Olutpullokeskustelu

  • 26 480
  • 134

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tänään duunissa tuli vaan jostain puheeksi frendin kanssa yhden litran olutpullot.

Sitten äsken kaupassa näin, kun joku rouva osti niitä.

Kysynkin teiltä, että oonko niissä mitään järkeä? Minä ja kaveri ollaan täsmälleen samoilla linjoilla, että ei ole. Semmoisen juominen kestää ehkäpä noin 45 minuuttia, mutta jo siinä ajassa se on täysin väljähtynyttä ja kammottavan makuista. Puhumattakaan siitä, jos sitä yrittää juoda niin, että vaikka ensin puolet ja sitten muutaman tunnin päästä puolet.

Onhan siinä korkki, mutta en tiedä mikä mättää, hapot vain katoavat. Silloin kun ko. tuote tuli kauppoihin ostin niitä jonkun verran, mutta nopeasti havahduin niiden turhuuteen.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko koskaan dokannut? Vai 45 minuuttia, amatööri ;)

Oikeasti litran pullot eivät sovellu oluelle kuten eivät 0,5 litran pullotkaan. Sopiva annoskoko on 0.33 litraa. Jos tarvitsee enemmän juotavaa niin ostaa enemmän. Olut jopa maistuu paremmalta alusta asti pienemmästä pullosta. Toki se voi olla vain mielikuvaa, mutta samoja havaintoja monet tuttuni ovat tehneet.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Tatzka
Oletko koskaan dokannut? Vai 45 minuuttia, amatööri ;)


Tsättiviesti tai ei, mutta tätä palstaa saattaa lukea myös perheen pienimmät... En viitsinyt laittaa oikeaa aikaa, vaan valitsin tuommoisen vähän neutraalimman ajan:cool:
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ollaan ruvettu nimeämään tätä litran olutta räppi bisseksi kun kaikki kovat skede/räbä jätkät vetää tätä.Kaverit kattokaas bongannu mtv:ltä kun dr dre vetää litrasesta pullosta olutta.Ei voi muutakun kun nauraan kun kattoos paikkakunnan(asukkaita 8000) skeittiparkille siel ne huivit päässä litrasta olutta
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Litran bisseflindat

Viestin lähetti pernaveikko
Tänään duunissa tuli vaan jostain puheeksi frendin kanssa yhden litran olutpullot.

Sitten äsken kaupassa näin, kun joku rouva osti niitä.

Kysynkin teiltä, että oonko niissä mitään järkeä? Minä ja kaveri ollaan täsmälleen samoilla linjoilla, että ei ole. Semmoisen juominen kestää ehkäpä noin 45 minuuttia, mutta jo siinä ajassa se on täysin väljähtynyttä ja kammottavan makuista. Puhumattakaan siitä, jos sitä yrittää juoda niin, että vaikka ensin puolet ja sitten muutaman tunnin päästä puolet.

Onhan siinä korkki, mutta en tiedä mikä mättää, hapot vain katoavat. Silloin kun ko. tuote tuli kauppoihin ostin niitä jonkun verran, mutta nopeasti havahduin niiden turhuuteen.

Ainoa järki litran olutpulloissa mielestäni on se, että niitä on helpompi kantaa esim. mökille kuin vastaavaa määrää pikkupulloja. Jos juo kaverin kanssa, niin ei molempien tarvitse avata samaan aikaan pulloa. Kaadetaan pullosta tuopilliset molemmille, ja vasta niiden jälkeen avataan toinen pullo.

Yksinään juodessa litran pullot ovat todella epäkäytännöllisiä.
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisihan sitä kai periaateesa ostaa esim. joku isompi porukka ja siinä sitten kimpassa naukkailla. Tosin pitäisi varmaan olla laseja ettei tule turhia konflikteja. Ei varmaan kätevää, mutta ainakin idea.

Kannattaa muuten vilkaista Once Were Warriors -leffaa. Siinä Jake the Muscle vetäisee ko. pulloja ihan kuin täällä 0.33:sia... Ja on hyvä leffa muutenkin. :cool:

Lukkolainen: Eikö se Dre & co. juo ihan konjakkia tai vastaavaa? Ehkä se on vaan Suomi-skenen ongelma.


Edit: seeyou@jäähalli näköjään ehti ensin.
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti mikaw


Lukkolainen: Eikö se Dre & co. juo ihan konjakkia tai vastaavaa? Ehkä se on vaan Suomi-skenen ongelma.

Kattos vaiks sitä olisko ekaa dre dr ja snoopyn videoo;)
Kumminkin sieltä se matkittu
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
pernaveikko

Olen osittain samaa mieltä kanssasi.Litran bissepullot ovat kyllä hieman epäkäytännöllisiä,mutta kyllä mulle maistuu väljähtänytkin bisse.Muistuupa muuten mieleeni,kun olin vielä 14-kesäinen nuori varsa.Me kelattiin frendien kanssa yhden spurgun viinakset;kyseessä oli Sorbus pullo.

Spuge oli sammunut ostarin parkkikselle,joten mie menin ja otin tuon ihmeellisen flindan.Juostuamme about kaksi kilsaa,me rupesimme nauttimaan tästä ihmeellisestä pullosta nesteitä.Toki ryöstön tehnyt(minä;) )sai kunnian ottaa ensimmäisen huikan.Ryystinkin helvetinmoisen huikan,jonka jälkeen rupesin heittämään laattaa melko lailla kohtuullisesti.

Siellä flindan seassa oli nimittäin jotain saatanan klimppejä,jotka aiheuttivat minulle tuon....sanoisinko primitiivisen reaktion.Itse uskon vieläkin,että kyseessä oli spurgun kosto.Tämä meni hieman topicin ohi,mutta niinhän mulla aina menee.:D

Oli se sitten väljähtänyttä,tai muuten vaan pahaa,kaikki menee...sano.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: pernaveikko

Viestin lähetti reds1897
Olen osittain samaa mieltä kanssasi.Litran bissepullot ovat kyllä hieman epäkäytännöllisiä,mutta kyllä mulle maistuu väljähtänytkin bisse.Muistuupa muuten mieleeni,kun olin vielä 14-kesäinen nuori varsa.Me kelattiin frendien kanssa yhden spurgun viinakset;kyseessä oli Sorbus pullo.

Spuge oli sammunut ostarin parkkikselle,joten mie menin ja otin tuon ihmeellisen flindan.Juostuamme about kaksi kilsaa,me rupesimme nauttimaan tästä ihmeellisestä pullosta nesteitä.Toki ryöstön tehnyt(minä;) )sai kunnian ottaa ensimmäisen huikan.Ryystinkin helvetinmoisen huikan,jonka jälkeen rupesin heittämään laattaa melko lailla kohtuullisesti.

Siellä flindan seassa oli nimittäin jotain saatanan klimppejä,jotka aiheuttivat minulle tuon....sanoisinko primitiivisen reaktion.Itse uskon vieläkin,että kyseessä oli spurgun kosto.Tämä meni hieman topicin ohi,mutta niinhän mulla aina menee.:D

Oli se sitten väljähtänyttä,tai muuten vaan pahaa,kaikki menee...sano.

Tästä tulikin mieleeni rippileiri (todellakin, vaikka olenkin tätä nykyä peripakana ja ateistien kruunattu kananmuna, niin olen käynyt tuon leirin), jolloin olin todella pahankurinen ja hävytön nuori nulikka. Yritimme kaverin kanssa tehdä yhdelle tosi vittumaiselle jätkälläe kepposta. Minä kusta lurautin vähän sen jätkän vesipulloon ja loput pullosta täytettiin vedellä. No ei se läpi mennyt: jätkä toi kirosanojen kanssa pullon meidän huoneeseemme ja siihen se jäi - hetkeksi. Aamun koitteessa nimittäin tällä kaverilla, jonka kanssa jekkua yritimme tehdä, oli hirvittävä jano ja autuaalisesti unohtaneena hän veti koko pullon meikäläisen kusta - vedellä lantrattuna. Hän ei tosin oksentanut, vaan röyhtäisi tyytyväisenä.

Pakko sanoa, että tuo temppu hävettää hivenen vieläkin ja nykyään olen ihan siivo hampuusi.

Mutta Reds, vedätkö sä tosiaan ihan mitä vaan? Se selittääkin sen, miksi olet ollut niin selvä viime aikoina: tuon liiman viimeinen myyntipäivä on mennyt jo kolme kuukautta sitten ja sää oot vetänyt siitä jo viimeisen puoli vuotta. Vaihda pulloa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tuli noista Redsin mainitsemista klimpeistä mieleen, että ovatpa hyvinkin saattaneet olla Sisu-salmiakkia.

Meillä tuo Soppa oli teinivuosina hyvinkin yleinen nautintoaine keskiketterän ohessa ja tapana oli laittaa yksi aski Sisuja sinne pullon pohjalle makua antamaan. En tiedä antoiko se sitä ja vielä vähemmän tiedän mistä se tapa oli tullut, mutta aina niitä sinne kuitenkin pistettiin. Löytyisiköhän yhdestäkään baarista juomaa nimeltä SoppaSisu ;)
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep Mike

Täällä tunnetaan myös Sisut Sopassa ja se ei ole SoppaSisu, vaan SisuSoppa.:)
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: pernaveikko

Viestin lähetti Oiva
Tästä tulikin mieleeni rippileiri (todellakin, vaikka olenkin tätä nykyä peripakana ja ateistien kruunattu kananmuna, niin olen
Pakana ja ateisti? Yritä nyt päättää. Ateistihan ei usko mihinkään jumalaan ja pakana taas uskoo johonkin muuhun kuin kristittyjen jumalaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Viestin lähetti mikaw


Kannattaa muuten vilkaista Once Were Warriors -leffaa. Siinä Jake the Muscle vetäisee ko. pulloja ihan kuin täällä 0.33:sia... Ja on hyvä leffa muutenkin. :cool:
[/B]

tossa leffassa, jatkuvasti top3-listallani, pienin pullokoko niin kotona kuin baarissakin näytti olevan tuo iso pullo. Onko se sitten litran vetoinen vai joku hämärä brittiläinen mittayksikkö, en tiedä. Ja se on muuten Jake the Muss... Omasta mielestäni olut on aina olutta, sama se mistä sitä juo kunhan vaikutus on toivotunlainen.:D
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti mikaw

Kannattaa muuten vilkaista Once Were Warriors -leffaa. Siinä Jake the Muscle vetäisee ko. pulloja ihan kuin täällä 0.33:sia... Ja on hyvä leffa muutenkin. :cool

mikaw:

Olen kanssasi kybällä samaa mieltä,sillä tuo leffa on todella katsomisen arvoinen.Haluaisin ostaa kyseisen leffan,onko sulla tietoo mistä voipi saaha?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
seeyou@alko

Tulen kyllä sinne,kunhan joudan,malta nyt vähän kaverini.Toki sinä tarjoat minulle ensimmäiset(7 tuoppia)suuntaa-antavat?Muuten,toimiiko puhelin vieläkin hyvin?;)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei täällä mutta muualla

Meillähän meininki on se, että jokainen jurottaa sen oman säkkinsä kanssa ja baarissa henkilökohtaiseen tuoppiinsa tuijotellen. Sen sijaan Boliviassa, jossa myös olen asustellut, oli tapana ostaa yhteisillä rahoilla vitusti litran flindoja, joista jokainen sai sitten täyttää lasinsa vapaassa tahdissa. Baarissa litran flindoja tilattiin pöytään aina muutama ja pieni kaljalasi jokaiselle. Sitten tilattiin tarpeen mukaan lisää ja illan loputtua kukin maksoi omantuntonsa mukaan. Hieno systeemi, johon litran pullot sopivat erittäin hyvin. Suomessa en ko. pulloa ole koskaan omistanut.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti mikaw
Kannattaa muuten vilkaista Once Were Warriors -leffaa. Siinä Jake the Muscle vetäisee ko. pulloja ihan kuin täällä 0.33:sia... Ja on hyvä leffa muutenkin. :cool:

Juu. Silloin joskus kun minäkin kaljaa nappasin, niin litran pulloista minä sitä vetelin kitusiini ihan kuin Jake Heke konsanaan. Eipä tarvinnut jatkuvasti olla hakemassa korkinavaajaa.

Mutta totta on, että pienissä 0.33:n litran pulloissa olut on parempaa kuin litran pulloissa. Samoin 0.33:n pullossa olut on parempaa kuin baarissa hanasta tuleva kalja. Tuo hanakaljan vaahto ainakin on sellaista, mikä ei minun isolle mahalleni sovi. Vai onko se vaan pelkkää kuvittelua?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: seeyou@alko

Viestin lähetti reds1897
Tulen kyllä sinne,kunhan joudan,malta nyt vähän kaverini.Toki sinä tarjoat minulle ensimmäiset(7 tuoppia)suuntaa-antavat?Muuten,toimiiko puhelin vieläkin hyvin?;)

Miten niin tulet tänne? Minä en asu Stadissa yhtään sen enempää kuin Sinäkään, ystäväiseni. Toki tarjoan ensimmäisen tuopin, kunhan Sinä tarjoat seuraava(n/t).

Puhelin toimii hyvin, tosin nyt se tarvitsee sähköhoitoa ;)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Snakster
Meillähän meininki on se, että jokainen jurottaa sen oman säkkinsä kanssa ja baarissa henkilökohtaiseen tuoppiinsa tuijotellen. Sen sijaan Boliviassa, jossa myös olen asustellut, oli tapana ostaa yhteisillä rahoilla vitusti litran flindoja, joista jokainen sai sitten täyttää lasinsa vapaassa tahdissa. Sitten tilattiin tarpeen mukaan lisää ja illan loputtua kukin maksoi omantuntonsa mukaan. Hieno systeemi, johon litran pullot sopivat erittäin hyvin.

Jeh, noin sitä pitääkin toimia. Itse en ole Boliviassa käynyt, mutta olen asunut pitkään Englannissa.

Mua todella ahdistaa tää suomalainen senttien laskenta. "Hei, sä oot mulle 60snt velkaa, voisitko maksaa." "Muistatsä sillon toukokuussa kun mä ostin sulle tuopin, voitsä maksaa nyt sun velkas." "Mulla oli eilen vielä 9 bisseä, nyt on vaan 8, onks joku ottanu multanu yhden?" Tai että *kiertää bailuja noin 15 minuuttia* "Mä ostin kyllä Karhua, mutta mä avasin äsken vahingossa Koffin, kenen tää on? Mä maksan kyllä heti takasin"

Kommunismi ei toimi, se on jo huomattu, mutta ei myöskään jaksa tinkiä muutamasta kolikosta. Välillä on menny £50 illassa, vaikka itse on juonut vain muutaman pintin. Mitä noista, seuraavissa bailuissa ja sitä seuraavissa ja ehkäpä sitä seuraavissakin ei ole tarvinnut kustantaa mitään, kun joku muu on vinguttanut korttia.

Kaikista tärkeintä on se, että kaikilla on hauskaa... Rahoitus on vain järjestelykysymys.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pernaveikko


Mua todella ahdistaa tää suomalainen senttien laskenta. "Hei, sä oot mulle 60snt velkaa, voisitko maksaa." "Muistatsä sillon toukokuussa kun mä ostin sulle tuopin, voitsä maksaa nyt sun velkas." "Mulla oli eilen vielä 9 bisseä, nyt on vaan 8, onks joku ottanu multanu yhden?" Tai että *kiertää bailuja noin 15 minuuttia* "Mä ostin kyllä Karhua, mutta mä avasin äsken vahingossa Koffin, kenen tää on? Mä maksan kyllä heti takasin"

Just näin. Itse olen sen homman miettinyt niin, että jos joskus saan ja joskus annan, niin ennen kuin tuossa keskimäärin vajaan 50 vuoden päästä kupsahdan, on saldo suunnilleen nollassa.
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti reds1897
Haluaisin ostaa kyseisen leffan,onko sulla tietoo mistä voipi saaha?
Luulisi, että löytyy ihan Anttilasta tai vastaavista. Onhan se sen verran vanha, että ei varmaan ole kalliskaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tatzka


Oikeasti litran pullot eivät sovellu oluelle kuten eivät 0,5 litran pullotkaan. Sopiva annoskoko on 0.33 litraa. Jos tarvitsee enemmän juotavaa niin ostaa enemmän. Olut jopa maistuu paremmalta alusta asti pienemmästä pullosta.

Oikeassa olet Tatzka. Hiilihapot säilyy ja loppuosakin juomasta on vielä jääkylmää, kun asiallisen kiireen pitää rytmissä. Kun vielä totean omana kantanani, että tölkki on vielä pulloa parempi, olen puhunut.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti pernaveikko



Mua todella ahdistaa tää suomalainen senttien laskenta. "Hei, sä oot mulle 60snt velkaa, voisitko maksaa." "Muistatsä sillon toukokuussa kun mä ostin sulle tuopin, voitsä maksaa nyt sun velkas." "Mulla oli eilen vielä 9 bisseä, nyt on vaan 8, onks joku ottanu multanu yhden?" Tai että *kiertää bailuja noin 15 minuuttia* "Mä ostin kyllä Karhua, mutta mä avasin äsken vahingossa Koffin, kenen tää on? Mä maksan kyllä heti takasin"


Näinpä. Meillä on kaveripiirissä aina ollut semmoinen systeemi, että jääkaapissa olevat viinakset/kaljat ja pöydässä olevat röökiaskit ym. ovat ihan vapaata riistaa, eikä niitä vahdita että mikä on alunperin ollut kenenkin. Tokihan yleensä kaikki ovat sinne omat juomansa tankanneet ja sitten juodaan vaan ne miehissä pois.
Jos joltain loppuu ja toisella on, niin siittä vaan.. Pääperiaate on nimenomaan se, että kaikilla on kivaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Senior


Oikeassa olet Tatzka. Hiilihapot säilyy ja loppuosakin juomasta on vielä jääkylmää, kun asiallisen kiireen pitää rytmissä. Kun vielä totean omana kantanani, että tölkki on vielä pulloa parempi, olen puhunut.

Tölkkejä joisin minäkin täällä Suomessa, mutta on vaan tuo v*tun tölkkivero tässä maassa. Sisältö on kuitenkin minulle tärkeintä enkä yleensä viitsi maksaa ylimääräistä vain sen takia, että juomani on tölkissä. Ulkomailla ollessa tulee sitten noita tölkkejä vedeltyä vähintään päivittäisen B-vitamiinin tarpeen tyydyttävä määrä (8 litraa) / vuorokausi...

Tölkkivero pois!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös