaan ne olennaiset asiat uutistulvasta.

Kriitikoita pitää aina olla, eikö?

Toki. Et kai kuitenkaan kiellä kritisoimasta kritiikkiäsi? :)

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Aivan sama. Jos pojille pitää saada uusia hiekkalaatikoita, niin siitä vaan. Minulle riittää vallan mainiosti vapaata keskustelua ja SM-liiga -foorumi. :)

Viimeksi muokattu:

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Huuhaa
VPS:n junioreista en tiedä, mutta naurettavaa pelleilyähän tämä tällainen erottelu ja luokittelu on, jossa ihmiset jaetaan hyviin, ja huonoihin ihmisiin, vaikkei sitä Suljetulle Osastolle päässeiden taholta myönnetäkään/suoraan sanotakaan. Kumma muuten, kun tätä viestiketjua, tai edes tiettyjä viestejä ei ole poistettu ylläpitäjien toimesta.... Kohta katkerien "huonojen ihmisten" kirjoitusoikeudetkin varmaan lähtevät, kun Jatkoajasta kirjoitetaan (ja kohta puhutaankin) negatiiviseen sävyyn....
Helvetin tarkasti ollaan yritetty sallia arvostelu. Helvetin tarkasti on yritetty vastata asiallisiin ja asiattomiin kysymyksiin vaikka nähtävästi myös helvetin tarkasti on vältetty niitä vastauksia lukemasta. Helvetin vähän on lähtenyt oikkareita ja vielä vähemmän (ei yhtäkään?) Jatkoajan arvostelusta. Jos pahalta tuntuu niin voit lukea noita vastauksia tuolta toisesta ketjusta. Jos ei auttanut, niin sitten voit edelleen jatkaa päätöksen haukkumista. Sellaista on vastarannankiiskien likvidointi meillä päin. Raakaa on peli, mutta raakoja on miehetkin.

Ihan erityisesti sitä varten ylläpidon toimesta avattu ketju varmaan kertoo sinun logiikallasi myös keskustelun ja arvostelun tukahduttamisesta?

Tässä vaiheessa minä toivoisin, että M@rko77 olisi oikeassa ja joku Sananvapausrambo tulisi ja pistäisi kuulan/kuulia Jatkoaikaan ja samalla minun päähäni. Ollaan me sellaisia konnia. Valitettavasti M@rko77 on taas väärässä ja tätä eloa on pakko jatkaa.

Miksi helvetissä me vaivaudutaan? Ei pysty käsittämään. Ai niin. Onhan täällä joku sata muutakin kirjoittajaa, ja muutama kymmenentuhatta lukijaa päälle, jotka eivät uudesta, ilmaisesta ja vapaaehtoistyönä järjestetystä palvelusta kaada sontaa niskaan - pi-tää a-ja-tel-la nii-tä mui-ta. Pi-tää a-ja-tel-la nii-tä mui-ta. Pi-tää a-ja-tel-la nii-tä mui-ta.

Ei vain meinaa silti helpottaa. Kokeilen seuraavaksi kiroilemista ihan IRL.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Muksu

Tässä vaiheessa minä toivoisin, että M@rko77 olisi oikeassa ja joku Sananvapausrambo tulisi ja pistäisi kuulan/kuulia Jatkoaikaan ja samalla minun päähäni. Ollaan me sellaisia konnia. Valitettavasti M@rko77 on taas väärässä ja tätä eloa on pakko jatkaa.

Voi kiitos! Mikä sinä olet sanomaan, kuka on oikeassa ja kuka väärässä? Juuri tuollaisten takia tänne Jatkoaikaan on niin mukava tulla vierailemaan..Tänään puhuin erään moderaattorin kanssa ja hänen kanssaan on asiat puhuttu halki..Mitäpä muuta HIFK -fanilta odotin, kun tuollaista päänaukomista..

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Olen tämänhetkisen enemmistön kannalla. Palstan taso ei laske mielestäni mihinkään, olivat tänne "3.luokan" puolella jääneet roskasakkia tai eivät. Minulle on aivan sama, jakavatko nämä sisäpiiriläiset tietojaan jossain Suljetulla alueella, sanon vain, että tuosta hommasta ei tule yhtään mitään.
Jos tarkoitus oli nostaa palstan tasoa niin kyllä naurettavan huonosti siinä epäonnistutaan, osa kirjoittajista varmasti lähtee tämän jälkeen.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Jäitä, Jäitä - Muksu

Tämä teidän vapaaehtois hommanne ei ole elämää suurempi eikä varsinkaan kenenkään meidän kirjoittajien kirjoitus.

Miten Irwin sen aikoinaan sanoi:

"Vain elämää
ei sen enmpää
on kaikki tää
koita ymmärtää"

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante, itseasiassa tuossa kohtaa minulta ne hihat sitten paloivatkin. Tai oikeastaan ajattelin, että perkele, kyllä nyt yhden viestin voi pistää vähän tunteellakin tähän. Tuossa vaiheessa taisi olla kolme tuntia kirjoittamista takana - pääasiassa sama kysymys uudestaan ja uudestaan. Siellä toisessa ketjussa silti menin vielä aika reippaasti kieli poskessa.

Joka tapauksessa olet aivan oikeassa, kypsymisellä ei tässä nyt saavuteta kovin paljoa. On vain helvetin raskasta yrittää kertoa, että se pallo on sininen kun samat naamat koko ajan aukovat punaisen pallon ostamisesta ja vaativat moiselle räävittömyydelle perusteita. Jotta eiköhän tuo yksi viesti tuossa mene muiden seassa ja eiköhän se professori sitten M@rkollekin kerro, että mikä minä olen sanomaan.

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Mediakritiikkiä...

Viestin lähetti M@rko77
Sitten teille opetettiin myös se, että tuohon pitää olla PAINAVAT SYYT: mitä painavia syitä on siihen, että keskustelu suljetaan -200 hengen keskusteluryhmäksi?

Aivan sama painava syy kuin Hesarilla on jättää yleisönosastollaan julkaisematta valtaosa kirjoituksista: laatu pysyy korkeana. Eihän Jatkoaika mikään Hesari ole, mutta ei käsittääkseni tuo vertaus on muuten aika pätevä... Samoin lehdillä ON oikeus jättää jollakin tavalla itsensä loukatuksi kokeneen ihmisen vastinekirjoitus julkaisematta, jos se on loukkaava tai muuten lehden linjan vastainen. Edelleen lehdillä ON täysi oikeus jättää jonkin tietyn henkilön kirjoitukset säännönmukaisesti julkaisematta (ja niin tehdäänkin). Päätäntävalta on aina toimituksella.

Eli: uutinen pitää julkaista, mikäli se ei ole ko.maan lakien vastainen uutinen. Mikäli se (uutinen) ei lakia riko, niin se tulee julkaista. Olen tehnyt jo monta lehtijuttua ja tiedän yhtä sun toista toimittajan urasta.

Siihen nähden olet aika pahasti hakoteillä. Kuten Andrej jo totesikin, me emme kirjoita tänne keskustelupalstalle uutisia. Sen tekee toimitus. Tämä on verrattavissa mielipidepalstaan, ja sinne tulevien kirjoitusten kohdalla pätevät eri säännöt kuin toimituksellisen aineiston.

Muut ovat jo vetäneet vettä keuhkoihin kirjoituksestani, mutta minä nyt olen tällainen mediakriitikko tyyliin "Maailma sanojen vankina". Kriitikoita pitää aina olla, eikö?

Joo pitää, mutta kohteesi on väärä. Ei keskustelupalsta ole sellainen media, joka käyttäisi valtaa ja jonka toimintaa siksi tulisi kritisoida. Ei keskustelupalsta ole neljäs valtiomahti eikä mikään yhteiskunnan portinvartija tai mielipiteiden muokkaaja. Tämä on tila samalla tasolla käytävälle, horisontaaliselle viestinnälle, eikä se tilanne tämän palstauudistuksen myötä juuri muutu - paitsi samantasoisuus vähän kärsii.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy