Olisitko valmis menemään armeijaan.. taas..

  • 3 197
  • 34

Menisitkö armeijaan _uudestaan_ jos joutuisit?

  • Toki

    Ääniä: 122 45,2%
  • En

    Ääniä: 148 54,8%

  • Äänestäjiä
    270

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Hah, just sopivasti alkoi soimaan Radio Suomessa tämä You're in the army now.

En missään nimessä menisi. Se 12kk meni silloin suht helposti, mutta toista kertaa en siihen leikkikouluun menisi ilman suhteellisen suurta korvausta.

Edit:

Itsekin olen nähnyt näitä "inttiin paluu"-unia. Karmein näistä oli sellainen, jossa olin yhtäkkiä joutunut Vekaralle eikä kukaan uskonut, että olen jo intin käynyt vaikka kuinka epätoivoisesti heille yritin asiaa kertoa. Hassuinta oli se, että varusmiesjohtajina paikassa oli samat miehet, joiden kanssa kävin oman "johtajakoulutukseni".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jepulis. Itsekin olen unisani monesti ollut armeijan leivissä vaikka passi tuli tuossa vajaa kymmenen vuotta sitten. Tähän kyselyyn en kumminkaan vastaa sillä en osaa päättää. On kaksi kovin pientä lasta, joten en ainakaan nyt lähtisi, mutta ehkä kun lapset on kasvaneet, niin voisi jopa lähteäkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ehdottomasti menisin ja tällä kertaa pyrkisin olemaan siellä maksimiajan. On se sellaista hermolepoa tämän reservin oravanpyörään verrattuna. 95% itsekkäistä syistä ja 5 % isänmaallisuudesta.
 

Voittaja

Jäsen
Tottakai, edellinen 11 kuukautta oli hyvinkin mukavaa aikaa, joten miksipäs en? Tosin mielelläni menisin myös samoihin hommiin missä palvelin tuossa 90-luvun alkupuolella. Harmi vaan että sen aikaista kasarmia ei enään ole armeijan käytössä.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Elämän paskinta aikaa

11 kk s******* älykääpiöitten kanssa elämistä. Ei siinä itse intissä niinkään mutta voi pojat minkälaista sakkia siellä joutuu kestämään. En! En menis uudestaan ikinä koskaan milloinkaan.

Jotain hyvääkin. Itsehillintä nousi ihan uudelle tasolle. Joka hommasta ei enää seuraa räjähdystä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Juuri puhuttiin leikillään kaverin kanssa tavallaan samasta jutusta. Hän jätti inttinsä kesken (~4kk suunnilleen jäi käymättä). Mietittiin rahasummaa jolla hän palkkaisi minut käymään sen lopun. Kyllähän se todellista hermolepoa olisi tähän koulunpaskaan verrattuna. Toisaalta olen sen verran hidas tutustumaan uusiin ihmisiin, että tuskin tulisi kuitenkaan mentyä, vaikka saattaisi tuollainen kusetus onnistuakin.

Jos sellainen vaihtoehto olisi mahdollinen, että omien vanhojen inttikavereiden kanssa saisi muutaman kk:n inttiä käydä kunnon rahallisella korvauksella, niin lähtisin.

edit. niin, tuota kysymystä en oikein ymmärrä, "jos velvoitettaisiin"? Siis jos joku konflikti tulisi, että porukkaa riviin aletaan haalimaan, niin en minä karkuriksi alkaisi. Pelkästään rahallisista syistä toinen vuosi muuten vain olisi sen luokan katastrofi, että ilmeisesti vastaus on ei.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
En.

Eikohan ne leikit ole jo leikitty. Ei millaan jaksais kuunnella jonkun vasyneen vaapelin (armeijan "vuorovastaava") vittuilua... Nykyaan on ihan turhan fiksu siihen hommaan.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
No kun ei tarvi enää. Vemppa kun olen. Oli taudista edes se hyöty. Enkä kyllä muutenkaan edes harkitsisi.

Noita inttiunia joskus, varsinkin kuumeessa, tulee nähtyä. Aina sama kaava: passi kourassa Parolannummella, ja kukaan ei noteeraa koko läpyskää.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Totta vitussa menisin, ihan sama vaikka seuraavat 5v olis varusmieselämää.
Aivan täydellistä.
- Päivän ohjelma on järjestetty valmiiksi.
- Ruoka on monta kertaa päivässä valmiina edessä.
- Vaatteet saa puhtaana kouraan.
- Ei asiakastapaamisia, ei reklamaatioita, ei väsyneitä tiimipalavereita,...
- Kuinka monella työpaikalla voit antaa urpolle duunikaverille sukkasaippuaa? ;)
- Eukko ei vittuile läheskään niin paljoa, kun sitä näkee vain viikonloppuisin, ohessa seuraa pieni sauma jopa saannille.

Pieni maanpuolustushenkinen militaristi sisälläni eläytyi jo tästä ajatuksesta...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
No ei kyllä ole mitään hinkua takaisin armeijaan. Jos elämän tilanne olisi toinen, ja olisin seonnut täysin, niin sitten tottakai.
Kuitenkin jos kutsu joskus käy takaisin, jonkun konfliktin myötä totta kai menen.

Ja minäkin kuulun noihin intti unien näkijöihin. Niiden jälkeen on aina semmoinen "voi ihanammin päivä enää alkaa" olo, kun herää omasta sängystä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksi kerta riitti. Yhdeksi päiväksi olisi ehkä jopa kiva mennä pelleilemään ja verestämään muistoja, mutta ei yhtään enempää.

Intti-unia näkyy säännöllisesti. Vissiin aika yleinen ilmiö. Itselläni ne ovat useimmiten sellaisia, että olen ikäänkuin aloittamassa kyseisen paskan lapioimisen, eikä kukaan siellä usko, että olen tämän jo läpi käynyt. 12 vuotta sitten.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Enpä menisi. Jo silloin parikymppisenä mistään mitään tietämättömänä sitä usein tunsi olevansa liian vanha siihen touhuun. Nyt kolmekymppisenä kalkkiksena pitäisi vaan jännittää sitä, kestääkö huumori vai ei. Todennäköisesti kestäisi, mutta kyllä tässä on jo muutakin tekemistä kuten työssä käyntiä ja perisuomalaista perhe-elämää.

Näin muuten minäkin tuossa kesällä unta, että astuin uudelleen armeijan harmaisiin. Ja nimenomaan harmaisiin, harmaa palveluspuku oli tehnyt sekin come-backin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En olisi ollut edes valmis menemään armeijaan ensimmäiselläkään kerralla,joten miksi nyt olisin valmis menemään sinne toistamiseen?

Kun mikään masokisti kun en mielestäni sentään ole.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Jos olisi samanlainen elämäntilanne kuin silloin 19-vuotiaana niin olisin valmis menemään uudestaan. Itseasiassa nyt kun tiedän mitä se on niin menisin sinne paljon mieluummin kuin silloin ekalla kerralla jolloin kaikenlaiset kauhukuvat vilisivät mielessä.

Nyt on kuitenkin vähän perheenalkua ja työpaikkaa ja kaikkee muuta tällästä pientä tässä siunaantunut niin en ihan näiltä istuvilta ja lähtökohdilta enää armeijaan lähtisi.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
En todellakaan. 9kk tuli käytyä eikä se mitenkään erityisen tuskallinen taival ollut, mutta en minä sinne uudestaan menisi.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Monta kertaa on kavereiden kanssa tullut tästä juteltua.

Sen viimeisen n. kuukauden voisin käydä uudelleen, mutta ei niitä muita "munanpidennys"-leikkejä jaksaisi/viitsisi enää katsoa toistamiseen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jos nyt pitäisi mennä takaisin, niin hajoaisin kyllä varmaan aika palasiksi. Eli, jos nyt aivan pakko olisi, niin voisin mennä, mutten vapaaehtoisesti. Todellakaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En todellakaan lähtisi enää. Muutenkin asevelvollisuusarmeija on naurettavaa aikansa elänyttä pelleilyä.

Jos nyt saisin päättää takautuvasti, niin en olisi sillä ensimmäiselläkään kerralla mennyt.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Kyllä menisin takas merivoimiin, mutta en missään tapauksessa maavoimiin.
Laivastoradio-aukkiin jos pääsis niin lähtisin vaikka samantien.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös