Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

• 4 551 270
  • 18 883

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Pettynyt olen itekki, ettei vahvistuksia pakistoon näy. Silti jotenkin hassua lukea viestejä tuosta imukyvyn puutteesta. Muuan Tardif, Gardiner, Kovarcik, Rueschhoff, Melnick saatu tänne harmaaseen Ouluun, Teme saatu vielä jäämään muun muassa. Ei tänne silti ihan kaikkia voida saada.
Juurikin näin. Taloudelliset realiteetit täytyy ottaa myös huomioon, sillä niin paljon euroja on kiinni herroissa Berglund, Jandus, Kivistö.. Heitä kaikkia ei yksinkertaisesti korvata halvalla, ja tämä tekee Mylin työstä haastavampaa. Välillä ihmetyttää tätä palstaa lukiessa, että olettaako ihmiset pelaajien olevan jotain passiivisia nappuloita jotka vain siirrellään mielivaltaisesti suunnasta toiseen. "Hankintaan nyt kova kiekollinen puolustaja", "Tappara vei tämän pelaajan, miksi me ei..." Jokainen voi miettiä itse omia kriteereitään asuinpaikan, työpaikan, palkan, uran, etenemismahdollisuuksien, tavoitteiden, olosuhteiden, kavereiden suosituksien ja kaikkien pienten yksityiskohtien vaikutusta omiin päätöksiin. Ihan samalla tavalla ne pelaajat ovat ihmisiä, joilla on maailma täynnä vaihtoehtoja, ja mitä parempi pelaaja, niin sitä enemmän niitä vaihtoehtoja on.

Kysymys kuuluukin että otetaanko Ouluun niitä pelaajia jotka tänne saadaan helpolla, eli joilla ei ole paljon vaihtoehtoja. Vai koitetaanko saada niitä parempia pelaajia, joilla on useita vaihtoehtoja puntarissa? Jälkimmäisten kohdalla täytyy olla erittäin kärsivällinen, jota Kärppien toimistolla on nyt riittänyt paremmin kuin ennen. Ihan turhaa täällä vedetään viiltoja ranteisiin ja maalataan uhkakuvia. Tilanne olisi ihan toinen jos Myli olisi eilen sanonut, että ketään ei olla hankkimassa. Ilman hiljaisuutta ei tule isoa kalaa, ja mesoaminen nyt tulee näyttämään tämän suhteen typerältä heti kun se isompi lohi tarttuu kiinni. Se voi olla maanantaina, kahden viikon päästä, tai joulukuussa. Maailmassa tilanteet muuttuu kokoajan, pelaajat saavat kenkää, osa kuntoutuu, osa palaa sapattivapailta, osa haluaa muutosta...

Ollaan nyt kärsivällisiä ja tyytyväisiä siihen, että 1. Kärpät etsii vahvistuksia ja 2. Kärpät ei tyydy sekundaan. Vielä kun saataisiin toimisto hereille valmennuksen suhteen niin mun mielestä paljon enempää ei voi vaatia Myliltä.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ollaan nyt kärsivällisiä ja tyytyväisiä siihen, että 1. Kärpät etsii vahvistuksia ja 2. Kärpät ei tyydy sekundaan. Vielä kun saataisiin toimisto hereille valmennuksen suhteen niin mun mielestä paljon enempää ei voi vaatia Myliltä.
Valmennus ei tule vaihtumaan. Hallitusta kaaoksesta on luovuttu kolmen viimeisen pelin perusteella ja omiin tulee menemään jatkossa vähemmän maaleja. Sitten kun katsoo loppuvuoden otteluohjelmaa, niin olen aika varma, että loppuvuosi tauon jälkeen menee kakkosella alkavalla pistekeskiarvolla.

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sitten kun katsoo loppuvuoden otteluohjelmaa, niin olen aika varma, että loppuvuosi tauon jälkeen menee kakkosella alkavalla pistekeskiarvolla.
Nyt on kyllä kovat piipussa. Epäilen itse, että alkaisi kakkosella. Lähempämä 1.5 ennemmin.

Itse huhurintamalla on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Joillakin on kuivat markkinat, ja Tapparaan lappaa mahdollisesti toinenkin NHL-pellaaja.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Nyt on kyllä kovat piipussa. Epäilen itse, että alkaisi kakkosella. Lähempämä 1.5 ennemmin.
Varalta tarkennan, että 13.11-21.12 välinen aika kakkosella alkavalla. Uskon tähän vakaasti.

Jos jatkuu tuossa 1,5 tuntumassa, niin valmennuksen toki pitäisi vaihtua.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärppien nykyinen pakiston ja sen hintalappu on niin suuri, että budjetti on oltava jo tiukassa sen osalta. Itse laskeskelin, että Kärpät odottaa joko nykyisten myyntiä (mikäli kelpaavat) tai jos joku ei niin kallis pelaaja uisi verkkoihin. Väen vängällä eivät selvästikään ole liikenteessä ns. "hinnalla millä hyvänsä". Berglund voisi kelvata jollekkin SHl/Allsvenskan joukkueelle jos tulee loukkisuma heillä pakistoon. Selvästi on myyntilistalla. Melnickistä ollaan kans luopumassa, mikäli ottaja löytyy. Kivistö roikkunee pakistossa kauden ja sopparinsa loppuun niin kallis ja paska, ettei sitä saa ulostettu millään. Nokkimisjärjestyksessä on jo tipahtanutkin ja jos löydetään laatupuolustaja markkinoilta niin minuutit tulevat tippumaan.

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Pettynyt olen itekki, ettei vahvistuksia pakistoon näy. Silti jotenkin hassua lukea viestejä tuosta imukyvyn puutteesta. Muuan Tardif, Gardiner, Kovarcik, Rueschhoff, Melnick saatu tänne harmaaseen Ouluun, Teme saatu vielä jäämään muun muassa. Ei tänne silti ihan kaikkia voida saada.
Juurikin näin, vaikka välillä huolestuttaa onko Kärpät Liiga-seura mihin päästään pelaamaan pelkästään menemisen sijaan. Olen erittäin tyytyväinen näihin hakuihin, lopputuloksesta huolimatta myös Melnickiin sillä periaatteella minkä kaliiberin pelaajia tänne lähtökohtaisesti halutaan.

Scouttaus tai sen puute on saanut paljon rapaakin osakseen ja myös ykkösketjusta on puoliväkisin etsitty se vika että kyseinen troikka on Liigan sisältä eikä erikseen tarvinnut scoutata. Totta helkkarissa se on vaatinut paljon juuri @totonboset n mainitsemia asioita että heidät on saatu pidettyä nyky-Liigassa ja kaiken järjen mukaan myö persooniin haluttu tutustua hankintavaiheessa. Scouttauksessa voi olla silti vielä aukkoja, sillä myös syvyyshankinnat ovat pitkälti Mylin entisiä asiakkaita.

Haluan olla silti luottavainen, että tarvittavat palaset löytyvät sitten läheltä tai ulkoa, kunhan johdossa tiedetään mitä halutaan.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Nyt kun Kalpa julkaisi ensi kauden päävalmentajansa niin olisiko Karjalainen tulossa Ouluun ?
Tätä moni selvästi jo vähän toivoo, mutta kannattaa muistaa että kaikesta huolimatta Mäntymaan voimassa oleva sopimus yltää kevääseen 2026 saakka. Niin kauan kun tämän suhteen ei tapahdu mitään dramaattisempaa muutosta, jotenkin vaikea nähdä että siellä kulisseissa neuvoteltaisiin samaan aikaan Karjalaisen kanssa. Luottoa Havuun on kuitenkin toitotettu vaikeuksista huolimatta, joten uskoisin että siellä halutaan katsoa tämä kortti kunnolla loppuun ennen kuin tehdään isompia päätöksiä. Mutta jos tullaan tilanteeseen jossa päätös muutoksesta pitää tehdä, ollaanko siinä vaiheessa jo myöhässä Karjalaisen kanssa? Todennäköisesti, ja pitäisin pienenä ihmeenä ellei miehellä olisi jo tiedossa ensi kauden osoite. No onneksi tällaisista asioista ei tarvitse olla itse päättämässä, voi vaan tyytyä ihmettelemään ja mutuilemaan sivusta.

Ja tämä siis pienenä muistutuksena niille ketkä odottavat ihan tosissaan Karjalaisen saapumista Kärppiin ensi kaudesta lähtien. Se on kaunis visio ajatuksen tasolla ja omanlaisena unelmaliitto, mutta onko se olosuhteisiin nähden sitten realismia? Ainakin itse pidän jalat maassa tämän suhteen. Eipähän tarvitse tippua sitten korkealta jos tai kun Karjalaisen kerrotaan siirtyvän ulkomaille.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt kun Kalpa julkaisi ensi kauden päävalmentajansa niin olisiko Karjalainen tulossa Ouluun ?
Kaikki kiistää kaiken tähän liittyvän siihen asti, kunnes kuluva kausi on pelattu ja päästään purkamaan Havun sopimus. Samassa yhteydessä julkaistaan Karjalaisen sopimus. Havuun ”luotetaan” ja häntä tuetaan nyt vain siitä yksinkertaisesta syystä, ettei tälle kaudelle ole realistista saada korvaajaa tilalle. Oma veikkaus on, että Karjalaisen valmentajasopimus parille seuraavalle kaudelle on jo toimiston kassakaapissa - jos näin, niin hyvä niin. Itse en myöskään usko hetkeäkään siihen, että Karjalainen olisi jättänyt valmennusmahdollisuutensa Kalpaan käyttämättä, jos hänellä ei olisi sopimusta jo muualle.

Tämä kaikki tietenkin toistaiseksi vain mutuilua, koska mitään faktaa tästä ei tule missään olemaan ja mutuilu ketjussa ollaan. Erityisellä mielenkiinnolla jään odottamaan konkretisoituuko tämä muutoksena Kärppien sopimustilanteessa vai jatketaanko tosiaan voimassa olevilla sopimuksilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy