Vuodatusta Taustalta
Viisi peliä SM-Liiga kautta 2005-2006 on takana ja Ville Snellman on esiintynyt kentällä kaksi sekuntia alle kymmenen minuutin. Ei siinä ajassa anneta näyttöjä.
Selvää kai on, että Ville on taitopelaajana ykkös- tai kakkosketjun pelimies.
Tolvasen peluutuksesta on voinut vetää (vaikkakin pienellä otannalla) sen yhteenvedon, että kolmea ketjua peluutetaan kohtuullisen tasaisesti. Nelosketjun peliminuutit jäävät vähemmälle.
Eli kolme pelaavaa ketjua, joihin muutaman maajoukkuepelinkin pelannut Ville Snellman ei mahdu. Minä henkilökohtaisesti ihmettelen tätä suuresti.
Selvää kait on ettei Ville ole ketjussaan se kulmavääntäjä, mutta kiekollisen taitonsa avulla Ville kyllä kuuluisi näihin kolmeen pelaavaan ketjuun.
Villen ja samalla varmaan Lukon ongelma on pelaajien roolitus. Laitureista Saarela, Wright ja Hannus vaativat minun mielestäni toiselle laidalle voimahyökkääjän. Voimahyökkääjiä Lukossa ovat Toporowski, Tuomainen ja Normio. Noistahan muodostuu jo kolme laituriparia. Toisaalta, kun kemiallisista syistä Normion rinnalle laitahyökkääjäksi on vakiintunut Hagelberg, niin tuossakin ryhmässä on yksi kaveri liikaa. Jos ja kun Lukko hankkii vielä sen kaivatun keskushyökkääjän, niin edellä mainitusta seitsikosta jonkun rooliksi jää nelosketjun jämäminuutit. Ei ole kovinkaan vaikea arvata, että putoajan paikalla on nuorin pelaajista eli Miika Tuomainen. Tuomainen siis pelannee jatkossa Nelosketjussa. Kun toiselle laidalle haetaan kaveria, niin varmaankin Joni Yli-Torkko on taklauksiin pystyvänä kaverina varteenotettava vaihtoehto toiselle laidalle tervehdyttyään.
Näin ollen Villen rooliksi jää 13. hyökkääjän rooli? Millä Joukkueella on varaa pitää tällaista kaveria vilttiketjussa? Vastaa itse ettei millään. En lähde sen pahemmin ampumaan alas Lukon pelaajahankintoja, mutta suuria virheitä on tehty ja kaikessa amaatöörimäisyydessään se harmittaa minua suunnattomasti!
Minä olen itse suuri taitokiekkoilun kannattaja ja samalla siis Ville Snellman "fani". Mutta jos meillä ei ole tarjota hänelle oikeaa roolia, on kaikkien etu, että Ville Snellman myydään/treidataan toiseen joukkueeseen.
23-vuotiaalla Villellä on edessään suuri tulevaisuus Jääkiekkoilijana, mutta ikävä kyllä se ei todennäköisesti tule tapahtumaan Rauman Lukossa.
Nyt on ratkaisujen aika!
P.S Onkohan tämän päiväinen "vatsatauti" jonkin suuren juonen käänne?