Onko oikein vai väärin?

• 2 745
  • 56

Että jatkoaika.comiin tuli suljettu osasto johon vain sisäpiiriläiset saa kirjoittaa?

• Aivan oikein. Mestarit erotellaan kämmäreistä kuten VPS:n junioreissa.

Ääniä: 24 17,4%
  • Aivan sama.

Ääniä: 42 30,4%
  • Typerää. Jo VPS:n junnuista sen huomaa että loppujen lopuksi tämä tappaa kaiken.

Ääniä: 72 52,2%

• Äänestäjiä
    138

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Hyviä perusteluja kaivataan.

Ja tämä VPS:n junnu juttu on semmonen että kun pojat täyttää 10 niin ne erotellaan kahteen eri joukkueeseen: kehityskelpoisiin ja ikisurkeisiin ja siirtyminen myöhemmin joukkueiden välillä on hirvittävän vaikeaa. Tämän vuoksi vps ei oikeen menesty näissä kaikki pelaa jutuissa. Ja lienee sanomattakin selvää että heitä kohdellaan seurassa aivan eri tavalla.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki , Liverpool ,sympatiat HPKlle
Väärin !

Olen varma että kastijako syntyy vaikkei moderaattorit sitä toivokkaan ja "lurkkereiden" määrä tulee nousemaan ja keskustelun taso muilla palstoilla laskemaan :mad:

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummalliselta tuntuu jotenkin tämä erottelu ja on vaikea nähdä sen tarkoitusta ja saatavaa hyötyä. Tulee tunne että nyt kun harvat ja valitut saavat kirjoittaa omaan ryhmäänsa, muihin ryhmiin voi kirjoittaa ihan mitä sattuu kun ei olla päästy tuohon korkeampitasoisten keskustelijoiden joukkoon. Eli uskon tämän alentavan keskustelujen yleistä tasoa.

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan sama...

Hirveä melu turhasta asiasta.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Jaska85
Hyviä perusteluja kaivataan

Kuten sanoin, otan selvää tuon kahtiajaon oikeudellisesta perusteesta ja siitä, rikkooko tuo sananvapautta..:mad:

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan sama, en tiedä VPSn junnuista yhtään mitään.

Jos tarkoitetaan jotain muuta niin on se Väärin, Epäreilua, Törkeetä, Epäurheilijamaista, Hirveetä, Kauheetä, Epädemokraattista, Ihmisoikeuksien luokkaamista, Ei kivaa ja vielä Valitettavaa. (Minä valitan aina kaikesta).

Mutta ennen kaikkea Surullista :( .

Huuhaa

Jäsen
VPS:n junioreista en tiedä, mutta naurettavaa pelleilyähän tämä tällainen erottelu ja luokittelu on, jossa ihmiset jaetaan hyviin, ja huonoihin ihmisiin, vaikkei sitä Suljetulle Osastolle päässeiden taholta myönnetäkään/suoraan sanotakaan. Kumma muuten, kun tätä viestiketjua, tai edes tiettyjä viestejä ei ole poistettu ylläpitäjien toimesta.... Kohta katkerien "huonojen ihmisten" kirjoitusoikeudetkin varmaan lähtevät, kun Jatkoajasta kirjoitetaan (ja kohta puhutaankin) negatiiviseen sävyyn....

Viimeksi muokattu:

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Minun on perin vaikea uskoa että kovinkaan moni jatkoaikalaisista siirtyy yksinomaan Suljetulle osastolle. On tietysti melko oletettavaa että joillekin näin käy ja samalla koko ajatuksen vastareaktiona osa ihmisistä boikotoi ja lopettaa koko sivustojen käyttämisen. Mutta kunhan tässä on tätä myrskyä vesilasissa tarpeeksi vauhkottu ja vatkattu, niin se laantuu ja hiljenee. Vastaan siis "aivan sama".

Aika paljastaa kuinka eksklusiiviseksi Osasto muodostuu ja kuinka paljon sen olemassaolo vaikuttaa muihin osioihin. Periaatteessa se kuitenkin moderaattoreiden esille tuomana ideana kiehtoo ja viehättää minua. Välillä on todella turhautunut olo kun avaa palstan ja huomaa että "Eijumalauta! Taas on jatkoaikalaisiin iskenyt ihmeellinen kirjoitusvimma" - ja sivut ovat täynnä mitä merkillisimpiä otsakkeita, puhumattakaan kymmenistä - pahimmillaan sadoista - viesteistä itse ketjuissa. Tähänhän ongelmaan Suljettu on avattu, eri asia sitten kuinka hyvin se toimii. Toivottavasti hyvin.

Ja kyllä, meikäläisen nimi on listalla vaikka sähköpostia en olekaan saanut (ehkä sitä ei ole edes vielä lähetetty?). Olen siis yksi n. 200 "head-casesta" ja paremmasta ihmisestä:)

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Väärin.

Miten se palvelee jatkoaika.com:in etuja, että nyt ne, jotka eivät päässeet Suljetulle Osastolle voivat alkaa paukuttaa partaansa tippaakaan säästelemättä ja minkäänlaisesta korrektiudesta piittaamatta täällä B-rapussa?

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Re: Re: Onko oikein vai väärin?

Viestin lähetti M@rko77

Kuten sanoin, otan selvää tuon kahtiajaon oikeudellisesta perusteesta ja siitä, rikkooko tuo sananvapautta..:mad:

voinks mä saada rahaa jos toi rikkoo sananvaltaa,mä sain ainakin henkisiä traumoja,saiko muut?:D :D :D
Ei vaan tosissaan,aika typerää...ehkä

JanJ

Jäsen
Re: Väärin.

Viestin lähetti BigRedBob
Miten se palvelee jatkoaika.com:in etuja, että nyt ne, jotka eivät päässeet Suljetulle Osastolle voivat alkaa paukuttaa partaansa tippaakaan säästelemättä ja minkäänlaisesta korrektiudesta piittaamatta täällä B-rapussa?

Keskusteluja ja keskustelijoita on monenlaisia.
Mielestäni tässä ei ole mikään paremmuusluokittelu vaan
palautteen pohjalta tehty ratkaisu jota on pyöritelty jo vuoden verran.

Myös tekijöiden parissa on monenlaista kantaa asiaan.
Itse en "konkaripalstasta" ideana pidä.
Ehkä olen sitten enemmän tällainen "B-rapun keskustelija"......

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Re: Väärin.

No pitääkös siitä ottaa niin paljon itseensä, että se parta alkaa pärisemään.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Väärin.

Viestin lähetti sampio

Henkilökohtaisesti en ota asiaa ollenkaan mitenkään itseeni, päinvastoin, kuten tuolla toisessa aihetta koskevassa ketjussa sanoinkin, että todennäköisesti en kirjoittaisi koko SO:lle, jos joku niin hölmö olisi, että minut sinne valitsisi, koska en suosi moista kahtiajakoa eli kastijärjestelmää lainkaan.

Olen vain huolestunut SO:n ulkopuolisen Jatkoaika-keskustelun tasosta kahtiajaon jälkeen.

(Ymmärrän kyllä, että itse SO:lle valittuna koet kaikki SO:a vastaan suunnatut kommentit ulkopuolelle jääneiden katkerana tilityksenä, mutta aina asia ei ole näin.)

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Viestin lähetti M@rko77

Olen ymmärtänyt, etä opiskelet viestintää yliopistolla, etkä tiedä rikkooko tämä sananvapautta. Mietipäs joohan.

Nim. "Rikkooko Helsinginsanomat sananvapautta kun pääkirjoitukseen ei saa kirjoittaa kukaan muu kuin päätoimittaja tai hänen valtuuttamansa henkilö"

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Re: Re: Väärin.

Viestin lähetti sampio

tämä kertoo sen että myös hiukan heikommat kirjoittajat voivat päästä A-Rappuun.

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Suljettu osasto pääsi yllättämään minut täysin puskista, elin siinä harhakuvassa, että JA:a ei ole mitään syytä muuttaa minkäänlaiseksi A ja B luokan kirjoittajien yhteisöksi kuten Kiekkopesä aikoinaan...

Itseäni ei hirveästi harmita, koska seuraan pääasiassa keskusteluja kirjoittamatta niille. Periaatteeni sotii kuitenkin kahtiajakoa vastaan.

Toivottavasti SO onnistuu päämäärässään (mikä se ikinä onkaan), eikä tee hallaa muille keskustelupalstoille.

theref

Jäsen
M@rko77

"Kuten sanoin, otan selvää tuon kahtiajaon oikeudellisesta perusteesta ja siitä, rikkooko tuo sananvapautta.."

Otapa selvää ja kerro sitten meille muillekin. Otapa samalla selvää, rikkoiko Iobox.fi minun sananvapauttani lopettamalla palvelunsa Suomessa ja lakkauttamalla sähköpostiosoitteeni?

Mitään en palvelusta maksanut, mutta sähköpostielämäni tukahdutettiin ilman että minulta kysyttiin mitään!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Väärin.

Henkilökohtaisesti en ota asiaa ollenkaan mitenkään itseeni, päinvastoin, kuten tuolla toisessa aihetta koskevassa ketjussa sanoinkin, että todennäköisesti en kirjoittaisi koko SO:lle, jos joku niin hölmö olisi, että minut sinne valitsisi, koska en suosi moista kahtiajakoa eli kastijärjestelmää lainkaan.

Olen vain huolestunut SO:n ulkopuolisen Jatkoaika-keskustelun tasosta kahtiajaon jälkeen.

(Ymmärrän kyllä, että itse SO:lle valittuna koet kaikki SO:a vastaan suunnatut kommentit ulkopuolelle jääneiden katkerana tilityksenä, mutta aina asia ei ole näin.)

En usko, että keskustelun taso laskee sen erikoisemmin tämän uuden palstan jälkeen. Eihän nyt kukaan jaksa kirjoittaa mitään eepoksia sinne samaan tahtiin, kuin lyhyempiä kommentteja tänne ja muille vapaille palstoille. Ja jos jonkun 'ylimyksen' mietteet kuuluvat selkeästi vaikkapa sm-liigan puolelle, kirjoittaa hän tekstinsä edelleenkin aivan normaalisti sinne.

Kuten jo jossain aikaisemmin mainitsinkin, luulen osallistuvani edelleenkin eniten vapaan, maajoukkueen ja nhl:n palstoille ja suljetulle siinä tapauksessa, että asiantuntemukseni hyvään keskusteluun riittää. Ja uskon, että näin on myös monen muun valitun kohdalla.

Lopuksi kallehin BRB, ei näitä kommentteja voi oikein muuksikaan tulkita. Ehkä itse olet aidosti harmistunut, mutta monet ovat kyllä selkeästi katkeria, kateellisia tai muuten vain suomalaiskansallisia. Ja onhan tästä nyt kastijärjestelmä kaukana.

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi

Viestin lähetti M@rko77

Älä pelleile. Ei tuossa ole mitään epäselvää. Sananvapaus on kaikilla, mutta julkaisuvelvollisuutta ei ole kellään, ei myöskään Jatkoajan ylläpitäjillä.

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten sanoin, otan selvää tuon kahtiajaon oikeudellisesta perusteesta ja siitä, rikkooko tuo sananvapautta..

Uuhh.. :D

En tosin itsekään oikein pidä tästä ideasta, mutta pitänee seurailla palstaa ennen kuin teilaa kokonaan.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
rahvas vs. munanimurinki, round 1

Viestin lähetti sampio
Lopuksi kallehin BRB, ei näitä kommentteja voi oikein muuksikaan tulkita. Ehkä itse olet aidosti harmistunut, mutta monet ovat kyllä selkeästi katkeria, kateellisia tai muuten vain suomalaiskansallisia. Ja onhan tästä nyt kastijärjestelmä kaukana.
Ehkä, ehkä ei, turhahan minun on mitään sanoa, sinähän tiedät varmaan kaiken motiiveistani, nyt kun tulit valituksi eliittikeskustelijoiden joukkoon, vai mitä? Ja tee vaan ihmeessä johtopäätöksiä muiden katkerien kirjoitusten johdosta minunkin katkeruudestani. Katkeruudesta, joka ei ainakaan itseni kohdalla johdu siitä, mistä luulet. Anteeksi, mutta kun en sulata tuota analyysia, kun et varmastikaan voi tietää motiivejani suljetun systeemin vastustamiselle.

Pontti kuitenkin oli se, että en näe tämän ratkaisun mitenkään ainakaan parantavan Jatkoajan keskusteluiden tasoa, muutakuin tietenkin näiden A-ryhmän keskustelijoiden osalta. Juuri tämän saman kahtiajaon (tavallisiin keskustelijoihin ja sitten sisäpiirin keskinäiseen munanimurinkiin) takia ei jaksanut Kiekkopesä enää myöhemmässä vaiheessa innostaa, eikä kiinnosta Jatkoajankaan lätkäkeskustelut enää niin paljon. Vapaaseen keskusteluun nyt ei varmaan suurempaa vaikutusta ole, mutta niistä asioista voikin keskustella millä tahansa foorumilla.

Kun Jatkoaika aloitti toimintansa, niin jonkinlaisena mottona mottona taisi olla "by the fans for the fans", jos en aivan väärin muista. Nykyään se taitaa mennä hieman toisin.

Hyvää viikonloppua.

Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Kaikesta eniten kismittää niiden hyvien kirjoittajien puolesta, jotka jäivät rannalle. Ärsyttää myöskin se, että palstalle päästettiin kirjoittajia, jotka ovat raapustaneet tekstiä 30 viestin arvosta, vaikka ovat olleet täällä rekisteröityneenä viime maaliskuusta asti... Uskon, että aika monetkin saattavat olla tästä ainakin hieman katkerana, minä itse mukaanlukien.

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Tämä Jatkoaika...

...on aina ollut mukava paikka, jossa on voinut osallistua keskusteluihin mielenkiintoisista aiheista. Ei ole ollut väliä, että oletko työtön tai töissä, köyhä tai rikas, homo tai hetero. Aina olet saanut tänne tulla ja jakaa tuntoja muitten kanssa.

Nyt ei asia enää ole niin. Valitettavasti.

Kansalaiset on jälleen kerraan jaettu eri ryhmiin. On se ihme, että sitä tasavertaisuutta ei voida edes netin keskustelupalstoilla noudattaa. Syrjintää on tähän asti ollut keskuudessamme vaikka kuinka paljon, ja se vain lisääntyy.

Yllättäva veto mielestäni Moderaattoreilta siirtyä tällaiseen järjestelmään. Syrjintä on ikävä asia. Syrjinnän kohteeksi joutuminen ei ole mukavaa. Jatkoajassa olimme ennen kaikki yhtä perhettä. Nyt perhe on hajoitettu ja jäljelle jäi paljon pirstaleita ympäri palstoja.

Itse en tänne kirjoittelua meinaa lopettaa, ennenkuin moderaattorit näin päättävät.

Tälle Suljetun Osaston porukalle en uskalla kylläkään enää mitään vastata. Tästä lähtien he ovat guruja, ja me muut olemme mielipiteinemme aina väärässä.

En ole katkera, mutta syrjityksi tunnen itseni. Ei ole mukava tunne...

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: rahvas vs. munanimurinki, round 1

Ehkä, ehkä ei, turhahan minun on mitään sanoa, sinähän tiedät varmaan kaiken motiiveistani, nyt kun tulit valituksi eliittikeskustelijoiden joukkoon, vai mitä? Ja tee vaan ihmeessä johtopäätöksiä muiden katkerien kirjoitusten johdosta minunkin katkeruudestani. Katkeruudesta, joka ei ainakaan itseni kohdalla johdu siitä, mistä luulet.
Hoi mies! Missä kohden olen väittänyt sinua katkeraksi ja tietäväni sinun motiivisi? Kirjoitin seuraavaa: Ehkä itse olet aidosti harmistunut, mutta monet ovat kyllä selkeästi katkeria, kateellisia tai muuten vain suomalaiskansallisia.
Ja sillä edellisellä lauseella tarkoitin nimenomaan muita, en kohdistanut sitä sinulle.

Rahvas vastaan munanimurinki? Voi lapsellisuus sentään! Näytäpä yksikin viesti, missä olen imeskellyt moderaattoreiden munaa! Tai edes yhdeltä valitulta yksikin viesti vastaavasta, hyvin epämielyttävästä toimenpiteestä. Minä en ole suljettuun pyrkinyt, minut on sinne valittu. En tiedä, tulenko koskaan kirjoittamaan sinne mitään, mutta jonkin sortin kunnianosoituksena valinnan kuitenkin koen. En palkintona huulteni käytöstä.

Rauhoittukaa lapset.

Hyvää viikonloppua
samoin

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy