Omistatko aitoja pelipaitoja?

  • 23 777
  • 171

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Sami Helenius #2, Jokerit 2003/04, tummansininen kotipaita.

Virmasen kanssa oli vedonlyönti ja Masa sen hävisi, voittona piti tosin olla Metropolitin paita mutta hän oli vienyt paidat mukanaan Kanadaan. Kyllähän tuo viime kauden Jokerikapteeninkin paita kelpaa. Olisi ollut tosin Bergenheimiä, Filppulaa ym muitakin tarjolla.

C-kirjain on on otettu pois rinnasta, vain ompeleet siitä jäljellä. Ja playoff 2004 -merkki on paitaan ommeltu vaikka ei Helge pudotuspeleissä kentälle loukkaantumisen takia päässytkään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tänään kokoelmiin liittyi Vladimir Machuldan viimeinen keltainen SaiPassa käytetty pelipaita.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuli viime viikolla tuotua jenkeistä "muutama" paita kotiin (siis reilusti alle 50 kappaletta kuitenkin), mukaanluettuna kaksi kokoelman ehdottomista helmistä eli Arto Javanaisen 1981 Canada Cupissa käyttämä maajoukkuepaita ja Raimo Summasen kaudella 1986-87 Edmonton Oilersissa käyttämä paita. Myös Christian Ruudun paidat kaudelta 92-93 ovat aika hienoja. Lisäksi arvostan Toni Lydmanin tämän vuoden playoffseissa käyttämää paitaa korkealla. Itseasiassa nyt kaappi on liian täynnä eli muutamasta paidasta pitää hankkiutua eroon (wink, wink)

http://www.iwn.fi/~dana/gameworn.html
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Enhän minä sellaisesta luovu mistään hinnasta. vielä viisi vuotta, niin Santala on yhtä iki-HIFK kuin Helenius oli vielä vähän aikaa sitten iki-jokeri.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
En toistaiseksi, mutta hankintalistalta löytyy ainakin Colorado Avalanchen nro 21. Tai no, tuskin aitoa tulee hankittua, mutta replica-versiokin tyydyttäisi.
 

jaheka

Jäsen
Keskustelupalstalla eräs käyttäjä on ehdotellut irc-kanavan perustamista pelipaitojen keräilijöille. Ehdotuksena tuli tällänen kanava: ircnet #pelipaidat
Katotaas saadaanko sinne joskus juttua aikaan.. Tietysti olis hyvä jos sovittais etukäteen aika monelta "tavattais".
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kanava kuullostaa mielenkiintoisalta ajatukselta, mutta joku kellon aika on varmaan syytä sopia kokoontumisajoille.

Uusia paitojakin on tullut...
Lasse Pirjetan Syracuse Crunch paidan ostin suoraan joukkueelta ja Mikko Kuparisen Tampa Bay paidan toiselta kerääjältä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Olen pikkuisen suunnitellut ostavani veronpalautuksista jonkun pelipaidan. Olen pikkuisen jo selaillut Meigray groupin valikoimiakin mutta mitään ihan älyttömästi haluamaani en ole löytänyt (Classen siellä oli mutta kun se on pelannut niin vähän aikaa täällä).

Kulut ovat kyllä aika suuret. $50 postikuluihin on iso summa. Sempä takia ajattelin kysellä sellaisilta jotka ovat rapakon takaa paitoja tilanneet että kuinka paljon noista vielä menee tullissa veroa? Jos menee sama 22% kuin lätkäkorteistakin niin summa taitaa kasvaa liian suureksi meikäläisen budjettiin, ellei sitten paita ole kohtuullisen halpa...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Suomen lain mukaan tuosta pitää maksaa 3,5 prosenttia tullia ja 22% alv:tä (alv lasketaan myös tuosta 3,5%:sta). Jotta homma ei olisi liian halpaa, niin tulli ja alv maksetaan myös postikuluista eli tuosta 50$:sta. Itse olen järjestänyt muita tapoja saada paidat kotiin.
 

Suurvisiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti dana77
Suomen lain mukaan tuosta pitää maksaa 3,5 prosenttia tullia ja 22% alv:tä (alv lasketaan myös tuosta 3,5%:sta). Jotta homma ei olisi liian halpaa, niin tulli ja alv maksetaan myös postikuluista eli tuosta 50$:sta. Itse olen järjestänyt muita tapoja saada paidat kotiin.

Tulli oli muistaakseni vähän enemmän kuin tuo 3,5%, mutta selkeästi alle 10%. Tullin suuruus riippuu paidan valmistusmaasta(nyt siis puhutaan paidan varsinaisesta valmistusmaasta, eikä joukkueen kotimaasta).

Itse tilasin aikanaan Meigraylta 395 taalaa maksaneen paidan ja siihen postikulut 50 taalaa. Kotimaassa tulli kiskoi vielä noin 130-140 euroa ekstraa. Onneksi paitoja saa muualtakin kuin Meigraylta ja joustavammilla toimitusehdoilla.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Aitoa pelipaitaa ei ole tullut hommattua, mutta Chicago Blackhawsin CCM/Koho replica-paidan laitoin tilaukseen. Hintaa ~85 € sisältäen postikulut U.S. sisällä. Tuo hinta sisälsi myös nimen ja numeron.

Onko kukaan tilannut tuolta gijoes-kaupasta paitaa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Suurvisiiri
Tulli oli muistaakseni vähän enemmän kuin tuo 3,5%, mutta selkeästi alle 10%. Tullin suuruus riippuu paidan valmistusmaasta(nyt siis puhutaan paidan varsinaisesta valmistusmaasta, eikä joukkueen kotimaasta).
No, en minä sillä että näiden asioiden parissa olisin puuhastellut mutta kuitenkin...

Tullin suuruus riippuu tuotteesta. Urheiluvälineiden eli "Sports equipment":in tulli on 3,5%, mutta vaatteiden ("cloths" tai "jersey") on muistaakseni n. 8% tai 10%. Olikohan silläkin jopa merkitystä, että ovatko tuotteet merkittyjä käytetyiksi vai uusiksi...

Siinä yhdyn edelliseen puhujaan, että paitoja saa useimmiten halvemmalla kuin Meigrayn listahinnoilla.
 

jaheka

Jäsen
Rolosonin paitoja myyty runsaasti! Toimi nopeasti ja varmista omasi!

Nyt saa Lukon toimistolta yhden erän verran käytettyjä Rolosonin aitoja pelipaitoja, paitoja myyty jo runsaasti! Nyt kannattaa olla nopea että saa todella harvinaisen Rolosonin paidan omakseen!
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Rolosonin paitoja myyty runsaasti! Toimi nopeasti ja varmista omasi!

Viestin lähetti jaheka
Nyt saa Lukon toimistolta yhden erän verran käytettyjä Rolosonin aitoja pelipaitoja, paitoja myyty jo runsaasti! Nyt kannattaa olla nopea että saa todella harvinaisen Rolosonin paidan omakseen!
Harvinaisen? Jos niitä jumankauta jaetaan kymmeniä, niin eihän ne nyt aidoiksi pelipaidoiski mitenkään arvokkaita ole.
 

jaheka

Jäsen
No, teksti olikin kirjoitettu vittuuntuneena ko. asiaan. Kyselin itsekkin Rolosonin paidan perään mutta kun sain tietää että niitä tehdään oikein roppakaupalla niin kiinnostus jäi siihen, pitäkööt harvinaiset paidat! jesus!
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Olli Jokisen aito pelipaita, jolla Olli pelasi koko kauden 1996-97.
Eli valkoinen vieraspaita, missä on se O. ennen Jokista koska surkuhupaisa, nykyinen vanginvartija, Ville Jokinen olis joukkueessa myös.

Tappelu-remmit ovat nasta yksityiskohta paidassa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Minua kiinnostaisi tietää kuinka paljon kustantaa Game worn palipaitojen tilaaminen Suomeen USA:sta tai Kanadasta, eli onko ihan älyttömän kalliit tullit ym.?
 

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Vancouver Canucksin Pavel Buren paita ostettu sieltä hallista n.6v sitten
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mikä olikaan se monikansallinen sivusto (myös Suomi) josta saa tilattua kaikenmaailman fanitavaraa formuloista jalkapalloon?

Googletus ei löytänyt.

Arsenalin pelipaidan näköistä collegea olisin menossa hankkimaan.

EDIT: muisti palasikin yllättäen: http://www.supportersplace.com/
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
En omista pelissä käytettyjä pelipaitoja, koska ei viehätä ajatus siitä, että joku on käyttänyt paitaa ja hikoillut siinä. Futiksessakin ihmetyttää pelaajat, jotka vaihtavat ottelun päätyttyä paitaa ja osa heistä vielä laittaa toisen pelaajan paidan päälleen. Likaista jos mikäkin.

Samanlaisia pelipaitoja kuin mitä pelaajat käyttävät nimellä ja numerolla varustettuna, on minulla toki futiksen puolelta useitakin, mutta ne on ostettu kaupasta niin, etteivät todellakaan ole käytettyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös