Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

  • 4 036 505
  • 17 211

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä paljonko olet Lehterän peliä tällä kaudella seurannut, mutta olisin ollut huolestunut ilman tuota ylivoima osaamista. 35 miinusmerkkiä on aika paljon. Olen kuitenkin todennut moneen kertaan, että +/- tilasto on huono mittari, mutta tuo -35 merkkiä on Lehterän kohdalla kyllä hyvin paikkansa pitävä kun olen pelejä seurannut. Toki tästä huolimatta Lehterän koko kauden otanta oli hennosti plussalla.

Juuri tuollaisen 35 pistettä uskon miehen ifkssa tekevän ja se ei varmasti ole se mitä siellä häneltä odotetaan.
Tiedä sitten miten lähelle liigan kärkeä Lehterä sijoittuu, mutta Tapparan tärkein pelaaja hän on.

Jos Tappara pelaa finaaleissa, niin varmasti Lehterän kenttää työnnetään kentälle kaikkiin tärkeimpiin tilanteisiin molemmissa päissä, ja pärjää aivan mainiosti. On vahva aloituksissa ja kaksinkamppailuissa, ja pelisilmän & syöttöjen ajoituksen suhteen ei tästä liigasta löydy parempaa. Se näkyy etenkin yv:llä mutta myös 5vs5 pelissä kunhan on sopivat ketjukaverit.

Miinuksia tuli joo varsinkin alkukaudesta, kun Tapparan peli ei oikein toiminut ja maalivahditkin laski kaikki suupaisut sisään. Kauden loppua kohti ja pudotuspeleissä on ollut sitten toinen tarina. Väittäisin että on ainakin pudotuspelien parhaita 5vs5 pelaajia.

Miten sitten HIFK:ssä pärjää jos sinne menee on toinen juttu. Lehterä tarjoaa hyökkäyspäässä taiturimaista pelintekoa myös 5vs5 pelissä, mutta ketjukaverien pitää olla samalle taajuudelle viritettyä kuten Tapparassa Tanus ja Savinainen. Muuten voi tuloksenteon sijaan syntyä vastahyökkäyksen paikkoja vastustajalle.
 

Redimor

Jäsen
Palkkasoturin maineessa. Kuvailusi osuvat aika nappiin.

Meillä on jo yksi Tiivola, joten toista ei tarvita. Eikä kyllä tarvittaisi sitä ensimmäistäkään.
Tämä ja jokin keskikaistan syöttökone hakusessa?

Mitä helvettiä täällä tehdään millään syöttökoneella kun ei ole niitä maalintekijöitä? Tarvitaan yli 25% laukaisutarkkuudella ampuvia laitureita, jotka ampuu ahneesti... ja ainakin 4 kappaletta kiitos. Sitten voi etsiä sitä sentteriä.
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
Ei vittu jos Oula Palve on tulossa Kärppiin, on kyllä niin turhake.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On vahva aloituksissa ja kaksinkamppailuissa, ja pelisilmän & syöttöjen ajoituksen suhteen ei tästä liigasta löydy parempaa. Se näkyy etenkin yv:llä mutta myös 5vs5 pelissä kunhan on sopivat ketjukaverit.

Miinuksia tuli joo varsinkin alkukaudesta, kun Tapparan peli ei oikein toiminut ja maalivahditkin laski kaikki suupaisut sisään. Kauden loppua kohti ja pudotuspeleissä on ollut sitten toinen tarina. Väittäisin että on ainakin pudotuspelien parhaita 5vs5 pelaajia.

Miten sitten HIFK:ssä pärjää jos sinne menee on toinen juttu. Lehterä tarjoaa hyökkäyspäässä taiturimaista pelintekoa myös 5vs5 pelissä, mutta ketjukaverien pitää olla samalle taajuudelle viritettyä kuten Tapparassa Tanus ja Savinainen. Muuten voi tuloksenteon sijaan syntyä vastahyökkäyksen paikkoja vastustajalle.
Tässä on erittäin hyvin sanoitettu juuri sitä samaa mitä itse olen nähnyt seurattuani Lehterän peliä kauden otannalla. Pudotuspeleissä vähemmän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä mä sanon että Björninen on niitä pelaajia joihin ei ole mitään saumaa. Enkä usko että Suomessa on muillakaan paitsi Pelicansilla. Väitän että niitä harvoja nykypäivän seurauskollisia pelaajia, eiköhän tuo jokusen vuoden saa pelipaikkoja ulkomailta ja tekee isompaa tiliä siellä, sen jälkeen sitten Pelicansiin jotka hekin voivat kuitenkin ihan asiallisen korvauksen miehen palveluksista maksaa.
 

Icecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canada
Kyllä mä sanon että Björninen on niitä pelaajia joihin ei ole mitään saumaa. Enkä usko että Suomessa on muillakaan paitsi Pelicansilla. Väitän että niitä harvoja nykypäivän seurauskollisia pelaajia, eiköhän tuo jokusen vuoden saa pelipaikkoja ulkomailta ja tekee isompaa tiliä siellä, sen jälkeen sitten Pelicansiin jotka hekin voivat kuitenkin ihan asiallisen korvauksen miehen palveluksista maksaa.
Meinaat siis, että Pelsut on valmis lyömään tiskiin yli 300000€?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meinaat siis, että Pelsut on valmis lyömään tiskiin yli 300000€?
Ei Pelsujen tarvitse lyödä noin paljon tiskiin, jos vaihtoehtoina ovat Pelicans ja Kärpät.

Ei Björninen sielläkään halvalla pelaisi, mutta halvemmalla kuitenkin.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Ei Pelsujen tarvitse lyödä noin paljon tiskiin, jos vaihtoehtoina ovat Pelicans ja Kärpät.

Ei Björninen sielläkään halvalla pelaisi, mutta halvemmalla kuitenkin.
Mihin tämä perustuu? Niihin "nollatason" omiin mutuihin? Vai onko tuonut jossakin esille, että olisi kovinkin seurauskollinen Pelsulle?

Eipä siinä suht arvostettavaa jos vaikka 50 000 eurosta luopuu että saa pelata Viipurin Reippaan jälkeläisessä. Ja vieläpä että siellä enemmän maksavassa kaupungissa olisi oma tyttöystävä. Melkosta. Paita kattoon.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mihin tämä perustuu? Niihin "nollatason" omiin mutuihin? Vai onko tuonut jossakin esille, että olisi kovinkin seurauskollinen Pelsulle?

Eipä siinä suht arvostettavaa jos vaikka 50 000 eurosta luopuu että saa pelata Viipurin Reippaan jälkeläisessä. Ja vieläpä että siellä enemmän maksavassa kaupungissa olisi oma tyttöystävä. Melkosta. Paita kattoon.
Tälläisessä käsityksessä olen, että Pelicans on Björniselle rakas seura.

"Lahti ja Pelicans merkitsevät jääkiekkoilija Hannes Björniselle paljon.

– Tosi paljon. Lahti on koti. Täällä olen kasvanut ja tänne kokoonnutaan lähisuvun kanssa, kun vanhemmat asuvat täällä. Lahdessa ja Pelicansissa olen kasvanut urheilijaksi. "

Voimme lyödä näistä nollatason mutuista vaikkapa vetoa, että Hannes ei tule ikinä pelaamaan Kärpissä. Taikka missään muussakaan liigajoukkueessa, kuin Pelicansissa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tälläisessä käsityksessä olen, että Pelicans on Björniselle rakas seura.

"Lahti ja Pelicans merkitsevät jääkiekkoilija Hannes Björniselle paljon.

– Tosi paljon. Lahti on koti. Täällä olen kasvanut ja tänne kokoonnutaan lähisuvun kanssa, kun vanhemmat asuvat täällä. Lahdessa ja Pelicansissa olen kasvanut urheilijaksi. "

Voimme lyödä näistä nollatason mutuista vaikkapa vetoa, että Hannes ei tule ikinä pelaamaan Kärpissä. Taikka missään muussakaan liigajoukkueessa, kuin Pelicansissa.
Kieltämättä ihan kauniita sanoja. Mutta siinä vaiheessa kun lyödään se 50 tonttua enemmän nenän eteen, niin monella ne taloudelliset realiteetit painaa sitten kuitenkin enemmän kuin lepertelyt paikallismediaan. Toki poikkeuksiakin on.

Kyllä mielelläni pensselisedän Kärppien paidassa näkisi.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siinä vaiheessa kun Björnisen paluu Liigaan on ajankohtainen, niin tuskin tuo 50 tonnia tuntuu missään.
Samaa olin kirjoittamassa. Ne ylimääräiset 50 tonttua mies saa kyllä ulkomailtakin, ja Suomeen(Lahteen) palataan sitten, kun raha ei ole se pääprioriteetti.

Mutta sepä tästä aiheesta, kun ei huhuihin sinällään liity.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa olin kirjoittamassa. Ne ylimääräiset 50 tonttua mies saa kyllä ulkomailtakin, ja Suomeen(Lahteen) palataan sitten, kun raha ei ole se pääprioriteetti.
Tuota tuota. Björninen on vetänyt yhden "ison" Jokerisopimuksen Suomen verotuksella ja nyt pelaa Ruotsissa toista "isoa" soppariaan. Kauniita sanoja toki mediaan annettu, mutta mitenkään kirkossa kuulutettua ei ole, että Björninen niin tolkuttomat rahat ehtii Euroopassa nyt jo 27v pelaajana tekemään, että voisi esim.viisikymppiä jättää pöydälle vain koska Pelicans. Erityisesti kun se Euroopan isoin hillotolppa KHL meni säppiin.

Noin muutoin huhuilen, että Kärppien valmennusosastolla tosiaan vähemmän yllättäen olisi apumiehistössä liikehdintää. Lähde ei ehkä maailman luotettavin, mutta vielä on kesää jäljellä...
 

töpöttäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuota tuota. Björninen on vetänyt yhden "ison" Jokerisopimuksen Suomen verotuksella ja nyt pelaa Ruotsissa toista "isoa" soppariaan. Kauniita sanoja toki mediaan annettu, mutta mitenkään kirkossa kuulutettua ei ole, että Björninen niin tolkuttomat rahat ehtii Euroopassa nyt jo 27v pelaajana tekemään, että voisi esim.viisikymppiä jättää pöydälle vain koska Pelicans. Erityisesti kun se Euroopan isoin hillotolppa KHL meni säppiin.

Noin muutoin huhuilen, että Kärppien valmennusosastolla tosiaan vähemmän yllättäen olisi apumiehistössä liikehdintää. Lähde ei ehkä maailman luotettavin, mutta vielä on kesää jäljellä...
Jos se siitä 50 000:sta tai jostain vastaavasta summasta jää kiinni, niin eiköhän Pelicans raapaise sponsoreilta sen verran extraa kasaan, että saavat oman pojan kotiin. Jos vaihtoehtoina on Pelicans ja joku liigan paksulompakkoinen organisaatio (Kärpät tms), niin kyllä ne rahat löytyy, jos on joka tapauksessa Suomeen palaamassa. Olettaen, että peliesitykset on olleet sellaisia Suomeen palatessa, että on vielä ehdoton kärkiheppa tässä sarjassa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
No vittu. Eikait tänne sitten ketään tule. Kaikki tyrkyttelee manseen ja jos ei sinne mahdu niin kyläseurat vie vaikka pelastusarmeijan keräyksellä loput. Pelataan A-junnuilla ensi kausi ja säästyy rahat uuteen areenaan.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Voimme lyödä näistä nollatason mutuista vaikkapa vetoa, että Hannes ei tule ikinä pelaamaan Kärpissä. Taikka missään muussakaan liigajoukkueessa, kuin Pelicansissa.
Näitä pelaajia joille yksi seura on rakkaampi kuin toinen ja eivät tule muualla pelaamaan, jotka kuitenkin lopulta menevät rahan/menestyksen perässä löytyy vaikka millä mitalla. Esimerkkinä näistä jotka mediassa asti näistä jauhaa niin vaikkapa Pesosen Janne jonka hifki-diili julkastiin muutama päivä sen jälkeen kun laukoi medialle Kärppien olevan ainoa seura Suomessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös