Olympiakulta vai oman liigasuosikin mestaruus?....

• 1 897
  • 59

Olympiakulta vai oman liigasuosikin Suomen mestaruus?

• Olympiakulta

Ääniä: 47 28,8%
  • Oman liigasuosikin Suomen mestaruus

Ääniä: 113 69,3%
  • En osaa sanoa

Ääniä: 3 1,8%

• Äänestäjiä
    163

Huuhaa

Jäsen
Niin sanokaas nyt rehellisesti, että tällai teoreettisesti, että, jos saisitte valita, niin ottaisitteko ennemmin ja mieluummin Suomelle Olympiakullan, vai SM-liigan oman suosikkijoukkueen Suomen mestaruuden? Ja tässä äänestyksessä ei anneta sen vaikuttaa, että "Sen takia liigasuosikin kulta, koska Ara valitsi väärät miehet Salt Lakeen"....

Tässä äänestyksessä voi vaikuttaa varmastikin myös se, että kuinka menestyneen liigajoukkueen fani on milloinkin kyseessä ja kysymyksessä....

Vaikka Ilveksen edellisestä mestaruudesta on jo aikaa ("On vuosi ´85, kauan on aikaa siis"), niin olisi se Olympiakulta sen verran kova juttu, että kyllä minä äänestin ehdottomasti Olympiakulta -vaihtoehtoa.

Viimeksi muokattu:

Huuhaa

Jäsen
Laittakaas sitten myös perusteluja kehiin, kiitos. Tosiaan tuo voi vaikuttaa vähän äänestyksen vastaukseen, että kuinka menestynyt oma liigasuosikki on, ja, että onko itse ollut mukana kokemassa tuota mestaruutta fanin ominaisuudessa.

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Oma liigasuosikki

Kyllähän se niin on et Tapparan menestys menee ensisijalle. Toki maajoukkueellekin toivon menestystä mutta ei maajoukkuepelit saa sillä tavoin syttymään ku liigapelit.

Tosin ehkä olympialaiset tekee pienen poikkeuksen koska kaikilla huippumailla on parhaat miehistöt koossa, toisin kuin MM-kisoissa. Joten tämä tuo mun kohdalla kyllä huomattavasti lisää kiinnostusta. Odotan kyllä mielenkiinnolla olympialaisten alkua.

Mutta siitä huolimatta suurin unelma on ollu jo kymmenen vuotta se että poika palais vihdoin Tampereelle Tapparan tuomana. Voi olla että jotkut isänmaallisimmat ei pidä mun vastauksesta mutta rehellistä vastausta pyydettiin ja tässä se on.

Huuhaa

Jäsen
Re: Oma liigasuosikki

Viestin lähetti Diamond
Tosin ehkä olympialaiset tekee pienen poikkeuksen koska kaikilla huippumailla on parhaat miehistöt koossa, toisin kuin MM-kisoissa. Joten tämä tuo mun kohdalla kyllä huomattavasti lisää kiinnostusta. Odotan kyllä mielenkiinnolla olympialaisten alkua.

Joo, siksi laitoin vastakkain liigamestaruuden ja nimenomaan olympiakullan, sillä olen saanut sellatteen käsityksen, että monet pitävät MM-kisoja pilipalikisoina, ja ajattelin, että näin tästä äänestyksestä tulisi tasaisempi, kun toisena vaihtoehtona on olympiakulta, sillä kuten sanoit, niin olympialaisissa pelaa käytännössä kaikki maailman parhaat pelaajat, ja olympialaiset ovat kuitenkin vain joka neljäs vuosi, joten pääasiassa näillä perusteilla olympiakultaa ja olympialaisia yleensäkin arvostetaan maailmanmestaruutta, ja MM-kisoja enemmän. Minä kyllä arvostan MM-kisoja(kin) suuresti, ja välillä ihmettelinkin MM-kisojen liiallista aliarviointia, mutta jokaisella on tiätysti mielipiteensä, ja hyvä niin. Minä vastasin tähän äänestykseen tosiaan olympiakullan, se toisi Suomelle mahtavasti mainetta ja kunniaa, tosin onhan se olympiakulta, ja edes mitali, ainakin tänä vuonna varsin utopistinen saavutus.

Joo, ja niin pitikin, ja pitääkin vastata tosiaan rehellisesti, sillä niin sen olla pitää. Rehellisyys maan perii, eikös sitä niin sanota.... :)

Viimeksi muokattu:
Oman suosikin, eli Tapparan mestaruus tietenkin. Valitettavasti perusteluni ontuvat, mutta noh. Viimeisestä mestaruudestakin on sen verran aikaa ja viimeisimmän mestaruuden aikaan olin ihan liian pieni ymmärtääkseni jotain mestaruuksista saati sitten jääkiekosta. Tämäkin on rehellinen vastaukseni. En usko edes, että osaisin välttämättä juhlia olympia- tai MM-kultaa yhtä paljon kuin Tapparan mestaruutta.

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Snowraven
Viimeisestä mestaruudestakin on sen verran aikaa ja viimeisimmän mestaruuden aikaan olin ihan liian pieni ymmärtääkseni jotain mestaruuksista saati sitten jääkiekosta.

Sama juttu itseni ja Ilveksen kohdalta, mutta eiköstä olisi hianoa juhlia käytännössä koko Suomen kansan kanssa ja nauraa ruotsalaisille. :D

Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n mestaruus

...on tällä kaudella vielä utopistisempi haave kuin Suomen olympiakulta. Kuitenkin sitä enemmän toivon. Perustelut löydät tuolta allekirjoituksesta.

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhaa

MM-kisojen arvostus nousisi huomattavasti jos kisoja ois vähemmän ja ne pidettäs eri aikaan. Vaikka esim. joka toinen vuosi pelattais ja toinen sit ois välivuosi.

Harmittaa kyllä suuresti että lätkän arvostus maailmalla on kuitenkin aika pieni. Seitsemän huippumaan lisäksi jääkiekko on kova sana oikeastaan vain Sveitsissä, Saksassa ja Latviassa.

Arvostusta saatais lisättyä jos jotkut asiat tehtäs toisella tavalla mutta eri asia on sitten että onnistuuko ne käytännössä.

Niin ja mun puolesta kans lisää perusteluja. Ois kiva lukea mahdollisimman monia mielipiteitä.

Diamond kirjoitti:
MM-kisojen arvostus nousisi huomattavasti jos kisoja ois vähemmän
Nimenomaan. Juuri tätä minäkin kaipaisin, mutta valitettavasti se ei tule lähitulevaisuudessa toteutumaan lainkaan, koska rahastus taitaa olla pääsyy, että MM-kisoja pidetään joka vuosi. Juuri samana vuonna, kun on olympiakisat, niin koko MM-turnaus kadottaa merkityksensä. Myös aivan turhat eurokiertueet saisi lakkauttaa.

Oma ehdotukseni:
Vuosi 1: Olympiakisat
Vuosi 2: MM-kisat
Vuosi 3: Pienimuotoiset, esim. 6-8 joukkueen EM-kisat
Vuosi 4: MM-kisat

En myöskään tajua, ainakaan mitä olen tilastoja katsellut, että B-sarjan kisat pidetään kahdessa eri paikassa. Kummassakin turnauksessa on 8 osanottajaa. Minkäköhän takia näitäkään turnauksia ei voitaisi yhdistää?

Todellakin varmasti monen muunkin mielestä EM-turnaukset ovat turhia, eivätkä ne mittaa edes tasoa kunnolla. Ja toisekseen ei otteluita seuraa tarpeeksi paljon yleisöä (jos ei kotijoukkueen otteluja oteta lukuun). Euroopasta mielestäni tälläiseen EM-kisaturnaukseen voisivat osallistua Suomi, Ruotsi, Venäjä, Tsekki, Slovakia sekä Saksa. Jos näiden maiden lisäksi haluttaisiin vielä pari joukkuetta, niin ne voisivat mahdollisesti joku seuraavista maista: Ranska, Italia, Itävalta, Norja, Puola ja Valko-Venäjä. Ja esim. se joukkue, joka on sijoittuu tässä EM-turnauksessa viimeiseksi vaikkapa, joutuisi karsimaan paikastaan seuraavaan kisoihin, jolloin olisi myös vaihtuvuutta, vaikkakin minimaalista.

Mielestäni myös MM-kisoihin osallistuvien joukkueiden määrä (siis A-sarjassa) pitäisi olla 16 joukkuetta. Ja samanlainen lohkojako sekä pudotussysteemi kuin futiksen EM- ja/tai MM-kisoissa. Eli kun häviät yhdenkin ottelun alkusarjojen jälkeen, niin se on sitten bye bye. Raakaa meininkiä, mutta mielestäni tämä olisi järkevämpää.

Jos jääkiekon taso eri maissa olisi tasaisempaa, niin tietysti vielä järkevämpää olisi pitää 32 maan MM-kisat, kuten jalkapallossakin. Ja näihin kisoihin olisi sitten karsinnat etukäteen jne. Mutta todellakaan se ei ole mahdollista, kun miettii esim. sellaisia maita kuin Espanja, Hollanti tai Belgia. Siinä taitaisi tulla liikaa rökälevoittoja sekä rökäletappioita.

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Snowraven

Nimenomaan. Juuri tätä minäkin kaipaisin, mutta valitettavasti se ei tule lähitulevaisuudessa toteutumaan lainkaan, koska rahastus taitaa olla pääsyy, että MM-kisoja pidetään joka vuosi. Juuri samana vuonna, kun on olympiakisat, niin koko MM-turnaus kadottaa merkityksensä. Myös aivan turhat eurokiertueet saisi lakkauttaa.

Minun mielestäni tämä vuosi on jääkiakon kannalta todellinen huippuvuosi, sillä onhan se mahtavaa, että kiakkoo tulee nyt oikein kunnolla, sillä kiakkoon ei kyllä kyllästy koskaan, vai mitä?....

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Minua ei Suomen maajoukkueen menestys kiinnosta oikeastaan yhtään tai kiinnostaa,mutta ei harmita yhtään,jos se olisi vaikka viimeisenä kisoissa.

Ässien mestaruus taas olisi aivan eri homma!

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olympiakulta

JYP:llä ei ole yhtään liigamestaruutta ja kun realistisesti ajattelee, niin tuskin ainakaan tällä kaudella sitä juhlitaan. Siksi valitsin olympiakullan, vaikka oma veikkaukseni on että ilman mitalia jäädään..:(

Suosikkijoukkue
TPS
Oh-hoh! Oman seuran pärjääminen on kyllä näköjään todella tärkeää, minkä kyllä hyvin ymmärrän. Itse äänestin kyllä olympiakullan puolesta, sillä olisihan se aikamoinen piristysruiske koko Suomen kiekkoilulle.
Joka kevät pelattavat MM-kisat ovat minulle vuoden ainoa kunnon loma, joten minulle ne ovat tärkeät. Keväiseen Keski-Eurooppaan on mukava mennä ja vielä jääkiekon varjolla. Tietysti on sulaa hulluutta katsoa joskus jopa kolme ottelua päivässä ja vielä loput telkkarista, mutta minulle se on varsinaista juhlaa. Viikon aikana ehtii vielä shoppailla tarpeeksi, niin vaimokin on joka vuosi innolla mukana, vaikkei ihan yhtä kova jääkiekon suurkuluttaja olekaan.

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Re: Olympiakulta

Viestin lähetti Köpi
JYP:llä ei ole yhtään liigamestaruutta ja kun realistisesti ajattelee, niin tuskin ainakaan tällä kaudella sitä juhlitaan. Siksi valitsin olympiakullan, vaikka oma veikkaukseni on että ilman mitalia jäädään..:(

Eihän kysymyksenä ollut "kumpi on todennäköisin vaihtoehto?", vaan "kumman ottaisit?".
Kyllä se oman jengin mestaruus menee MM-kisojen ja olympiakultien edelle, ei tässä paljon ole muita kuin junioreita ja naisten (niin SM -kuin MM-tasolla) menestystä naatiskeltu.

Woland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Suomen maajoukkue
Kyllähän se Bluesin mestaruus olisi vieläkin makoisampaa kuin kulta SLC:stä.

Miksikö?Siksi että olen niin pirun itsekäs.

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Kyllä se Ilveksen mestaruus menisi minkätahansa maajoukkue-kullan edelle.
En ollut todistamassa viimeisintä mestaruutta ja viimeisimmät vuodet ovat muutamaa tähtihetkeä lukuunottamatta olleet aika rämpimistä.

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Oman seuran mestaruus tietenkin.

Olympiakulta on kova juttu,mutta olympialaisten jääkiekkoturnaus on noin viikon mittainen (?),ja kausi sm-liigassa yli puoli vuotta.

Kun suosikkijoukkuetta tulee seurattua paikanpäällä,radion ja tv:n kautta koko kauden,niin mikäs on parempi palkkio siitä kuin Suomen Mestaruus.

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti TwilightZone
Kyllä se Ilveksen mestaruus menisi minkätahansa maajoukkue-kullan edelle.
En ollut todistamassa viimeisintä mestaruutta ja viimeisimmät vuodet ovat muutamaa tähtihetkeä lukuunottamatta olleet aika rämpimistä.

Joukkueeksi vaihdan Tapparan, muuten perustelisin aivan samalla tavalla.

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olympiavoitto aivan ehdottomasti. Mikään ei päihitä leijonafinaalien tunnelmaa.

Edit: Olin muuten aika yllättynyt äänestyksen tilanteesta.

Suosikkijoukkue
ILVES
Ilveksen mestaruus

En ole livenä nähnyt suosikki joukkueeni (Ilveksen) viimeistä mestaruuden voitto (videolta kylläkin), joten kyllähän mestaruus juhlat kokisin mieluummin kuin maajoukkueen menestyminen. Vaikka Suomen menestyminen MM-, ja olympiakisoissa tekisi taas todella hyvää koko lajille, olen sen verran itsekäs, että näkisin mieluummin Raimon nostavan Pojan kohti Hakametsän kattoa kuin MM- tai olympiakulta hänen kaulassaan tämän kauden päätteeksi.

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oman suosikkijoukkueen mestaruus menee edelle. Kymmenen vuotiaan naskalin muistot edellisestä mestaruudesta ja sen tuomasta ilosta elävät takaraivossa sen verran hämärästi, joten tuoreita tuntemuksia asiasta jo kaipaa.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen realisti...

Ennemmin uskon Kerhon voittavan mestaruuden kuin tämänkertaisen olympiajoukkueen yltävän edes mitalikamppailuun. Eli molemmat lienevät utopiaa. (Kerho tullee taistelemaan parhaimmillaankin tänä vuonna pronssista; materiaali ei riitä kirkkaimpaan. Ikävä todeta näin.)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy