Itse heräsin vasta siihen, että Suomella on oikeasti terävimmän kärjen takanakin suhteellisen laaja arsenaali pelaajia ja paljon jää kovia nimiä rannalle. Oman mausteensa voivat tuoda tänä syksynä läpilyövät pelaajat, jotka voivat ottaa isompaa roolia tulevana syksynä kuin moni ennakkoon kaavailtu pelaaja. Tälläisiksi lasken ennenkaikkea Lundellin ja Kakon. Myös ennenkaikkea Puljujärvellä, Kuokkasella, Tolvasella on mielestäni realistiset mahdollisuudet sekoittaa pakkaa.
14 Hyökkääjää, 8 Puolustajaa ja 3 maalivahtia.
Hyökkäyksen osalta katse kiinnittyy itsellä ensimmäiseksi siihen, että mukaan saadaan kolme todella kovaa sentteria Barkov, Aho ja Hintz. Sen jälkeen taso tippuu ja vaihtoehdot vähenevät. Sellainen luontainen nelosensentteri olisi tietysti ollut viime vuosina Mikko Koivu, mutta koska Koivu on eläkkeellä niin katse kääntyy Haulaan ja jopa Lammikkoon. Tietysti ihan puhtaasti yksilönä Kotkaniemi on vielä mukana, mutta onko oikea mies ottamaan tärkeitä vaihtoja kovimpien maiden nimimiehiä vastaan.
Itse suosittelen, että kun kausi rapakon takana käynnistyy kannattaa ainakin sivusilmällä katsoa mikä tulee olemaan Lundellin taso Floridassa. Hän voi olla jokerikortti olympiajoukkueeseen. Jokatapauksessa Haulaa pidän melko varmana nimenä kisakoneeseen monipuolisuutensa takia.
Laitureiden tontilla on selkeät nimeät ovat: Rantanen, Teräväinen, Laine, Donskoi ja Kapanen. Tämän jälkeen pitää katsoa myös kokonaisuutta ja sitä, että ns. hyökkäys- ja puolustusorjentoineet pelaajat pysyvät balanssissa. Tässä valossa pitäisin Granlundia ja Armiaa erittäin lähellä kisapaikkaa, mutta ei välttämättä molempia.
Nashvillessä Tolvasta ollaan sovittelemassa ykkösketjuun, Puljujärvi on lähes varmasti McDavidin rinnalla kyseisellä tontilla Oilersissa ja Kakko tulee pelaamaan kärkiketjuissa Rangersissa. Kaikki kolme eivät mahdu joukkueeseen ja mielestäni näiden kolmen osalta kisapassi tulee leimata syksyn peliesitysten perusteella. En lähde kiistelemään Pulju- ja Eeli-faneja vastaan koska en pysty ja tykkään myös itse molemmista pelaajista, mutta itse pidän Kakkoa näistä monipuolisimpana pelaajana ja vähiten muista pelaajista riippuvaisena.
Tässä kohtaa kun olen valinnut 11 hyökkääjää, niin tulee kiinnittää sellainen huomio että puhtaita senttereitä on vain neljä kappaletta. Koska seuraavat valinnat tulevat olemaan toivottavasti enemmän/vähemmän rotaatio painotteisia, niin tästä johtuen Lundell ja Kotkaniemi tulevat olevan seuraavat valintani. Nämä voi myös tarpeentullen sijoittaa laitaan, toisin kuin puhdasta laituria on vaikeampi sovitella sentterintontille.
Laine - Barkov - Rantanen
Granlund - Aho - Teräväinen
Kakko - Hintz - Donskoi
Kapanen - Haula - Kotkaniemi
Lundell
Edit:kokoonpano
14 Hyökkääjä jää nyt nimeämättä, se annetaan parhaan syksyn pelaavalle pelaavalle pelaajalle. Alla pientä depth chartia, jota ei kannata lukea kuin piru raamattua.
C:
Barkov
Aho
Hintz
Haula
Kotkaniemi
Lundell
Lammikko
Ruotsalainen
RW:
Rantanen
Teräväinen