Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

  • 4 090 099
  • 17 388

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kumpa olisikin uusi UTJ saatu jo keväällä, olisi nyt uusia putkia pelaajamarkkinoille...
Eihän se tervettä ole että Aho häippäsee yx kax ja sitten aletaan etsiä sopivaa.
Ratkaisut olisi pitänyt tehdä jo talvella. "Kenen syy, kenen syy", laulettiin biisissäkin...
Joukkueen pitäisi olla valmis jo nyt, riippumatta siitä että Aho lähti tänä keväänä. Uuden UTJ:n tehtävä on hoitaa kauden 2024-25 joukkue kuntoon.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joukkueen pitäisi olla valmis jo nyt, riippumatta siitä että Aho lähti tänä keväänä.
Minä luulen, että tähän on tullut muutos Liigan isojen seurojen osalta. Maksukyky ja varsinkin halukkuus on aiempaa suurempi. Tampereen uusi areena on tehnyt tässä suhteessa hyvää. Tarkoitan sitä, että osa liigaseuroista tähyää isommalla syötillä kuin pari vuotta sitten ja ovat valmiita myös rauhassa odottamaan isoa saalista. Tästä kertoo osuvaa kieltään se, että sekä Tappara että Kärpät ovat tässä vaiheessa kesää isolla syötillä liikkeellä.

Uuden UTJ:n tehtävä on hoitaa kauden 2024-25 joukkue kuntoon.
Niin se on. Tai sen verran tarkennan, että UTJ:n tehtävä on olla Kukkosen ja Marjamäen kanssa hoitamassa kauden 2024-2025 joukkue kuntoon, toki esimiesasemassa.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Kumpa olisikin uusi UTJ saatu jo keväällä, olisi nyt uusia putkia pelaajamarkkinoille...
Eihän se tervettä ole että Aho häippäsee yx kax ja sitten aletaan etsiä sopivaa.
Ratkaisut olisi pitänyt tehdä jo talvella. "Kenen syy, kenen syy", laulettiin biisissäkin...

Joukkueen pitäisi olla valmis jo nyt, riippumatta siitä että Aho lähti tänä keväänä. Uuden UTJ:n tehtävä on hoitaa kauden 2024-25 joukkue kuntoon.
Samaa oon jo pitemmän aikaa miettiny että tuskin se uus UTJ tekee tän kauden hankinnoille mitään ihmeitä?
Aho jo edelliskauden aikana/lopulla on jo koittanut kultaa kaivaa muttakun kaiveli Lemmenjoella eikä Yukonissa.
Eiköhän ne kassakaapin sopparit ole sieltä peruja ja jos jotain uutta kuuluu niin saattais olla Lassella eniten sormia pelissä siinä hommassa?
Ootellaan taas.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vielä kerran, en halua aiheesta jankuttaa, mutta kovan luokan UTJ on se tärkein päällikkö joukkueen luomisessa.
Huippu UTJ:n pitäisi olla se joka kuuntelee valmentajaa, kehitysjohtajaa ja talouspäällikköä sekä käyttää kaikki agenttisuhteensa, tutkii pelaajan taustat, ruuvaa hyvän diilin seuran hyväksi. Siksi minä korostan sen tärkeyttä ja siksi arvostelen sitä ettei vaikkapa vuoden vaihteessa ole päätetty tätä siirtymää ja olisi ollut kevät aikaa valmistella vaihdos ja julkaista se sitten toukokuussa. Silloin uuden UTJ:n pätevyys olisi saatu käyttöön jo tulevalle kaudelle. On fiilis että Haba on lähtenyt ovet paukkuen ja tilanne on tullut yllättäen ja siksi näin. En kirjoita aiheesta enempää, koen tämän tapahtuneen karmeana, jossa henkilökemiat ovat pilanneet paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Jan Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Tsekin maajoukkue
Kärkipelaajien julkistukset viime kausilta:

2022
Tiivola & Kemppainen 27.4.
Turunen 3.5.
Kivistö 17.5.
Anttila 16.6.
Rundblad 23.6.
Björkqvist 28.6.
Kunyk 20.7.

2021
Ohtamaa 28.4. (paluu ulkomaan option käytön jälkeen)
Leskinen 11.5.
Wellman & Bourke 28.5.
Mäenalanen 11.6.
Galimov 27.7.

2020
Kunyk & Mustonen 7.4. (huom. kausi oli loppunut tavallista aikaisemmin koronan vuoksi)
Sulak 3.7.

2019
Pesonen & Byström 16.5.
Krejcik 3.6.
Rybar 1.7.
Lammikko 12.7.
Puljujärvi 27.8.
Junttila 16.10.

Listauksen pointti on antaa vähän osviittaa siitä, missä vaiheessa hankintojen kanssa on ollut tapana tulla ulos. Uskoisin, että kuluvan kuukauden loppupuolella tai ensikuun alkupuolella tullaan ulos 1-2 pelaajan sopimuksen kanssa ja jokunen (1. sentteri?) julkaistaan mahdollisesti vasta heinä-elokuun vaihteessa.

Pahoittelut pienestä off-topicista.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ja mitä UTJ:n hakuun tulee, kuten moneen kertaan todettu, ensi kauden joukkue on pääasiassa Ahon rakentama, toki Marjamäen ja Kukkosen tukemana. Se, että nyt ei ole nimettyä UTJ:ta, ei ole iso miinus ensi kauteen, vaan tämän tehtäviin tulee huolehtia ennen kaikkea kauden 2024-2025 joukkueen rakennus. Ja siihen tämä ajankohta on optimi ja toivottavasti prosessi tehdään huolella, eikä siitä mistä aita on matalin.

Jos Ahoa olisi lähetty työntämään pois tammikuussa ja uutta samalla etsimään, olisi se ollut todella erikoinen veto ensi kautta silmälläpitäen.

Malttia, malttia.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
2019
Pesonen & Byström 16.5.
Krejcik 3.6.
Rybar 1.7.
Lammikko 12.7.
Puljujärvi 27.8.
Junttila 16.10.
Tässä esimerkiksi Rybar, Lammikko ja Puljujärvi saivat NHL-seuroiltaan perustarjoukset, kun taas Byström ei ja siirto oli vuotanut jo keväällä. Rybar saapui myös varsin nopealla aikataululla, kun Vehviläinen lähti rapakon taakse.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos Ahoa olisi lähetty työntämään pois tammikuussa ja uutta samalla etsimään, olisi se ollut todella erikoinen veto ensi kautta silmälläpitäen.
Noh-noh, et kai minua sentään noin tyhmänä pidä, enhän minä tällaista edes tarkoittanut vaan sitä, että Haba olisi fiksuna miehenä sanonut jo talvella ettei jatka seuraavalla kaudella ja näin ollen olisi ollut aikaa kartoittaa uutta. Ihan sama kuten valmentajatkin, ei nekään yx päivä keksi lähteä vaan se on jo pitkään harkittu liikku.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Noh-noh, et kai minua sentään noin tyhmänä pidä, enhän minä tällaista edes tarkoittanut vaan sitä, että Haba olisi fiksuna miehenä sanonut jo talvella ettei jatka seuraavalla kaudella ja näin ollen olisi ollut aikaa kartoittaa uutta. Ihan sama kuten valmentajatkin, ei nekään yx päivä keksi lähteä vaan se on jo pitkään harkittu liikku.

Mikä järkevä syy antaa sinulle ymmärtää, että Haba tiesi tammikuussa ettei jatka ensi kaudella? Ainakaan julkisuudessa, tai edes huhuissa ei kukaan ole näin antanut ymmärtää.

Jonkilaisen Kärppien toimintaa moittivan kritiikin rakentaminen siitä, että sillat olisivat Ahon ja Kärppien välillä palaneet, ja että Aho olisi kiusakseen jättänyt kertomatta mukamas tammikuussa tekemänsä päätöksen jotta tästä aiheutuu harmia Kärpille on sanalla sanoen absurdi.

Ahon aika tuli UTJ:nä täyteen, ja hän jätti pestinsä tyylikkäästi, seuralle lojaalina.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos tässä hieman Jessekeissiä mutuilen, niin Kärppiin tulo olisi sellainen 50-50 tilanne uran kannalta. Positiivisesti se voisi olla uutta nostetta uralle (taas kerran). Ja nimenomaan uralle Pohjois-Amerikassa eli änärissä. Toisaaltaan, jos hieman negailee, se voi olla myös NHL-uran loppu. Tiedä näistä, mutta Jessen kiinnostavuus NHL:n suuntaan voi olla alhaalla. Riippuu toki miten pelit sujuu Kärpissä tai missä ikinä pelaakin, jos esim Eurooppaan palaa.

Itse ottaisin Jessen Kärppiin mielelläni, jos siihen ratkaisuun päätyy. En kiljuen, koska mitä tuota kiljumaan ;), mutta erittäin mielelläni kuitenkin.

Jäädään odottelemaan... Onhan tässä jo saanut tovin odotellakin niitä uusia sopimuksia kun huhuosastollakin ollut hiljaista.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Lisää uutisia Puljusta eli Carolinan jättää miehen väliin. Artikkelissa myös toistettu aiempi ajatus Kärppiin palaamisesta.
Itse asiassa tämä oli odotettua ettei qualifying offeria tule, varmaan keltään. Ei silti millään estä sitä, etteikö Carolina voi tarjota pienempää sopimusta, tai joku muu seura. Näin olen itse ymmärtänyt nuo NHL:n "säännöt".
Luulen että jatkaa NHL:ssä vuoden halvalla lapulla.

En jaksa millään uskoa, että mies pelaisi ensi kaudella Kärpissä. Enkä näe urankaan kannalta tässä mitään järkeä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En jaksa millään uskoa, että mies pelaisi ensi kaudella Kärpissä.
En minäkään. Siksi se räjäyttäisi tajunnan. Ihan maagista olisi meille kannattajille moinen.
Enkä näe urankaan kannalta tässä mitään järkeä.
Minä en hirveästi ajattele asiaa Puljujärven kannalta. Hän tekee lopulta henkilökohtaisen päätöksen ja jos se on Oulun Kärpät, päätöksen takana on nimeomaan paljon henkilökohtaista urheilun ulkopuolista vaikutinta. Urheilijan elämä on kokonaisvaltaista siinä missä meidän muidenkin.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Itse asiassa tämä oli odotettua ettei qualifying offeria tule, varmaan keltään. Ei silti millään estä sitä, etteikö Carolina voi tarjota pienempää sopimusta, tai joku muu seura. Näin olen itse ymmärtänyt nuo NHL:n "säännöt".
Luulen että jatkaa NHL:ssä vuoden halvalla lapulla.

En jaksa millään uskoa, että mies pelaisi ensi kaudella Kärpissä. Enkä näe urankaan kannalta tässä mitään järkeä.
Näin se on. Pidän agentin näkemystä vielä kaikkein vahvimpana, eikä paluu Eurooppaan ole ajankohtainen. Hyvä pelaaja änäriin halvemmalla lapulla.

Paluu Kärppiin toisi kaksijakoisia ajatuksia. Aika ylikylän ukko Liigaan ja pr-arvo korkea, mutta toisaalta Jesse ansaitsee parempaa kuin Liiga-pelit. Henkilökohtainen halu edustaa Kärppiä olisi kuitenkin hieno asia koko Liigalle, jossa kärkipelaajien seura- saatikka sarjauskollisuus on katoava luonnonvara.

Viime visiitillään Jesse onnistui korkean taitotasonsa puolesta dominoimaan Liigaa omalla mukavuusalueellaan kaarrellen ja puolustuksesta varastaen, mutta onnekseen hän on löytänyt NHL:n puolella niitä ominaisuuksia, joilla Puljujärvestä on tullut se Biisoni. Ilman biisonivaihdetta Jessellä ei olisi enää annettavaa isommissa ympytöissä.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
, mutta onnekseen hän on löytänyt NHL:n puolella niitä ominaisuuksia, joilla Puljujärvestä on tullut se Biisoni. Ilman biisonivaihdetta Jessellä ei olisi enää annettavaa isommissa ympytöissä.

Kyllä viime kaudella biisoni oli pahasti kateissa, todella suuri pettymys koko kausi. NHL-uralla on nyt varmaan se viimeinen mahdollisuus tulossa, toivotaan todella onnistumista Jesselle. On edelleen yksi lupaavimpia Kärppiä mitä olen todistanut.

Huolestuttavan vajaa tuo hyökkäys tosiaan on, eikä oikein mitään varteenotettavaa huhuakaan ole ilmeisesti kellään. Kausi päättyi varhain, nyt ollaan jo kesäkuussa, ja joukkueen rakennus on kesken. Ei varmasti se ideaalitilanne.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Huolestuttavan vajaa tuo hyökkäys tosiaan on, eikä oikein mitään varteenotettavaa huhuakaan ole ilmeisesti kellään. Kausi päättyi varhain, nyt ollaan jo kesäkuussa, ja joukkueen rakennus on kesken. Ei varmasti se ideaalitilanne.

Niin, kyllähän minä kääntäisin katseita niihin virkamiehiin jotka vastaavat pelaajahankinnoista.
En antaisi kovinkaan suurta arvosanaa, tähän mennessä...
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No onko joku tietoinen Koivusen ja Tieksolan tilanteesta? Onko kuulunut mitään siihen suuntaan, että olisivat tulossa vielä vuodeksi? AHL-pelipaikkahan heillä lähti alta.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koivunen kelpaisi, Tieksolasta en olisi niin varma. Tieksola ei tuonut lisäarvoa keväällä joukkueeseen. Ehkä päinvastoin, sai jopa liikaa vastuuta näyttöihin nähden ja puolustuspäässä oli vaikeuksia. Mutta nämähän on vain huhuja. Onko mitään totuuspohjaakaan, vaan ihan mutupohjaltako tämä lähtenyt liikkeelle?
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Onko mitään totuuspohjaakaan, vaan ihan mutupohjaltako tämä lähtenyt liikkeelle?
Ihan mutuhan se on, mutta mielestäni aika vahva mutu. Jos Carolina ei saa ensi kaudeksi farmijoukkuetta, Koivusen ja Tieksolan todennäköinen osoite on Eurooppa. Toki molemmat ovat myös mahdollisia treidinappuloita kesän pelaajamarkkinoilla, joten saattaa pelata AHL:ssä ensi kaudella, vaikka Carolinalla ei farmijoukkuetta olisikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös