Oletko varastanut?

  • 16 816
  • 98

Oletko varastanut?

  • Kyllä, olen varastanut.

    Ääniä: 139 57,7%
  • En.

    Ääniä: 50 20,7%
  • En ole varma täyttääkö tekoseni varastamisen "kriteerit".

    Ääniä: 52 21,6%

  • Äänestäjiä
    241

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Oletko joskus varastanut jotain?

En nyt tarkoita, että pienenä varastin naapurinpojan lumipallon tai että vein yläasteella koulusta vihkon. Varastamisen voisi tässä ketjussa määritellä niin, että siitä on koitunut varastuksen uhrille taloudellista tai henkistä "tappiota". Esimerkiksi varastamisesta kaupassa tai että olet varastanut jonkun ihmisen kaulaketjun ym. ym.

Rajaa on vaikea vetää, mutta yritetään. Jos ette ole varmoja meneekö "tekosenne" Kyllä-kategoriaan, niin kirjoittakaa pieni tarina niin voimme sitten yhdessä antaa teille "synninpäästön" tai tuomita teidät palamaan helvetin tulissa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastasin en, kö en oo mitään pöllinyt, vohkinut, snutannut enkä förannut. Umpirehellisenä, hyväntahtoisena, rauhaarakastavana, tosin aavistuksen pervona kansalaisena, olen sopinut itseni kanssa:

'näillä mennään',

jääkiekkoesikuvieni mukaisesti.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
En varastanut, mutta näpistänyt

En ehkä ole varastanut, mutta pieniä näpistyksiä olen tehnyt.

Pienenä, ehkä 4-5 vuotiaana olen kuulemma vienyt R-Kioskilta muumivideoiden sisällä olleen esitteen jossa kaikki muumilaakson asukkaat poseerasivat, silloin en vielä ymmärtänyt, että se oli näpistämistä.

Ja kerran vein yhden fazerin sinisen suklaapatukan kylpylän respasta, respassa ei juuri silloin ollut ketään, joten päätin näpistää. Olin silloin muistaakseni 10-11 vuotias
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kesämiestä mukaillen

Mie en saa varastaa , mie en saa pöllii , mie en saa sknutaa , mie en saa förbii , mie en saa ryöstää , mie en saa näpistää .............
 

Rocco

Jäsen
Naisten sydämiä olen matkoillani varastanut mutta se on tahaton teko, siksi sitä ei voi ns. varastamiseksi lukea :p
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vahingossa olen. Olin kerran snadina (n.10v) divarissa katselemassa sarjakuvalehtiä. Ostin muutaman ja laitoin ne mukanani olleeseen muovikassiin. Kotona sitten huomasin yhden aivan oudon sarjakuvan kassissani. Íkinä en sitä ollut ostanut, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi, että olen sen ajatuksissani laittanut kassiini enkä takaisin hyllyyn. Kaiken lisäksi en ollut yhtään kyseisestä sarjiksesta kiinnostunut. Ilmankos "varkaus" sujui niin sutjakkaasti, kun tekijä ei edes tajunnut tehneensä sitä. En kyllä palauttanut kyseistä lämyskää...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti punaiset_lasit
Vahingossa olen. Olin kerran snadina (n.10v) divarissa katselemassa sarjakuvalehtiä. Ostin muutaman ja laitoin ne mukanani olleeseen muovikassiin. Kotona sitten huomasin yhden aivan oudon sarjakuvan kassissani. Íkinä en sitä ollut ostanut, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi, että olen sen ajatuksissani laittanut kassiini enkä takaisin hyllyyn. Kaiken lisäksi en ollut yhtään kyseisestä sarjiksesta kiinnostunut. Ilmankos "varkaus" sujui niin sutjakkaasti, kun tekijä ei edes tajunnut tehneensä sitä. En kyllä palauttanut kyseistä lämyskää...

Niinpä... Oliko mahdollisesti divarista vahingossa pöllimäsi lehti nimeltään Jallu ? Tai kenties Kalle ?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Brewer


Niinpä... Oliko mahdollisesti divarista vahingossa pöllimäsi lehti nimeltään Jallu ? Tai kenties Kalle ?

Kyllä se ihan kiltti sarjakuva-albumi oli. Luontolehtiin tutustuttiin sitten, kun faijan kätköt löytyi ;)...
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen kerran hilpeässä nousuhumalassa nyysinyt
sukunimeäni kantavan kujan tienviitan. Eli kyseessähän
on kai sitten julkisen omaisuuden varastaminen
Se on edelleenkin kämppäni seinällä "koristeena"

Toinen paikka jossa myönnän syyllistyneeni
varastamiseen oli intissä, jolloin tuli vietyä mortin kaapista
kuulosuojaimet kun omat oli hukkuneet jonnekin.
Siellähän kamojen "kierrätys" oli yleistä, ja moni muukin
on takuulla syyllistynyt samaan temppuun
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ollaan, ollaan.

Olin 5-6 vuotias ja olin vihainen että en saanut haluamaani hammasharjaa (kuulemma liian kallis?). Menin kauppaan ja otin haluamani harjan sujautin se alkkareiden ja housujen väliin, matkalla kassalle tuli mukaan vielä paketti kortsuja. Meni ylpeänä kotiin ja näytin äidilleni harjani ja kortsut. Äiti ei ilahtunut ja vei takaisin harjan mutta kortsuja ei kehdannut viedä takaisin, olisi vaikeata selittää miten 5-6 vuotias pöllii kaupasta kortsuja.:D

noin 13 vuotiaana pöllin seuraavan kerran. Olin menossa treffeille enkä ollut ostanut kukkia, joten pöllin naapurin istutukset ja vein ne treffilleni.:D
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Eikö täällä kukaan muu uskalla tunnustautua entiseksi nuorisorikolliseksi?

Tulihan tuota näpisteltyä karkkia ja tupakkaa jonkin verran silloin yläasteen pimeinä vuosina, eli olen ollut todella tuhma poika. Onneksi äiti ei ikinä saanut tietää. Kerran oli sitten kiinni jäänti niin lähellä, että oli pakko lopettaa ja opetella käyttämään ystävällistä kassapalvelua ja sitä paitsi röökille ei olisikaan enää mitään käyttöä
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole.


Kun nopeasti miettii niin ei tule mitään mieleen, kirjoitan tänne jos muistuu mieleen.

nm. Rehellisyyden huippu M
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Uskomatonta jengiä! Eikö kukaan myönnä koskaan salakuljettaneensa kaljatuoppia tai jotakin muuta juomalasia ulos ravintolasta?
Minä ainakin myönnän silloin joskus dinosaurusten aikoina kapakoissa käydessäni vohkineeni muutaman erikoisemman ulkomuodon omaavan oluttuopin ravintolasta. Nuo jutut siis tapahtuivat todella kauan sitten... siihen aikaan Suomessa ei koskaan valittu uutta presidenttiä, valittiin vaan aina Kekkonen.
 

Miguel

Jäsen
Ala-asteen aikana, joskus neljännen luokan tienoilla karkkia tuli pöllittyä jonkun verran. Olin kaveriporukamme kiltein yksilö tässä hommassa, joten mitään suuria tappioita en kenellekään aiheuttanut. Pari kaveria pölli aika reilusti minua enemmän - ei kuitenkaan mitään elintarvikkeita suurempaa.

Uusi varkausbuumi iski yläasteen alussa uusien kavereiden myötä, jolloin tavaraa lähti yleensä enemmän matkaan. Tuolloin varastin vain pari kertaa jotain todella pientä (esim. Halvan Vanhat Autot), mutta muuten annoin muiden hoitaa homman. Tosin, juuri minä usein ostin varastettuja karkkeja.

En todellakaan ole ylpeä siitä, että olen varastanut. Harmittaa kauppiaiden puolesta.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Joskus teini-ikäisenä vähän "lainasin" isän baarikaapin antimia ja elämäni alkuaikoina kuulemma söin kaupassa irtokarkkeja joten en oo ikinä varastanut. Kaikkee muuta syntilistaan kuuluu mut yllättäen ei varastamista.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Viestin lähetti Predator
Uskomatonta jengiä! Eikö kukaan myönnä koskaan salakuljettaneensa kaljatuoppia tai jotakin muuta juomalasia ulos ravintolasta?

_o/ . Kaapin päältä löytyy 15 tuoppia, joista noin puolet on lainattu eri ravitsemusliikkeistä. Joskus pienempänä on tullut myös napsittua irtokarkkeja karkkiosastojen laatikoista. Suuremman luokan varkauksiin en ole syyllistynyt.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valitsin "En ole varma täyttääkö tekoseni varastamisen kriteerit." Pari vuotta sitten tuli Malmin Prismassa maisteltua irtokarkkeja valitsemisen ohella. Pitäähän niitä nyt jumaleissön maistaa, ettei osta ihan sikaa säkissä ;) No vartijasetä tuli kassan jälkeen juttelemaan, mutta ei siitä sen suurempaa numeroa tehty.

Ja tietenkin nuorena on tullut tehtyy kaikkea typerää. Tuoreimpina mielessä kaupasta Hubba Bubba purkka ja siirtolapuutarhasta kaali, joka sitten mutusteltiin kaverin takapihalla.

Joo ja Hotellista aikanaan kuohuviinipullo. Aika puhdas "rekisteri", mulla silti.
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuoreimpana tapauksena tulee mieleen hampurilaisen osto.
Tilasin kai kaksi kalaburgeria, nipun ranskalaisia ja jäin odottamaan. Kun tuli maksun aika, myyjä sanoikin vain kiitos ja näkemiin.
Tajusin vasta ulkona etten ollut maksanut ollenkaan, mutta en viitsinyt enää siinä vaiheessa kääntyä kasvattamaan mäkkärin kassavuorta.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Joudun häpeäkseni toteamaan, että kyllä. En ole suoranaisesti tieten tahtoen varastanut, mutta niin siinä kävi että toisen omaisuus päätyi haltuuni. Olin eräässä liikkeessä töissä ja meillä oli tilaisuus lainata tavaraa kotona testattavaksi. Lainasin pari peliä, jotka unohdin palauttaa (ihan rehellisesti siis unohdin) ja työsuhteeni päättyi pian sen jälkeen. Ei tullut koskaan vietyä kamaa takaisin ja nykyään ei voi, koska firma on konkurssissa.

En monta asiaa elämässäni häpeä niin paljon kuin tuota ja toivon, että voisin kääntää kelloa taaksepäin ja tehdä asialle jotain. En siis jäänyt kiinni, joten katumus ei johdu negatiivisista seurauksista. Vain siitä, että kunniantuntoni huutaa minulle aina tuon muistaessani...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mission16W
Ei tullut koskaan vietyä kamaa takaisin ja nykyään ei voi, koska firma on konkurssissa.

En monta asiaa elämässäni häpeä niin paljon kuin tuota ja toivon, että voisin kääntää kelloa taaksepäin ja tehdä asialle jotain. En siis jäänyt kiinni, joten katumus ei johdu negatiivisista seurauksista. Vain siitä, että kunniantuntoni huutaa minulle aina tuon muistaessani...

Mitäs syyttä kärvistelet omatuntosi kanssa. Viet pelit pesänhoitajalle. He ovat usein niiiin rehellistä jengiä, että todennäköisesti hän lisää ne pesäluetteloon samantien veloittamatta siitä kymmentätuhatta euroakaan pesältä.:rolleyes:
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Pari vahinkoa on tapahtunut. Ensimmäinen oli kun olin paikallisessa siwassa parin kaverin kanssa, alunperin piti ostaa suklaalevy ja menin sen kanssa sitten kassalle. Juttelin mukavia kavereilleni että unohdin maksaa, kun kaverini ostivat samalla, niin se vaan unohtui. Kilttinä poikana toki kävin myöhemmin maksamassa levyn.
Toinen tapahtui samaan aikaan kun blair witch projectia alkoi saada VHS:nä. Katselin Anttilassa tuota elokuvaa, sitten se ikäänkuin "jäi käteen" tuli tunne että se on omani, ajatuksissani kun olin. Kävelin video kädessä ulos mutta palautin sen myöhemmin.
Ai niin, onhan noita autovarkauksia parisensataa tilillä, sekä muita omaisuusrikoksia reilu tuhat.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Predator
Uskomatonta jengiä! Eikö kukaan myönnä koskaan salakuljettaneensa kaljatuoppia tai jotakin muuta juomalasia ulos ravintolasta?

Ai niin, toikin lasketaan varastamiseksi. Eihän sitä opiskelijalla ole varaa laseja ostaa, kyllä osa on pakko lainata erinäisistä ravitsemusliikkeistä. Joskus tulee tuoppi otettua mukaan ihan vaan sen takia, että voi juoda sen loppuun rauhassa.

Ikävimmin kävi armeijassa, jossa surullisen kuuluisassa ympyränmuotoisessa kaupungissa vietetyn 4 kuukauden paras ravintolailta osui uudenvuoden aattoon. Lomia ei myönnetty kenellekään jne. No ilta oli siinä vedetty viinaa ylimäärin ja kun kello läheni 24:ää, niin piti sitten tuoppi laittaa paidan sisään. Oikea kuningasidea. Pääsin ulos, otin tuopin paidan alta, ensimmäinen huikka ja samassa kajahti kauempaa kadulta "Upseerioppilas siellä, tänne ja heti!" Kiinni jäin, sotilaspoliisien kapteenille tai jollekin sellaiselle, natsoja en siinä humalassa tunnistanut. Tuoppi takaisin ravintolaan ja nimi kirjoihin. Silloin harmitti. Puolikkaan tuopin takia monen viikon pelot rangaistuksesta. Mitään ei kuitenkaan tullut, onneksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös