Omistatko aitoja pelipaitoja?

  • 23 766
  • 171

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Kaverillani on todellinen helmi. Juhani Tammisen pelipaita vuoden -74 kotikisoista.

Osaisiko joku sanoa, kuinka paljon tällainen paita kustantaa nykypäivänä?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Playmaker61
Kaverillani on todellinen helmi. Juhani Tammisen pelipaita vuoden -74 kotikisoista.

Osaisiko joku sanoa, kuinka paljon tällainen paita kustantaa nykypäivänä?

Ei tuollaisella paidalla ole hintaa. Liebhaberpreiss on ainoa oikea ohje. Eli siis se on sen arvoinen/hintainen kuin joku siitä suostuu maksamaan. "Listahintaa" kun ei ole olemassa.
 

jaheka

Jäsen
Viestin lähetti Oloneuvos
Eli siis se on sen arvoinen/hintainen kuin joku siitä suostuu maksamaan.

Ei nyt ehkä aivan noinkaan. Nimittäin jos joku tarjoutuu maksamaan siitä 150€ niin ei missään tapauksessa kannata myydä. Vaikeahan ton hintaa ja arvoa on sanoa mutta ei kannata myydä alle 500€, sanoisin että toikin on aika alarajoilla.. Tää on vain mun mielipide ja laittakaas muutkin mielipiteitä ko. paidan arvosta.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti jaheka
Ei nyt ehkä aivan noinkaan. Nimittäin jos joku tarjoutuu maksamaan siitä 150€ niin ei missään tapauksessa kannata myydä. Vaikeahan ton hintaa ja arvoa on sanoa mutta ei kannata myydä alle 500€, sanoisin että toikin on aika alarajoilla.. Tää on vain mun mielipide ja laittakaas muutkin mielipiteitä ko. paidan arvosta.

Ei kun ihan juuri noin. Jos ei kukaan maksa enempää kuin summan X, se on silloin X:n arvoinen.

Tällaisella tavaralla ei ole listahintaa, koska vertailukohtaa ei ole. On ihan selvää, että jos myyjän toivomaa hintaa ei saada, ei tavara myöskään varmasti vaihda omistajaa. Tavaran rahallinen arvo määräytyy markkinoilla sen mukaan, mitä joku on siitä valmis maksamaan. 500+ saattaa olla hyvinkin oikeaan osuva hinta-arvio. Tosin kyseessä on arvaus, sillä ainakaan minä en tiedä tällaista kaupatun. Vertailukohtaa ei siis ole.
 
Viimeksi muokattu:

jaheka

Jäsen
Ensimmäinen ostajaehdokas voi tarjota 150€ mutta se ei välttämättä määrää vielä tässä tapauksessa Tammisen paidan arvoa ja jos eka ostajaehdokas on tarjonnut 150€ niin seuraavat voikin tarjota 300€, kenties enemmänkin. Kyllähän kaikki meistä jotka vähänki enempi on ollu paitojen kanssa tekemisissä tietää ettei Tammisen -74 vuodelta oleva paita ole noin arvoton. Jos paitaa meinaa myydä niin kannattaa kilpailuttaa alan kerääjiä. Suomessa ei paidoista maksetä lähellekkään samaa hintaa kuin Pohjois-Amerikassa joten kannattaa ehkä tarjota sinnekkinpäin jos haluaa metsästää isompaa setelinippua. Tietenkin hienoa olis jos paita jäis Suomeen..
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Yksi vaihtoehto on panna paita myyntiin vaikkapa Huuto.Netiin ja lämäistä siihen karmiva tonnin hintapyyntö tai ihan mitä vaan. ;)

Silloin pääsee itse sanelemaan alimman mahdollisen myyntihinnan. Jos menee, niin hyvä on. Jos ei, niin so what?
 
Viimeksi muokattu:

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Kuka sanoi, että se on myynnissä? :)
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Playmaker61
Kuka sanoi, että se on myynnissä? :)

No eipä siitä varmasti luopua kannatakaan. Taloudellisen arvon selvittäminen on vaan sinänsä lähinnä ilmaan huitomista ilman vertailukohtaa. Kulttuurihistoriallisesti arvo on joka tapauksessa huomattava, rahallisestikin melkoinen.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Jep, täytynee suositella kaverille paidan laittamista vitriiniin sen sijaan, että pitää sitä maajoukkuepeleissä päällään. Puhumattakaan jälkipeleistä...
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Nyt, kun kokoelmani helmi saapui, kiitos Danan, voin viimeinkin laittaa vaatimattoman listani ihan ihmisten...anteeksi...lukijoiden ihasteltavaksi/kauhisteltavaksi. Haluan ensin sanoa, että olen suunnattoman onnellinen ja ylpeä jokaisesta paidastani ja hellin niitä tasapuolisesti.

Miska Kangasniemi #3, Pand....eiku Jyp, Miskalla on niin kiva nimi, että oli pakko hankkia.

Peter Ahola #34, Hifk...noku se on punainen ja Peterkin on kiva nimi.

Krisjanis Redlihs #27, Albany River Rats 02-03, (KIITOS DANA), Latvialla on suuri merkitys jääkiekkoon, ainakin minulle ja onhan tuokin kauniin punamusta.

Tuomo Harjula #29, Ässät, 02-03. Mitäpä tästä voisi sanoa, Tume on tuulennopea ja jumallinen pelaaja.

Antti Boman #7, Ässät, 02-03. Puppe on suorastaan häikäisevän huikea. Rakastan tätä paitaa suuresti.

Vladimir Vujtek #79, Ässät, 96-97. Tämä ei ole suoranaisesti minun, mutta taloudessani...
 
Viimeksi muokattu:

jaheka

Jäsen
Kokoelmiini tuli jälleen yhden paidan lisäys: Marek Chvatal New Jersey Devils (valk.) 02-03 pre-season
-kuvia kotisivuilla.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun veronpalautukset ropsahtavat tilille niin saan "kokoelmaani" lisättyä Roman Vopatin #29 valkoisen LA Kings-paidan. Mahdollisesti myös Kimmo Salmisen JYP-aikojen paita voi tulla kysymykseen. Näistä kiitos Danalle!

HIFK:lta suoraan on tulossa ainakin Pärssisen tämän kauden vieraspaita, mahdollisesti myös jokin kotipaita nyt joululomalla, mutta vieraspaitaa joutuu vielä yli puoli vuotta odottamaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sain uuden suosikkipaidan kokoelmaani, kun posti toi Manitoba Moosen Mikko Jokelan paidan. Juuri tämä kyseinen valkoinen paita on suosikkityylini oikeastaan kaikista farmipaidoista.
Kuvia paidasta löytyy tuolta:
http://www.iwn.fi/~dana/gw players/Jokela Moose.html

MOOSE!!!
 

jaheka

Jäsen
5 jypin paitaa ostin. Näillä palkoilla ei ostella NHL-paitoja. Muuten, Jyppi ei oo mun suosikki... No kuiteskin, kuvia löytyy kotisivuilla.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Sain vihdoin paidan jonka jo kaverini kautta varasin yli vuosi sitten, eli Pasi Nielikäisen mustan Manchester Stormin pelipaidan, Pasi tappeli Dennis Maxwellia sekä Dion Darlingia vastaan kantaen tätä paitaa.

Mami, ai äm sou häpi!
 

Liitteet

  • pasistormback.jpg
    pasistormback.jpg
    54,4 KB · kertaa luettu: 448

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti jaheka
5 jypin paitaa ostin. Näillä palkoilla ei ostella NHL-paitoja. Muuten, Jyppi ei oo mun suosikki... No kuiteskin, kuvia löytyy kotisivuilla.

Kahta noista paidoista on käytetty viimeksi fanisählyä pelatessa... siis jos ostit nuo paidat suoraan JYPiltä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jani Hurmeen Pietarinkadun Oilers tuli ostettua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
ja toinen jota ei kehtaa edes ääneen sanoa. sivuilta näkyy.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Yksi löytyy ja se on sitäkin huikeampi, Ove Molinin punainen Brynäsin paita numerolla 24 eli ilmeisesti ajalta ennen IFK:ta...
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
perkele

tilailin tuolta jostain puhelimen avulla itselleni, muutama kausi sitten Carolinan Battaglian paitaa. Kaiken piti olla kunnossa, mutta eipä ole vielä kuulunut.... mitä minä menetin? En mitään, paitsi yhden puhelun verran aikaa ja pari pennosta radiolinjalle:)

Muistin meinaan tämän vasta ihan äskettäin, enkä ole huomannut tiedustella asiasta, mutta tuskin näemmä tulee ihan heti...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tänään posti toi Olli Jokisen Springfield Falcons paidan. On todella hieno paita. Paita on kierrätetty edelliseltä pelaajalta; nimilaatta on selvästi vaihdettu. Lisäksi paidassa on niin runsaat käytön jäljet että niiden saamiseen tarvitaan enemmän pelejä, kuin mitä OJ falconsissa pelasi (9 peliä, joista osa kotipaidalla).
 

-SpaceRat-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt löytyy, punaisena #10 Karalahti.
Vihdoin ja viimein :)

Muita todistettavasti aitoja ei sitten vielä löydykkään. Yksi Dynamon paita, "verkko"mallinen, moskovasta ostettu mutta ei taida aitous kriteereitä ihan täyttää.
 

jaheka

Jäsen
No niin, sain tarkennuksen ja varmistuksen Jani Hurmeen käyttämästä pelipaidasta. Eli alunperin minua informoitiin paitaa ostaessani että Hurmeen paita olisi ns. "kakkospaita". Nyt sain kuitenkin varmennuksen asiaan ja tämä valkoinen paita on Hurmeen ns. "ykköspaita" ja huutokaupassa kaupattiin Hurmeen sininen paita viime keväänä 500 euron hintaan..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös