Kauppalehti pohtii aihetta artikkelissaan. Verkkoversiosta löytyy seuraava referaatti. Laitan sen poikkeuksellisesti kokonaan alle, koska en usko että joka jampalla olisi tunnukset tuonne.
clip
------------
"JÄÄKIEKKO EI ENÄÄ KIINNOSTA
KOLMOSSIVU
--------------------------------------------------------------------------------
Tiistai 18. syyskuuta 2001
Kaikella on aikansa ja paikkansa, sanotaan. Suomalaisella sarjajääkiekkoilulla näyttää paras kulta-aika olevan juuri nyt takanapäin. Vai mitä on pääteltävä seuraavista yleisömääristä: kiihkeä "paikallisderby" Jokerit-HIFK veti sunnuntaina Hartwall Areenaan vain 7 600 katsojaa ja TPS jäi Kärppiä vastaan ilmavassa hallissaan reiluun 6 000:een.
Katsojamäärät ovat vielä toistaiseksi esimerkiksi jalkapalloiluun verrattuna suuria, sillä vetihän vastaava "paikallisderby" HJK-Jokerit vain reilut 3 500 katsojaa. Maaseudulla kiekko elää omien joukkueiden suhdanteiden mukaan, ja se on pitänyt kokonaisluvut kunnossa, mutta koska Turun ja Pasilan isot hallit myydään seuraavan kerran loppuun?
Maksavien katsojien lukumäärä on sinänsä vain ja ainoastaan kiekkopomojen (ja kaljakauppiaiden) pulma, elleivät nyt sitten sponsorit ryhdy kyselemään "tuotteen" suosion ja laadun perään. Saattaa myös olla, ettei kutsu yrityksesi aitioon oluelle ja pikkupurtavalle matsiin Jokerit-Jyväskylä pure takavuosien tyyliin?
Julkaistu Kauppalehdessä
18.9.2001 sivulla"
-------
clip
Kauppalehden huoli näyttää olevan (ymmärrettävästi) juuri siitä miten business-katsomot täyttyvät. Maaseutujoukkueista ainakin JYPin ensimmäinen kotiottelu nuorta ja nimetöntä Lukkoa vastaan myytiin loppuun. Mutta toisaalta se ei tainnutkaan olla lehtijutun pointti.
clip
------------
"JÄÄKIEKKO EI ENÄÄ KIINNOSTA
KOLMOSSIVU
--------------------------------------------------------------------------------
Tiistai 18. syyskuuta 2001
Kaikella on aikansa ja paikkansa, sanotaan. Suomalaisella sarjajääkiekkoilulla näyttää paras kulta-aika olevan juuri nyt takanapäin. Vai mitä on pääteltävä seuraavista yleisömääristä: kiihkeä "paikallisderby" Jokerit-HIFK veti sunnuntaina Hartwall Areenaan vain 7 600 katsojaa ja TPS jäi Kärppiä vastaan ilmavassa hallissaan reiluun 6 000:een.
Katsojamäärät ovat vielä toistaiseksi esimerkiksi jalkapalloiluun verrattuna suuria, sillä vetihän vastaava "paikallisderby" HJK-Jokerit vain reilut 3 500 katsojaa. Maaseudulla kiekko elää omien joukkueiden suhdanteiden mukaan, ja se on pitänyt kokonaisluvut kunnossa, mutta koska Turun ja Pasilan isot hallit myydään seuraavan kerran loppuun?
Maksavien katsojien lukumäärä on sinänsä vain ja ainoastaan kiekkopomojen (ja kaljakauppiaiden) pulma, elleivät nyt sitten sponsorit ryhdy kyselemään "tuotteen" suosion ja laadun perään. Saattaa myös olla, ettei kutsu yrityksesi aitioon oluelle ja pikkupurtavalle matsiin Jokerit-Jyväskylä pure takavuosien tyyliin?
Julkaistu Kauppalehdessä
18.9.2001 sivulla"
-------
clip
Kauppalehden huoli näyttää olevan (ymmärrettävästi) juuri siitä miten business-katsomot täyttyvät. Maaseutujoukkueista ainakin JYPin ensimmäinen kotiottelu nuorta ja nimetöntä Lukkoa vastaan myytiin loppuun. Mutta toisaalta se ei tainnutkaan olla lehtijutun pointti.