Olisitko valmis menemään armeijaan.. taas..

  • 3 197
  • 34

Menisitkö armeijaan _uudestaan_ jos joutuisit?

  • Toki

    Ääniä: 122 45,2%
  • En

    Ääniä: 148 54,8%

  • Äänestäjiä
    270

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
BigRedBob kirjoitti:
En todellakaan lähtisi enää. Muutenkin asevelvollisuusarmeija on naurettavaa aikansa elänyttä pelleilyä.

Jos nyt saisin päättää takautuvasti, niin en olisi sillä ensimmäiselläkään kerralla mennyt.

Onko sinusta Venäjä tulevat 100vuotta sellainen rauhallinen ennakoitava ja tasapainoinen valtio ettei kunnon armeijaa tarvittaisi. Pelkkä armeijan olemassaolo jo riittää siihen ettei Venäjän kannata hyökätä, koska miehitys olisi kalliimpaa kuin Suomesta saatava hyöty. Esim Venäjän pysyminen kokonaisena ei ole mikään itsestäänselvyys ja tiedä minkälaisia "entistä suuruuden aikaa tavoittelevia kommareita" siellä pintaa pulpahtaa.

Varmasti jokaista on vituttanut käydä intti, mutta on se kumminkin vain suhkot pieni uhraus tälle maalle, sota-aikana tehtiin koko elämän kestäviä uhrauksia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Snaipperi #16 kirjoitti:
Varmasti jokaista on vituttanut käydä intti, mutta on se kumminkin vain suhkot pieni uhraus tälle maalle, sota-aikana tehtiin koko elämän kestäviä uhrauksia.

Minusta ei saa militaristia tekemälläkään, mutta kerran kysyin yhdeltä jannulta, että olisiko hänestä kivaa jos asuisimme yhteiskunnassa, jossa olisi Viron elintaso ja olisimme vapautuneet 15 vuotta sitten miltei 50 vuotta kestäneestä reaalisosialismista ja varsinkin kun hyvin todennäköisesti osa sukulaisistasi olisi syväjäässä jossain siperian aroilla. Loppui se argumentointi.
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
teemu73 kirjoitti:
Yksi kerta riitti. Yhdeksi päiväksi olisi ehkä jopa kiva mennä pelleilemään ja verestämään muistoja, mutta ei yhtään enempää.

Intti-unia näkyy säännöllisesti. Vissiin aika yleinen ilmiö. Itselläni ne ovat useimmiten sellaisia, että olen ikäänkuin aloittamassa kyseisen paskan lapioimisen, eikä kukaan siellä usko, että olen tämän jo läpi käynyt. 12 vuotta sitten.

En todellakaan lähtis, 11kk oli liikaa jo silloin.

Ja täällä myös näitä intti-unia on nähty käsittämättömän monesti. Olen jo käynyt - mutta kukaan ei noteeraa, vähän ehkä ihmettelee, miksi taas intissä..
Mikähän noiden taustalla on? Ei se nyt niin traumaattista ollut, eihän?
 
Viimeksi muokattu:

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ei se varmaan enää olisi minulle sopiva paikka. Ikääkin kun alkaa olla jo enemmän kuin tarpeeksi. Aikanaan 11 kuukautta annoin isänmalle - se riittäköön nyt ja ikuisesti.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Snaipperi #16 kirjoitti:
Onko sinusta Venäjä tulevat 100vuotta sellainen rauhallinen ennakoitava ja tasapainoinen valtio ettei kunnon armeijaa tarvittaisi.
Kyllä, nimenomaan tarvittaisiin kunnon armeija. Siihen ei mielestäni tällä nykyisellä systeemillä päästä. Pienempi, mutta ammattitaitoisempi palkka-armeija ajaisi asian oikein mainiosti. Kyllä tästäkin maasta luulisi löytyvän motivoituneita nuoria miehiä, jotka olisivat halukkaita tällaisiin töihin. Enkä nyt tarkoita mitään klanipäisiä juntti-idiootteja. Venäjä tuskin on välitön uhka. Mutta venäjä on venäjä, ei niiden touhuista voi kukaan mennä koskaan takuuseen.

Snaipperi #16 kirjoitti:
Varmasti jokaista on vituttanut käydä intti, mutta on se kumminkin vain suhkot pieni uhraus tälle maalle, sota-aikana tehtiin koko elämän kestäviä uhrauksia.
Totta ja kaikki kunnia heille. Ajat ovat nykyään vain toisenlaiset. Ja kriisit ja sodankäynti.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Saisikohan armeijan käydä uudestaan vapaaehtoisesti? Josko se saisi tähän laiskottelijaan vähän ryhtiä..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitenniin uudestaan?

En ole käynyt ensimmäiselläkään kierroksella.

Eli, vastaus on: ei
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
En kyllä hangoittelisi vastaan jos velvoitettaisiin uudestaan armeijaan. Oli se sen verran hienoa aikaa, varsinkin leirielämä. Painoakin lähti 17 kiloa 8 kuukauden aikana vaikka tuli syötyä kuin hevonen, joten kertynyttä vararavintoakin saisi taas lähtemään..
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tottakai. Ei sivilissä saa mistään niin halvalla munkkeja ja viinereitä. Jäisin pelkäksi jäksteriksi/autosotamieheksi/tykäriksi/pioneeriksi niin saisi aivotkin lepoa hetken aikaa.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu kyllä menisin uudelleen, jos tilanne sitä vaatisi. Tällä kertaa todella tekisin töitä kuntoni eteen ja palaisin huippukunnossa siviiliin. Viime kerrallakin armeijasta päästyäni olin todella hyvässä kunnossa, ja minun pitikin ruveta pitämään itsestäni huolta. Toisin kävi, maha kasvoi ja posket näkyy takaapäin. Nyt olen jälleen saattamassa itseäni kuntoon. Armeijassa oman kunnon kehittämiseen pystyisi keskittymään täysipainoisesti, nyt liikunnan ja kuntoilun joutuu sovittamaan työ- ja muiden aikataulujen mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös