Oletko voittanut koskaan mitään radiosta?

  • 3 653
  • 36

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitihän tällainen keskustelu laittaa pystyyn, kun itse satuin voittamaan jotain.

Viime tiistaina SuomiPop kanavalla jaettiin lippuja miljoonarokkiin. Sattui sitten töissä olemaan tylsää, ja näppäilin huvikseni numeron puhelimeen, kun juontaja sen kertoi. 2. Ensimmäiselle oli lippuja tarjolla, ja satuin olemaan ensimmäinen soittaja. Rehellisesti, koskaan ennen en ole yrittänyt päästä läpi mihinkään kisaan radiossa. Nyt kuitenkin heti natsasi.

Noh liput tulivat sitten päivässä postissa, ja sain 2x2 päivän liput, eli yhteisarvo noissa oli 200€.

Ajattelin sitten huvikseen kokeilla loppuviikon, kuinka helppo tuonne on päästä läpi, mutta verkko oli varattu kuitenkin koko ajan. Pitäisiköhän pistää lotto vetämään..

Oletko itse voittanut jotain joskus? Ainakin kiinnostaa se, jos joku tietää henkilöä, joka voitti joskus vuonna 29Ekr Kissin kisassa 10TK€, ja juontaja pisti linjoilta pois, koska väitti, ettei biisi muka soinut toista kertaa, ja sitten käskikin soittaa uudelleen, koska oli kuulemma soinut. Sittenhän se Kiss menikin kohta konkurssiin, vai muistanko väärin?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Olen voittanut.

Joskus 90-luvun puolella tai 00-luvun alkupuolella soitin Kiss fm:n assosiaatiokilpailuun tms. Ideana oli vastailla toisen kilpailijan kanssa vuorotellen juontajan heittämään aiheeseen.

Jos toinen mietti liikaa tai ei tiennyt tuli toiselle luonnollisesti piste. Paras kolmesta oli sääntönä.

Muistan kaksi annettua aihealuetta. Toinen oli Miss Suomet ja toinen oli Pullo.

Tuohon pullo aiheeseen vastasin vieläpä "kirje", jota ei hyväksytty. Noh 2-1 tosiaan voitin ja sain palkinnoksi Bruce Springsteenin kokoelman ja Fantan lanseeraman "Etsi Ercille kaveri" pipon. Ruskea pipo missä on Ercciloko.

Paketti tuli muutamassa päivässä muistaakseni.

Kummallista tässä on se, että 2 viikkoa myöhemmin tuli toinen Erccipipo. Samanlainen ja samasta osoitteesta.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa joskus kuunneltua Radio Cityä, kun siellä oli joku kilpailu. Palkintona oli leffalippu Larry Flynt elokuvaan. Kolmelle parhaalle vastaajalle palkinto. Kysymys kuului: "kuvaile keskivertoihminen?". Kaksi ensimmäistä vastasi juuri niin tylsästi, kuin kysymyskin oli, eli sieltä tuli ne toyotat, rivarinpätkät, labradorinnoutajat ja 1,7 lasta tarinat. Kisan pitäjä siinä sitten muutamaan kertaan mainosti, että soittakaa nyt ihmeessä muutkin. Soittoja ei vaan tuntunut tulevan.

Hetken mielijohteesta (ja vähän ärsyyntyneenä edellisiin vastaajiin) päätin sitten soittaa, ja pääsin heti lähetykseen. Vastaukseni kysymykseen oli jotain tämän tapaista: "keskivertoihminen on lukutaidoton kiinalainen, polviaan myöten savessa riisipelloilla". Kuluin n. puoli minuuttia tai minuutti, kun juontaja ilmoitti, että puheluita on tulossa niin että linjat ovat tukossa. Heh, miksiköhän? No, leffalippu tuli ja kävin pätkän katsomassa. Ei mikään kehuttava pätkä, mutta tulipahan katsottua. Jos jokaisella on 15 minuuttia julkisuutta [vai miten se Andy Warholin (?) lause meni], niin olen omasta osiostani siis käyttänyt ehkä 10-15 sek.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
En ole kertaakaan osallistunut, koska olen aina varma että joku toinen ehtii soittamaan ensiksi.

Ihan sama, onko tarkoitus olla nopea vai viisas. Joku toinen ehtii aina ensiksi.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Kerran voitin 2 lippuu Jokerit-??? peliin Radio-cityltä. En kylläkään muista mikä oli homman nimi, siis et voittiko ne vaan onnekkain soittaja vai pitikö tietää jotain.

Tosin ei tullut niistäkään ilmaiset liput, koska matkalla hakemaan niitä mälläsin auton. Koitin tarjoo niitä lippuja vastapuolelle jonka auton ruttasin, mutta hän ei suostunut Jallis-halliin menee - miksiköhän.

Sen jälkeen en ole radiokisailuihin osallistunut.

Snickersin sivuilta olen voittanut useesti. Nutcase t-paita löytyy kaapista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Radiosta en ole voittanut, televisiosta kyllä. Eikös se ole astetta kovempi suoritus?

Voittoni tapahtui joskus mystisen 80-luvun puolivälin tienoolla, olisiko ollut vuonna 1986. Ja kyseessä oli Pikku Kakkosen tai TV-yhden Puoli Kuusi -nimeä kantaneen lastenohjelmassa ollut Kosti Kotirannan juontama Sanaleikki -kilpailu, jossa ratkaistiin hyvin yksinkertainen ristisanatehtävä ja lähtetettiin sitten vastaus postikortilla ohjelmaan. Ja aina tehtävänannon jälkeen arvottiin edellisviikon kilpaan osallistuneista kolme voittajaa. Aika monta kertaa niitä ratkaistiin, ja sitten onni potkaisi. Eräänlainen lautapeli sieltä tuli, samaten terveiset Histamiini-hevoselta postikortin muodossa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Juu, olin Pizzalla ja kuuntelin radioa, jossa kyseltiin illalla Poriin saapuvan IFK:n kapteenia. Soitin ja voitin istumaliput, mutta en tosiaan itse niitä lippuja käyttänyt, onhan Isomäessä seisomakatsomokin.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Radio ysiviisseiskan avausmaalikisasta on tullut voittoja (= lippuja seuraavaan Ilveksen/Tapparan kotiotteluun) montakin kertaa. Kertaalleen napsahti kohdalle myös aitio itselleni ja viidelle kaverilleni Hakametsään liigaotteluun, onkin ainoa kerta kun aitiosta olen jääkiekkoa seuraamaan päässyt.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kuolleelta ja kuopatulta Radio Cityltä tuli Torinon Olympialaisten aikana voitettua Samsung D600E känny ja samaan pakettiin Samsungin snoukkareppu ensiapupakkauksineen eli tuo Samsungin silloinen "olympic-kit".
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sport-Fm kanavan (r.i.p) tietokilpailusta voitin jotain krääsää muutama vuosi sitten. Piti vastata muutamaan urheilukysymykseen oikein.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En suoranaisesti ole voittanut mitään, mutta olin kerran sinivalkoinen ääni Radio Cityn taajuudella. Vaivanpalkaksi sain jotain krääsää, mitä en muista.

Ottelu oli muuten Blues - Lukko. Eksoottista.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voittoni tapahtui joskus mystisen 80-luvun puolivälin tienoolla, olisiko ollut vuonna 1986. Ja kyseessä oli Pikku Kakkosen tai TV-yhden Puoli Kuusi -nimeä kantaneen lastenohjelmassa ollut Kosti Kotirannan juontama Sanaleikki -kilpailu, jossa ratkaistiin hyvin yksinkertainen ristisanatehtävä ja lähtetettiin sitten vastaus postikortilla ohjelmaan. Ja aina tehtävänannon jälkeen arvottiin edellisviikon kilpaan osallistuneista kolme voittajaa. Aika monta kertaa niitä ratkaistiin, ja sitten onni potkaisi. Eräänlainen lautapeli sieltä tuli, samaten terveiset Histamiini-hevoselta postikortin muodossa.

Heh! Olet idolini.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En ole voittanut. Toisaalta se auttaisi, jos niihin skaboihin yleensä osallistuisi.
 
Tähän yle-x kanavan ohjelmaan joka tulee iltapäivällä, missä on nämä kaks miesjuontajaa heittelee ilmoille mitä ihmeellisimpiä kysymyksiä, ja viimeiseksi on kait turhatieto olen aina yrittäny kun olen ollu kuulolla mutten koskaan päässy (vielä) läpi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Kiss FM:ltä voitin vuonna -96 liput ja matkat Bryan Adamsin keikalle Hesaan, Tukholmaan ja Köpikseen. Pakettiin kuului keikkaliput, lennot ja majoitus. Matka oli kahdelle henkilölle, joten otin vaimon ja 2 vuotiaan tyttäreni mukaan.
 
En kuuntele koskaan radiota, niin en voi myöskään voittaa mitään.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
2 levyä olen voittanut, Sarah Brightmanin ja Robbie Williamsin cd:t. Molemmat laitoin samantien kiertoon.

Brightman vuonna -98: Ajelin kaikessa rauhassa autolla Pohjanmaan radiota kuunnellen, jossain vaiheessa toimittaja höpisi jotain päivän lämpötilasta Seinäjoella, +24 tms. Hetken päästä kyseinen astelukema oli kilpailun aiheena, ja olisiko ollut kolmannen väärän vastauksen jälkeen kun soitin itse ja pokkasin sitten tuon levyn.

Robbien Rock the Dj-sinkku vuonna -01: Vuosia sitten viettäessämme oppilaitoksemme asuntolassa jokakeskiviikkoista kaljoitteluiltaa, radio JKL:n kilpailussa oli kysymyksenä, montako kertaa Rock the dj mainitaan k.o. kappaleessa. Kaveri sitten vakuutti tietävänsä, että 17 kertaa (tai sinnepäin), ja nousuhumalassa sitten soittelin radioon ja voitin singlen.

Siinä liikuttava tarinani radiojulkisuuden kiroista. Julkisuus ei ole minua varten.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pentuna tuli monesti soitettua oululaisen paikallisradio Radio Megan tietokilpailuihin ja tulosveikkauksiin. Se oli sitä hyvää aikaa, kun internetistä ei vielä saanut kaikkea tietoa, ja kaikki oli kiinni yleistiedosta. Tulosveikkauksiinkaan ei osallistunut satoja ihmisiä, vaan korkeintaan noin 30 ihmistä.

Tuli voitettua lippuja automuseoon, pizzalahjakorttia, lippuja kärppämatseihin (yksi niistä karsintaotteluun Kärpät-Jokerit, jonka Kärpät voitti) yms. kampetta. Ei voi kaikkea muistaa, siitä on niin kauan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Peltsiltä ja Juusolta voitin aikanaan levylahjakortin (ostin sillä Tuomari Nurmio ja Korkein Oikeus -albumin) ja saman kanavan iltapäiväohjelmasta T-paidan.

P&J tiedustelivat, minkälainen direktiivi kaikkivoivalta EU:lta vielä puuttuu. Ehdotin direktiiviä, joka rajoittaa suomiräppäreitten meitsi-sanan käyttöä yhteen kertaan/biisi (jos ne nyt biisejä ovat). Reunaehtona pipon käytön kieltäminen kesällä ja sisällä, jolloin se vain sulattaa aivot (kuten voimme nähdä); pipo kuuluu talveen ja ulos.

Iltapäiväohjelmassa halusivat tietää, mitä Tampereelle silloin perusteilla olleeseen Suomirock-museoon pitäisi saada. Sanoin heille, ja kuulijoille, että kaikki ne rokkareitten käsistä karanneet mopot voisi kerätä suureen varastohalliin näytille. Niitä kun lehtijuttujen perusteella karkailee tuon tuosta.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Voitin joskus liput Ässien kotipeliin. Sairaalasta olin tulossa kotiin päin helvetin kipeänä, ja radio pori kysyi Hannes Hyvösen kasvattajaseuraa. Kolmentena soittajana pääsin lähetykseen ja sitä ennen oli ehdotettu Ilvestä ja jotain.

Viime kausi ja joku Ässät -Kärpät oli tuo matsi samana iltana. Enkä mennyt istumapaikoille.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Cityltä olen aikanaan voittanut Billy Idol-levyn (ja olikohan samassa paketissa myös Radio City Rock classics)

Joskus ennenmuinoni tuli tehtyä vuorotyötä ja yövuorossa duunikavereiden kanssa harjattiin NRJ:n McDonald's kisassa bigmacceja - muistaakseni. Pariin kertaan voitettiin ja voitto lunastettiin Drive-inistä auton rekkarinumeroa vastaan.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
X:ltä saatu reppu ja tyynyliina. Ovat muuten vielä toisen repun perässä meikäläiselle. Cityltä voitin joskus myös liput jollekkin väsyneelle keikalle.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Radio 957 yhdestä kilpailailusta voitin kerran 50 € ja toisesta kilpailusta 2 lippua kiekkomatsiin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Voittoja on tullut...

Tuorein tapaus on pari viikkoa sitten, kun voitin ÄlyX-kisasta YleX-mukin. Ihan hienon näköinen muki se on. Piti soittaa, kun alkoi yleinen tietämättömyys ihmisten kohdalla ärsyttää. Yleistieto vaikuttaa olevan todella hakusessa valtaosalla soittajista.

Seuraava palkinto on useiden vuosien takaa. Taisi olla Ace of Basen sinkku, All that´s she wants. Muitakin levyjä on tullut voitettua useita kappaleita. Joskus Rauman paikallisradiossa oli näitä visailuja paljonkin. Kerran voitettiin kaverin kanssa pizzalahjakortti, kun Ramonasta soittivat kaupungille puhelinkioskeihin. Jos puhelin pärisi kopissa, niin kannattihan siihen vastata, jos teki pizzaa mieli.

Peliveikkaukseen tuli useasti soiteltua siinä 80-90 luvun taitteessa. Sieltäkin napsahti joskus palkintoja. Konkarihan minä näissä olen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Menee hiukan asian vierestä mutta vanhoja Suosikkeja selaillessa on hupaisaa katsoa kilpailujen palkintoja, jotka ovat hiukan samantyylisiä tietenkin kuin radiossa. Eräässä oli nimittäin palkintoina Ozzy Osbournen iso hattu nimmarilla, ja Alice Cooperin upea farkkutakki nimmarilla. Vaikka se olisi campmielessä upeaa, mahtaisi pikkuisen vituttaa jälkikäteen kun samaisen kilpailun palkinnoista olisikin, sen kerran kun voittaa kilpailussa, tarttunut mukaan MC Nikke T:n tai London Boysin vastaavanlaista tavaraa.

Koitin soittaa pari viikkoa sitten samaiseen Suomipoppiin, mutta vain puhuakseni ihanalle Annille ja kertoakseni Jaajolle juhannusvedosta jossa minun piti juosta Saija Varjuksen talon ympäri...alasti!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös