Olympiakisat 2014: Suomi

  • 2 239 329
  • 6 559
Tila
Viestiketju on suljettu.

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Jos Koivu jää pois, niin Filppula on meidän ykkössentteri ja Bergenheim toivottavasti tilalle. Tämähän ei mikään täysi katastrofi tilanne olisi, vaikka Koivun poisjääminen olisikin valtava menetys. Filppula on Koivun tasoinen sentteri ja Bergenheimin olisi pitänyt joukkueessa alun alkaenkin olla mukana.
 
Jos Mikko Koivu jää ulos, niin sitten Filppulasta vain ykkössentteri, senttereitä sinänsä riittää. Jos taas Filppulakin jää pois (olihan hänelläkin kremppaa), niin sitten onkin jo katastrofi.

Timonenkin on nyt jäämässä pois jos ei jalkavaiva parane, joten joku pakkikin pitäisi ottaa. Siinä ovat vaihtoehdot rajalliset.

Että pitikin mennä huutelemaan; täähän alkaa mennä ihan päin helvettiä:(. Siis jos kaikki kolme putoavat pois. Kun leveyttä ei ole, sitä ei vaan ole.
 

ipaz

Jäsen
Onko muuten varmaa ettei Saku pelaa Sotshissa jos Mikko joutuu jäämään pois? Vai onko jo liian myöhäistä?

Saku nyt ei tule missään nimessä kun kerta on ilmoittanut ettei tule. Ei ole nimettynä edes varamieslistalle. Varalla hyökkääjiksi ovat siis Bergenheim, Immonen ja Hartikainen. Pakeiksi Jaakola, Nummelin, Karalahti, Ristolainen ja Mäntylä.

Varamiehet
 

MegaForce

Jäsen
Minä luotan edelleen, että Suomi saa ne pelaajat kehiin, ketkä halutaan. Mikko Koivun uskon näkeväni Sothsissa, samoin Timosen, Filppulan sekä Barkovin.

Voisin olla salaa tyytyväinen, jos Philströmille iskisi jokin flunssa, tai hän voittaisi matkan Havaijille kisojen ajaksi, jotta Sean Bergenheim saataisiin kehiin.

Mutta onhan tuo huolestuttava tuo Koivun tilanne.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Mikko Koivu on iso menetys ja todella harmi, kun Saku Koivu ei pelaa turnauksessa. Molemmat Koivut pois, kaksi kapteenia pois. Pelillisen johtajuuden Filppula ottanee, mutta mitenkäs on laita pukukopissa? Kuka siellä ottaa kaverit syliin, kun puntit tutisevat ja kakka haisee?

Minä näen asian toisinpäin. Filppula on hyvä pelaaja, mutta onko kuitenkaan pelillinen ja kiekollinen liideri? Detroitissa oli kakkos-kolmossentteri, Tampassa toki on Stamkosin poissaollessa pelannut ykkösessä, mutta sielläkin se ykköskapellimestari on kuitenkin ollut St. Louis.

Johtajuusongelmaa en näe Koivujen poissaolon aiheuttavan, jos siellä on Timonen, Selänne, Salo ja OJ pukukopissa. Toki jos sekä Koivu että Timonen jäävät pois niin selvää C-kirjaimen kantajaa on vaikeampi löytää.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Mikäli Koivu joutuu jäämään pois kisoista, niin se asettaa nähdäkseni tuon sentterinelikon kokonaisuudessaan melkolailla uuteen uskoon. Oletusarvona lienee alkujaan ollut Koivu-Jokinen-Barkov-Kontiola, tai näin ainakin uskon Erkan ajatelleen valintoja tehdessään. Mites sitten nyt? Immosen Jarkkohan taisi olla tuossa varamiesten listalla, mutta täytyy todentotta toivoa että tässä kohtaa valinta osuisi varamiehistä Bergenheimiin, joka pelaa kenties elämänsä kiekkoa tällä hetkellä ja on uransa aikana osoittanut olevansa parhaimmillaan silloin kun pelataan isoilla panoksilla. Kaikki kunnia Immoselle jota arvostan kiekkoilijana erittän paljon, mutta tässä kohtaa Bergien jäätävät näytöt tältä kaudelta sekä osoitus siitä ettei puntti tutise ratkaisupeleissäkään (näytöt NHL-pleijareista) kallistavat vaakakupin reippaasti hänen puolelleen. Tällöinkin joukkueessa olisi senttereitä edelleen Filppula, Jokinen, Barkov, Kontiola, Granlund ja Lehterä... joten kyllähän tuosta kuusikosta on edelleen varaa rakentaa riittävän laadukas sentterinelikko.

Viisikkopuolustus on edelleen se avainasia mikäli näissä karkeloissa mielitään edes taistella voitoista isoissa peleissä. Joten kenties sittenkin näin Koivun jäädessä pois?

O. Jokinen - Filppula - J. Jokinen
Timonen - Salo

Korpikoski - Kontiola - Granlund
Määttä - Kukkonen

Bergenheim - Barkov - Selänne
Väänänen - Vatanen

Komarov - Lehterä - Ruutu
(Lepistö - Hietanen)

Aaltonen, Pihlström

Rask-Lehtonen-Niemi

Edelleen tuossa olisi siis viisikoittain sellainen hahmotelma, joka pystyy pelaamaan tasapainoista peliä joka kentän osalta molempiin suuntiin. Ja tämä nyt lähinnä omana hahmotelmana, Erkka antanee Ruudulle enivei isomman roolin ja taas vastaavasti Kontiolalle pienemmän.

Totuuden nimissä on toki sanottava, että Koivun poisjäänti on aivan helvetillinen tasaisku tälle joukkueelle ja heikentää kyllä huomattavasti ennestään nihkeitä odotuksia. Mutta vielä kovempi takaisku tulisi olemaan tuo Timosen poisjäänti... ykköspakki, jolle ei suoraa korvaajaa löydy, ja jonka poisjäänti pistäisi tuon ennestään heikkotasoisen pakkiosaston täysin pirstaleiksi...

Ja jos nämä molemmat liiderit ovat rannalla niin kuka kumma tosiaan kantaa sitä C:tä? Ei kai sitä nyt herranjumala Teukallekaan voida antaa, joten kai se täytyisi OJ:n rintaan ommella ja toivoa sormet ja varpaat ristissä päällikön hilaavan tuota nippua reppuselässään kohti glooriaa!
 

Jerzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA
O. Jokinen - Filppula - J. Jokinen
Timonen - Salo

Korpikoski - Kontiola - Granlund
Määttä - Kukkonen

Bergenheim - Barkov - Selänne
Väänänen - Vatanen

Komarov - Lehterä - Ruutu
(Lepistö - Hietanen)

Aaltonen, Pihlström

Rask-Lehtonen-Niemi

Koivun mahdollinen poisjäänti mahdollistaisi kahden laituriksikin kaavaillun sentterin peluuttaminen paikalla jolla peli on kulkenut NHL:ssä kohtuullisen hyvin sekä laiturin mukaan ottaminen jonka pois jättäminen oli selkeästi Erkalta virhe jonka varmasti osaa jo myöntää ja paikka aukeaa tutkaparin vierelle. Antaa Mikon parannella jalkaansa ja katsotaan sitten jatkosarjassa tarvitaanko vielä mukaan toisaalta onko jo/vieläkään pelikuntoinen.

J.Jokinen - Filppula - Korpikoski/Ruutu
Korpikoski/Ruutu/Komarov - O.Jokinen/Granlund - O.Jokinen/Granlund
Bergenheim - Barkov - Selänne
Ruutu/Komarov - Kontiola - Pihlströn/ketä siellä nyt on...

Kapteeniksi Filppula/O.Jokinen. Erkka taitaa kuitenkin antaa roolia Kukkosen Lasselle tai Teemulle. Jollainhan se Lassen osallistuminen täytyy perustella...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Jos todella niin paskasti käy, ettei Koivu pysty pelaamaan, uskon että jompi kumpi A:ta kantavista saa kapteenin kunnian. Varakapteenit on mun laskujen mukaan Timonen ja Selänne ja jos nyt pitäisi arvata, niin veikkaisin sekä joukkueen että Erkan valitsevan Selänteen. Timonen olisi sitten toinen ja luultavimmin OJ toinen varakapteeni.

Tosin tiedä nyt näistä...
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jos todella niin paskasti käy, ettei Koivu pysty pelaamaan, uskon että jompi kumpi A:ta kantavista saa kapteenin kunnian. Varakapteenit on mun laskujen mukaan Timonen ja Selänne ja jos nyt pitäisi arvata, niin veikkaisin sekä joukkueen että Erkan valitsevan Selänteen. Timonen olisi sitten toinen ja luultavimmin OJ toinen varakapteeni.

Tosin tiedä nyt näistä...

Ei voi olla Timonen ainakaan, koska mies joutunee jättämään kisat väliin (ellei vaivat parane). Linkki siis Maikkarin uutiseen.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Jos todella niin paskasti käy, ettei Koivu pysty pelaamaan, uskon että jompi kumpi A:ta kantavista saa kapteenin kunnian. Varakapteenit on mun laskujen mukaan Timonen ja Selänne ja jos nyt pitäisi arvata, niin veikkaisin sekä joukkueen että Erkan valitsevan Selänteen. Timonen olisi sitten toinen ja luultavimmin OJ toinen varakapteeni.

Minä taas luulen että se kapteeni olisi nimenomaan Timonen, sikäli kun pelaa ja Koivu ei pelaa. Selänne on johtajatyyppi, mutta ei kuitenkaan profiililtaan se ykkösjätkä pukukopissa. Anaheimissahan Selänne on pelannut lähes koko uransa kapteenistossa, mutta C taas on ollut milloin Kariyalla, Niedermayerilla tai Getzlafilla. Varmaan osin omasta halustaankin Selänne on ollut aina se kapteenin taustatuki, mutta nimenomaan ei ykkösjohtaja.

Timonen on lähes aina leijonapaidassa ollessaan pelannut A rinnassa, kuten myös nyt jo vuosia Philadelphiassa. Unohtamatta että ennen siirtoa Philadelphiaan toimi Predatorsin kapteenina ja taisi olla myös melko vahva ehdokas Phillyn ja kapteeniksi kun Giroux valittiin.

edit. Lisätään vielä että jos Timonen JA Koivu jäävät pois, niin epäilen että Erkka tekee radikaalin ja paljon puhetta aiheuttavan valinnan ja lyö C:n Olli Jokisen rintaan. Perusteena:
* OJ:n ja Erkan yhteinen historia
* Yli 1100 NHL-ottelua
* Yli 4 vuotta Florida Panthersin kapteenina, tällä hetkellä Winnipeg Jetsin varakapteeni.
 
Viimeksi muokattu:

Sic

Jäsen
Kyllähän tää enteilee Timosen poisjääntiä, parempi kertoa jalan tilanne jo nyt ettei tuu sitten yllätyksenä kenellekkään.

Kyllä se nyt siltä näyttää. :( Pakko toivoa että joukkue kääntää nämä loukkaantumiset vielä voitoksi, mutta kyllähän tällä pelaajakalustolla se seinä tulee väkisin jossain vaiheessa vastaan.
 

Touho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomi, Minnesota
Worst case scenario

Korpikoski - Granlund - Selänne
J. Jokinen - O. Jokinen - Ruutu
Bergenheim - Barkov - Aaltonen
Komarov - Kontiola - Hartikainen
Lehterä - Pihlström

Lepistö - Salo
Määttä - Vatanen
Kukkonen - Väänänen
Jaakola - Hietanen

Rask
Lehtonen

OJ kapteeni, Selänne ja Kukkonen varakapteenit
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse laittaisin hyökkäyksen näin, jos Koivu on pois. Rohkeasti Lehterä kunnon rooliin. Maajoukkueessa näytöt ei ole loistavia, mutta otanta on pieni. Ei kai ne KHL pisteet vahinkoja ole?

O. Jokinen - Filppula - J. Jokinen
Korpikoski - Lehterä- Granlund
Bergenheim - Barkov - Selänne
Komarov - Kontiola - Aaltonen

Kontiola ja Aaltonen pelaavaan kokoonpanoon, ja samaan ketjuun. Tämä koska uskon Erkan näin tekevän.
 
Minä taas luulen että se kapteeni olisi nimenomaan Timonen, sikäli kun pelaa ja Koivu ei pelaa. Selänne on johtajatyyppi, mutta ei kuitenkaan profiililtaan se ykkösjätkä pukukopissa. Anaheimissahan Selänne on pelannut lähes koko uransa kapteenistossa, mutta C taas on ollut milloin Kariyalla, Niedermayerilla tai Getzlafilla. Varmaan osin omasta halustaankin Selänne on ollut aina se kapteenin taustatuki, mutta ei ykkösjohtaja.

edit. Lisätään vielä että jos Timonen JA Koivu jäävät pois, niin epäilen että Erkka tekee radikaalin ja paljon puhetta aiheuttavan valinnan ja lyö C:n Olli Jokisen rintaan. Perusteena:
* OJ:n ja Erkan yhteinen historia
* Yli 1100 NHL-ottelua
* Yli 4 vuotta Florida Panthersin kapteenina, tällä hetkellä Winnipeg Jetsin varakapteeni.

Plus olisi psykologisesti hyvä veto, jolla estetään Kurpitsapään teoreettinenkin mahdollisuus perseilyyn ja kiukutteluun miehen ollessa laillaan vastuussa koko joukkueesta. Tosin ei Westerlundilla kyllä auktoriteettiongelmia ole Jokisen(kaan) kanssa muutenkaan.
Mutta nyt v-ttu oikeesti: toivotaan toivotaan ettei nämä loukkaantumiset ole niin pahoja kuin miltä kuulostaa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tummia pilviä pukkaa kiekkotaivaalle, jos nämä loukkaantumisista johtuvat poisjäännit ovat tuota luokkaa. JOS pahin tapahtuisi ja JOS Olli Jokisesta leivottaisiin kapu, niin vilpittömästi pyydän häntä puolustavia puheenvuoroja! En pidä O.Jokisesta ja pidän häntä jopa puoli-idioottina, joten kapun arvokkaan roolin takia haluan ehdottomasti perusteluja siihen kelpuuttamiseen.

Haluan oppia arvostamaan häntä, mutta tähän mennessä herra on tehnyt sen asian mulle melkeinpä mahdottomaksi ja kisat ovat pilalla, jos en saa fiiliksiäni muutettua. KYLLÄ, näin lapsellinen mie olen!
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Tummia pilviä pukkaa kiekkotaivaalle, jos nämä loukkaantumisista johtuvat poisjäännit ovat tuota luokkaa. JOS pahin tapahtuisi ja JOS Olli Jokisesta leivottaisiin kapu, niin vilpittömästi pyydän häntä puolustavia puheenvuoroja! En pidä O.Jokisesta ja pidän häntä jopa puoli-idioottina, joten kapun arvokkaan roolin takia haluan ehdottomasti perusteluja siihen kelpuuttamiseen.

Haluan oppia arvostamaan häntä, mutta tähän mennessä herra on tehnyt sen asian mulle melkeinpä mahdottomaksi ja kisat ovat pilalla, jos en saa fiiliksiäni muutettua. KYLLÄ, näin lapsellinen mie olen!
Olli Jokinen on persoona, joka kaipaa huomiota ja vastuuta. Seurajoukkueessa hänen parhaat vuotensa ovat olleet silloin, kun vastuuta on tippunut ja rinnuksissa on ollut C-kirjain. Maajoukkueessa hän on toiminut muun muassa 2004 vuoden MM-kisoissa kapteenina, jolloin mies pelasi harvoista hyvistä MM-kisoista juuri ne hyvät.

Olli Jokinen on myös mielialapelaaja parhaasta/pahimmasta päästä. C-kirjaimella hänet sitoutettaisiin joukkueeseen täysin ja uskon, että hänestä saataisiin paras mahdollinen irti. Parhaimmillaan hän on kuitenkin ollut ennenkin ratkaisevassa roolissa olympialaisissa. Itse laittaisin hänelle joka tapauksessa varakapteenin viitan harteille, vaikka Koivu ja Timonen kisoissa pelaisivat.
 

Atthe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Itse nään asian niin että jos Ollista tekee kapteenin niin tuloksellisesti saa hänestä parhaan irti. Toisaalta hän ei ehkä ole kapteeniutta ansainnut samalla tavalla kuin joku muu vanha luottopelaaja, esim. Selänne, Salo, Ruutu... Eli siis siinä tapauksessa että Koivu ja Timonen ovat ulkona. Kyllä nyt loukkaantumiset koettelevat meidän kapeaa materiaalia.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En tiedä olenko vanhanaikainen, mutta minusta kapteenius pitää jollakin tapaa ansaita. Olli Jokinen on minun silmissäni viimeisiä pelaajia, joka ansaitsee viime vuosien toiminnallaan ja lausunnoillaan kipparoida Suomen olympiajoukkuetta.

Ihan ylipäätää olen sitä mieltä, että maajoukkueen kapteenin tulisi olla pelaaja, jota kiinnostaa edustaa maataan muulloinkin kuin vain joka neljäs vuosi. Valitettavasti Suomelta ei tuollaisia pelaajia löydy kokeneempien NHL-pelaajien osalta. Toisenlainen on tilanne Venäjällä, Slovakialla, Tshekillä ja jopa Ruotsillakin.
 

Sic

Jäsen
En tiedä olenko vanhanaikainen, mutta minusta kapteenius pitää jollakin tapaa ansaita. Olli Jokinen on minun silmissäni viimeisiä pelaajia, joka ansaitsee viime vuosien toiminnallaan ja lausunnoillaan kipparoida Suomen olympiajoukkuetta.

Kallistun myös tälle kannalle. Luulen kans että Erkka saa OJ:stakin parhaan irti, eikä siinä tarvitse ikäänkuin varotoimenpiteenä antaa OJ:lle kapun nauhaa.

Ihan ylipäätää olen sitä mieltä, että maajoukkueen kapteenin tulisi olla pelaaja, jota kiinnostaa edustaa maataan muulloinkin kuin vain joka neljäs vuosi. Valitettavasti Suomelta ei tuollaisia pelaajia löydy kokeneempien NHL-pelaajien osalta. Toisenlainen on tilanne Venäjällä, Slovakialla, Tshekillä ja jopa Ruotsillakin.

Onhan se vähän näinkin. Eilen kun katsoin TV2:lta leijonien olympiamitalit -sarjaa, niin siinä huomasi ainakin Saku Koivun kommenteista, että kuinka paljon enemmän olympiakisoja arvostetaan verrattuna MM-kisoihin.
 
Tummia pilviä pukkaa kiekkotaivaalle, jos nämä loukkaantumisista johtuvat poisjäännit ovat tuota luokkaa. JOS pahin tapahtuisi ja JOS Olli Jokisesta leivottaisiin kapu, niin vilpittömästi pyydän häntä puolustavia puheenvuoroja! En pidä O.Jokisesta ja pidän häntä jopa puoli-idioottina, joten arvokkaan roolin takia haluan ehdottomasti perusteluja siihen kelpuuttamiseen.

Tätä on liikkeellä ja hear hear:) paljon pidemmältäkin ajalta kuin maajoukkueesta. Mutta jos moiseen ratkaisuun päädytään, kyse on juuri siitä vastuun annosta ja positiivisesta "käsien sitomisesta". Westerlund ei ole tyhmä mies (vaikka onkin kuiva piilojuoni kapakala, mutta se on toinen juttu:).

Helvetin paljon kapukysymystä huolestuttavampaa on silti, jos kolmesta profiilipelaajasta puuttuu kaksi. Kun tasoitusta ei sillä osastolla olisi varaa antaa yhtään.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Kapteenin C menee Granlundille jos Koivu ei ole mukana. Nuorelle lupaukselle ja yhdelle Suomen tärkeimmistä hyökkääjistä vastuuta. A nyt vähintään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Edelleenkin olen sitä mieltä, että Sashalle pitäisi lyödä C siniristipaidan vasempaan yläkulmaan. Johtava pelaaja, vaikka onkin vielä nuori. Seuraavissa olympialaisissa tulee olemaan Suomen pelillinen liideri numero 1. Nyt on vallanvaihdon aika.

Kopissahan sillä ei ole mitään väliä, kuka on kapteeni. Hengenluojia kyllä löytyy. Eihän kapteenilla mitään muuta roolia ole, kuin tuomareiden kanssa keskustelu, eikä sekään mihinkään johda. Symbolinen vaikutus on se tärkeämpi puoli.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottamatta kantaa Barkovin pelilliseen panokseen näissä kisoissa, täytyy todeta monen muunkin asian vaikuttavan kapteeniksi valitsemiseen kuin pelilliset taidot. Voi olla, ettei Barkov ole koskaan kapteeni maajoukkueessa. Voi toki olla, että hän on muiltakin kuin pelillisiltä ominaisuuksiltaan kapteeniainesta, mutta näissä kisoissa ei kapteeniksi mitään asiaa. Käsittääkseni jääkiekkojoukkueessa vallitsee jonkinlainen hierarkia ja siinä aika moni pelaaja mene Sashan edelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös