Omia rutiineja

  • 7 192
  • 42

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Nyt intin jälkeen kun muutin Tampereelle opiskelemaan niin rutiineja on syntynyt.

-Herätys riippuen koulun alkamisajankohdasta, en torkuta vaan pyörin pari minuuttia silmät välillä kiinni, välillä auki kiroten oravanpyörää ja yhteiskuntamme päivärytmiä kunnes ponkaisen ylös. Pitäisi joku varahälytys laittaa, kerran nukahdin tuossa pyörimisvaihteessa ja myöhästyin.
-Suihku, paitsi jos kävin illalla juoksulenkillä, mikä luonnollisesti tarkoittaa että kävin suihkussa jo illalla.
-Pukeutuminen, aamupalan (pari leipää ja appelsiinimehu/vesi) kanssa koneelle
-Jatkoajan NHL-osio, jos aikaa niin Tappara-osio, jos aikaa niin Vapaa keskustelu, jos aikaa niin Kierrätyskeskus, jos aikaa niin Facebook. Samaan aikaan Youtubesta jotain virkistävää musiikkia joka herättää päivään.
-T-paidan vaihto kauluspaitaan (voi mennä syödessä likaiseksi, sitten pitäisi taas pestä ja silittää), hiusten laitto, hampaiden pesu.
-Sitten matkaan. Ovella tarkistus että lompakko, kännykkä ja ennen kaikkea avaimet ovat mukana. Avaimista jatkuva stressi koko päivän kunnes taas turvallisesti kotona.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No rutiineista en tiedä, mutta aamuisin:

-Mä en juo kahvia. Hitto mikä myrkky. Joskus join vihreää teetä, mutta lopetin kun koitan vältellä kofeiinia.
-Ruokaa ei kannata syödä aamulla. Mehusta tai kaljasta saa energiaa. Vasta muuten ostin Lidlistä repullisen mustikkamehua.
-Paskalla ei kannata käydä joka päivä. Joka kolmas päivä riittää. Ja muutenkin käy mielummin päivällä niin ei aamusta kulu tärkeää aikaa, jos siis jonnekin pitää mennä.
-Ennen kasia ei kovinkaan pienellä palkalla kannata suostua heräämään. Ja iltaisin ei ainakaan ennen kahtatoista kannata ruveta nukkumaan, ilta kun on vuorokauden nautinnollisinta aikaa.
-Netistä tulee aamuisin katsottua sähköpostit, isoimmat uutisotsikot, mahdolliset NHL-tulokset ja joskus parinkin sivuston uudet viestit. Harvoin kyllä ne virolaiset tytöt mitään kirjoittelee, vittu.
-Hampaat tulee pestyä joka aamu ja suihkussakin tulee usein käytyä jne, varsinkin jos jonnekin pitää mennä.
-Levikset aina jalkaan kun ulos menee. Joo en ole mikään fägäri.
-Ovella aina varmistan onko avaimet, lompakko ja kännykkä mukana. Ja lompakkoon pistän aina vain ne mitä tarvitsen. Jotkut ne kuljettaa joka ikinen päivä jotain ihmeen kelakortteja matkassa, vaikka sellaista tarvitset kerran kymmenessä vuodessa, paitsi ehkä sitten joskus eläkeiässä.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mites muiden herätykset? Allerkirjoittaneen herätyskello soi ensimmäisenä klo. 4:20. Tämä on ärsyttävin sekä samalla iloisin piipitys sillä torkkua ehtii kello 5:00 asti, jolloin soimassa on 3 herätystä. 5:00, 5:02 ja 5:03. Tämä varmistaa, että herään varmasti. Tämän jälkeen asetan samanlaisen kolmen herätyksen piikin puolen tunnin päähän. Kun nämä torkut on torkuttu, asetan vielä yhden samanlaisen soimaan 5:45. Tässä vaiheessa mietin nousenko väkisin ylös vai odotanko viimeistä herätystä kuudelta, jolloin on viimeistään noustava. Suosittelen muillekkin tätä 3 in 3 taktiikkaa mikäli sinulla on ongelmia torkkunapin kanssa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mites muiden herätykset? Allerkirjoittaneen herätyskello soi ensimmäisenä klo. 4:20. Tämä on ärsyttävin sekä samalla iloisin piipitys sillä torkkua ehtii kello 5:00 asti, jolloin soimassa on 3 herätystä. 5:00, 5:02 ja 5:03. Tämä varmistaa, että herään varmasti. Tämän jälkeen asetan samanlaisen kolmen herätyksen piikin puolen tunnin päähän. Kun nämä torkut on torkuttu, asetan vielä yhden samanlaisen soimaan 5:45. Tässä vaiheessa mietin nousenko väkisin ylös vai odotanko viimeistä herätystä kuudelta, jolloin on viimeistään noustava. Suosittelen muillekkin tätä 3 in 3 taktiikkaa mikäli sinulla on ongelmia torkkunapin kanssa.
7:30 soi samanaikaisesti sekä kelloradion että kännykän herätys ja silloin on pakko herätä jos haluaa aamupalan syödä ennen työpäivää. Torkkutoimintoa en käytä enää, opettelin siitä tavasta irti kun luin tutkimuksen, että on aamuheräämisen kannalta parempi kun ei käytä sitä ja kyllä minä olen pienehkön eron huomannutkin. Enkä oikeastaan torkkutoimintoa tarvitsekaan, kun herään aina muutaman kerran yössä kesken unien ja viimeinen herätys osuu lähes aina siihen 7:00-7:25 väliin. On torkkutoiminnosta ehkä kerran ollut hyötyä kun nousin ennen sitä viimeistä aikaa jolloin on pakko herätä ja oli ihan mukavaa kun sai kaikessa rauhassa syödä aamupalan ja valmistautua työpäivään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ennenkuin lähden ovesta ulos tarkistan että avaimet ovat povarissa, lompakko vasemmassa taskussa ja kännykkä oikeassa. Ja ne pitää olla noin muuten joutuu tarkistamaan onko kaikki tallella.

Melkein sama. Kännykkä housujen oikeassa taskussa, lompakko vasemmassa takana (tai vasemmalle reisitaskussa, jos on reisitaskuhousut jalassa) ja kotiavaimet vasemmassa taskussa. Ainoa jonka paikka saa vaihdella on autonavain, se voi olla lähes missä taskussa tahansa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kelloradiolla herätys 06:11-06:51 välillä. Minuuttiluku ei saa olla parillinen eikä päättyä kolmoseen.

Sitten koirat pihalle kuselle, silmäys teksti-tv:hen ja puoli seitsemän tai seitsemän uutisten katsominen (YLE). Ei aamupalaa kotona.

Sitten päätän, että ajan työmatkalla motarin oikeata kaistaa. Tämä unohtuu heti alkumatkasta ja liityn taas kerran vasemman kaistan letkaan.

Töissä aamupuuro mikroon ja se syödään samalla sähköposteja lukien ja sitten aamukahvit.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä hulluus laittaa herättämään itsensä (ja pilaamaan yöunensa) 4:20 ja 5:00, jos herätä pitää vasta kuudelta?

T: Jos on herättävä seitsemältä, herätys on 7:00.

Tämä. Ei avaudu millään tuo torkuttaminen, varsinkaan tuollaisessa mittakaavassa. Eikö se nyt ole huomattavasti helpompaa laittaa se herätys, herätä siihen ja nousta ylös, kuin sammutella jotain herätystä kahden tunnin ajan..
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Herään yleensä hetken ennen kellon soittoa ja nousen saman tien ylös. Mikä ihmeen järki olisi torkuttaa tunti-pari ennen varsinaista heräämisaikaa - tai edes 15 minuuttia. Vaikka olisin nukkunut kuinka vähän tai huonosti hyvänsä, niin mulle ei tuota mitään ongelmaa nousta ylös viimeistään kellon soidessa. Tahdonvoimasta se on kiinni.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Vaimolla on kanssa tämä torkku-tapa, mitä mun on vaikea käsittää. Jos pitää seitsemältä nousta, niin hän laittaa kellon soimaan 6.45 ja joka kerta pitää huutaa kellon soidessa että "tää on se torkku vasta". No älä, vastahan tässä on reilut 18 vuotta jaettu sama vuode.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Itsehän laitan vapaapäivinäkin kellon soimaan ihan vain sen takia, että pääsen torkuttamaan. Haters gonna hate.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaimolla on kanssa tämä torkku-tapa, mitä mun on vaikea käsittää. Jos pitää seitsemältä nousta, niin hän laittaa kellon soimaan 6.45 ja joka kerta pitää huutaa kellon soidessa että "tää on se torkku vasta". No älä, vastahan tässä on reilut 18 vuotta jaettu sama vuode.
Minä onneksi pääsin eroon torkusta. Herätys--> sumpit tulille-->Nukkumaan 5min-->ylös. Oli muuten kusinen homma. Sitkeesti ylös vaan. Toinen rutiini on kun kotoa lähtee töihin, niin käsillä läpsyttää taskujen päälle: puhelin, avaimet, lompakko, röökit, sytkäri, auton avaimet. Repusta: paita, sukat, eväät, laturi. AARGH. Mutta eipä jää kamat kots kun on tarkka. :D
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aamulla kun herään, niin ensimmäisenä on mentävä laittamaan kahvit tulille, tämä siis mahdollisen kusihädän voimakkuudesta riippumatta. Voin jalat ristissä ja kiemurrellen ladata keitintä, koska kahvi on oltava tippumassa, kun olen aamutarpeitani vessassa suorittamassa, jolloin heti sen jälkeen on kahvi valmista.

Toinen pinttynyt (tosin ihan hyvä) tapa on aina kotoa lähtiessä tsekata tarpeelliset kamat ja taputella samalla taskut. Avaimet, nuuskat, puhelin, lompakko.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tämä. Ei avaudu millään tuo torkuttaminen, varsinkaan tuollaisessa mittakaavassa. Eikö se nyt ole huomattavasti helpompaa laittaa se herätys, herätä siihen ja nousta ylös, kuin sammutella jotain herätystä kahden tunnin ajan..

Muiden puolesta en voi vastata, mutta ainakin mä olen niin sikeäuninen, että se ensimmäinen herätys ei juuri koskaan minua oikeasti herätä. Tai siis juu, sammutan kyllä herätyksen, mutta siinä vaiheessa kun nousen ylös en muista mitään tällaista tapahtuneen. Eli se eka herätys n.30min ennen kuin pitää oikeasti herätä, ikään kuin valmistaa siihen heräämiseen tai jotain.

Mulla on niin epäsäännöllinen uni- ja työskentelyrytmi, ettei mitään kellon aikoihin sidoksissa olevia rutiineja juuri ole päässyt muodostumaan.

-Eka herätys n.30min ennen kuin tarvii nousta, toinen herätys sitten silloin kun tarvii nousta.
-Ylös heti kun tuohon jälkimmäiseen herää ja kone auki.
-Kuselle, tämän jälkeen aamupala ja kahvi tippumaan jos ei ole kiire.
-Jos ei ole kiire pikaiset uutisten selaamiset koneelta ja kahvi naamaan.
-Hampaiden pesu ja jos ei ole kiire saatanpa suihkussakin käydä.
-Aamupaska minkä jälkeen hirveellä kiireellä (kyllä, ihan sama kuinka paljon olisi ollut aikaa niin tässä vaiheessa on aina kiire) vaatteet niskaan ja menoksi.
 

Jindebyne

Jäsen
Menisi kyllä pakkomielteistäkin, mutta laitetaan nyt tänne.

-Aamusuihkun on oltava kuuma oli vuodenaika mikä tahansa, muuten tykkään kyllä vilvoittavastakin peseytymisestä

-Livetulokset.com tsekattava ennen työmatkaa NHL/NFL -kausien aikana, muuten mietin asiaa koko ajomatkan duuniin

-Autossa ilmastointi viileälle ja sama lämpötila molemmille puolille (esim. 21-21). Vaimo laittaa välillä puolikkaita asteita, jotka näyttää häiritsevältä näytössä.

-Aamulla nuuska+purkka ajaessa duuniin. Näyttää varmasi dorkalta, mutta eipä tuossa kukaan ole vielä kylkeen ajanut.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muiden puolesta en voi vastata, mutta ainakin mä olen niin sikeäuninen, että se ensimmäinen herätys ei juuri koskaan minua oikeasti herätä. Tai siis juu, sammutan kyllä herätyksen, mutta siinä vaiheessa kun nousen ylös en muista mitään tällaista tapahtuneen. Eli se eka herätys n.30min ennen kuin pitää oikeasti herätä, ikään kuin valmistaa siihen heräämiseen tai jotain.

Mulla on niin epäsäännöllinen uni- ja työskentelyrytmi, ettei mitään kellon aikoihin sidoksissa olevia rutiineja juuri ole päässyt muodostumaan.

-Eka herätys n.30min ennen kuin tarvii nousta, toinen herätys sitten silloin kun tarvii nousta.

Ymmärrän kyllä useamman herätyksen jos on sikeäuninen. Sitä en ymmärrä, että esimerkiksi sinun tapauksessasi seuraava herätys on vasta 30 minuutin päästä. Miksi? Miksei se voi olla 5 minuutin päästä, kun siihen kuitenkin luultavasti samalla tavalla heräisit?
Tai toisena vaihtoehtona tietty se tapa, jota usea käyttää, eli herätyskello jonnekin kauemmas sängystä. Tällöin tämä "unissaan sammuttaminen" muodostaa aika vaikeaksi.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Muodostunut vain tavaksi itselle tuo pidempi väli kun sen on kerran toimivaksi todennut. Tuo herätyskello kauemmaksi taas ei toimi kun ei viitsi sellaista rämisijää hommata mihin koko talo heräisi ennen minua ja hiljaisempi taas pitää olla sillä "lyömä etäisyydellä" jotta siihen herää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös