Ymmärrän näkökulman tavallaan, oma jengi on ratkaiseva sarjan seuraamisen kannalta.Tuo ketjun otsikon kysymys on itselle toisaalta helppo, mutta toisaalta todella vaikea vastata.
Olen kiinnostunut Mestiksestä tällä hetkellä, koska K-Espoo pelaa Mestistä. Olen ollut kiinnostunut jo ennen kuin Jokerit mitenkään liittyi Mestikseen - eikä Jokerien tulo Mestikseen ihan inhorealistisesti itselle ole kuin yksi vastustaja muiden joukossa. Omaa joukkuetta seurataan ja sen mukana kuljetaan - vastustaja ei siihen vaikuta.
Siihen sen sijaan olen tyytyväinen, että Jokerien paluu Suomeen ja Mestikseen on kyllä yleisesti nostanut Mestiksen kiinnostusta mediassa - ja sitä kautta myös Mestiksestä ja K-Espoosta on mediassa puhuttu paljon enemmän.
Vastasin siis: Ei (en ole Jokerit-fani).
Ehkä kysymyksen asettelu johdattaa vastaamaan ei, mutta entä jos kiinnostuksen korvaa innostuksella? Nyt K-Espoon faneilla on ns. paikallisvastustaja ja mahdollista nähdä joukkueensa pelaavan runkosarjassa käytännössä 4 loppuunmyytyä matsia 7000-8000 katsojan edessä, joita ei ilman Jokereita olisi. Luulisi olevan ihan siistiä.
Sikäli tuo näkökulma vain yhdestä vastuksesta muiden joukossa on vähän, kuten mainitsit itsekin, inhorealistinen.