Oliko MM-kisojen myöntäminen Valko-Venäjälle virhe?

  • 5 137
  • 29

Oliko MM-kisojen myöntäminen Valko-Venäjälle virhe?


  • Äänestäjiä
    109
  • Poll closed .

scholl

Jäsen
MM-futiksesta puhumattakaan vaikka Brasiliassa asiat ovat melkoisen heikosti yhteiskunnallisesti.

mitkä asiat Brasialiassa nyt muka huonosti ovat? FIFAn ongelma on korruptio ja se, ettei valita parasta mahdollista järjestäjää, vaan jaetaan joko kiertosysteemillä tai sitten joku lahjoo jonkun. Niinpä voidaan sanoa, että 2010-2022 kisat ovat kaikki menneet jotenkin omituisiin osoitteisiin. Tosin kun otetaan huomioon Brasilian merkitys kansainvälisessä jalkapallossa niin ihan oikeaan osoitteeseen se meni ja maa on sitä paitsi demokraattinen valtio, latinalaisen Amerikan talousveturi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En seuraa kiekon MM-kisoja (kuten en olympialaisiakaan) joten tässä suhteessa minulle on sama mille maalle "läpimätä" liitto kisat myöntää mutta en ymmärrä sitä, että mitään kisoja myönnetään diktatuureille - tarkoitan todellakin mitään mitään kisoja.

On lapsellista väittää ettei urheilua ja politiikkaa saa sotkea keskenään kun kuitenkin nämä diktaattorit sen itse tekevät ja pyrkivät keräämään parhaan mahdollisen hyödyn siitä ja kenties hetkeksi kisojen varjolla vapauttaa oloja kunnes kisojen jälkeen portti menee kiinni ja todennäköisesti ne järjestävän maan kansalaiset jotka ovat kisojen aikana protestoineet vallitsevia oloja vastaan löytävät itsensä jostain jonne päivä ei paista.

Nyt jokaisella kiekkofanilla on mahdollisuus vaikuttaa ja jättää kisat katsomatta tai vähintään jättää menemättä paikalle. Mitä vähemmän faneja Minskissä, sitä tuskallisempi tilanne Lukashenkalle - näin asian näen.

vlad.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Vastaukseni on : ei. Jos ei kyseenalaisteta suurempien, ihmisoikeuksien loukkaavien maiden, oikeutta järjestää kisoja, niin on tekopyhää tuomita vain Valko-Venäjä... jos samaan aikaan ummistaa silmät USA:n, Kiinan, Israelin, usean arabi-ja Afrikan maiden, Venäjän tai jonkun muun maan ihmisoikeusloukkauksilta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Vastaukseni on : ei. Jos ei kyseenalaisteta suurempien, ihmisoikeuksien loukkaavien maiden, oikeutta järjestää kisoja, niin on tekopyhää tuomita vain Valko-Venäjä... jos samaan aikaan ummistaa silmät USA:n, Kiinan, Israelin, usean arabi-ja Afrikan maiden, Venäjän tai jonkun muun maan ihmisoikeusloukkauksilta.

Minkä maan ihmisoikeusrikkomuksiin ei ole esimerkiksi EU:ssa puututtu?
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Minkä maan ihmisoikeusrikkomuksiin ei ole esimerkiksi EU:ssa puututtu?
En tiedä, enkä viitsi alkaa kaivelemaan vastausta. Jos haluat, niin voit ihan vapaasti kertoa minulle vastauksen kysymykseesi.
Se, mitä minä lähinnä tarkoitin otsikkokysymykseen liittyen oli, että ainakaan kansainvälisiä arvokilpailuja ei ole kielletty mainitsemiltani valtioilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös