Olli Palola HIFK:ssa

  • 97 966
  • 510

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Itse aina vierastanut näitä (oletettavasti) mottipäisen liksan jätkiä jotka surffailee runkosarjan ja syttyvät EHKÄ keväällä. Ja olihan Palola melko outo hankinta alunalkaenkin. Mutta nyt on niin paljon erilaisia lenssuja jne. liikkeellä että eiköhän kaveri ole askissa taas melko pian. Näyttäisi ulospäinkin Tobiaksen homma aika puuhastelulta jos ensin isolla tohinalla hankitaan mies tänne ja sitten laitetaan mäkeen koska tehnyt "vain" 14 pistettä toistaiseksi. Ollut vain erittäin epätasainen kuten suurin osa IFK:n joukkueesta.

Ensi kaudella toki en haluaisi Palolaa enää katsella vaan toivottavasti tilalla joku takuuvarma suorittaja.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Lähtökohtaisesti Palola oli kyl todella kova hankinta ja nyt jälkikäteen varmasti kaikki ovat pettyneitä siihen mitä saatiin, mut en kyl oikein voi Salmelaista tästä osoitella.

Lähtökohtaisesti oli vääränlainen hankinta, kun tarvittiin pelintekoa ja hankittiinkin maalintekijä. Kun Palola hankittiin, kyseenalaistin kuka hänelle ne maalipaikat syöttää. Broadhursteja on joukkueessa vain yksi, eikä Innala, Hirvonen tai Paajanen oikein syöttökoneita ole, Hirvonen nyt ehkä lähimpänä sitä. Siksi juuri Hirvonen-Paajanen-Palola omaisi jonkunlaiset saumat onnistumiselle, mutta vaikeamman kautta.

Itse kyllä osoitan Salmelaista siitä, että hankki hieman vääränlaisen pelaajan.

Tuossa vaiheessa oli kuitenkin selviö, että jos hyökkäyksessä jostain osa-alueesta vajetta on, niin luovuudesta ja pelinrakennustaidosta

Koko kevään ja alkukesän yritimme tuota asiaa avata oliko nyt Hatun ja/tai Frankien kanssa, mutta juurikaan ei tullut vastakaikua.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Lähtökohtaisesti oli vääränlainen hankinta, kun tarvittiin pelintekoa ja hankittiinkin maalintekijä. Kun Palola hankittiin, kyseenalaistin kuka hänelle ne maalipaikat syöttää. Broadhursteja on joukkueessa vain yksi, eikä Innala, Hirvonen tai Paajanen oikein syöttökoneita ole, Hirvonen nyt ehkä lähimpänä sitä. Siksi juuri Hirvonen-Paajanen-Palola omaisi jonkunlaiset saumat onnistumiselle, mutta vaikeamman kautta.

Itse kyllä osoitan Salmelaista siitä, että hankki hieman vääränlaisen pelaajan.

Koko kevään ja alkukesän yritimme tuota asiaa avata oliko nyt Hatun ja/tai Frankien kanssa, mutta juurikaan ei tullut vastakaikua.

Broadhurstin poissaolo toki väistämättä tulee näkymään maalimäärissä. Sattuneesta syystä.

Mutta IFK oli sarjassa eniten maaleja tehnyt joukkue ennen kuin JYP sekosi ja antoi Kärpille ja Ilvekselle mahdollisuuden parannella tilastojaan. Sen lisäksi IFK muistaakseni oli edistyneiden tilastojen eniten maalipaikkoja luonut joukkue. Siihen päälle ollaan sarjan paras ylivoimajoukkue viimeisen 15 pelin ajalta.

Kyllä se vaan niin on, että joku niitä maaleja ja paikkoja syöttelee, joten ei tässä nyt vielä kukaan pääse sanomaan, että "mitäs sanottiin. Syöttökone puuttuu!"

Enemmän mä toivoisin, että tuolla olisi vielä yksi tuhoisa maalintekijä lisää, joka pistäisi noista perkeleen läpiajoista sisään.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Sellainen erikoinenkin homma oli tässä Palolan tilanteessa, että kuulin hänen olleen Peltosen kanssa Nordiksella kahdestaan aamujäillä sunnuntaiaamuna loka-marraskuun taitteessa. Erikoinen homma sen takia, koska sunnuntai on perinteisesti pelaajien vapaapäivä. kun kuulin tuosta, tuli väkisinkin mieleen, onko siellä vedetty ylimääräiset treenit pelaajalle, jolta Peltonen on halunnut nähdä parempaa sitoutumista.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sellainen erikoinenkin homma oli tässä Palolan tilanteessa, että kuulin hänen olleen Peltosen kanssa Nordiksella kahdestaan aamujäillä sunnuntaiaamuna loka-marraskuun taitteessa. Erikoinen homma sen takia, koska sunnuntai on perinteisesti pelaajien vapaapäivä. kun kuulin tuosta, tuli väkisinkin mieleen, onko siellä vedetty ylimääräiset treenit pelaajalle, jolta Peltonen on halunnut nähdä parempaa sitoutumista.

Ihan maailman huippupelaajatkin tekevät tätä. Jos ei peli kulje täysin, mennään hallille keksimään kikkoja. Hyvät pelaajat arvostaa valmentajaa, joka on niin sitoutunut, että lähtee auttamaan heidän peliään.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en toivo mitään muuta tällä hetkellä jääkiekkomaailmassa, kuin että Palola herää nyt tuosta pörräämishorroksestaan, alkaa paukuttamaan maaleja ja on plusmerkkinen pelaaja tälle joukkueelle. Niin kuin se oikea Olli Palola, eikä tämä Kiinan malli. Ei kai kukaan mitään muuta voi tässä tilanteessa toivoakaan, vaikkei pelaajasta itsessään pitäisikään.

Toiseksi eniten toivon, että Palola löytää itselleen hyvässä yhteishengessä kilpailukykyisen seuran, jossa pääsee murtamaan pelillisiä lukkojaan, ja Joakim Kemell tuodaan siirtorajan hujakoilla tuohon hänen paikalleen kriisi-JYPistä loppukauden ajaksi. Tai ehkä tätä skenaariota toivon sittenkin eniten.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä en toivo mitään muuta tällä hetkellä jääkiekkomaailmassa, kuin että Palola herää nyt tuosta pörräämishorroksestaan, alkaa paukuttamaan maaleja ja on plusmerkkinen pelaaja tälle joukkueelle. Niin kuin se oikea Olli Palola, eikä tämä Kiinan malli. Ei kai kukaan mitään muuta voi tässä tilanteessa toivoakaan, vaikkei pelaajasta itsessään pitäisikään.

Toiseksi eniten toivon, että Palola löytää itselleen hyvässä yhteishengessä kilpailukykyisen seuran, jossa pääsee murtamaan pelillisiä lukkojaan, ja Joakim Kemell tuodaan siirtorajan hujakoilla tuohon hänen paikalleen kriisi-JYPistä loppukauden ajaksi. Tai ehkä tätä skenaariota toivon sittenkin eniten.

Mä en todellakaan vaihtaisi Palolaa kevääksi Kemelliin vaikka muuten hyppäisin riemusta, jos Kemell saataisiin meille jossain vaiheessa.

Pleijarit on miesten pelejä. Mielikuva on, että keväällä nimenomaan kokeneet pelaajat tekee pisteitä ja niitä isoja maaleja. Toki on poikkeustapauksia, kuten MG tai Laine, mutta isossa kuvassa on todennäköisempää, että Palola tekee pleijareissa sen 6-8 maalia kuin Kemell. Varsinkin, kun katsoo Palolan playoff tehoja. Edellisellä liigavisiitillään Tapparan vuosina teki 55 peliin 33 pistettä ja viimeiset kolme pleijarit KHLssä ja SHLässä on tuonut 30 peliin 17 pistettä.

Olisko se "Kärsivällisyys" nyt tässä kohtaa vain se juttu ja vähän luottoa näihin konkareihin, mikä toki ei ole IFK-fanien yleinen hyve.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisko se "Kärsivällisyys" nyt tässä kohtaa vain se juttu ja vähän luottoa näihin konkareihin, mikä toki ei ole IFK-fanien yleinen hyve.

En tiedä onko tällä merkitystä, mutta minä todella koen olevani kärsivällinen ihminen ja yksi vahvimmista "posisiiven" edustajista täällä HIFK-puolella.

Fakta on kuitenkin se, että tämän joukkueen keihäänkärjeksi hankittu Olli Palola on pelannut nyt 20 ottelua IFK:n paidassa käytännössä kaikella haluamallaan vastuulla ja yhdenkään matsin jälkeen ei ole ollut sellaista fiilistä, että "huh, olipa Palola hyvä tänään". Toki pisteitä tulee ihan ok -tahtiin, mutta olen alkukauden muistanut Palolan lähinnä kulmissa tökkimisestä, hävityistä kaksinkamppailuista, aivan törkeän huonosta klapista ja todella tyhmistä jäähyistä.

Toki niitä valonpilkahduksiakin on ollut ja hienoja hyökkäyspään suorituksia, mutta häviävän vähän. Pelaaja, johon pitäisi luottaa kääntämään peli meille tiukan paikan tullen on käytännössä hävinnyt noilla hetkillä täysin. Se on todella huolestuttavaa. Ei Zaborskyllakaan meinannut lähteä Stadissa alkuun, mutta onnistui olemaan silti alusta alkaen plusmerkkinen pelaaja, kun joukkueelle piti oikeasti vääntää pisteitä otteluiden murrosvaiheessa ja peliajan käydessä tiukissa matseissa vähiin.

Omien laskujen mukaan Palola on nyt tehnyt kaksi maalia suoralla laukauksella 20:een otteluun. Kaksi. Kolmesta muusta maalista yksi oli ihan kiva ohjaus ja kaksi muuta hieman onnenkantamoisia (toki propsit siitä, että oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Maali kuin maali.)

Osumatarkkuus Palolalla on ollut surkea, mutta on toki pelimiehen merkki, että vetoja tulee. Jos tästä kuitenkin lasketaan, että Olli Palola väläyttää suurinta asettaan sen kerran kymmeneen peliin (2 maalia laukauksella 20:een otteluun), niin kyllä siellä nyt jotain on vittu pielessä.

Toki suurin syyllinen omasta mielestäni tälle korpivaellukselle on, että Palola on joko hankittu aivan väärään rooliin tai häntä käytetään aivan väärässä roolissa, mutta sen taakse ei täysin pidä mennä. Tietenkin paras vaihtoehto olisi, että Palola nousisi sille parhaalle huipputasolleen, mitä tässä sarjassa on totuttu näkemään, ja kyllä toivonsiemen minulla sen suhteen vielä itääkin.

Palola ei kuitenkaan ole mikään Kotkansalo tai Hirvonen, jolle voi samalla tavalla antaa aikaa kasvaa omaan rooliinsa. Ei Palola tullut tänne ottamaan mitään harppauksia jääkiekkoilijana, vaan voittamaan mestaruuden johtavana pelaajana. 33-vuotias maalipyssy, joka on tuttu naama EHT:llä, niin tulosta vain pitää yksinkertaisesti tulla. Tämä on Helsingin IFK, jossa kuuluu taistella kynsin ja hampain mestaruudesta joka vuosi, ja kilpailu peliajasta ja -paikoista on sanalla sanoen kovaa. Ihan liikaa tuudittaudutaan siihen ajatukseen, että kun selässä lukee Aaltonen, Puustinen tai Palola, niin "kyllä se tulee sieltä, kun on nimekäs pelaaja" - no ei välttämättä tule.

Ei IFK:ssa vain yksinkertaisesti voida enää elää sellaisessa kulttuurissa, että kaksisataa kiloa vuodessa tienaavien pelaajien suorittamiselle annetaan jotenkin huomattavasti enemmän aikaa tai vapauksia kuin muille. Sellainen ei ole voittava kulttuuri.

Korostan nyt, että minä en ole tällä kellonlyömällä lynkkaamassa Palolaa tai ketään muutakaan nykyjoukkueesta. Pelit kulkee hyvin, ja kaikkien ollessa terveinä väitän, että ollaan tämän sarjan paras jengi - ihan jäälläkin. Jos tuo Palolan pelaaminen ei kuitenkaan seuraavan kymmenen ottelun aikana - kun yli puolet kaudesta on pelattu - anna jo jonkin sortin merkkejä edes hitusen paremmasta, niin sitten mielestäni valmennus- ja urheilujohdon täytyy jo miettiä ratkaisuja asian suhteen. Juuri nyt minulla ei kuitenkaan asian suhteen ole tuli perseen alla, vaan uskon Ollin ammattimiehenä osoittavan minun pelkoni turhiksi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mä en todellakaan vaihtaisi Palolaa kevääksi Kemelliin vaikka muuten hyppäisin riemusta, jos Kemell saataisiin meille jossain vaiheessa.
Tätä meidän ei tarvitse miettiä, koska Jyp ei luovu kultakimpaleestaan edes lainan muodossa, oli heidän tilanteensa mikä tahansa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Erinomainen kirjoitus @Hattu

en itsekään ole tyytyväinen Palolan tähänastiseen panokseen, mutta ei ole ilmeisesti Peltonenkaan.

Vaihtoehtojahan on kolme:

1) Palolalle löytyy se oikea ketju tai Hirvonen pääsee kuumaan vireeseen, joka on musta ihan tuloillaan ja sitä kautta myös samassa ketjussa olevan Palolan sihti löytyy ja yhtäkkiä niitä maaleja vaan tulee. Kuumille pelaajille niitä tulee.
2) Palola ei löydä paikkaansa ja hänelle löydetään uusi seura ja uutta ukkoa tilalle.
3) Palola ei löydä virettä ja kukaan ei halua ottaa nykytalouden tilanteessa hänen palkkaa kontolleen.

Muistutuksena, että mestaruuskausina on tullut aika kovaa pelimiestä sisään vielä ennen siirtorajaa ja vaihtopenkille on jäänyt ihan pelimiehiä, joten on ihan mahdollista, että sieltä tulee joku "Kestner" ja sitten Palola jää meille joko "Ramstedtiksi" tai paikkaa jotain meidän loukkaantumista silloin tällöin.

Itsekkin toivon vaihtista 1.

Joku usko mulla on, että se Palola vielä tulee, mutta katsotaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

Vaikea nähdä Palolan tuolta minnekään lähtevän. Ensinnäkin mies itse halusi tulla Stadiin pelaamaan. Ilman pelaajan omaa suostumusta meillä ei ole seuraa minne hänet olisi mahdollista/järkevää siirtää. Toisekseen Salmelainen on ollut koko UJ-kautensa ajan varsin maltillinen lähettämään isoon rooliin hankittuja pelaajia muihin maisemiin. Itse en muista kuluneilta vuosilta kuin Lession ja Partasen, joista kumpikaan tilanne ei vertaannu miltään osin Palolan nykytilanteeseen. Kolmanneksi Olli Palola on matkalla yli 40 pisteen kauteen, ei tuolla tehokkuudella operoivia pelaajia heitetä ulos ilman pelin ulkopuolista syytä (vrt. Lessio). Neljänneksi, ja tämä on puhtaasti fiilispohjainen juttu, Olli Palola on meidän avain onneen, kun pyritään rakentamaan kolme ratkaisuvoimaista ketjua.

AB:n palattua takaisin riviin, meillä on jo kaksi valmista ketjua; Koivistoisen ja AB:n kolmikot. Niitä ei ole syytä lähteä rikkomaan, enkä jaksa uskoa valmennuksen niihin koskevan nii kauan kun siihen ei ole syytä. Nelonen hakee vielä muotoaan, mutta PW vaikuttaisi vakiinnuttaneensa paikkansa nelosen keskellä. Laitureiden osalta sitten harjoitetaan enemmän kierrättämistä.

Kolmonen on jotenkin muotoutunut kolmen kodittoman ketjuksi; Hirvonen, Paajanen ja Palola. Toki Paajanen on siinä määrin nöyrä ja monikäyttöinen pelaaja, että hänen tekemisensä jää plussan puolelle, vaikka ketjun peli ei hyökkäyspäähän ole samalla tavalla näyttävää mitä se oli Turusen kanssa pari vuotta sitten. Tästä syystä siirtäisin itse Paajasen neloseen PW:n rinnalle (joo tiedän, väärä pelipaikka) ja kierrättäisin toisessa laidassa Åstenia, Karvista ja Hedeä. Kolmosen keskelle siirtäisin Väänäsen ja rakentaisin kolmosen muotoon Hirvonen - Väänänen - Palola. Väänäsen ohjeistaisin ajamaan aina maalille, kun vaan vähänkin on paikkaa. Hirvosen rooli olisi jakaa kiekkoa ja Palolan käyttää todistetusti laadukasta laukaustaan. Ei varmasti ole noin yksinkertaista, mutta Palolan lisäksi meillä ei ole kahden kärkiketjun ulkopuolella ketään pelaajaa, jolta olisi realistista odottaa 10+ maalia loppukauden aikana. Mun ajatusmaailmassa Olli Palolla on niin järjetön maalintekopotentiaali, että pelkästään sen vuoksi hänet kannattaa pitää mukana joukkueessa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mä olen Frölunda kotipelin jälkeen toivonut että tämä sankari potkitaan pihalle. Antoi itse ylivoimalla aivan paskan sokkosyötön hyökkäysalueella. Sen jälkeen jäi mussuttamaan Koivistoiselle(turhaan)eikä jatkanut tilanteen pelaamista. Mitä tapahtui tämän seurauksena? Purre iski av-häkin ja hallussa ollut peli lähti luisuun ja lopulta HIFK ulos CHL:stä.

Olli Palola, lähde muualle. Ei tule tuollaista ruikuttajaa ikävä ja omasta virheestä muiden syyttelijää ikävä. Aivan totaalinen has been.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mä olen Frölunda kotipelin jälkeen toivonut että tämä sankari potkitaan pihalle. Antoi itse ylivoimalla aivan paskan sokkosyötön hyökkäysalueella. Sen jälkeen jäi mussuttamaan Koivistoiselle(turhaan)eikä jatkanut tilanteen pelaamista. Mitä tapahtui tämän seurauksena? Purre iski av-häkin ja hallussa ollut peli lähti luisuun ja lopulta HIFK ulos CHL:stä.

Olli Palola, lähde muualle. Ei tule tuollaista ruikuttajaa ikävä ja omasta virheestä muiden syyttelijää ikävä. Aivan totaalinen has been.
Jaahas. Onko tämä jatkuvaa kitinää.
Vai voisiko vain olla yhden pelin tiimellyksessä ollut tunnereaktio.
En käsitä mistä tälläinen mussutus. Keväällä tulee olemaan tärkeä pelaaja ja ei mua juuri nyt vituta vaikka nostaisi korkeinta palkkaa, on pelannut ihan hyvin ja kokonaisuudesta tässä on kyse. Hulluutta olisi päästää pois.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jaahas. Onko tämä jatkuvaa kitinää.
Vai voisiko vain olla yhden pelin tiimellyksessä ollut tunnereaktio.
En käsitä mistä tälläinen mussutus. Keväällä tulee olemaan tärkeä pelaaja ja ei mua juuri nyt vituta vaikka nostaisi korkeinta palkkaa, on pelannut ihan hyvin ja kokonaisuudesta tässä on kyse. Hulluutta olisi päästää pois.
Alkakoon sitten pelaamaan. Montako kertaa olet nähnyt Palolan aidosti haastavan pakkia 1vs1 tilanteissa? Tuosta voi sitten vaikka aloittaa siellä kentällä niiden asioiden tekemisen johon herra on hankittu.

Ja vittu siellä kentällä ei IKINÄ jätetä tilannetta pelaamatta sen vuoksi että pitää tunnereagoida ketjukaverille. Ei ikinä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin surullista, miten joku oman jengin pelaaja pääsee monella näin nopeasti ihon alle, että täällä aletaan toivoa pelaajan kenkimistä. Jotenkin itselleni tulee sellainen fiilis, että moni myös oikein odottaa, että Palola mokaa, jotta saa lisää vettä myllyynsä ja voi täällä sitten todistaa, että hän on kusipää eikä pelaa tosissaan. Eikä varsinkaan jengille. Tulee aika rankat kiusaamisvibat monista näistä viesteistä. Kritiikkiä saa antaa, ilman muuta. Mutta, kun me ei edelleenkään tiedetä yhtään mitään siitä, mitä taustalla tapahtuu, niin ehkä kannattaisi ennemminkin toivoa, että pelaaja saa juonenpäästä kiinni kuin jatkuvasti etsiä virheitä ja räksyttää siitä, miten ylipalkattu turhake joku on.

Ja ei, Olli Palola ei edelleenkään ole mun suosikkipelaaja. On ollut vuosikausia mun inhokkini ja muakin vituttaa se tapparalainen mailalla koukkiminen. Mä kuitenkin näen, että HIFK:lla on todennäköisesti paremmat saumat menestyä Palolan kanssa kuin ilman Palolaa. Jos hän kuitenkin on este joukkueen menestykselle, se on valmennuksen ja seurajohdon tehtävä tehdä tarvittavat toimenpiteet. Mutta yhdestä pelaamattomasta ottelusta ilman selitystä on aivan turha vetää sellaisia johtopäätöksiä. Mistä me tiedetään, mikä se syy on, kun siitä ei ole mitään tiedotettu? Entäpä, jos Palola on vaikka saanut tietää, että joku läheinen on kuollut tai sairastunut vakavasti? Enkä siis väitä mitään tällaista, mutta, mitä jos kysymys onkin jostain tällaisesta? Olisiko pitänyt mennä vain pelaamaan ja mahdollisesti vaikuttaa koko joukkueen fiilikseen vain, jotta häntä ei arvosteltaisi kaikesta mahdollisesta ja tuomittaisi persereiäksi? Me emme tiedä, vaikka Palolalla olisi koko syksyn ollut joku henkilökohtainen kriisi taustalla ja hän olisi antanut ihan kaikkensa joukkueelle ja ollut kiitollinen siitä, että saa ajatuksia ikävistä asioista vähän muualle välillä. Ja sitten täällä jengi kirjoittaa, ettei Palolaa kiinnosta ja että hän on löysä paska. Tämä sama asia koskee tietysti ihan jokaista pelaajaa. Toki tilanne muuttuu sitten aika olennaisestkin, jos oikeasti alkaa kuulua juttuja, että Palola ei jengiin istu ja myrkyttää kopin, mutta eihän sellaisesta kai oikeasti ole mitään huhujakaan liikkeellä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Ja kun se kevät tulee, niin Palola tekee mitä?
Nää keväänmies puheet on jo muutaman kohdalla todettu tuulesta temmatuiksi.
Ei siinä, olkoon Olli mun puolesta porukassa mukana vaikka siihen asti kun Garden pistetään pystyyn. Mut onhan se ollut aika, no paska.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ja kun se kevät tulee, niin Palola tekee mitä?
Nää keväänmies puheet on jo muutaman kohdalla todettu tuulesta temmatuiksi.
Ei siinä, olkoon Olli mun puolesta porukassa mukana vaikka siihen asti kun Garden pistetään pystyyn. Mut onhan se ollut aika, no paska.
No aika useasti on keväällä pelannut viellä, kun muut on jo laiturilla kalastelemassa. En tiedä löytyykö nykyjoukkueesta edes yhteensä keneltäkään finaalisarjoja yhtä paljon kuin palolalta. Täysi Paska siis. Tekee runkosarjassa 40 pinnaa. Täysi Paska. Todennäköisesti on keväälläkin ihan Paska.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
No aika useasti on keväällä pelannut viellä, kun muut on jo laiturilla kalastelemassa. En tiedä löytyykö nykyjoukkueesta edes yhteensä keneltäkään finaalisarjoja yhtä paljon kuin palolalta. Täysi Paska siis. Tekee runkosarjassa 40 pinnaa. Täysi Paska. Todennäköisesti on keväälläkin ihan Paska.

Niin pointtini oli kun sanotaan keväänmies. Eli voi syyskaudella vedellä miten sattuu ja sitten keväällä alkaa pelaa.
Eipä noi muutkaan " kevväänmiehet " ole kovin kummoisia esittänyt. Eli surkea puolustus se että kyllä sitten keväällä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Niin pointtini oli kun sanotaan keväänmies. Eli voi syyskaudella vedellä miten sattuu ja sitten keväällä alkaa pelaa.
Eipä noi muutkaan " kevväänmiehet " ole kovin kummoisia esittänyt. Eli surkea puolustus se että kyllä sitten keväällä.
Se on Palli nyt n. 40 bojon vauhdissa.
En tiedä miten määritetään "paska".
Kovat on kriteerit, jos 2/3 ketjun laituri on "paska" tehdessään runkosarjassa 15-20 byyria ja 35-40 pistettä.
Siel on sitte koko jengi sitten täys näitä paskoja laitureita.
Äkkiä laskien ei oo ku kaks senaa, jotka on ehkä näitä paskoja laitureita vähän edellä. Heistäkin toinen koko ajan klesana.
Oudolta kuulostaa väite, siis tilastoihin peilaten, että Olola on paska.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No aika useasti on keväällä pelannut viellä, kun muut on jo laiturilla kalastelemassa. En tiedä löytyykö nykyjoukkueesta edes yhteensä keneltäkään finaalisarjoja yhtä paljon kuin palolalta. Täysi Paska siis. Tekee runkosarjassa 40 pinnaa. Täysi Paska. Todennäköisesti on keväälläkin ihan Paska.

Nyt kun otit tuon pistevauhdin esille, niin syyskuuta (ensimmäistä seitsemää Palolan ottelua lukuunottamatta) on Palola tehnyt 13:een otteluun tehot 3+3. Alle puoli pistettä per peli! Ykköshevonen!

Jos Palola pelaa kaikki kauden loput runkosarjan ottelut samalla pistetahdilla, jolla on pelannut viimeiset kaksi kuukautta, niin hän tulee tekemään noissa runkosarjan 37:ssä jäljellä olevassa ottelussa 17 pistettä. About 8,5 maalia siis lähes neljäänkymmeneen peliin tiedossa meidän snaipperille. Oltaisko me siihen tyytyväisiä?

No, oikeastihan mun pointti tässä oli se, että noita pisteodottamia voi pyöritellä ihan miten päin haluaa, ja erilaisilla laskutavoilla on mahdollista löytää aivan erilaisia lopputuloksia. Käytännössä aivan huuhaata siis.

Palola on tällä hetkellä selkeä alisuorittaja. Siitä ei pääse mihinkään. Uskon ja toivon, että ryhtiliike vielä nähdään, mutta ihan turha täällä väritellä kevään miehistä ynnä muista, jos pelaajan pelaaminen on tasoa paska. Siitä ei pääse mihinkään.

Mitä kevään miehiin tulee, niin Jere Innala, Miro Karjalainen ja Eetu Koivistoinen ovat jokainen muuten vetäneet yhdet finaalisarjat mieheen. Olli Palola on vetänyt neljä. Olli Palola johtaa noita kolmea vastaan hopeatilastoa 4-0.

Mun päähän ei vaan mene, että mikä konsensus täällä on siitä, että Olli olisi tällä hetkellä käänteentekevä ja jotenkin erottuva pelaaja IFK:lle, vaikka ei viime aikoina positiivisessa mielessä ollut sitä millään tasolla. @BOL in kanssa olen lähes poikkeuksetta samaa mieltä kaikesta IFK:hon liittyvästä, mutta en ymmärrä tuota ajatuksenkulkua ollenkaan, että pitäisi paijailla pelaajia, jos ne pelaa päin vittua - ihan vain sen takia, että siellä saattaa olla jotain muuta taustalla. Sitten jos siellä on jotain muuta taustalla, mikä suurelle yleisölle ilmenee, niin sitten katsotaan tilannetta uudelleen. Eikä minun kritiikiltä säästy IFK:n paitaa kantaessa, oli sitten paljasjalkainen stadilainen ikipunaisella sydämellä tai heinäkenkä.

Enkä minä nyt kellekään pelaajalle mene todellakaan sanomaan, että "sä olet ihan paska, lähe menee kun vielä ehdit". Olen täällä palstalla purkamassa vitutustani teille enkä Olli Palolalle, koska tämä palsta on sille oikea paikka - uskokaa tai älkää. Ihan jokaisen kundin puolella olen tuosta jengistä, niin kauan kun kilpilogo on rinnassa, mutta fakta on se, että tämä on ammattilaisurheilua ja meidän pelaajien kokopäivätyö. Jos mä koen, että teen työni huonosti, niin kyllä mua on kaikki oikeus kritisoida.

Edelleen, uskon ja toivon, että vielä nähdään parasta Palolaa, mutta Olli Palola on tällä hetkellä IFK:n tulosyksikön kärkinimeksi mielestäni pelannut surkeasti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun päähän ei vaan mene, että mikä konsensus täällä on siitä, että Olli olisi tällä hetkellä käänteentekevä ja jotenkin erottuva pelaaja IFK:lle, vaikka ei viime aikoina positiivisessa mielessä ollut sitä millään tasolla. @BOL in kanssa olen lähes poikkeuksetta samaa mieltä kaikesta IFK:hon liittyvästä, mutta en ymmärrä tuota ajatuksenkulkua ollenkaan, että pitäisi paijailla pelaajia, jos ne pelaa päin vittua - ihan vain sen takia, että siellä saattaa olla jotain muuta taustalla. Sitten jos siellä on jotain muuta taustalla, mikä suurelle yleisölle ilmenee, niin sitten katsotaan tilannetta uudelleen. Eikä minun kritiikiltä säästy IFK:n paitaa kantaessa, oli sitten paljasjalkainen stadilainen ikipunaisella sydämellä tai heinäkenkä.

En ole missään väittänyt, että pitää paijata pelaajia. Varsinkaan, jos on pelannut päin vittua. Mitä mun mielestäni Palola ei toki ole tehnyt, jos nyt ei ole loistanutkaan. Paijailun ja kenkimisen välille jää todella paljon eri vaihtoehtoja.

Miksi vain yksityiselämään tai johonkin muuhun liittyvät murheet tms. olisivat se syy, että pelaajan niskaan ei oksennettaisi omia, ehkä täysin epärealistisia odotuksia? Eikö joskus voi kommentoida, että ei ole ihan sitä, mitä odotettiin, mutta odotellaan nyt vielä? Miksi ylipäätään tarvitsee arvostella niin kärkkäästi? Maailmassa on oikeasti niin paljon oikeasti ikäviä ihmisiä ja muuta skeidaa, että säästän mieluummin negatiiviset ajatukset heille kuin oman suosikkijoukkueeni pelaajiin. Mutta ehkä vika on minussa, kun en vain enää tuppaa jaksamaan jatkuvaa negatiivista turhasta ruikutusta.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maailmassa on oikeasti niin paljon oikeasti ikäviä ihmisiä ja muuta skeidaa, että säästän mieluummin negatiiviset ajatukset heille kuin oman suosikkijoukkueeni pelaajiin. Mutta ehkä vika on minussa, kun en vain enää tuppaa jaksamaan jatkuvaa negatiivista turhasta ruikutusta.

Mulla on tämän seuran mukana koko mun tunteideni skaala. Tosi ikävää, jos se on sun mielestä jotenkin erikoista.

Ei mulla ainakaan tuntuisi tämä kannattaminen miltään, jos en kokisi niin paljon negatiivisia tunteita ja pystyisi niitä purkamaan. Itse en arjessa oikeastaan harrasta suuttumista tai hermostumista mistään, en edes niille ikäville ihmisille. Siksi IFK on tässä asiassa mun turvasatamani.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Ajattelin tehdä jotain poikkeuksellista ja yllättää täysin itsenikin vaikka olen nähnyt toistaiseksi Olli Palolassa ainoastaan suhteellisen löysän massit pois HIFK:lta pelurin. Ennustan, että OP tekee loppuviikon peleissä vähintään 2+2 pisteet ja ratkoo toisen Kärpät pelin voitoksi. Toki, jos ei näin käy, niin pidätän myös oikeuden kutsua Olli Palolaa jatkossa "Löysä-Olliksi" kunnes hän todistaa olevansa taistelevalla ja tuloksellisella pelillään punaisen HIFK paitansa arvoinen. Nyt tuli kertaheitolla lisäjännitystä loppuviikon peleihin.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Se on Palli nyt n. 40 bojon vauhdissa.
En tiedä miten määritetään "paska".
Kovat on kriteerit, jos 2/3 ketjun laituri on "paska" tehdessään runkosarjassa 15-20 byyria ja 35-40 pistettä.
Siel on sitte koko jengi sitten täys näitä paskoja laitureita.
Äkkiä laskien ei oo ku kaks senaa, jotka on ehkä näitä paskoja laitureita vähän edellä. Heistäkin toinen koko ajan klesana.
Oudolta kuulostaa väite, siis tilastoihin peilaten, että Olola on paska.

Lähinnä tarkoitin että mulle se on ihan sama pelaako meillä vai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös