Viestin lähetti Isaksson
Ville Peltonen taisi neuvotella kärsivällisesti IFK:n kanssa noin neljä kuukautta, ennenkuin kyllästyi ja meni sinne, mistä sai sellaisen korvauksen, minkä ansaitsi.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Ja ihan rahatkin mainiten; HIFKin tarjous luokkaa 700.000 FIM. Mutta yksi asia puhuu Matikaisen puolestakin; hänellä, niinkuin ei kellään Suomessa, voinut olla silloin (kevät -01) käsitystä siitä, millaiseen kuntoon Ville vielä vertyy. Muistan, että Villen mennessä Jokereihin HIFKin keskuudessa (minä mukaanlukien) mumistiin vuoden -95 reliikistä. Ei näistä koskaan tiedä. Esimerkki päinvastaisesta löytyy Espoosta; Myllys ei ole koko aikana ollut suuren palkkansa arvoinen MUTTA en tietenkään sulje pois mahdollisuutta, että hän näissä pleijareissa makselee jo jotain takaisin Bluesille. Itse asiassa toivon sitä. Joten jos Villelle olisi tarjottu suoraan huippuliksaa ja hän olisi vaikkapa loukkaantumisen muodossa flopannut, olisi itku ollut karmiva. Mutta Jokereille onnittelut siitäkin huolimatta - riskinotto kannatti. Iso liksa on AINA riski.
58: freelancerin jutut eivät kaikki ole hatusta revittyjä, ei ollenkaan. Ara, Hexi, Jere, Kultanen, Peltonen, Santala, Caloun, Bednar. Kaikki nämä nimet ovat neuvottelutasolla realismia ja pomminvarmasti, joku / jotkut näistä osuvat. Osa nimistä on luonnollisesti ihan fyrkankin puolesta toisensa poissulkevia. En millään jaksa uskoa Jampan ja Villen toteutuessa enää Jardaan tai Santalaan, enkä Jeren ja Jarskin toteutuessa -heh- Heleniukseen (kokeilin vain lukevatko jokerifanitkin tätä) tai Bumeen. Mielestäni HIFK on kerrankin kalastamassa kunnon vesillä, mistä kiitokset, ja hyvää kalaonnea.